HT op zolder

Gestart door Joris1971, maart 17, 2007, 17:41:18

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: TearS op april 20, 2007, 15:35:07
En waarom wil je graag een D700? Bevalt de Eyris 3 niet?

Heb voorheen (3 jaar geleden) een set D700's gehad en eigenlijk spijt dat ik ze toen heb weggedaan.

LittleNinja

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2007, 15:33:43
Nee, die AVR350 blijft... als ik hem zou verkopen zou ik niet eens weten wat ik ervoor terug moet kopen...

Precies.. Heb je hem gebi-amped? Volgens mij moet hij het aankunnen...

Even iets heel anders. Ik zie ook de A65 staan... Is die voor in de woonkamer of gebruik je die voor stereo weergave?! Ik kan me namelijk voorstellen dat de AVR350 minimaal net zo goed moet zijn als de A65....  ???

pch

Citaat van: Joris1971 op maart 27, 2007, 22:23:55
edit: andere kleuren zullen het worden

Joris: heb jij het kleurnummer van die grijze kleur die jij "lei" noemt?
Ik heb nu ook de kleur "lei" op de muur, dat schijnt van Histor te zijn, maar dat is erg bruinig....
Mijn nummer is: LEI  S-3005/Y-50R

Gr. Paul.

Joris1971

De Tannoy D700 hebben een gevoeligheid van 93DB dus makkelijk aan te sturen.

Joris1971

Citaat van: pch op april 20, 2007, 17:02:29
Joris: heb jij het kleurnummer van die grijze kleur die jij "lei" noemt?
Ik heb nu ook de kleur "lei" op de muur, dat schijnt van Histor te zijn, maar dat is erg bruinig....
Mijn nummer is: LEI  S-3005/Y-50R

Gr. Paul.

Dat is hem inderdaad.

Joris1971

Citaat van: LittleNinja op april 20, 2007, 16:49:07
Precies.. Heb je hem gebi-amped? Volgens mij moet hij het aankunnen...

Even iets heel anders. Ik zie ook de A65 staan... Is die voor in de woonkamer of gebruik je die voor stereo weergave?! Ik kan me namelijk voorstellen dat de AVR350 minimaal net zo goed moet zijn als de A65....  ???

Die A65 is idd voor de woonkamer   ;D

LittleNinja

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2007, 17:35:17
Die A65 is idd voor de woonkamer   ;D

Hoe is de verhouding tussen de A65 en de AVR350 in muziekweergave?

Joris1971

Citaat van: LittleNinja op april 20, 2007, 17:36:21
Hoe is de verhouding tussen de A65 en de AVR350 in muziekweergave?

heb ze niet kunnen vergelijken daar mijn AVR350 afgekoppeld staat, ik vind die A65 goed spelen en ik heb hem voor een spotprijsje kunnen kopen.

LittleNinja

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2007, 17:40:48
heb ze niet kunnen vergelijken daar mijn AVR350 afgekoppeld staat, ik vind die A65 goed spelen en ik heb hem voor een spotprijsje kunnen kopen.

;)

Joris1971

Over 3 weken begint de verbouwing. (eindelijk......)

pch

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2007, 17:34:26
Dat is hem inderdaad.

Maar Joris, de kleur die jij gepost had, zeg maar dat grijze is ABSOLUUT NIET de kleur die ik nu hier recht voor mijn neus op de muur zie hoor! Dat is gewoon lichtbruin....Mijn vrouw dacht dat het grijs was en ik eerlijk gezegd ook, alhoewel ik wel wist dat het een beetje bruinig grijs was, maar is zit niets van grijs in en ik zit te denken om de muur weer over te sauzen met een grijzere tint. Eerst maar even wachten op de grijze bank die over een paar weken komt en dan zien we wel.
Heb je de kleur "lei" wel eens in het echt gezien?

Gr., Paul

Joris1971

Citaat van: pch op april 20, 2007, 19:28:37
Maar Joris, de kleur die jij gepost had, zeg maar dat grijze is ABSOLUUT NIET de kleur die ik nu hier recht voor mijn neus op de muur zie hoor! Dat is gewoon lichtbruin....Mijn vrouw dacht dat het grijs was en ik eerlijk gezegd ook, alhoewel ik wel wist dat het een beetje bruinig grijs was, maar is zit niets van grijs in en ik zit te denken om de muur weer over te sauzen met een grijzere tint. Eerst maar even wachten op de grijze bank die over een paar weken komt en dan zien we wel.
Heb je de kleur "lei" wel eens in het echt gezien?

Gr., Paul

Das vreemd.. en nee nooit in het echt gezien, alleen op een kleurstaaltje (van die papierstookjes die je mee kunt nemen)

pch

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2007, 19:29:49
Das vreemd.. en nee nooit in het echt gezien, alleen op een kleurstaaltje (van die papierstookjes die je mee kunt nemen)

Ik heb het in het echt eerst gezien bij iemand thuis en op grond daarvan heb ik besloten, ook de kleurstaal en nog anderen met meer grijzere kleuren heb ik thuis gehad, maar toch voor "lei" gegaan. Het valt nu thuis dus erg bruin uit....Bij die mensen waar ik het gezien had was de kamer sowieso veeeel grote en lichter (glas aan 1 kant over de gehele lengte) en een marmeren vloer, wij hebben een vrij donkere parketvloer, dus denk dat dat ook heel erg meespeelt!
Maar goed: ik denk dat hij ook te licht zal zijn voor jou: je wilt hem uiteindelijk als achtegrond voor in je HT achter een projectiescherm. Mijn advies: kies sowieso een donkerdere kleur en ik zou toch voor een minder bruine gaan en meer grijs/neutraal/koeler.....

Gr. Paul.

El Penumbra

Joris,

Waarom nou andere fronts nemen voor je hometheater? Dat komt het geluid niet ten goede.

Je kunt beneden toch een stereoset neerzetten om van muziek te genieten?
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Joris1971

Citaat van: El Penumbra op april 20, 2007, 20:36:54
Joris,

Waarom nou andere fronts nemen voor je hometheater? Dat komt het geluid niet ten goede.

Je kunt beneden toch een stereoset neerzetten om van muziek te genieten?

De D700's spelen behoorlijk beter dan de Eyris 3.

Beneden kan ik niet echt genieten van muziek aangezien we daar een simpel setje hebben gezet. Boven wordt mijn HT en ook de plaats waar ik lekker muziek kan luisteren.

remon123

hoi joris
ik ga het volgen  ;D ;D
ik begin ook binnenkort met een zolderverbouwing voor een ht
veel suc 6
gr
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

El Penumbra

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2007, 20:52:45
De D700's spelen behoorlijk beter dan de Eyris 3.

Beneden kan ik niet echt genieten van muziek aangezien we daar een simpel setje hebben gezet. Boven wordt mijn HT en ook de plaats waar ik lekker muziek kan luisteren.

Tuurlijk spelen die beter, is een prachtspeaker. Maar combineren ze ook met de Eyris?
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Joris1971

Citaat van: El Penumbra op april 21, 2007, 11:02:36
Tuurlijk spelen die beter, is een prachtspeaker. Maar combineren ze ook met de Eyris?

Die gok ga ik wel nemen, morgen komen de D700 in Rosewood kleur!!

Afgelopen weekende alvast vloerbedekking besteld

molle

Citaat van: Joris1971 op april 23, 2007, 19:53:25
Die gok ga ik wel nemen, morgen komen de D700 in Rosewood kleur!!

Afgelopen weekende alvast vloerbedekking besteld

Mooi gegokt. Winnen ga je zeker doen met deze speakers 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Joris1971

Citaat van: molle op april 23, 2007, 20:54:52
Mooi gegokt. Winnen ga je zeker doen met deze speakers 8)

Dat weet ik wel zeker...over 3 weken begint de verbouwing, de weken kruipen wat dat betreft voorbij.
Kan niet wachten totdat ik mijn spulletjes aan kan sluiten en kan gaan genieten.

Zal morgen wat foto's maken van de D700 in real life en hier plaatsen.

noise

Hallo Joris.

Zelf heb ik de Eyris DCC tussen mijn D700 luidsprekers gehad.
Ondanks dat de Eyris iets donkerder klonk, vond ik de combinatie verrassend goed uitpakken.

Gr, Wim.

Joris1971

En ze staan binnen, de D700 in Rosewood  :-*
Wat een beesten, alleen al om te zien  :o

mikeske

ze zien er echt collosaal uit  :o
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

VlisChris

Geen kleine jongens zeg.
Als het geluid al net zo imposant is als het uiterlijk moet dat toch wel goedkomen ;)
Feli!

Joris1971