Luistersessies

Gestart door Integra, maart 14, 2007, 18:55:12

Vorige topic - Volgende topic

Integra

Luistersessies, wie doet dat wel eens?

Hier gebeurt het regelmatig.
Steeds andere setups in de woonkamer :)
Groep vrienden/bekenden...

Aanstaande zondag volgt hier de 14e luistersessie met in het rek: 

Platenspeler:  Pioneer PL-3F Elite, met Benz Micro MC-20E, en Celica's Puck!
CD speler:  Pioneer PD-75 Elite
Voorversterker:  JVC VN-700
Eindversterker:  McIntosh 2105
DAC:  Musical Fidelity X-DAC
overigen:   Musical Fidelity X10-D + Integra PSU

Speakers:  B&O Beovox M-100

Kabels:  DIY (zelluf gemaakt  )

Ben benieuwd.. en natuurlijk:  Foto's!  ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

tiptop

Hoi,

Leuk idee dit topic. Ik heb alleen zelf helaas weinig in te brengen. :-\
Ik zal het wel blijven volgen en bij nieuwe ontwikelingen zeker ook gaan posten.

Heel af en toe houd ik met een audiofiele neef van me wel eens een luistersessie. Meestal als een van ons twee weer iets nieuws uitprobeerd of gekocht heeft.

Ook mensen die wat overkochten van mij of ik van hen leverde leuke luisteravondjes op. :)

Mijn pogingen op dit forum om een MenG te doen of bij langs te komen strandde echter omdat mensen plotseling niet meer reageerde of de afspraak cancelde. :-\ :'(
Dat vind ik dan wel weer jammer, want dat was eigelijk een reden om mij op dit forum te melden.
Uiteindelijk 1 keer langs geweest bij Audioloog. Dat was wel gezellig in mij beleving.

Gelukkig heb ik goed contact met drie hifidealers in mijn buurt waar ik regelmatig apparatuur van kan lenen of bij hen gezellig een paar uurtjes naar spullen kan luisteren om mijn kennis en ervaring uit te bereiden.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Integra

kleine update

Welke apparatuur in het rek: 

Platenspeler:  Pioneer PL-3F Elite, met Benz Micro MC-20E, en Celica's Puck!
CD speler:  Pioneer PD-75 Elite
Voorversterker:  Onkyo P-303
Eindversterker:  McIntosh 2105
DAC:  Musical Fidelity X-DAC
overigen:   Musical Fidelity X10-D + Integra PSU

Mochten er mensen zijn die deze set willen horen....    laat het maar weten ;)
Ik woon in Friesland, tussen Drachten en Heerenveen

tiptop

Ik denk dat je bovenstaand berichtje beter in de M&G map kan zetten ;)

Daar kijken de mensen die op zoek zijn naar meetings.

Ik woon in Haarlem, dus mischien iets te ver voor mij :-\

Of in een vakantie of zo. Dan heb ik wel langer de tijd.

Ik hoop dat er mensen reageren op je verzoek en dat je een verslag maakt hier.
Altijd leuk om te lezen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Benco

Als ooit mn speakers eens  klaar geraken dan zou ik ook wel wat mensen willen uitnodigen op een luister avond ... maar das dan wel te Antwerpen 

Integra

audiofreak2

Ha die Integra,

Valt het niet een beetje tegen hier op dit forum. Nog niet echt veel reacties gekregen, toch.
Kan je beter op het au........f.... zitten en het is er nog gezelliger ook.

Groetjes van een mede forumgenoot.

Martin_M

Luistersessies houd ik eigenlijk nooit.

Wel komen er geregeld bekenden luisteren als er iets veranderd is. Maar da's dan meestal apart en ook meer voor de gezelligheid ;).
Want natuurlijk is het leuk om te horen wat een ander van die verandering vind. Maar heel officieel gaat dat hier niet.

Er is hier wel eens een shootout (amps) geweest en ik heb eens een Metalmeeting gehouden. Dat laatste ging meer om de muziek dan om de set.

Verder ben ik ook al bij best wel veel mensen wezen luisteren/kijken. Maar wederom waren dit niet echte sessies, meer bezoekjes.

Citaat van: tiptop op maart 14, 2007, 20:08:32
Mijn pogingen op dit forum om een MenG te doen of bij langs te komen strandde echter omdat mensen plotseling niet meer reageerde of de afspraak cancelde. :-\ :'(
Hé, hier kijk ik van op. Mijn ervaring hiermee is toch altijd positief geweest. Misschien toch een nadeeltje dat het forum zo groot is geworden en wellicht had je net de verkeerde.
In de showcase kan je wel vinden wie een M&G wel ziet zitten. Zou dan raar zijn als er achteraf van wordt afgezien.

Martin

ps Leuk om een foto van de Pioneer PD75 te zien. Momenteel heb ik het kleinere broertje (PD-9700) in de verkoop. Heeft hier jaren op zolder gestaan :-\.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Integra

Citaat van: audiofreak2 op maart 18, 2007, 00:20:44
Ha die Integra,

Valt het niet een beetje tegen hier op dit forum. Nog niet echt veel reacties gekregen, toch.
Kan je beter op het au........f.... zitten en het is er nog gezelliger ook.

Groetjes van een mede forumgenoot.

Ach, gezelliger....

Daar staat het ook hoor ;)
Zoals altijd.

Maar omdat ik op meer dan één forum actief ben, plaats ik het ook op meerdere ;)

tiptop

Is die audiofreak2 aan het ronselen hier >:( ;D

Mag best hoor, maar kraak dan niet meteen het forum af.
Elk heeft zijn voors en tegens.

Integra

Goed.... zitten nu nog te genieten van wat LP's.....

Wat hebben we gedaan.....

Eerst de genoemde set.

De MC is een hele mooie versterker, maar kan niet goed overweg met de B&O's.....   vooral op een wat luider volume is dit goed te merken.
Het geluid word schel en laag blijft achter.

Daarna de Pioneer er weer bij gehaald....

Kort daarna zijn we overgestapt op verglijken van speakers en CD spelers

Leuke dag!

Het is erg leuk om verschillende apparaten te beluisteren en/of te verglijken....

Echter voor mij weer een bevestiging dat mijn setje helemaal zo gek nog niet is en ik heb alle reden om er blij mee te zijn :)

Vragen? ;)

tiptop

Je hebt dus een luisterdagje gedaan begrijp ik ???

Kan je je verslag wat uitbreiden. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar je bevindingen ;)

HuubF

Welke cd-spelers heb je vergeleken?
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Integra

Citaat van: tiptop op maart 18, 2007, 18:33:53
Je hebt dus een luisterdagje gedaan begrijp ik ???

Kan je je verslag wat uitbreiden. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar je bevindingen ;)

Wat wil je weten?

De McIntosh is gebouwd als een buizenversterker... maar dan met transistor en uitgangstrafo's.
Hij vind impedantie dippen niet erg leuk en laat dit duidelijk merken in geluid!

De cd spelers....

Technics SL-P1200, Sony CDP-XB920QS, Pioneer PD-75 Elite, Onkyo Integra DX-706

De Technice klinkt rustig, maar mist af en toe iets detail... maar niet gek voor een speler uit 1987!
De Sony is vrij fel in het hoog en dikt het midden wat aan
De Pioneer klinkt lekker en compleet, maar soms bij bepaalde opnamen wat vermoeiend
De Onkyo is de meest rustige en detailvolle speler van de 4....  diep laag, detailrijk hoog en niet overdreven in het modden.... lijkt veel op het geluid van een goede plaat! ;)

Integra

En zo sluit je zo'n dag af!

tiptop

Dan heb je een leuke dag gehad zo te zien :D

Integra

Zeker!

Genoten van de muziek, de Warsteiner, en de Shoarma ;D

audiofreak2

Citaat van: tiptop op maart 18, 2007, 16:58:33
Is die audiofreak2 aan het ronselen hier >:( ;D

Mag best hoor, maar kraak dan niet meteen het forum af.
Elk heeft zijn voors en tegens.

Even een reactie op bovenstaande.

Nee, ik was niet aan het ronselen. En nee, het was niet mijn bedoeling om het forum af te kraken.
Het was een niet al te slimme woordkeuze moet ik toegeven. Sorry.

Citaat van: Integra op maart 19, 2007, 10:50:38
Zeker!

Genoten van de muziek, de Warsteiner, en de Shoarma ;D

Leuk te lezen dat het een gezellige dag is geweest. Waarschijnlijk volgen er nog wel meer. :)

tiptop

Citaat van: audiofreak2 op maart 20, 2007, 23:46:13
Even een reactie op bovenstaande.

Nee, ik was niet aan het ronselen. En nee, het was niet mijn bedoeling om het forum af te kraken.
Het was een niet al te slimme woordkeuze moet ik toegeven. Sorry.

Excuses aanvaardt ;)

Darkman

Toevallig vandaag de eerste luistersessie, zie de shootout in deze sectie. Van mijn part zeker voor herhaling vatbaar, mits in de markt voor upgrades ( anders wordt het te gek he ) :P
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Rob Eric Blank

Ik vind je dempers onder de apparatuur meesterlijk.
Heineken viltjes.

Misschien een shoot-out tussen diverse viltjes en het effect op de weergaven? haha
Toch wel leuk, bij mij komen er wel eens bekenden langs om de verschillen te beluisteren. Het gaat er vooral om of IK het mooier geworden vind.