DIY Audio/Video Meubel [Finished]

Gestart door Daklem, maart 14, 2007, 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Daklem

Citaat van: [SV] op maart 25, 2007, 17:43:33
Heb je al bedacht hoe je dit zware meubel op zijn plaats gaat zetten ?
Wat gaat het geheel ongeveer wegen denk je ?

Hij kan gewoon met 2 man naar zolder gesjouwd worden. Dat is geen probleem.

Ik denk dat het geheel nu een kilootje of 20/25 weegt.

brimbrammer

Denk dat je al snel over dat gewicht heen gaat. ;)

Daklem

Citaat van: brimbrammer op maart 25, 2007, 18:56:39
Denk dat je al snel over dat gewicht heen gaat. ;)

Met dr TV erop wel ja  O0

Daklem

Toevallig is mijn oom nu hier.

Hij wist mij te vertellen dat hij een frees heeft. Dus dat is misschien wel iets om in overweging te nemen om de glasplaat in te fresen.

R

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 25, 2007, 22:15:15
Looking good...O0

Ja! Morgen kunnen de klemmen eraf, en is de ruwbouw klaar.

Nu komen de puntjes op de i.  O0

Driven2Shine

Citaat van: Daklem op maart 25, 2007, 18:18:42
Hij kan gewoon met 2 man naar zolder gesjouwd worden. Dat is geen probleem.

Ik denk dat het geheel nu een kilootje of 20/25 weegt.
Ah dat valt nog best mee dan, ik had het geheel veel zwaarder verwacht.

Daklem

Het laatste blad is uit de klemmen. Ik moet nog wel wat kleine gaatjes opvullen met smeerbaar hout oid. Maar dat gaat helemaal goed komen.

Nu flink bezig met schuren! Dat is een hels karwij :)

Maar het begint al lekker glad te worden. Vooralsnog ben ik heel erg tevreden met het resultaat tot nu toe. :D

Sjors

Citaat van: [SV] op maart 25, 2007, 22:43:48
Ah dat valt nog best mee dan, ik had het geheel veel zwaarder verwacht.

Zal nog tegen vallen Johan denkt ook dat het er nog wel overheen zit op gewicht  ;)

Nice Robbert !  8) 8)

Groet, Sjors

R

Wij ook als er nog effe een foto-tje komt... ;)

Citaat van: Daklem op maart 26, 2007, 15:16:14
Vooralsnog ben ik heel erg tevreden met het resultaat tot nu toe. :D

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 26, 2007, 22:09:48
Wij ook als er nog effe een foto-tje komt... ;)

Nou vooruit dan, omdat je zo aandringt ;)

Driven2Shine

Ziet er erg mooi en strak uit.
Morgen op mijn werk maar is even een tekening gaan maken van wat ik nu precies wil gaan maken (ja ik heb het erg druk op mijn werk :) )

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Daklem

Ik wil als glasplaat 4MM dik gehard glas gaan gebruiken.

De lengte is 980mm x 450mm x 4MM.

Ik vraag me af of deze plaat een gewicht van ong 30kg aan kan? (ook een kijk naar de toekomst.

brimbrammer

Het gewicht zal het probleem niet zijn maar denk dat iets dikker dan 4mm mooier is, dit omdat het meubel van zichzelf al een fors geheel is.

Daklem

Citaat van: brimbrammer op maart 26, 2007, 22:33:34
Het gewicht zal het probleem niet zijn maar denk dat iets dikker dan 4mm mooier is, dit omdat het meubel van zichzelf al een fors geheel is.

Ik wil dit opzettelijk dun houden zodat ik het idee creeer alsof de apparatuur zweeft onder het meubel. Ook gezien de geringe hoogte waarmee ik moet werken, is 4mm een maximale hoogte.

R

Zou het geen optie zijn om er nog een liggende plank bovenop te doen. Ik denk dat het niet verkeerd zal staan.

Citaat van: Daklem op maart 26, 2007, 22:22:27
Nou vooruit dan, omdat je zo aandringt ;)

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 27, 2007, 12:06:03
Zou het geen optie zijn om er nog een liggende plank bovenop te doen. Ik denk dat het niet verkeerd zal staan.

Klopt, dat zal zeker niet misstaan, maar ik heb maar een beperkte hoogte van 39cm. meer speling heb ik niet. dus die extra plank is geen optie.

eazyQ

Hoeveel de glasplaat kan dragen is erg afhankelijk van hoe je hem erin gaat zetten. Frezen zal denk ik een zeer goede optie zijn, vooral omdat de plaat dan zowle boven als onder (in de frees zelf) steun heeft. anders moet je met hoeklijntjes gaan werken en ik denk zelf dat dat in jouw meubel net iets minder mooi zal zijn, tenzij je de hoeklijntjes in de poten weg kunt frezen en plamuren.

Daklem

Citaat van: eazyQ op maart 27, 2007, 12:15:06
Hoeveel de glasplaat kan dragen is erg afhankelijk van hoe je hem erin gaat zetten. Frezen zal denk ik een zeer goede optie zijn, vooral omdat de plaat dan zowle boven als onder (in de frees zelf) steun heeft. anders moet je met hoeklijntjes gaan werken en ik denk zelf dat dat in jouw meubel net iets minder mooi zal zijn, tenzij je de hoeklijntjes in de poten weg kunt frezen en plamuren.

Ik kan niet frezen, dat is het probleem. Ik wil het ook niet gaan proberen omdat ik geen zin heb om mijn meubel te vernaggelen door te gaan frezen.  :-[

FFF

Citaat van: Daklem op maart 27, 2007, 12:17:22
Ik kan niet frezen, dat is het probleem. Ik wil het ook niet gaan proberen omdat ik geen zin heb om mijn meubel te vernaggelen door te gaan frezen.  :-[

Ik zou idd een gleuf maken langs de achterkant die niet doorloopt tot de voorkant.
Kun je je glasplaat gewoon langs achter er in schuiven, is hij vervangbaar, en je ziet niets van de ophanging.

Je kan frezen maar je zou ook een circelzaag met een goede geleider kunnen gebruikten. en dan meerdere zaagsnede tegen elkaar aan zetten.

Daklem

Citaat van: FFF op maart 27, 2007, 13:09:16
Ik zou idd een gleuf maken langs de achterkant die niet doorloopt tot de voorkant.
Kun je je glasplaat gewoon langs achter er in schuiven, is hij vervangbaar, en je ziet niets van de ophanging.

Je kan frezen maar je zou ook een circelzaag met een goede geleider kunnen gebruikten. en dan meerdere zaagsnede tegen elkaar aan zetten.

Ook een mogelijkheid, maar ik heb ook geen circelzaal ;)

Beint

Je kunt natuurlijk ook de beitel hanteren  ;D

Daklem

Citaat van: Beint op maart 27, 2007, 14:37:24
Je kunt natuurlijk ook de beitel hanteren  ;D

Ik ben nog niet klaar om met 1 oog door het leven te gaan  ;D

tiptop

Ziet er gelikt uit Daklem 8)

Erg netjes :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.