Is het ook beter om een Sony Kv-32FX66 100Hz te laten calibreren?

Gestart door Elmar Kouwenhoven, februari 3, 2003, 09:50:20

Vorige topic - Volgende topic

Elmar Kouwenhoven

k heb een Sony Kv-32FX66 100Hz FD Trinitron tv en ben wel zeer tevreden over deze televisie. Maar is het echt noodzakelijk om deze te calibreren want zoals er al in een andere topic staat dat de sony minder scherp word ofzo.
Vervalt je garantie ook? En hoe calibreren jullie dit eigenlijk? slopen jullie de tv open en proppen jullie er een speciale chip in ofzo?

Elmar

bmateijsen

misschien is het goed als je de HVT van deze maand leest, daar staat een prachtig verhaal in over ISF kalibratie.

Verder wordt scherpte juist natuurlijk ipv digitaal.. dus minder scherp, ja misschien wel, maar het oogt veel natuurlijker dus beter. (immers als je nu naar buiten kijkt, dan zie je ook niet 2 keer zo scherp als op je TV.)

Als laatste.. hij wordt absoluut niet open gesloopt, maar dat lees je in het artikel wel...

Groet Bjorn

Zymotic

Frank heeft vorige week dezelfde bij mijn ouders gedaan.
Ik zou zeggen DOEN! ;D

mvrg

Patrick.

MrPink

Je kunt ook even kijken in het bovenste topic: Wat doen wij bij een ISF calibratie.

Groetjes,
Oscar

Zymotic

Bij mij wel! Het is allemaal rustiger, scherper en natuurlijker. En zolas je misschien al ergens gelezen hebt, bij mij zijn de normale tv uitzendingen (kabel) ook veel beter geworden.

Ik heb zelf wel het idee dat het het beste zichtbaar wordt op het moment dat het donker in de kamer is. Misschien heeft dit te maken met het verminderen van de brightness en contrast. ???

Mvrg

Patrick

J.A.F._Doorhof

Elmar,

Ja het maakt zo een verschil.  ;D
Vooral Sony staat HEEL erg verkeerd af fabriek, met grayscales van tussen de 12000 en 15000 graden heeft alles een wat blauwige gloed, en is het beeld zo plat als een dubbeltje.

Na de calibratie is alles veel meer ECHT, en krijg je een behoorlijke hoeveelheid diepte terug.

Kijk vooral eens rond op het forum, het is ECHT meer dan de moeite waard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken