Show je AV Meubel

Gestart door Marsh, maart 11, 2007, 15:48:21

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 23:17:56
Hier de foto van de mijne:  (zelfbouw)

In één woord, super. Volgens mij haal je er ook meer plezier uit als je je eigen AV meubels maakt. Kan zelf ook nog wel aardig klussen, maar met dit soort projecten zit mijn geduld altijd in de weg. Het moet bij mij altijd snel om resultaat te zien.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

jowi

Een paar foto's van mijn poging:

ProXius

Ik blijf dat toch erg mooi vinden Jowi!!

Ook de mijne hier maar even neerzetten. Meubel onder de TV en onder de Marantzen is zelf gemaakt. In het 'dichte' meubel zit een 15" sub. :) (Marantzen zijn al long gone overigens, net zoals de Focals  :D)

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

papaleo

:worship: 'RESPECT' heb ik toch elke keer weer voor diegene, die vaak 'n fultime job en (soms) kinderen hebben....waar ze toch de tijd en enrgie vandaan halen om hun eigen meubels zo vakkundig met de nodige 'style' bouwen.  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jackol

En ook is hier mijn zelfbouw meubeltje, de derde alweer in dit topic  :D

clockwork

Citaat van: Jackol op augustus 29, 2010, 11:34:48
En ook is hier mijn zelfbouw meubeltje, de derde alweer in dit topic  :D

Wow! (en dat overigens voor al deze meubels). Had ik ook maar twee rechterhanden.  :blush:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Gaaf topic! Ik ga binnenkort mijn meubel verbouwen zodat alle Emotiva apparatuur er ook in kan. Zal 'm hier posten!

JeKa

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 23:17:56
Hier de foto van de mijne:  (zelfbouw)

Zelfbouw? Zelfassemblage bedoel je!  :P

Crissis

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

ProXius

In twee topics van mij staat wel wat, maar niet alles denk ik;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50876.250  (pagina 11 tot en met 17 is tijdens de bouw)

Hier staat al een stuk meer:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91523
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Valkyrie

Wat een oud topic!! Tijd om er even nieuw leven in te blazen! :)

Mijn meubels: (het zijn wel wat oudere foto's)

TV-meubel

Audio-meubel

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

W.Otter

goed idee  :D

hier mijn oude aldenkamp q7077.1 meubel en nieuwe maatrwerk meubel i.v.m. de komst van een tv!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Audiofiel

Hier een foto van mijn rackje. Met zijn tweeën nét te tillen (zonder inhoud uiteraard). Tegenwoordig staat er minder apparatuur in op.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Roeland22

Ik heb het volgende besteld voor wanneer de nieuwe set in het nieuwe huis geïnstalleerd gaat worden:

Het betreft de onderste kast maar dan zwevend. Een Pastoe Vision Next TV-element van 270B x 36H x 54D :pompom:

De kast op de foto wijkt een beetje af, maar het design/concept is wel gelijk :-)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

Former member 78

Citaat van: Audiofiel op december  4, 2013, 11:38:01
Hier een foto van mijn rackje. Met zijn tweeën nét te tillen (zonder inhoud uiteraard). Tegenwoordig staat er minder apparatuur in op.

Is dat Classé zo matig, dat je er echt zoveel van nodig hebt?  :devil:

FeaR1986

Dan wil ik mijn oom zijn werk hier ook nog wel eens showen:

Meubel is gemaakt om te passen bij de looks van mijn tafels (meubels waren hier net geleverd, dus vandaar zo kaal):

En met apparatuur er in ziet het er dan zo uit:

Alles gemaakt van massief eiken en de bodemplaat is 36mm dik, maar dat mocht zelfs niet genoeg zijn om een vijfde poot in het midden te moeten plaatsen omdat het meubel door boog door de Emotiva's.

Foto is al wel iets ouder, de Playstation 3 is vervangen door een Playstation 4 en de Panasonic TX-P65VT50 hangt nu netjes aan de muur. Idee was de center eerst bovenop het meubel te plaaten maar dat werd toch te hoog en was qua looks niet echt mooi.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Vik

Leuk topic  :)

Dit is mijn meubel en heb deze op maat laten maken door een meubel maker. Geen enkele fabrikant kon aan mijn wensen voldoen, zelfs Spectral niet.

Mijn wensen:

• Zwevend
  • Deuren die naar binnen klappen i.p.v. hangend op de vloer
  • Belastbaar tot 100KG
  • 60 cm diep
  • Verstelbare plankjes
  • Geen handgrepen

Voordelen : Ik vind het super mooi en strak.

Nadelen    : Als je veel wisselt van spullen "like a freak like me" is het niet praktisch.
                 : Als je besluit voor een grotere tv te gaan zoals ik heb geprobeerd (50 naar 60 ") met een zit afstand van 3.0m dan moet
                   je te veel omhoog kijken wat niet prettig is.

Zou ik voor een volgend huis weer dezelfde keuze maken? Nee, dan komt er gewoon weer een dedicated audio rack.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

W.Otter

Citaat van: vik op december  5, 2013, 09:13:24
Leuk topic  :)

Dit is mijn meubel en heb deze op maat laten maken door een meubel maker. Geen enkele fabrikant kon aan mijn wensen voldoen, zelfs Spectral niet.

Mijn wensen:

• Zwevend
  • Deuren die naar binnen klappen i.p.v. hangend op de vloer
  • Belastbaar tot 100KG
  • 60 cm diep
  • Verstelbare plankjes
  • Geen handgrepen

mooi gedaan. Het is een vrij groot, diep meubel. ik ben wel erg benieuwd naar de manier van ophangen. Heb je daar een foto/beschrijving van?
mooi met die deurtjes die naar binnenklappen!

Vik

Dank je. Die van jou ziet er btw ook erg netjes uit.

Ik heb helaas geen beschrijving. De meubel maker heeft hem opgehangen en gebruik gemaakt van een zoals hij dat noemt: een houten rug die tegen die muur aanzit.

Citaat van: W.Otter op december  5, 2013, 10:53:06
mooi gedaan. Het is een vrij groot, diep meubel. ik ben wel erg benieuwd naar de manier van ophangen. Heb je daar een foto/beschrijving van?
mooi met die deurtjes die naar binnenklappen!

W.Otter

Bedankt! hij hangt net een paar dagen, ben er erg blij mee  :)

Maar je was er zelf niet bij?  :D het is zeg maar een 'permanente' oplossing.. je kunt het meubel niet van de wand loshalen en het er daarna weer eenvoudig ophangen?

ik maak ook gebruik van een zogenaamde keeplat. Hier rust het meubel op. Daarnaast zitten er twee zware keukenkast hangers op met twee winkelhaken in de muur. Draai ik deze hangers iets losser dan schuif ik het hele meubel er zo vanaf.

Vik

Hij werd opgehangen in de periode dat ons huis net was opgeleverd, en ik met andere dingen bezig was. Spullen die werden bezorgd, dingen ophangen enz.

Demonteren en weer ophangen is geen probleem.

Hij is 2 meter breed en 60 cm diep.  Als je een beetje behoorlijke spullen hebt dan heb je dat wel nodig. Spectral is echt een lachertje en daar past net een Yoko setje in.  :)

Citaat van: W.Otter op december  5, 2013, 11:15:27
Bedankt! hij hangt net een paar dagen, ben er erg blij mee  :)

Maar je was er zelf niet bij?  :D het is zeg maar een 'permanente' oplossing.. je kunt het meubel niet van de wand loshalen en het er daarna weer eenvoudig ophangen?

ik maak ook gebruik van een zogenaamde keeplat. Hier rust het meubel op. Daarnaast zitten er twee zware keukenkast hangers op met twee winkelhaken in de muur. Draai ik deze hangers iets losser dan schuif ik het hele meubel er zo vanaf.

W.Otter

het is een fors meubel! je hebt in ieder geval genoeg ruimte  :D
hoe is het met je center in het meubel? Ik heb de mijne nog niet aangesloten namelijk  :D

mijn meubel is 1,60 bij 50diep  bij 40hoog

meer dan genoeg om mijn apparatuur in kwijt te kunnen. Allemaal rack maten, dat is wel prettig. Voorlopig blijf ik binnen het Rotel spectrum waar de maten altijd in hoogte en breedte dezelfde stappen ondernemen.

ik heb ook veel gekeken naar meubels wat zou kunnen werken maar niets waar een center van 60x22x30 in kan  :D