Philips draaitafel

Gestart door Bros, maart 7, 2007, 16:31:43

Vorige topic - Volgende topic

Bros

Van mijn ouwe lui heb ik hun oude draaitafel gekregen, aangezien deze nutteloos op zolder stond.
Ik ben er blij mee, omdat mijn hobby een nieuwe dimensie krijgt.Het betreft een Philips 967 met een Philips 412 element.  Nu is mijn vraag of iemand deze pick-up kent. Positief, negatief, het maakt me niet uit. Ik heb hem gekregen, dus de prijs-prestatie verhouding is giga!

De pickup is aangesloten op een Harman Kardon AVR430 en helaas is het geluid erg zacht qua volume. Ik heb dus een pick-up versterker nodig. Heeft iemand tips voor een goedkope amp? zelfbouw is ook een optie.

Al met al is bovenstaand misschien een zwamverhaal geworden, maar ik ben er erg blij mee.  O0

Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

Alco

CiteerIk heb dus een pick-up versterker nodig. Heeft iemand tips voor een goedkope amp?

Goed en goedkope opties zijn de NAD PP2, Pro-ject Phonobox-II of de Goldring PA1.
(de eerste 2 zijn rond de 100,- euri, en de laatst zo'n 129,- euri)

Wellicht dat 1 van deze opties 2e hands via internet te vinden zijn :)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

TornadoGo

En vergeet de Cambridge 640P niet! Voor €35 méér dan de NAD echt een heel stuk verbetering.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Bros

thanks! ik ga eens zoeken.

dit is hem btw:

Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

Audiofiel

De 412 had een elliptische naald destijds. Deze Philips serie was best wel een fraaie speler. Volgens mij heb ik op zolder ook nog een soortgelijke versie staan (maar dan zonder digitale snelheidsuitlezing)... O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Moondance

Kijk op www.vinylengine.com. Daar kun je van alles en nog wat vinden over draaitafels. als je specifieke vragen hebt over jouw draaitafel, zijn er op het forum ongetwijfeld personen die je kunnen helpen.
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

allroad

Hallo,

Deze platenspeler heb ik al sinds 1980. Destijds was dat één van de duidelijk betere platenspelers met een erg goed element (412 - zeker gezien de prijs/kwaliteitsverhouding) mits er een goede naald wordt gebruikt (thans nog te bestellen via www.pickupnaald.nl). Deze platenspeler is het handbediende broertje van de volautomatische AF977. Apparaat dus inmiddels zo'n 27 jaar in bezit en gebruik, functioneert nog steeds perfect met een enorm gelijkmatige aandrijving (de quarz sturing was destijds vooruitstrevend. Mits je nog LP's hebt en daar nog gebruik van maakt, zul je niet snel een veel betere platenspeler kunnen vinden (ondanks de hele hype vanaf Japanse zijde destijds met direct aangedreven platenspelers).

Groet,

Ruud