Nieuwe PIONEER 8G serie!

Gestart door papaleo, maart 6, 2007, 18:47:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat Pioneer deze zomer met maar liefst met 12 nieuwe Plasma's gaan uit komen,ik weet niet of ze zoals Panasonic ook met (nieuwe) 42"/50" Full-HD modellen gaan komen maar dat lijkt me wel....om niet te ver achterop te raken in plasma land, en wat voor prijzen zullen ze gaan hanteren?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bengbeng

En zijn alle modellen "plasma 2.0", met veel betere zwartwaarden/contrast, of is dat enkel
voorbehouden aan (dure) topmodellen?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#2
Citaat van: Bengbeng op maart  6, 2007, 20:29:49
En zijn alle modellen "plasma 2.0", met veel betere zwartwaarden/contrast, of is dat enkel
voorbehouden aan (dure) topmodellen?

Voor zover ik uit de berichten van D-Nice op het avsforum heb begrepen zouden ALLE nieuwe modellen voorzien zijn van 80% Deeper Blacks, dus "plasma 2.0" ofwel CRT Blacks, en zouden zowel in 768p en vanaf 50" ook in 1080p bechikbaar zijn. Dat verklaart waarschijnlijk waarom er maar liefst 12 nieuwe modellen gelanceerd worden?

Waarschijnlijk zullen de 768p modellen betaalbaarder zijn dan de 1080p modellen. Ik vermoed dat de 1080p modellen vooral in het begin, zéér duur zullen zijn, maar naarmate er meer concurrentie is met Panasonic de prijzen drastisch zullen dalen :)

Nu is het wel zo dat de Amerikaanse modellen nogal sterk verschillen met de Europese. Het is momenteel dus echt gissen naar wat er uiteindelijk op de Europese markt beschikbaar gaat komen?

De thread waar ik deze info heb gelezen vind je hier:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=782695

Als je de marketing machine van Pioneer mag geloven ziet het er in ieder geval veelbelovend uit ;)
http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/top/cat/article/0,,2076_310069651_396483263,00.html

Mensen die op CES de nieuwe Pioneer 8G in "real life" hebben zien spelen waren in ieder geval onder de indruk.
http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/top/cat/article/0,,2076_310069651_396483322,00.html

Hier ook een foto waarin ze het verschil proberen aan te tonen met een Pioneer 7G...
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

bartjes

Hoe loopt de levering van nieuwe modellen ten op zichte van de US?

Als de nieuwe modellen in Amerika in de zomer uitgeleverd worden, hoe lang duurt het dan voordat ze hier in Nederland leverbaar zijn?

Ik ben aan het rond kijken voor een plasma, maar als nou aan het eind van de maand panasonic komt met nieuwe modellen die er wat beter uitzien en pioneer in de zomer, dan lijkt het me wel de moeite waard om even te wachten en te kijken of de beloftes waar gemaakt kunnen worden.

Bengbeng

#4
Citaat van: fico99 op maart  6, 2007, 21:02:43
Hier ook een foto waarin ze het verschil proberen aan te tonen met een Pioneer 7G...

Ik vraag me bij dat soort foto's wel eens af of het scherm in kwestie, in dit geval de 7G, wel netjes is afgesteld. Ik vind
'm er wel érg washed-out uitzien.  ;)
Als iemand de afstandbediening zou grijpen, even de helderheid wat terugdraaien, dan zou het me niet verbazen als
de plaatjes wat meer op elkaar lijken.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op maart  6, 2007, 23:45:43
Ik vraag me bij dat soort foto's wel eens af of het scherm in kwestie, in dit geval de 7G, wel netjes is afgesteld.  ;)
Tja, daar heb ik eerlijk gezegd ook sterk mijn twijfels over ;)

Een "controlled" demo noemen ze dat... ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Maar als dit écht waar is; plasma 2.0 rules.  8) :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#7
Citaat van: bartjes op maart  6, 2007, 22:50:56
Hoe loopt de levering van nieuwe modellen ten op zichte van de US?

Als de nieuwe modellen in Amerika in de zomer uitgeleverd worden, hoe lang duurt het dan voordat ze hier in Nederland leverbaar zijn?

Ik ben aan het rond kijken voor een plasma, maar als nou aan het eind van de maand panasonic komt met nieuwe modellen die er wat beter uitzien en pioneer in de zomer, dan lijkt het me wel de moeite waard om even te wachten en te kijken of de beloftes waar gemaakt kunnen worden.
De nieuwe Pioneer modellen worden in de US typisch rond mei/juni gelanceerd en in de EU rond september/oktober.

De geruchten doen echter de ronde dat Pioneer dit jaar sneller met de nieuwe modellen op de markt zou komen?

Ik ben eens benieuwd...
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

#8
Citaat van: Bengbeng op maart  6, 2007, 23:49:11
Maar als dit écht waar is; plasma 2.0 rules.  8) :)

Als hij niet meer inbrandt tenminste  :-X ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snowmaster

Citaat van: fico99 op maart  6, 2007, 23:50:28
Als hij niet meer inbrandt tenminste  :-X ;D

Daardoor krijg je juist nog meer zwart.......misschien verklaart dat die hoge contrastratio's     :-X  ;D ;D ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jan-rotterdam


Volgens info winkelier wordt de nieuwe serie plasma's van Pioneer al in juni 2007 verwacht / leverbaar, prijzen heb ik nog niet gehoord

Groeten Jan


papaleo

Citaat van: fico99 op maart  6, 2007, 23:50:28
Als hij niet meer inbrandt tenminste  :-X ;D

Laten we het hopen dat ze het nu écht onder de knie hebben,dan zijn ze ook voor mij de échte winnaars in plasmaland....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bartjes

Citaat van: fico99 op maart  6, 2007, 23:49:33
De nieuwe Pioneer modellen worden in de US typisch rond mei/juni gelanceerd en in de EU rond september/oktober.

De geruchten doen echter de ronde dat Pioneer dit jaar sneller met de nieuwe modellen op de markt zou komen?

Ik ben eens benieuwd...

Bedankt voor de info, dan denk ik dat ik nog maar even ga wachten!

Fico

Citaat van: bartjes op maart  7, 2007, 21:06:31
Bedankt voor de info, dan denk ik dat ik nog maar even ga wachten!

Dat heb ik ook jaren gedaan, tot op een zeker ogenblik dat het scherm waar ik altijd van droomde plots binnen mijn budget viel en onmiddellijk tot de aankoop ben overgaan  ;D

Je kan blijven en blijven wachten, en morgen zal er altijd iets beter uitkomen.
Daar zullen we in de Flat TV wereld zowiezo mee moeten leren leven ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

bartjes

Citaat van: fico99 op maart 11, 2007, 10:27:47
Dat heb ik ook jaren gedaan, tot op een zeker ogenblik dat het scherm waar ik altijd van droomde plots binnen mijn budget viel en onmiddellijk tot de aankoop ben overgaan  ;D

Je kan blijven en blijven wachten, en morgen zal er altijd iets beter uitkomen.
Daar zullen we in de Flat TV wereld zowiezo mee moeten leren leven ;)

Precies, als nou dadelijk door de komst van de 8ste generatie pioneer's de 7de generatie in prijs gaat dalen, dan kan het zo maar zijn dat ik de pdp-507 ga halen.
Dus dat is de moeite van een paar maandjes wachten wel waard.


Fico

Citaat van: bartjes op maart 11, 2007, 23:24:39
Precies, als nou dadelijk door de komst van de 8ste generatie pioneer's de 7de generatie in prijs gaat dalen, dan kan het zo maar zijn dat ik de pdp-507 ga halen.
Dus dat is de moeite van een paar maandjes wachten wel waard.

Hangt ervan af, Pioneer Plasma TV's worden meestal niet zoals bij Panasonic net voor de release van een nieuw model verkocht aan dumpingsprijzen. Toen ik mijn Pioneer 7G heb gekocht was de 6G zelfs nog duurder!

Mijn advies is: Koop NU een 7G of wacht op de 8G schermen!
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

bartjes

Citaat van: fico99 op maart 12, 2007, 09:09:00
Hangt ervan af, Pioneer Plasma TV's worden meestal niet zoals bij Panasonic net voor de release van een nieuw model verkocht aan dumpingsprijzen. Toen ik mijn Pioneer 7G heb gekocht was de 6G zelfs nog duurder!

Mijn advies is: Koop NU een 7G of wacht op de 8G schermen!

Dan wacht ik nog even.
Ik hoef er niet perse morgen eentje aan de muur te hebben hangen.
Dan kijk ik eerst even ofdat er werkelijk zoveel verschil in de nieuwste generatie zit als dat ze beweren.
En dan kan ik nog altijd zien.

Fico


Daar ben ik het volledig mee eens ;)

Ik heb er uiteindelijk ook 2,5 jaar over gedaan om over te gaan tot de werkelijke aanschaf van mijn Pio 7G. Ik heb zeer lang getwijfeld om toch voor een Sony KDL-40W2000 Full HD of een Panasonic TH-42PV60 te gaan maar vond het beeld van de PDP-427XA net ietsje beter, zeker voor DVD films ;)

Het knappe design, de afwerking, het direct colour filter en de talrijke afstelmogelijkheden van de Pioneer hebben mij uiteindelijk overtuigd om toch voor de 7G te gaan.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Raphie

Als je kijkt wat Pioneer toch weer keer op keer met iedere serie heeft weten te verbeteren, ben ik ook erg benieuwd wat de 8G serie brengen gaat.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Raphie op maart 12, 2007, 21:20:53
Als je kijkt wat Pioneer toch weer keer op keer met iedere serie heeft weten te verbeteren, ben ik ook erg benieuwd wat de 8G serie brengen gaat.

Tijd voor jou om weer te upgraden! :D Je hebt nu toch zo'n ouderwetse 7G serie, is het niet? ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Nee, ik sla minimaal 2 generaties over, m'n vorige was een 4e generatie, heb nu een 7e generatie, Ik zal wel weer eens gaan kijken bij 10G ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Raphie op maart 12, 2007, 21:24:10
Nee, ik sla minimaal 2 generaties over, m'n vorige was een 4e generatie, heb nu een 7e generatie, Ik zal wel weer eens gaan kijken bij 10G ;D

En wat doet die qua specs? :P :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

10G? denk niet dat er nog echt veel kan/zal veranderen? contrast ratio's rijzen nu al de pan uit. Misschien nog beter bestand tegen burn-in  ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Raphie op maart 12, 2007, 21:28:43
10G? denk niet dat er nog echt veel kan/zal veranderen? contrast ratio's rijzen nu al de pan uit. Misschien nog beter bestand tegen burn-in  ;D

Of ook bestand tegen burn-out! :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vra

Ik ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn tussen de nieuwe generatie schermen van samsung panasonic en pioneer van 2007. Daar ga ik mijn aankoopkeuze af van laten hangen.