Nieuwe PIONEER 8G serie!

Gestart door papaleo, maart 6, 2007, 18:47:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel_T.

De concurrentie wordt ook steeds beter en goedkoper. Dus zelfs als Pioneer met betere toestellen komt zullen ze met de prijzen omlaag moeten.

Maar in feite is alles hier nu wel over gezegd, ieders mening is duidelijk en aan het eind van het jaar weten we wie gelijk heeft gehad.   O0
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

road rebel

een forse prijsdaling aankondigen 6maanden voordat de hele gamma in elk winkel beschikbaar is zou financiële zelfmoord betekenen voor pioneer, de 7de gen moet eerst nog wat over de toonbank eer we de definitieve prijzen zullen kennen, maar ik verwacht toch een prijsdaling voor de 720p  ;D

Fico


Zoals Snowmaster in een eerdere post al heeft aangetoond zullen de prijzen van de Pioneer 8G modellen volgens mij ongeveer 25% lager liggen t.o.v. van de 7G modellen  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

koffieleut

8th-gen Pioneer plasma TV


"A piece of history in the making" company says Rob Mead

30 Mar 2007 10:56

Plasma TV pioneers, erm, Pioneer , look set to drop their next-gen displays at a specially convened event between Monday 7th and Wednesday 9th of May.

This will hopefully see the official European launch of the cool new plasma TVs they showcased at the Consumer Electronics Show ( CES ) in January. The company said at a press conference at the event that it was going back to first principles with plasma and had given the technology a stunning new lease of life - the demo we saw at CES was certainly proof of that.

The company said in January that its new plasmas would debut in the summer, so the May launch announcement isn't a big surprise. However it looks like the company may have further shocks in store: the invite also says that they'll reveal "something quite remarkable."

http://www.tech.co.uk/home-entertainment/tv/tvs-displays/plasma/news/8th-gen-pioneer-plasma-incoming?articleid=1555293066

Bengbeng

#54
CitaatThe company said at a press conference at the event that it was going back to first principles with plasma

Ze hebben gewoon wat 135 schermen onder een diepe laag stof van zolder gehaald, en ontdekten dat met een extra weerstandje hier en daar het beeld eigenlijk beter was als van de huidige generatie.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Ramius

Natuurlijk zullen de nieuwe Pioneers goedkoper worden maar ze zullen altijd net iets duurder blijven dan de Panasonics. En eerlijk gezegd hoop ik dat er een prijsverschil blijft want ik betaal graag iets meer voor een mooier design, een luxueuze aluminium AB, iets betere electronica,enz... Volgens mij beseffen beide fabrikanten goed genoeg waar ze mee bezig zijn en dat ze allebei een ander deel van de markt beogen. Zolang ze maar kwalitatief goede schermen blijven produceren kunnen wij er maar van genieten 8)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Raphie

Blijf allemaal lekker dromen, het Pioneer prijspunt zal nooit gelijkgetrokken worden met Panasonic, het is een premium product met premium features en daarom ook een hoger prijspunt. Een Mercedes komt ook nooit op het prijspunt van een Opel.

En dat is wat Panasonic is, een simpele Opel. En als Vectra zal hij nooit het Elan krijgen van een c klasse ;)
Schalen de Panasonic fans hun merk hoger in, dan missen het oog voor detail en finesse (en maken ze dus uiteindelijk de juiste keuze)

JBL PRX Power!

Attie

Citaat van: Raphie op maart 31, 2007, 08:08:37
Blijf allemaal lekker dromen, het Pioneer prijspunt zal nooit gelijkgetrokken worden met Panasonic, het is een premium product met premium features en daarom ook een hoger prijspunt. Een Mercedes komt ook nooit op het prijspunt van een Opel.

En dat is wat Panasonic is, een simpele Opel. En als Vectra zal hij nooit het Elan krijgen van een c klasse ;)
Schalen de Panasonic fans hun merk hoger in, dan missen het oog voor detail en finesse (en maken ze dus uiteindelijk de juiste keuze)



Zou ik ook zeggen met een belachelijk overgeprijsde Pio in huis.....

daxie

Citaat van: Raphie op maart 31, 2007, 08:08:37
Blijf allemaal lekker dromen, het Pioneer prijspunt zal nooit gelijkgetrokken worden met Panasonic, het is een premium product met premium features en daarom ook een hoger prijspunt. Een Mercedes komt ook nooit op het prijspunt van een Opel.

En dat is wat Panasonic is, een simpele Opel. En als Vectra zal hij nooit het Elan krijgen van een c klasse ;)
Schalen de Panasonic fans hun merk hoger in, dan missen het oog voor detail en finesse (en maken ze dus uiteindelijk de juiste keuze)



Hopelijk krijgen ze dan ook niet de elektronische miserie van een C-klasse :-)

PjotrrrNL

#59
Pioneer heeft zeker een meerwaarde, maar of die zoveel extra euro's waard is?

De Panasonic Full HD 50" en 58" komen rond mei op de markt met een verwachte 'straatprijs'  van 3500 en 4800 euro.
Met anti-refelecterende coating en 1 op 1 pixelmapping, helaas geen 1080p in 24/48/120Hz...

Het wordt een interessante zomer, Pioneers 'plasma 2.0' modellen worden dit jaar ook al in mei verwacht!

Edit:
In het volgende draadje is te lezen dat Pioneer op 7 mei de nieuwe lijn in Rome presenteerd...
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=4576542#post4576542

Het ziet er echter niet naar uit dat Pioneer met lagere prijzen komt, het blijft een high-end merk dat meer de concurrentie met Fujitsu zoekt.
De wat vriendelijker geprijsde 427 serie heeft blijkbaar niet meer omzet gegenereerd, waardoor er netto minder winst wordt gemaakt.
http://www.fujitsu-general.co.uk/products/homecinema/fujitsu_hcproducts.html

Voor 'elck wat wils' dus....

gogo

Citaat van: Ramius op maart 31, 2007, 00:02:37
. En eerlijk gezegd hoop ik dat er een prijsverschil blijft want ik betaal graag iets meer voor een mooier design, een luxueuze aluminium AB, iets betere electronica,)

Bij mijn Panaonic zit gewoon een luxe aluminium afstandsbediening, en de electronica werkt super goed vooral in de boven hoeken.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

DaCore

Ik ben zelf opzoek naar een plasma en heb nu meerdere malen gekeken naar een pioneer en een panasonic scherm.
En ik moet zeggen dat het verschil tussen beide schermen minimaal is.
Ik kijk voornamelijk naar SD materiaal en daarom vind ik belangrijk dat dat mooi wordt weergegeven.
De volgende observatie gaat dan ook over SD beeld kwaliteit.
Het probleem bij de panasonics is dat ik bij lijnen false contouring zie en vind dat hinderlijk de pioneer heeft dat niet.
Het probleem bij de pioneer is dat bij egale vlakken ik een soort raster effect zie, de panasonic geeft egale vlakken mooier weer.
Zo heeft beide zijn voor en nadeel. Neem ik hierin het prijs verschil mee dan is het panasonic dat wint en is de meerprijs van een pioneer het niet waard. En hierbij maak ik een objectief oordeel (ik heb voor beide merken geen voorliefde).
De pioneer geeft een zachter beeld, meer gefilterd volgens mij. En de panasonic een wat scherper beeld waardoor je de false contouring beter ziet. Ik heb de nieuwe panasonic nog niet gezien, maar mocht deze het false contouring probleem hebben opgelost of nagenoeg bijna dan wordt het moeilijk of ik nog op de nieuwe pioneers moet wachten.
Overigens heb ik ook een sony (v2000) naast een panasonic gezien en de sony schaalde beter het SD beeld, alleen vind ik plasma toch nog mooier. Het blijt moeilijk

Matthijs Jager

Citaat van: Raphie op maart 31, 2007, 08:08:37
Blijf allemaal lekker dromen, het Pioneer prijspunt zal nooit gelijkgetrokken worden met Panasonic, het is een premium product met premium features en daarom ook een hoger prijspunt. Een Mercedes komt ook nooit op het prijspunt van een Opel.

En dat is wat Panasonic is, een simpele Opel. En als Vectra zal hij nooit het Elan krijgen van een c klasse ;)
Schalen de Panasonic fans hun merk hoger in, dan missen het oog voor detail en finesse (en maken ze dus uiteindelijk de juiste keuze)



Gatverdamme... wat een elitair gezwets. Als je hiermee je liefde voor het merk Pioneer wil overbrengen sla je de plank volledig mis. Met dit soort gebral zorg je er alleen maar voor dat de Pioneer gebruiker een slecht imago krijgt.... bah bah.

GH

Je haalt me de woorden uit de mond.....
Niets mis mee als je zelf fan bent van een merk, maar dit soort onzinnige uitspraken maken je wel erg ongeloofwaardig.

Kijk gewoon wat je wilt uitgeven en zoek dan het beste scherm er voor die prijs bij. Soms zal dat dan Panasonic zijn en de anders wellicht Pioneer.
Generieke uitspraken over wat altijd het beste is zijn al onzinnig, laat staan dit soort teksten.....

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

GH

Vast naar de winkel om een Panasonic te kopen en opnieuw te gaan vergelijken  ;D

papaleo

Citaat van: Raphie op maart 31, 2007, 08:08:37
Blijf allemaal lekker dromen, het Pioneer prijspunt zal nooit gelijkgetrokken worden met Panasonic, het is een premium product met premium features en daarom ook een hoger prijspunt. Een Mercedes komt ook nooit op het prijspunt van een Opel.

En dat is wat Panasonic is, een simpele Opel. En als Vectra zal hij nooit het Elan krijgen van een c klasse ;)
Schalen de Panasonic fans hun merk hoger in, dan missen het oog voor detail en finesse (en maken ze dus uiteindelijk de juiste keuze)



Nu je weer de vergelijking met een automobiel gaat maken, ik heb de Pioneer wel eens vergeleken met een 'te' dure Ferrari, die koop je toch ook niet om er als een slak mee te gaan rijden....

Uitleg;

-Pioneer gekocht >>> ±1000 uur kijken in 'nachtkaars/mode'>>> daarna afwachten of/wanneer je voor de volle 100% kan gaan genieten van je scherm....
-Panasonic gekocht>>> Gewoon gelijk genieten...

;D


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bengbeng

#67
Citaat van: PjotrrrNL op maart 31, 2007, 10:14:22
De Panasonic Full HD 50" en 58" komen rond mei op de markt met een verwachte 'straatprijs'  van 3500 en 4800 euro.

58", reken maar dat dat kicken is met HD hoor.  :P O0
Alleen bij een gewone uitzending moet je zo'n beetje aan de andere kant van het huis gaan zitten wil dit toonbaar zijn. :-\
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

simonsscj

Ben ik de enige die Mercedes niet ziet als een premium merk?
;D

PjotrrrNL

nou, zeker niet met de C- klasse....  ;D

Bengbeng

Citaat van: papaleo op maart 31, 2007, 17:39:36
Nu je weer de vergelijking met een automobiel gaat maken, ik heb de Pioneer wel eens vergeleken met een 'te' dure Ferrari, die koop je toch ook niet om er als een slak mee te gaan rijden....

Uitleg;

-Pioneer gekocht >>> ±1000 uur kijken in 'nachtkaars/mode'>>> daarna afwachten of/wanneer je voor de volle 100% kan gaan genieten van je scherm....
-Panasonic gekocht>>> Gewoon gelijk genieten...

;D

Ach, een troost voor de Pioneer fans is dat de voorpret meestal de grootste pret is. Die duurt gewoon heel erg lang bij Pioneer.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

En weg....Is uw vakantiegeld...   >:D

papaleo

Citaat van: PjotrrrNL op april  1, 2007, 18:20:45
En weg....Is uw vakantiegeld...   >:D

Dat is je geld na een vakantie ook,als je zo iets koopt dan heb je er teminste elke dag wat aan 'n aantal jaren, en een vakantie is na ong. 3 weken voorbij....  ;)

Máár kan niet anders zeggen,het ziet er weer veelbelovend uit met wat Pioneer gaat komen ,ik vind met name de seperate tuner (PDA-V100HD) er héél mooi uit zien .
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

koffieleut

Dat vind ik nou ook. Ik snap niet dat niet meer merken dat doen.