Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Vond zojuist dit interview met Richard Dane van Naim Audio, op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=ISvV8QGrQUU

Vond 't wel interessant om te horen wat zijn antwoord was op de vraag:"wat zou je graag willen waar Naim mee op de markt kom als jij 't helemaal voor 't zeggen had ?" (vanaf circa 03:00 minuten)

Ik ken me daar geheel in vinden 8)   (who knows)  ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

mahansz

voor de mensen in groningen (en omstreken): er is bij Audio Artistiek as vrijdag en zaterdag een Naim-show met o.a. de cd555 met nac552  :o :o :o
onder het motto: het kost wat, maar dan heb je ook wat!  ;D

EdoE

Citaat van: mahansz op december 11, 2007, 21:39:52
voor de mensen in groningen (en omstreken): er is bij Audio Artistiek as vrijdag en zaterdag een Naim-show met o.a. de cd555 met nac552  :o :o :o
onder het motto: het kost wat, maar dan heb je ook wat!  ;D

Ik raad iedereen in die buurt aan deze show te bezoeken.

Zelf was ik enige tijd geleden niet onwijs onder de indruk van die combi. Heel goed, maar om er nou een twee hyp voor te nemen...

fireman

Citaat van: Alco op december 11, 2007, 11:42:28
Ik ken me daar geheel in vinden 8)   (who knows)  ;)

Back where it all started  ;D  Ik heb iig de moderne versie  O0
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerBack where it all started ;D Ik heb iig de moderne versie  O0

Da's waar. Hoewel ik de SuperNait eigenlijk niet echt zie als een 'back to the roots' Nait zoals de Nait-1 en -2. 
Ik had net als Richad Dane ook graag een modernere versie gezien van bijv. de Nait-1.
(of ernaast i.p.v. alleen de SN)

Dus, wel in shoebox formaat, met een fraaie interne phonotrap en een betere volumeknop. That's it.
Dus zonder alle toeters en bellen die de SuperNait helaas zo prijzig maken.
(dubbelle rij knoppen, DAC, aansluitingen voor voedingen, eindtrappen,e.d.)

Zoiets zeg maar: ;D  8) ;)

Beetje 't zelfde idee als de onlangs uitgebrachte Heed Obelisk versterker :-*
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Voordeel van deze super nait is dat 'ie zoveel dozen doet vergeten. Ik heb er zoveel plezier van. Iets wat ik niet gedacht had. Enige extra doos die ik nog heb is de Hi cap 2.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Maar Alco, wat is het verschil tussen jouw ideale Nait en de Nait5i? Of met de Nait2?

Alco

CiteerMaar Alco, wat is het verschil tussen jouw ideale Nait en de Nait5i? Of met de Nait2?

Mijn favoriete Nait zou 't 'shoebox' formaat en de interne phonotrap hebben van de Nait-1 of -2,
maar dan met de veel betere (en minder gevoelige) volumepotmeter van de Nait-5i. 8)
(en bij voorkeur met AB)

bwolke

Die ideale nait bestaat al sinds jaar en dag:

Overigens zou ik als ik Naim was niet kiezen voor interne phonoboards/cards maar voor een voedingoptie zoals op de Nait5 waar je een stageline/prefix of superline kunt aansluiten.

Alco

CiteerDie ideale nait bestaat al sinds jaar en dag:

Qua uiterlijk vind ik een Cyrus mooier dan elke Naim versterker en vind ze klankmatig ook goed,
maar.... 't is nog geen Naim.
Ken de hier afgebeelde Cyrus 6 VS2 niet, maar wel de Cyrus 3 en 7 die ik thuis heb kunnen vergelijken met een Naim Nait-2 en mijn voorkeur ging naar de Nait-2. (helaas)

bwolke

Citaat van: Alco op december 12, 2007, 16:27:51
Qua uiterlijk vind ik een Cyrus mooier dan elke Naim versterker en vind ze klankmatig ook goed,
maar.... 't is nog geen Naim.
Ken de hier afgebeelde Cyrus 6 VS2 niet, maar wel de Cyrus 3 en 7 die ik thuis heb kunnen vergelijken met een Naim Nait-2 en mijn voorkeur ging naar de Nait-2. (helaas)
Ik ben wel benieuwd hoe de Nait5i vergelijkt met de Cyrus 8 vs2

Alco

CiteerIk ben wel benieuwd hoe de Nait5i vergelijkt met de Cyrus 8 vs2
Ja, ik ook wel. Wat kost een Cyrus 8 vs2 eigenlijk ?  (ik dacht zo rond de € 1600,- ?)

Vind 't wel bijzonder dat Cyrus al hun componenten inmiddels al bijna 15 jaar in dezelfde (mooie) behuizing heeft.
In 't begin vond ik de nieuwe mat zilver-look maar nix, maar inmiddels vind ik die zelfs mooier nog dan de zwarte.

Wat ik aan de Cyrus 7 wel erg vervelend vond is dat alleen de bijgeleverde plastic prul-banaan stekkertjes pasten, waarin je alleen heel dunne ls-kabel kon schroeven!  ???
Normale banaanstekkers passen er niet in.

Oeps....we dwalen af.... we hadden 't hier over Naim. :-X
Voor de Cyrus liefhebbers is er altijd nog: http://www.cyrusunofficial.co.uk/

bwolke

Hier vind je een prijslijst van Cyrus: http://www.viertron.nl/pdf/Cyrus.pdf

Ik vind het er ook heel mooi uitzien vooral op hun eigen hark meubel:

bwolke

Ik las laatst op het officiele Naim forum dat de Prefix niet meer gemaakt wordt. Het volgende staat er bij de Prefix op de Naim website:
Citeerthe Prefix is fitted inside the turntable plinth and the arm cable is removed. Taking the arm cable out of the signal path makes a huge improvement to the deck's performance.

Als dit zo zou zijn waarom brengt Naim dan een Superline phonostage uit in een aparte behuizing waarvoor je weer een arm cable nodig hebt?

Prettige avond
Bas

fireman

Citaat van: bwolke op december 12, 2007, 19:10:06
Ik las laatst op het officiele Naim forum dat de Prefix niet meer gemaakt wordt. Het volgende staat er bij de Prefix op de Naim website: 

Als dit zo zou zijn waarom brengt Naim dan een Superline phonostage uit in een aparte behuizing waarvoor je weer een arm cable nodig hebt?

Prettige avond
Bas

Waarschijnlijk omdat die nieuwe superline phonostage zóóó.. goed is dat het manco van die arm cable te verwaarlozen is.

Is die nieuwe superline phonostage al ergens te beluisteren?

Edit; net even mijn handtekening aangepast  8)

EdoE

Die Superline zal wel te groot zijn om in de plint te kunnen monteren.

Ook was het jammere aan de Prefix, dat deze maar in een beperkt aantal tafels te monteren was. Naim zal ook wel geconstateerd hebben dat de LP12 al lang niet meer op eenzame hoogte stond.

garmtz

Heb vanmiddag de SuperNait gebruikt in een bi-amp configuratie met een NAP 200. Dus NAP 200 op het laag en SuperNait op het hoog. WAAANZINNIG! 8)   Gebruikte speaker was een Wilson Benesch A.C.T. Wat een combi!

Sorry, moest het even kwijt... Moraal van het verhaal: SuperNait gebruiken met een extra Naim eindversterker en dan bi-ampen is 8)

DA BoSS

Ik heb recent juist een slechte ervaring gehad met de SuperNait.
In mijn oren, tijdens die sessie, zijn geld echt niet waard  ;D

(zo zie je maar hoe smaken verschillen)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bwolke

Citaat van: garmtz op december 13, 2007, 16:40:39
Heb vanmiddag de SuperNait gebruikt in een bi-amp configuratie met een NAP 200. Dus NAP 200 op het laag en SuperNait op het hoog. WAAANZINNIG! 8)   Gebruikte speaker was een Wilson Benesch A.C.T. Wat een combi!

Sorry, moest het even kwijt... Moraal van het verhaal: SuperNait gebruiken met een extra Naim eindversterker en dan bi-ampen is 8)
Hoi Garmtz,

Waarom heb je niet geprobeerd met de nap200 op het hoog en de supernait op het laag? Wat was er zo waanzinnig aan in vergelijking met de supernait alleen? Welke luidsprekerkabels en welke bron heb je gebruikt?

groetjes
Bas

bwolke

Citaat van: Fireman op december 12, 2007, 19:14:23
Waarschijnlijk omdat die nieuwe superline phonostage zóóó.. goed is dat het manco van die arm cable te verwaarlozen is.

Is die nieuwe superline phonostage al ergens te beluisteren?

Edit; net even mijn handtekening aangepast  8)
Hey Robbert,

Er is wel ergens in Engeland een open dag geweest met een prototype van de superline. Hij is als het goed is vanaf februari leverbaar. Hier kun je een verslag lezen van de open dag: http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/7252978117

bwolke

Citaat van: EdoE op december 13, 2007, 13:31:21
Die Superline zal wel te groot zijn om in de plint te kunnen monteren.

Ook was het jammere aan de Prefix, dat deze maar in een beperkt aantal tafels te monteren was. Naim zal ook wel geconstateerd hebben dat de LP12 al lang niet meer op eenzame hoogte stond.
Hallo Edo,

Dat de superline te groot is om in te bouwen kan ik me voorstellen maar dat is toch geen reden om met de prefix te stoppen?

op de site van Naim staat ook:
CiteerAlthough the Prefix slots most easily into an LP12 fitted with a Naim uni-pivot tone-arm, it can be adapted by your dealer to suit other turntables and tone-arms with which it can provide similar performance enhancements.
En mocht de prefix er niet in passen dan past hij er misschien wel onder zoals hier:

fireman

Citaat van: DA BoSS op december 13, 2007, 16:46:12
Ik heb recent juist een slechte ervaring gehad met de SuperNait.
In mijn oren, tijdens die sessie, zijn geld echt niet waard  ;D

(zo zie je maar hoe smaken verschillen)

Dat is dan idd een slechte ervaring. Maar wat was de uitgangsstelling van die supernait?
Was 'ie nieuw uit de doos ( niet ingespeeld ) Welke kabels hingen er aan? Welke bron werd er gebruikt?

Nieuw uit de doos kan 'ie echt slecht klinken. Ik heb de ervaring dat een nieuw apparaat pas na 6 weken perfect en super goed ging klinken. In het begin dacht ik dat het apparaat defect was. Kan je nagaan.

fireman

Citaat van: bwolke op december 13, 2007, 18:27:00
Hoi Garmtz,

Waarom heb je niet geprobeerd met de nap200 op het hoog en de supernait op het laag? Wat was er zo waanzinnig aan in vergelijking met de supernait alleen? Welke luidsprekerkabels en welke bron heb je gebruikt?

groetjes
Bas

Om uit te proberen de juiste setting. Beter meer power op het hoog/midden dan op het laag. Meeste info zit in het mid en hoog dus daar kan meer power het meest nodig zijn.

Maar des al niet te min ben ik ook wel nieuwsgierig wat het zoveel beter is geworden. Als ik binnenkort een nieuwe speaker heb dan overweeg ik ook zoveel mogelijk power er in te gooien. Dacht aan een NAP250.2 ( idem aan de super nait's 80 watt ( zelf getest hier, geen verschil ) )
Of een klasse D eindbak, maar dan zit ik weer met gain verschil.( zal ook wel af te regelen zijn ) Afijn zover is het nog lang niet.

edit; nu kan ik niet bi-ampen vandaar dat ik het nog niet getest heb.

EdoE

Citaat van: bwolke op december 13, 2007, 18:36:55
Dat de superline te groot is om in te bouwen kan ik me voorstellen maar dat is toch geen reden om met de prefix te stoppen?

Nou ja, dan hebben ze:

• Superline
  • Prefix
  • Stageline
  • Interne boards

Is een beetje over the top.

Overigens is die suggestie dat de dealer de Prefix kan aanpassen een klein beetje hol. P9? Michell? Kun je volgens mij allemaal schudden en het zijn grote namen in de markt.

DA BoSS

Citaat van: Fireman op december 13, 2007, 20:53:34
Dat is dan idd een slechte ervaring. Maar wat was de uitgangsstelling van die supernait?
Was 'ie nieuw uit de doos ( niet ingespeeld ) Welke kabels hingen er aan? Welke bron werd er gebruikt?

Nieuw uit de doos kan 'ie echt slecht klinken. Ik heb de ervaring dat een nieuw apparaat pas na 6 weken perfect en super goed ging klinken. In het begin dacht ik dat het apparaat defect was. Kan je nagaan.

Ik ga ervan uit dat ie goed ingespeeld was, de dealer had er al meer dan 10 verkocht...
Meer info over de set hier*
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...