Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Richi

Er waren problemen met firmware 3.5.0 waar sommige mensen spontane reboots hadden op met name NDX2 en ND555. Mijn Atom had er ook een keer een. Dit is nu opgelost in FW 3.5.1 als het goed is. De 3.5.1 versie is vorige week uitgebracht voor de Uniti lijn en gisteren voor de streamers uit de classic lijn.

Zelf zit ik nu in de beta testgroup van Naim voor zowel firmware als nieuw iOS app versies.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

#21001
Ik vraag mij af of het bij jullie wel eens voorkomt dat het de ene dag  heel goed klinkt, en soms een stuk minder.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#21002
Citaat van: Richi op oktober  1, 2020, 11:30:47
Er waren problemen met firmware 3.5.0 waar sommige mensen spontane reboots hadden op met name NDX2 en ND555. Mijn Atom had er ook een keer een. Dit is nu opgelost in FW 3.5.1 als het goed is. De 3.5.1 versie is vorige week uitgebracht voor de Uniti lijn en gisteren voor de streamers uit de classic lijn.

Zelf zit ik nu in de beta testgroup van Naim voor zowel firmware als nieuw iOS app versies.

Als ik zo de commentarel lees op het Britse Naim forum, zijn er nog legio problemen te bespeuren. Typisch Naim. Het freeze probleem van het display speelt ook al zo een tien jaar en is nog niet opgelost.de Franse slag?
Quad vintage.

Dirk

die overname door Focal zit je wel heel hoog hé  ;D
fwiw; 10j terug was daar natuurlijk nog geen sprake van, toen verk**** ze 't bij Naim al perfect in hun eentje  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Nu je het zo zegt. Naim heeft altijd al wel problemen gekend.
Quad vintage.

fireman

Citaat van: Richi op oktober  1, 2020, 11:30:47
Er waren problemen met firmware 3.5.0 waar sommige mensen spontane reboots hadden op met name NDX2 en ND555. Mijn Atom had er ook een keer een. Dit is nu opgelost in FW 3.5.1 als het goed is. De 3.5.1 versie is vorige week uitgebracht voor de Uniti lijn en gisteren voor de streamers uit de classic lijn.

Zelf zit ik nu in de beta testgroup van Naim voor zowel firmware als nieuw iOS app versies.

Nu je dit aangeeft herken ik het wel. Er vanuit gaan dat t niet meer voorkomt.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Richi

Citaat van: fred19633 op oktober  1, 2020, 15:19:19
Nu je het zo zegt. Naim heeft altijd al wel problemen gekend.
Des te geavanceerder de software, des te groter de problemen.  ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: fred19633 op oktober  1, 2020, 12:28:47
Ik vraag mij af of het bij jullie wel eens voorkomt dat het de ene dag  heel goed klinkt, en soms een stuk minder.
In het verleden was dat wel het geval ja, zeker toen we nog op de flat woonden. Dan kon je maar het beste overdag doordeweeks of 's nachts luisteren. In het weekend klonk het ruk. Sinds we in een vrijstaande woning wonen, klink het al veel beter en stabieler (heb ook een aparte audio groep aan laten leggen) en sinds de Audioquest Niagara hier staat, is het altijd prima stabiel. Zeker met de Atom die standby ook op temperatuur blijft en dus meteen 'ready to go' is na het aanzetten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fireman

#21008
's avonds rond 22:00 en later klinkt het extra geweldig.

Ben van mening dat een deel aan het stroomnet ligt, maar ook een deel aan je zelf (in mijn geval dan) Om 22:00 alle rust in huis, vrouw rustig, kids naar bed, etc..

Je gemoedstoestand is dan lekker tot rust :)


Tevens hebben veel mensen een beroerde akoestiek. Over dag "noodgedwongen" luider dan 's avonds spelen. Reflecties en andere verstoringen kraken je geluid. 's avonds minder luid volume waardoor ik puur het geluid (lees: met minder reflecties) heb.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Zojuist een nieuwe Hi-cap Dr binnen :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Lion of Judah

Citaat van: Fireman op oktober  3, 2020, 12:03:46
Zojuist een nieuwe Hi-cap Dr binnen :)
Gaaf! Ben benieuwd naar je ervaringen!
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op oktober  3, 2020, 12:03:46
Zojuist een nieuwe Hi-cap Dr binnen :)

Lijkt mij een mooie complementering.
Quad vintage.

fireman

Ik ook :)

Ik ervaar nu al een flinke stap. Geweldig!!

Heeft verder nog tijd nodig, men zegt toch zeker voor de H--cap een maand. Met de NDX2 ervaring na 5 maanden pas een echte verbetering (lees: dat alles op z'n plaats valt).
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

niels1962

Goedenavond allen. Ga toch nog een keer mijn probleem met met Naim set bespreekbaar maken. Ik heb een supernait 3 met daar aan een ND5 XS2. De brom die de trafo maakt begint me toch te irriteren en ondanks dat het geluid geweldig is verlang ik af en toe terug naar mijn Cambridge audio. Ook een mooi geluid, op exact dezelfde manier aangesloten aan dezelfde speakers en dezelfde stopcontacten maar geen ruisje of brom in de verste verte aanwezig. En dat voor de helft van de prijs van de Naim set. Maar oké, er moet toch iemand zijn die hier de ultieme oplossing voor heeft. De brom treed het meest op als ik de tv aan heb staan. Het maakt niet uit als ik de stekker van de versterker in een ander stopcontact steek, zelfs niet in een andere ruimte met een verlengsnoer. Ook de optisch uit van de tv naar de streamer verwijderen maakt geen verschil. Aardlussen geloof ik in maar waarom had ik dat dan niet met mijn vorige set? Ga de vraag ook uitzetten bij mijn dealer maar mss dat hier iemand ideeën heeft. Alvast bedankt voor jullie reacties.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

fireman

Heb je de stekker in de juiste fase staan? Wie weet helpt dat.

De verschillende stopcontacten, is dat wel een andere groep?

Woon je in nieuwbouw of oudbouw?

Zijn de stopcontacten geaard?

Kan je achter op de streamer of SN3 iets op floating zetten? Of juist andersom?


Kan je deze vragen beantwoorden?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Rechts moet het lampje op zo'n schroevendraaier gaan branden. (de fase)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

niels1962

Citaat van: Fireman op oktober  5, 2020, 23:29:00
Heb je de stekker in de juiste fase staan? Wie weet helpt dat. Ja

De verschillende stopcontacten, is dat wel een andere groep? Nee, maar dat was het met de Cambridge audio ook niet.

Woon je in nieuwbouw of oudbouw? 1970

Zijn de stopcontacten geaard? Ja

Kan je achter op de streamer of SN3 iets op floating zetten? Of juist andersom? Kan ik proberen maar dat zou er niets te maken moeten hebben.


Kan je deze vragen beantwoorden?

Zie antwoorden achter je vragen.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Een bekend probleem met Naim. En daar valt vooralsnog weinig aan te doen. Het is ook niet zo dat alle combinaties met Naim er last van hebben. Maar je zult maar de pech hebben, Een stevige ondergrond wil heel soms wel eens helpen. Beste is omruilen die hap , bij de dealer. Kan best zijn dat je er dan geen last van hebt. Succes ermee ( en kijk ook eens naar het Britse Naim forum)
Quad vintage.


Richi

Citaat van: niels1962 op oktober  5, 2020, 22:49:56
Goedenavond allen. Ga toch nog een keer mijn probleem met met Naim set bespreekbaar maken. Ik heb een supernait 3 met daar aan een ND5 XS2. De brom die de trafo maakt begint me toch te irriteren en ondanks dat het geluid geweldig is verlang ik af en toe terug naar mijn Cambridge audio. Ook een mooi geluid, op exact dezelfde manier aangesloten aan dezelfde speakers en dezelfde stopcontacten maar geen ruisje of brom in de verste verte aanwezig. En dat voor de helft van de prijs van de Naim set. Maar oké, er moet toch iemand zijn die hier de ultieme oplossing voor heeft. De brom treed het meest op als ik de tv aan heb staan. Het maakt niet uit als ik de stekker van de versterker in een ander stopcontact steek, zelfs niet in een andere ruimte met een verlengsnoer. Ook de optisch uit van de tv naar de streamer verwijderen maakt geen verschil. Aardlussen geloof ik in maar waarom had ik dat dan niet met mijn vorige set? Ga de vraag ook uitzetten bij mijn dealer maar mss dat hier iemand ideeën heeft. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik neem aan dat je je 'cable dressing' op orde hebt? Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik graag een keer met mijn AudioQuest Niagara langs gekomen om te kijken of dat soelaas biedt. Niet eens zo zeer als permanente oplossing, maar vooral om oorzaken uit te sluiten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Cable dressing? Is dat per liter te koop? En waar? Straks komen we weer met slangeolie aanzetten.
Quad vintage.

niels1962

Citaat van: Richi op oktober  6, 2020, 10:35:54
Ik neem aan dat je je 'cable dressing' op orde hebt? Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik graag een keer met mijn AudioQuest Niagara langs gekomen om te kijken of dat soelaas biedt. Niet eens zo zeer als permanente oplossing, maar vooral om oorzaken uit te sluiten.
de kabels heb ik wel aandacht aan besteed dus dat zou goed moeten zitten. Fase van de apparatuur staat goed als je daar idd al in gelooft. Maar ik ga toch eens kijken of de fase van de tv "goed" staat. En die van de subwoofer. Ik hou jullie op de hoogte.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Richi

Citaat van: fred19633 op oktober  6, 2020, 10:41:49
Cable dressing? Is dat per liter te koop? En waar? Straks komen we weer met slangeolie aanzetten.
Nee, nu niet meteen doorschieten. Ik bedoel dat de kabels enigszins netjes geordend liggen. Dus netsnoeren en interlinks niet door hetzelfde gaatje in het meubel gepropt en zo.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

toetertje

Heb je nu alleen last van een brommende trafo, of ook een brom over de speakers?

Bestaat het probleem ook, wanneer je alleen de versterker aanzet, zonder andere apparatuur?

Robiwan

Citaat van: Richi op oktober  6, 2020, 11:01:06
Nee, nu niet meteen doorschieten. Ik bedoel dat de kabels enigszins netjes geordend liggen. Dus netsnoeren en interlinks niet door hetzelfde gaatje in het meubel gepropt en zo.

mag helemaal niets uitmaken
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2