Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

niels1962

Hoi Fred, ik snap die foto van de Naim kabel niet en die van audioquest nog minder. Ik heb gewoon 2 x 3,4 mm, een voor de plus en een voor de min.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

We kunnen de hand geven, ik snap er ook niks van. Ik heb Naca 5 2 keer 3.5 meter met airlock connectoren. werkt prima....maar op de een of andere manier steekt het bij Naim nogal nauw. waarom en hoe dan?
Quad vintage.

Richi

Er is een nieuwe versie van de Naïm app beschikbaar voor Android en iOS. Een aantal verbeteringen en er is een favorieten optie toegevoegd. Met de nog komende firmware update 3.5 voor de Uniti range, komt die favorieten optie ook beschikbaar op het apparaat zelf.

https://www.naimaudio.com/news/28014/software-updates-easier-ways-to-enjoy-your-favourites
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Sinds ik de app heb geupdate zijn de Nova en Core onvindbaar in het netwerk. Tidal, sopotify en indernet radio doen het wel. Maar kan geen tracks meer selecteren.
Quad vintage.

Richi

Quote from: fred19633 on August 14, 2020, 07:40:49
Sinds ik de app heb geupdate zijn de Nova en Core onvindbaar in het netwerk. Tidal, sopotify en indernet radio doen het wel. Maar kan geen tracks meer selecteren.
Jeetje, dat is balen. Hier werkt het gelukkig goed. Al geprobeerd het een en ander opnieuw op te starten? Misschien de router een schopje geven?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Quote from: Richi on August 14, 2020, 09:06:00
Jeetje, dat is balen. Hier werkt het gelukkig goed. Al geprobeerd het een en ander opnieuw op te starten? Misschien de router een schopje geven?

tot in den treure...
Quad vintage.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Doet het weer...bedraad wil van geen meter meer. Wifi werkt perfect. Heb het idee dat het ook wat beter klinkt.
Quad vintage.

Rowdy

Is de bedrading nog wel goed?

Dr.Bedlo

#20959
Dat is het vreemde bedraad met de oude nova draad tussen  tv en router werkt  feilloos
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on August 14, 2020, 20:58:55
Dat is het vreemde bedraad met de oude nova draad tussen  tv en router werkt  feilloos

stom merk dat Naim :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Dan gooi je xs dan maar zo vlug mogelijk de kliko in, en begin er nooit meer over te lamenteren
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on August 15, 2020, 10:45:07
Dan gooi je xs dan maar zo vlug mogelijk de kliko in, en begin er nooit meer over te lamenteren

hier nooit problemen met de marantz als streamer ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

niels1962

Quote from: Robiwan on August 15, 2020, 09:16:55
stom merk dat Naim :D
misschien zit ik verkeerd hoor maar dan hoor ik dat graag. Topicstarter heeft hier echt een leuke topic gestart, leuk om te lezen en ervaringen te delen. Als ik in de geschiedenis van deze topic kijk zie ik jou eerst enthousiast over het merk en dan weer niet en dan weer wel. Dat is uiteraard prima maar weet je wat je zoekt in techniek en geluid/beleving? Misschien is het handig om eerst je inventarisatie op orde te krijgen? Merken zijn namelijk niet stom maar passen dan wellicht niet bij jou. Ga dan weer gewoon over naar een ander merk/topic. Advies echt met alle respect bedoeld.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Rowdy

Hoe is het afgelopen met de hiss uit de luidsprekers?
Krijg je hiss als je geen Naim kabel gebruikt?

niels1962

Quote from: Rowdy on August 15, 2020, 20:02:54
Hoe is het afgelopen met de hiss uit de luidsprekers?
Krijg je hiss als je geen Naim kabel gebruikt?
ga ik nog even mee experimenteren. Heb wat kabels liggen hier. Ik laat dat sowieso even weten.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

fireman

Iemand ervaring met het vervangen van een scherm van een NDX?

Mijn scherm wordt iets minder fel. Nalezen leert mij dat waarschijnlijk het scherm vervangen moet worden. Nu zou je dat zelf kunnen doen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Heb al sinds lange tijd een probleem met de Nova waar ik niet uitkom. Namelijk dat als ik tracks wil afspelen hetzij via de Nova vanaf de core of via Tidal. De files in willekeurige volgorde worden afgespeeld. er lijkt geen systeem in te zitten. ook binnen een album speelt hij de tracks in willekeurige volgorde af . iemand die een oplossing weet.?
Quad vintage.

niels1962

#20968
Ik zie wel iets maar dat heb je zelf al wel gezien denk ik. Als je tidal opent via de Naim app en dan een album afspeelt zie je in de onderste balk het liedje wat speelt. Als je daar op klikt opent een groter scherm. Bij mij staat onder de tijd links een symbool met twee door elkaar lopende pijlen. Als dat uit staat speelt ie van boven naar beneden af. Staat dat aan dan pakt ie willekeurige nummers uit dat album (random).
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Iver

Quote from: Fireman on August 16, 2020, 07:55:24
Iemand ervaring met het vervangen van een scherm van een NDX?

Mijn scherm wordt iets minder fel. Nalezen leert mij dat waarschijnlijk het scherm vervangen moet worden. Nu zou je dat zelf kunnen doen.

heb dat ooit eens voor een ND5XS moeten laten doen; scherm was kapot. Via Latham is de streamer naar Naim gegaan. Totaalkost destijds ongeveer 150€

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

Quote from: niels1962 on August 16, 2020, 09:13:20
Ik zie wel iets maar dat heb je zelf al wel gezien denk ik. Als je tidal opent via de Naim app en dan een album afspeelt zie je in de onderste balk het liedje wat speelt. Als je daar op klikt opent een groter scherm. Bij mij staat onder de tijd links een symbool met twee door elkaar lopende pijlen. Als dat uit staat speelt ie van boven naar beneden af. Staat dat aan dan pakt ie willekeurige nummers uit dat album (random).

Tidal heb ik niet, maar het shuffle symbool zie ik wel. Heb ik uitstaan. Gedempte illuminatie...doet nog steeds willekeurig.
Quad vintage.

Richi

Quote from: fred19633 on August 16, 2020, 08:47:14
Heb al sinds lange tijd een probleem met de Nova waar ik niet uitkom. Namelijk dat als ik tracks wil afspelen hetzij via de Nova vanaf de core of via Tidal. De files in willekeurige volgorde worden afgespeeld. er lijkt geen systeem in te zitten. ook binnen een album speelt hij de tracks in willekeurige volgorde af . iemand die een oplossing weet.?
Ik had een vergelijkbaar probleem, maar ik gaf Roon daar de schuld van. Sinds enige tijd lijkt het weer goed te gaan, maar aangezien ik weinig muziek speel de laatste tijd, kan het ook zijn dat het gewoon recent niet meer is voorgekomen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Heb de hele sjebeng weer gereset. Probleem is opgelost. Roon symbool is verdwenen. Misschien is Roon de schuldige.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Iemand ervaring met PMC speakers, en dan de bookshelf speakers? Icm met Naim
Quad vintage.

Jumping Jack

Ik heb de FB1i Sign. en de Fact.8 gehad, geen bookshelfs maar wel met naim.

Erg mooie speakers hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs