actief 6dB/octaaf 80Hz high-pass filter gezocht ?

Gestart door Del member, februari 17, 2007, 15:50:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Del member

In m'n stereo setup heb ik volgende audio routering :

- Philips 963 analoog unbalanced stereo naar de Plinius M8

- Plinius M8 naar de velodyne (full range) unbalanced

intern filtert de Velodyne in het digitale domein als een low-pass filter op 80 Hz met een eigen custom instelling van 6dB/octaaf filtering (eerste order)

- Velodyne analoge 80 Hz high-pass filter uitgang, deze is echt wel analoog en werkt ook als de velodyne uit staat

Nu komt het : deze setup geeft wat bijgeluiden in het hoog en ik zou een extra interconnect van 2 meter moeten kopen uit het topgamma, door de velodyne gaat immers het volledige signaal en niet enkel het laag dus een voor een subwoofer geoptimaliseerde interconnect is al uitgesloten.

Ik zou liever een van de twee analoge uitgangen van m'n plinius high-pass filteren op 6dB/octaaf op 80Hz.
Zijn er kant en klare doosjes te koop die geen verlies veroorzaken (de Plinius is zo hoogwaardig dat elke akkefietje opvalt) die zoiets kunnen ?

Het modden van m'n plinus intern zou ook interessant kunnen zijn, bespaart me een hoop extra kastjes en voedingen en een interconnect.

Bovenstaande proefopstelling geeft me bijna een vlakke curve na correctie en het laag is retestrak en ik kan exteem luid spelen zonder dat m'n fronts hierbij afzien. Ik moet al 105dB luid gaan voor de woofertjes van de Hyperions significant beginnen te swingen :)


PaulSQ

ik kan het mis hebben maar volgens mij is 1 condensatortje in de juiste waarde genoeg om dit te bereiken.....
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Del member

Citaat van: PaulSQ op februari 17, 2007, 16:29:45
ik kan het mis hebben maar volgens mij is 1 condensatortje in de juiste waarde genoeg om dit te bereiken.....

ja herinner ik me nog van de middelbare school en al die speakers die ik als puber open gooide :)
in serie met de ingansimpedantie van de eind-versterker (die je dan exact moet kennen)

ik wil zeker zijn dat het fasegedrag niet om zeep gaat met zulke goedkope oplossing

hifiman

Citaat van: PaulSQ op februari 17, 2007, 16:29:45
ik kan het mis hebben maar volgens mij is 1 condensatortje in de juiste waarde genoeg om dit te bereiken.....
2 voor stereo  ;D

hifiman

Citaat van: ub4b op februari 17, 2007, 16:42:16
ik wil zeker zijn dat het fasegedrag niet om zeep gaat met zulke goedkope oplossing
Dat gaat het wel...  ::)

Er is volgens mij maar 1 oplossing om niet je fasegedrag om zeep te helpen en dat is de filtering al doen in het digitale domein, dus tussen cd speler en dac...

Del member

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2007, 16:45:03
Dat gaat het wel...  ::)

Er is volgens mij maar 1 oplossing om niet je fasegedrag om zeep te helpen en dat is de filtering al doen in het digitale domein, dus tussen cd speler en dac...

digitaal is geen oplossing ik wil een analoge oplossing omdat de dacs in m'n cd speler een pak beter klinken dan in de surround pre/pro zelfs al doe die ook bass routing