Echte portable audio!

Gestart door Tijmen, februari 16, 2007, 01:36:37

« vorige - volgende »

Tijmen

Hier iets van mijn eigen creatie!  O0

Let vooral op de tekst van de kist   8)
Kwam toevallig uit, de kist zelf is geheel van aluminium en is overal spatwaterdicht...vroerer zelfs waterdicht.  :mrgreen:
De kist wordt gebruikt voor tijdens het zeilen (Waterscouting).
Ik heb ooit ook eens een kliko variant en een voorgaande variant gebouwd in een curverkist.
Maar dit vind ik toch prima klinken en zal voorlopig niet anders meer willen. Klinkt toch een stuk beter dan van die JVC boomblasters  ::)

Specs:

-  Sony radio/cdspeler (mp3) + Remote + AUX voor Mp3 speler
-  JBL 3 kanaals versterker 2x 65watt - 1x 120watt RMS
-  JBL CS serie 70watt RMS 6x9 speakers
-  Lanzar 150watt Rms gepoorte sub in tube (niet op de foto)

nielsg

wat voor accu heb je hier nou voor gebruikt?
is zoiets ook mogelijk om dat met 2 tv pc speakers op een accu te laten lopen?
je moet dan toch een versterkertje hebben(van een paar watt rms) die op gelijk stroom werkt?
waar heb je eigenlijk de basstube gelaten?
gr niels

LexiconLogan

kijk! dat heb ik nodig voor mijn boot!
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Mooie kist...

Je ziet het wel vaker op straat of bij bouwwerken, hebben de mannen ook een kist geluid bij zich... :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss SE, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech SQ28 Classic, Siltech MXT Berlin power cables, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Girlzdad

Kijk, dat is pas creatief , leuk verzonnen hoor.

Tijmen

Citaat van: nielsg op februari 17, 2007, 21:14:32
wat voor accu heb je hier nou voor gebruikt?
is zoiets ook mogelijk om dat met 2 tv pc speakers op een accu te laten lopen?
je moet dan toch een versterkertje hebben(van een paar watt rms) die op gelijk stroom werkt?
waar heb je eigenlijk de basstube gelaten?
gr niels

Gewoon een 12v lood accu van 120Ah uit een bestelbus. Je kan er inderdaad tv speakers voor gebruiken, weet alleen niet hoeveel vermogen die leveren. Tevens heb je inderdaad een bron nodig die versterkt, kan ook gewoon een autoradio zijn. En offcourse op 12v werkt (wat meestal gelijkstroom is  ;))

De basstube is niet te zien op de foto. Dat is gewoon een losse tube zoals die van SVS ;)
Alleen helaas een stuk minder krachtig  :P Ik leg de tube gewoon ernaast als ik extra bass in de boot of bij de tent wil.

nielsg

Ik had het zelfde idee, maar dan in het miniatuur, de luidsprekers heb ik, ik pak de orginele inhoud en reflexbuisjes
De bron is heel simpel, een mp3 speler.
Alleen de versterking is een probleem, een mp3 speler heeft een vrijlage uitgangs spanning---> te verhelpen met een voorversterkertje of een Sterkere uitversterker van 2X5watt rms
Maar waar haal je zoiets voor gelijk spanning(zeker als je geen fan bent van webshops...)

al geloof ik wel dat je beter zoiets al u kunt hebben ivm geluidskwaliteit! Maar dat is gewoon te groot

gr niels

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

nielsg

Citaat van: Kefmania op maart 19, 2007, 13:54:05
waar vind ik zo'n kist?
het ziet eruit als ene oude munitie kist van het leger, dus marktplaats misschien?kennissen die in het leger zitten/zaten?

Tijmen

Legerdump.com,
staat alleen geen adres bij..  :-X Soort gelijke kist staat er wel op.

Ik had hem toen in leiden gekocht dacht ik.
www.armysurplus.nl Voor het luttele bedrag van 45 euro!!  8)

De kist werd gebruikt voor meetapparatuur, dus zit zeer stevig in elkaar en was zelfs geheel lucht dicht.
Voor die 45 euro vind je nergens zo kist! Als je er een nieuw koopt kom je op prijzen rond de 150, €200

Ik had hiervoor een tijd gezocht, dus was wel erg blij met de prijs.

dvd-fan

Wij hebben voor ons honkbalteam zoiets gebouwd, maar dan in een papierkliko. Voordeel is dat je wieltjes hebt voor de zware accu.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS