non-opamp I/V stage voor TDA1545 DAC

Gestart door hifiman, februari 14, 2007, 09:32:19

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Sander Sassen op september 27, 2007, 12:00:07
Wat dacht je ervan om de diverse datasheets van de IC's er eens naast te leggen en uit te gaan vogelen hoe de CS in te stellen voor I2S, zodat deze op de juiste manier met de TDA kan communiceren. cq. dat er ook geluid uitkomt straks?

Dat heb ik gedaan en hoewel ik het lastig vind denk ik er wel uit te komen. Ikzelf denk dat het zo moet zijn als in het schema van Fedde, maar het gekke is dat die van Peter Daniel (PDF in vorige) post dezelfde IC's gebruikt maar andere pinnetjes aansluit (en die van Audioloog dus ook weer) ??? Vandaar dat ik het niet meer snap...

hifiman

Hoi Remco,

De TDA1545 gebruikt de EIAJ standaard ipv de meer gebruikelijke I2S standaard. In elk geval kun je dus alleen daarom al dit schema niet gebruiken voor een TDA1543 based dac.

Daarnaast hangt het ook nog van je manier van clocken af hoe je de receiver "instelt".

Dus zoals Sander al aangeeft, zie de datasheet van de receiver (of begin met een bestaand schema als uitgangspunt).

reMC

Citaat van: Audioloog op september 27, 2007, 12:07:02
De TDA1545 gebruikt de EIAJ standaard ipv de meer gebruikelijke (kan er even niet opkomen, vul het straks wel in) standaard. In elk geval kun je dus alleen daarom al dit schema niet gebruiken voor een TDA1543 based dac.

Ok, dankjewel! Blijft het gek dat de twee geposte schema's van de CS8412 en TDA1543 verschillen (pin 13)?

reMC

Nou, ik weet nagenoeg zeker dat M0 (pin 23), M2 (pin 18) en M3 (pin 17) aan massa moeten liggen en M1 (pin 24) op +5V. Alleen FCK (pin 13) kan ik niet uitkomen, mag een vriendelijke schreeuw om hulp? ::) Ik dacht altijd dat FCK aan massa moest liggen, maar hoe meer ik zoek, hoe meer schema's ik tegenkom waarin het niet het geval is (met CS8412 en TDA1543) en ik dus ga twijfelen...

hifiman

Citaat van: reMC op september 27, 2007, 12:49:39
Nou, ik weet nagenoeg zeker dat M0 (pin 23), M2 (pin 18) en M3 (pin 17) aan massa moeten liggen en M1 (pin 24) op +5V.
In jouw geval waarschijnlijk wel ja , deze mode betekent dus: Out, L/R, I2S Compatible

Citaat van: reMC op september 27, 2007, 12:49:39
Alleen FCK (pin 13) kan ik niet uitkomen, mag een vriendelijke schreeuw om hulp? ::) Ik dacht altijd dat FCK aan massa moest liggen, maar hoe meer ik zoek, hoe meer schema's ik tegenkom waarin het niet het geval is (met CS8412 en TDA1543) en ik dus ga twijfelen...
Ik zal eens kijken of ik er kaas van kan maken..

scrutinizer

Ik heb nog 2 of 3 TDA 1541 "gold crowns" (dubbel crowns) liggen.
Is daar kaas van te maken? ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 27, 2007, 13:53:03
Tsja een jaar geleden was ik daar naar op zoek, maar nu niet meer  ;D

reMC

Citaat van: Audioloog op september 27, 2007, 13:40:04
Ik zal eens kijken of ik er kaas van kan maken..

Ik begrijp net van Peter Daniel dat pin 13 zowel wel als niet aangesloten kan worden (maar dat niet aangesloten beter klinkt), makkelijk antwoord ;D

hifiman

Citaat van: reMC op september 27, 2007, 15:41:05
Ik begrijp net van Peter Daniel dat pin 13 zowel wel als niet aangesloten kan worden (maar dat niet aangesloten beter klinkt), makkelijk antwoord ;D
Dat eerste was al duidelijk  ;D Het tweede is een leuk antwoord, maar de vraag is even waarom  ::)

Sander Sassen

Citeer(maar dat niet aangesloten beter klinkt), makkelijk antwoord

Gaan we weer, Peter Daniel is ook zo'n idioot die de wikkel van elco's af gaan pulken en dan roepen dat 't beter klinkt, om over 't gebruik van een bepaald soort lak waarmee hij componenten behandelt nog maar niet te spreken. Dit soort mensen zijn 21e eeuwse kwakzalvers als ze zulk soort uitspraken doen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

reMC

Arieson

Citaat van: Sander Sassen op september 27, 2007, 15:47:18
Gaan we weer, Peter Daniel is ook zo'n idioot die de wikkel van elco's af gaan pulken en dan roepen dat 't beter klinkt, om over 't gebruik van een bepaald soort lak waarmee hij componenten behandelt nog maar niet te spreken. Dit soort mensen zijn 21e eeuwse kwakzalvers als ze zulk soort uitspraken doen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis

Tjakka!  O0

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Sander, hou dat soort commentaren inderdaad liever voor je. Commentaren in die stijl worden door mij in de toekomst zonder pardon verwijderd. Als je zonodig wil zeuren over wat jou betreft 'voodoo' zaken, kun je een eigen topic openen...

Guido Tent

Citaat van: Sander Sassen op september 27, 2007, 15:47:18
Gaan we weer, Peter Daniel is ook zo'n idioot die de wikkel van elco's af gaan pulken en dan roepen dat 't beter klinkt

't zou natuurlijk een uitdaging zijn om te kunnen meten of te zien of er verschillen zijn .......

Guido

Erik van Voorst (in memoriam)

Het verschil zien.....dat is evident... :P

Het verschil meten...... WAT wil je meten trillingen..afscherming... (Dynacaps levert al jasjes naar keuze ;D).... ???

Het verschil horen........................................................................dat zal leiden tot oorlog op een forum  >:D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 27, 2007, 13:53:03
Nou graag  ;D  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 27, 2009, 11:54:38
Nou graag  ;D  ;)

Ik denk dat het TDA 1543 of 1545 gaat worden Ronald, met de TDA 1541 'dubbel crowns' ga ik zelf ooit nog iets 'with a twist' ontwerpen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 27, 2009, 20:38:58
Ik denk dat het TDA 1543 of 1545 gaat worden Ronald, met de TDA 1541 'dubbel crowns' ga ik zelf ooit nog iets 'with a twist' ontwerpen. ;)

Anton.

Ik maakte ook maar een geintje Anton, ik zag 2 jaar na dato toevallig je toenmalige "aanbod" opeens  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!