De laksheid van E-bay en Verkopers

Gestart door mariolino, februari 11, 2007, 06:55:57

Vorige topic - Volgende topic

mariolino

Ik heb dus een tijd geleden een kabel gekocht via ebay van een duitser een monster Zbass100 voor een goed prijsje, MAAR de kabel komt er maar niet, als ik hem vraag om een verzendbewijs heeft hij dit niet.
Voor mij ruikt dit naar fraude, als ik mijn geld terug vraag krijg ik geen antwoord.
Ik heb dus ook een mail van juist na de verkoop ,waarin staat dat het pakket verzekerd is  :-\
Het grootste probleem hier is E-bay vind ik , die doen gewoon niets er is een geschil geopend maar daar blijft het ook bij,
ik heb tot vandaag van ebay geen enkele mail ontvangen dat ze naar een oplossing zoeken tussen de verkoper en mij.
De verkoper antwoord nu op geen enkele mail van mij.

Ik heb mijn buik dus vol van dit, de volgende keer denk ik wel 2 keer na voor ik iets koop.
Zelfs als het verzekerd is heb je geen garantie dat je het object ontvangd.

dre73

via paypall ben je in ieder geval verzekerd tot 500 euro
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Martin_M

Vreemd. Je krijgt toch iig altijd een standaard antwoord van Ebay??
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

mariolino

Citaat van: Martin_M op februari 11, 2007, 08:52:58
Vreemd. Je krijgt toch iig altijd een standaard antwoord van Ebay??

Een geschil moet je als koper of verkoper zelf openen, in dit geschillenpaneel kan zowel de koper als verkoper zijn versie posten.
Meestal komt het dan toch tot een overeenkomst tussen koper en verkoper.
Aan het geschil dat ik heb geopend is niets gebeurd, daarom vind ik het schandalig van ebay dat ze geen actie onderneemt,
Ik ben tenslote de gedupeerde want ik heb betaald voor een verzekerd pakket en de verkoper heeft geen bewijs.

boezeroen

Citaat van: mariolino op februari 11, 2007, 09:17:24
Een geschil moet je als koper of verkoper zelf openen, in dit geschillenpaneel kan zowel de koper als verkoper zijn versie posten.
Meestal komt het dan toch tot een overeenkomst tussen koper en verkoper.
Aan het geschil dat ik heb geopend is niets gebeurd, daarom vind ik het schandalig van ebay dat ze geen actie onderneemt,
Ik ben tenslote de gedupeerde want ik heb betaald voor een verzekerd pakket en de verkoper heeft geen bewijs.

volgens mij moet je na het openen van een geschil, zelf het geschil opwaarderen tot een claim (als je er dus niet uitkomt met de verkopert).

ik heb ook wel eens last gehad met ebay.de, uiteindelijk wel mijn geld terug gehad.
Denon AVR 3802
Pioneer DV 717 with region modification by audiovision
Tannoy sensys series
REL Strata5
Monsterbass subwoofer cables

boezeroen

Denon AVR 3802
Tannoy sensys series
REL Strata5

Joris1971

heel dat e-bay vind ik een stinkend zaakje, koop er nooit wat op.. dan nog liever marktplaats!

boezeroen

Citaat van: Joris1971 op februari 11, 2007, 10:16:29
heel dat e-bay vind ik een stinkend zaakje, koop er nooit wat op.. dan nog liever marktplaats!

is toch wel wat lichterlijk overdreven.

bij ebay heb ik wel een aantal keren problemen gehad, maar deze zijn altijd naar tevredenheid opgelost (of via ebay of via paypal). Juist bij marktplaats heb je echt geen enkele zekerheid...., tenzij je

bovendien heb je bij ebay een puntensysteem en kun je van tevoren kijken of iemand wel eens slechte feedback heeft gehad... en als je dan ook nog eens met een credit card betaald (via paypal), dan loop je bijna geen risico....

Offtopic: waar heb jij die geur-plugin voor je Internet Explorer vandaan? Ik wil ook wel eens weten hoe ebay dan wel niet ruikt....   ;D
Denon AVR 3802
Tannoy sensys series
REL Strata5

DVDGuy

Citaat van: Joris1971 op februari 11, 2007, 10:16:29

Vind ik erg kort door de bocht.

Ik heb zelf meerdere zaken gekocht en verkocht, zonder ooit één probleem en ik zal heus de enige niet zijn  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Joris1971

Citaat van: boezeroen op februari 11, 2007, 10:25:38
Offtopic: waar heb jij die geur-plugin voor je Internet Explorer vandaan? Ik wil ook wel eens weten hoe ebay dan wel niet ruikt....   ;D

ik heb safari...

SpeedyAndré

Die verkoper heeft nu wel meer dan genoeg tijd gehad om z'n zaakjes te regelen.
Zo te zien hebben jullie elkaar nog geen feedback gegeven, de kans bestaat dat je negatieve feedback terug krijgt als je dit aan hem geeft.
Het geschil moet je zelf escaleren en bedenk daarbij dat Ebay €28,- kosten rekent en de rest uitbetaalt, je krijgt dus maar de helft  :-\
Je zou kunnen kijken of de verkoper van negatieve feedback gediend is door te zeggen dat je die gaat geven als je item niet wordt afgeleverd binnen x tijd.
Hij heeft 100% positief bij 107 transacties, dus dat merkt ie wel :)
Het lijkt er trouwens op dat hij probeert extra geld te 'verdienen' door zgn. verzekerd te verzenden  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

boezeroen

Citaat van: SpeedyAndré op februari 11, 2007, 12:09:58
Die verkoper heeft nu wel meer dan genoeg tijd gehad om z'n zaakjes te regelen.
Zo te zien hebben jullie elkaar nog geen feedback gegeven, de kans bestaat dat je negatieve feedback terug krijgt als je dit aan hem geeft.
Het geschil moet je zelf escaleren en bedenk daarbij dat Ebay €28,- kosten rekent en de rest uitbetaalt, je krijgt dus maar de helft  :-\
Je zou kunnen kijken of de verkoper van negatieve feedback gediend is door te zeggen dat je die gaat geven als je item niet wordt afgeleverd binnen x tijd.
Hij heeft 100% positief bij 107 transacties, dus dat merkt ie wel :)
Het lijkt er trouwens op dat hij probeert extra geld te 'verdienen' door zgn. verzekerd te verzenden  ::)

André  8)

ja er is 15 euro betaald voor verzekerde verzending, maar de verkoper verzekerd de zending niet.... dan heb je eigenlijk ook recht op je geld terug...
Denon AVR 3802
Tannoy sensys series
REL Strata5

jankees

Ongeacht hoe je zaken doet is het zeer onverstandig om vooruit te betalen bij een koopovereenkomst met een buitenlandse wederpartij. Er is geen enkele garantie dat je ook daadwerkelijk geleverd krijgt. In de toekomst nooit meer doen dus. De prijs lijkt misschien prima maar als er niet geleverd wordt dan is het toch nog behoorlijk duur!

Ik ken de mogelijkheden van Ebay niet. Het lijkt erop dat je daar nog een deel van de aankoopprijs terug kunt krijgen. Dat zou ik zeker proberen. Het lijkt me de enige manier om je schade een beetje te beperken.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

boezeroen

Citaat van: jankees op februari 11, 2007, 12:34:34
Ongeacht hoe je zaken doet is het zeer onverstandig om vooruit te betalen bij een koopovereenkomst met een buitenlandse wederpartij. Er is geen enkele garantie dat je ook daadwerkelijk geleverd krijgt. In de toekomst nooit meer doen dus. De prijs lijkt misschien prima maar als er niet geleverd wordt dan is het toch nog behoorlijk duur!

Ik ken de mogelijkheden van Ebay niet. Het lijkt erop dat je daar nog een deel van de aankoopprijs terug kunt krijgen. Dat zou ik zeker proberen. Het lijkt me de enige manier om je schade een beetje te beperken.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Waarschijnlijk heb je nog nooit iets met ebay gedaan. Bij ebay moet je namelijk bijna altijd vooruit betalen. E.e.a. ligt een stuk genuanceerder...

De uitdrukking "zeer onverstandig" zou ik eerder tegen iemand zeggen die aan me vraagt of het verstandig is om een de plug uit een handgranaat te trekken en dan de handgranaat in de handen te houden......  ^-^

Als je gewoon betaald via paypal met een goede credit card, dan loop je 0% risico. Als het product niet aankomt, krijg je gelijk je geld terug van de CC maatschappij...
Denon AVR 3802
Tannoy sensys series
REL Strata5

jankees

Met vooruitbetaling bedoel ik niet betaling per creditcard. Deze betaling kan je immers herroepen. Dan is het risico inderdaad betrekkelijk gering.

boezeroen

Citaat van: jankees op februari 11, 2007, 14:38:56
Met vooruitbetaling bedoel ik niet betaling per creditcard. Deze betaling kan je immers herroepen. Dan is het risico inderdaad betrekkelijk gering.

met paypal kan je ook via bankoverschrijving werken. Dat is naar mijn mening wel vooruitbetaling en je bent ook gedekt tot een paar honderd euro via paypal.
Denon AVR 3802
Tannoy sensys series
REL Strata5

krimzonnn

@boezeroen,

Het klopt niet helemaal wat je zegt over het veilig betalen via paypal. Paypal dekt tot maximaal 500 aan kosten echter er wordt slechts een percentage daadwerkelijk vergoed. Ik ben wel eens opgelicht voor ongeveer 30 GBP en paypal kwam met een tegemoetkoming van 12 a 14 GBP. Beter dan niets maar toch ben je veel geld kwijt.

boezeroen

Citaat van: krimzonnn op februari 11, 2007, 20:10:36
@boezeroen,

Het klopt niet helemaal wat je zegt over het veilig betalen via paypal. Paypal dekt tot maximaal 500 aan kosten echter er wordt slechts een percentage daadwerkelijk vergoed. Ik ben wel eens opgelicht voor ongeveer 30 GBP en paypal kwam met een tegemoetkoming van 12 a 14 GBP. Beter dan niets maar toch ben je veel geld kwijt.

had je waarschijnlijk niet met een credit card betaald.... want dan had je wel 100% vergoeding gehad....

conclusie: betaal dus alleen met CC....   O0
Denon AVR 3802
Tannoy sensys series
REL Strata5

Gebruiker 003

Ik heb al een aantal keren via ebay gekocht en altijd is het goed gegaan. Wat helaas nog wel eens fout gaat is dat TNT, DHL of andere bezorgservice de spullen aflevert bij de buren of overburen en geen bericht in mijn postbus achterlaat. Wellicht moet je ook eens informeren bij je in de buurt.

eazyQ

Ik heb meerdere dingen gekocht via ebay en slechts 1 probleem gehad waar de verkopende partij ook niets aan doen. Het kwam namelijk niet aan, toen hebben zij eerst (ebaywinkel) een vervangend product gestuurd wat ook nooit is aangekomen en uiteindelijk heel netjes mijn geld teruggegeven (via paypal). Ik heb toen bij een andere eveneens in Engeland gevestigde ebaywinkel de kabel gekocht en binnen 1 week had ik hem in huis. De twee anderen zijn nooit aangekomen.......