HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Je hebt dus nog genoeg te doen Huub.  ;D
Frank2, Keyser en mijzelf kun je met een beetje planning in één dag afwerken. Ben je mooi een dagje (08:00 - 20:00) onder de pannen.  ;D

Groeten...

HuubF

Jeetje wat een aanbiedingen! Ik zal Perfectionist en Garmtz aan het lijstje toevoegen.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

 ;D

Garmt, met welke Living Voice speakers speel je?

Dutch & Dutch

R

Ik dacht dat garmt de Living Voice OBX-R2 heeft.

Citaat van: keyser op mei 13, 2007, 23:09:05
;D

Garmt, met welke Living Voice speakers speel je?



bmateijsen

Dat klopt, in Burr Oak.

Citaat van: Ruben op mei 14, 2007, 08:34:27
Ik dacht dat garmt de Living Voice OBX-R2 heeft.


sultankat

Zag ik het goed Huub en gaat de Sony Swoboda eruit? Ben benieuwd voor welk duo cd/dac je gevallen bent.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Citaat van: sultankat op juni 26, 2007, 10:10:33
Zag ik het goed Huub en gaat de Sony Swoboda eruit? Ben benieuwd voor welk duo cd/dac je gevallen bent.

Waar heb je dat gezien ?

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Yep, hij gaat er uit. Maar ik heb geen haast. ;)

Als de Sony weg is ga ik aan de DAC, er zijn nu zóveel digitale zaken die ik er op aan moet sluiten. En het is een beetje zonde om de Sony alleen als loopwerk te gebruiken. Als het al kan, want Herr Swoboda heeft veel aansluitingen gesloopt om het analoge signaal optimaal te krijgen.

Niet dat ik er niet tevreden over ben, maar de karavaan trekt voort hé? ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sultankat

Huub,

als je aan een externe dac gaat moet je ook eens denken aan de Genus DU1 DAB radio. Geheel compleet uit Engeland incl verzenden voor 45 GBP en het klinkt waanzinnig goed. Gaat met een optische kabel. Je moet wel in het DAB ontvangstgebied zitten. Vlgs mij zit jij daarin.



Hier lees je een test:

http://www.goaudio.co.uk/genus-du1-in-depth.html?PHPSESSID=4558918a9e00617883459cd1b91c4be3
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

No thankz. Ik heb al een DAB-radio en ik heb altijd gedonder met de ontvangst. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op juni 26, 2007, 18:57:59
Als de Sony weg is ga ik aan de DAC, er zijn nu zóveel digitale zaken die ik er op aan moet sluiten. En het is een beetje zonde om de Sony alleen als loopwerk te gebruiken. Als het al kan, want Herr Swoboda heeft veel aansluitingen gesloopt om het analoge signaal optimaal te krijgen.

Maar met welke digitale apparatuur ga je nou spelen als Swobie weg is?

sultankat

Citaat van: reMC op juni 27, 2007, 09:47:53
Maar met welke digitale apparatuur ga je nou spelen als Swobie weg is?
Gokje: CEC of MF   :-\
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Weet ik echt nog niet! Eerst wil ik het apparaat verkocht hebben, dat is een nieuwe policy. ;)

Mijn insteek is: fraai middengebied, veel (micro-)details zonder dat de coherentie wordt verstoord, een sprankeling in het hoog en een mooi diep laag, swingend, mooi ruimtelijk, lekker muzikaal.

Heeft iemand een idee dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sultankat

Huub,

waar jij de Sony Swoboda hebt gekocht zag ik een mooie CEC set staan. Nooit gehoord, maar wel aantrekkelijk geprijsd.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

FrankB

Citaat van: HuubF op juni 27, 2007, 11:24:54
Weet ik echt nog niet! Eerst wil ik het apparaat verkocht hebben, dat is een nieuwe policy. ;)

Mijn insteek is: fraai middengebied, veel (micro-)details zonder dat de coherentie wordt verstoord, een sprankeling in het hoog en een mooi diep laag, swingend, mooi ruimtelijk, lekker muzikaal.

Heeft iemand een idee dan?

Opus 21 ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Combinatie met Lavardin is misschien moeilijk met Naim, maar daarbij moet ik bekennen dat wij het nog niet geprobeerd hebben.
Ik zal binnenkort eens een paar cd-spelers van Naim op de Lavardin's zetten....

Citaat van: dre73 op juni 27, 2007, 19:07:02
misschien een naim?

dre73

CitaatCombinatie met Lavardin is misschien moeilijk met Naim

mag ik hier jouw motivatie hier achter weten?(uit nieuwsgierigheid ;D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Heeft te maken met de Lavardin versterkers, die combineren niet met alle cd-spelers/ kabels/ etc.
Noem het maar eigenwijsheid ;)

Citaat van: dre73 op juni 27, 2007, 19:12:36
mag ik hier jouw motivatie hier achter weten?(uit nieuwsgierigheid ;D)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Ik doelde op de versterker ;D. Eigenwijs ben ik zoiezo 8)

Citaat van: dre73 op juni 27, 2007, 19:27:05
ik zou `t op ervaring gooien ;D

HuubF

#747
Pats, kogel door de kerk. Ik ben de enorme stapel dozen in mijn kamer zat en ga eindelijk uitvoeren wat ik me 2 jaar geleden al had voorgenomen:

1. Zoek een nieuwe goede cd-speler en versterker van hetzelfde merk (vanwege de synergie)
2. Speel het spul tot het bot in
3. Zoek de rest van je leven bijpassende speakers.

Tot nu toe deed ik dat precies andersom: eerst speakers en dan de rest. Met daarna een bonte stoet versterkers en cd-spelers (en onlangs een dac) totdat het optimaal klonk. Met alle valkuilen van dien.

CD-spelers en versterkers klinken allemaal subtiel verschillend maar wat is beter? Ik vind dat om gek van te worden. Inmiddels ben ik zover dat ik denk dat een moderne, goed gebouwde cd-speler en een moderne versterker altijd wel goed klinken. Omdat er in mijn plan sprake is van 2 nieuwe apparaten zijn er natuurlijk wel accentverschillen, waardoor de ene set wat meer laid back kan klinken en een andere set wat opwindender. Wel, ik zoek een set van het wat opwindender type, maar wel goed voor alle soorten muziek. Ik luister zowel naar de Deftones als naar Shostakovich!

Mogelijkheden die ik heb overwogen:

1. AVI-setje (er staat er één tweedehands te koop)
2. Setje Cyrus 6S
3. Setje Roksan Kandy

Lavardin maakt geen cd-speler. Arcam vind ik niet mooi. Rega viel af omdat ik over de bijbehorende versterker geen juichverhalen heb gelezen. Naim viel af omdat ik mezelf niet bloot wil stellen aan een eindeloos upgrade-pad. Primare x30 had gekund maar dat vind ik op dit moment net iets te duur (setje 4400 euro). Marantz x15 had gekund maar ik wil zwart. De meeste andere merken zijn zowiezo te duur en ik wilde geen tweedehands.

Stap 1 is inmiddels al achter de rug; de tests en de prijs heeft de doorslag gegeven. Bij het zoeken liep ik stomtoevallig aan tegen een aanbieding van RAF voor een setje Roksan Kandy. Normaal kosten die dozen 1099 euro per stuk, maar ik kon de allerlaatste zwarte set krijgen voor 1499 euro.

Zeer aantrekkelijk voor mij is dat de versterker precies de mogelijkheden heeft die ik miste: een AB, 2 vv-uitgangen en zowaar een goede phono. Meer heb ik niet nodig.

Het spul draait nu en wat me opvalt is dat de klank lekker stevig is maar wel beheerst. Uit de diverse tests heb ik gehaald dat de Roksan-set alle soorten muziek aankan en dat lijkt te kloppen. Wel moet de set nog behoorlijk inspelen want er zit nog wat weinig schwung in en er zijn wat harde kantjes. Voor de versterker heb ik op verschillende plekken een inspeel-termijn van 6 weken vernomen dus de zaak draait 7/24. ;D

Lekker zwak hé? Een setje op basis van tests en horen zeggen, alleen maar aangeschaft omdat ik 700 euro korting kreeg. Maar aan de andere kant was ik dat zoeken zó zat en hoorde ik zó weinig verschillen dat ik er vrede mee heb. Met een moderne set die al een aantal fabriek-upgrades heeft gehad (de cd-speler is versie 3, de versterker zelfs versie 3, level 3), goed bekend staat, een klank heeft die me bevalt (alle soorten muziek en lekker stevig), met een vermogen dat ruim genoeg is voor veel speakers (2 keer 120 watt) en alle aansluitmogelijkheden die ik nodig heb kan ik moeiteloos oud worden.

De experimenten beperken zich dus vanaf nu tot het zoeken van de best hierbij passende luidspreker. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

Lekker drastisch... Succes met je zoektocht. In welke prijsklasse kunnen we meedenken?

HuubF

Citaat van: R op september  7, 2007, 14:12:26
Lekker drastisch... Succes met je zoektocht. In welke prijsklasse kunnen we meedenken?

Het is al geschied. De prijsklasse waarin ik zocht was 1000-1500 euro per component. Uiteindelijk is het 749,50 euro per component geworden. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)