HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Ja. De Xindak klinkt levendiger maar is ook wat onbeheerster in het laag. De andere kabel is vlakker, maar heeft dus in het laag ook wat meer controle. De Xindak klinkt op dit moment dus lekkerder. Beide kabels hebben niet dat ietsiepietsie frissere hoog waarnaar ik nog op zoek ben.

Heeft het zin, de leenkabel verder in te laten spelen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Citaat van: HuubF op maart 30, 2007, 09:05:22
Ja. De Xindak klinkt levendiger maar is ook wat onbeheerster in het laag. De andere kabel is vlakker, maar heeft dus in het laag ook wat meer controle. De Xindak klinkt op dit moment dus lekkerder. Beide kabels hebben niet dat ietsiepietsie frissere hoog waarnaar ik nog op zoek ben.

O.k. Kan ik wel wat mee, met die beschrijving.

CitaatHeeft het zin, de leenkabel verder in te laten spelen?

Nee, niet echt denk ik.

chansig

Die Xindak is echt een toppertje, begrijp ook niet helemaal waarom je iedere keer met een andere kabel gaat lopen stoeien. De Xindak overleeft het al bijna 2 jaar in welke setup dan ook.....zegt toch genoeg ???

We hebben ook nog even een korte vergelijking gedaan tussen de alleseter en de 50. Ik moet zeggen dat ik op het eerste oor geen schokkende verschillen hoor. Hiernaast plaats ik gelijk de kanttekening dat we deze vergelijking pas aan het eind van de avond hebben gedaan. Ik merkte dat ik eigenlijk al klaar was met luisteren en 1 biertje op had (ik drink nooit door de weeks dus ik merk dat gelijk  ;D ;D ;D ;D)..... Dus wat mij betreft zegt dit vergelijk me totaal niets...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: garmtz op maart 30, 2007, 09:09:55
O.k. Kan ik wel wat mee, met die beschrijving.

Omdat het overal gonst van de vraag wat je nou hoort als je luistert:

In eerste instantie maakte de kabel indruk, waarschijnlijk omdat ik toen net bezig was met het goed krijgen van het laag. Hierin is hij beter dan de Xindak. Het vervelende van kabels is dat ze, vlak nadat je ze hebt verwisseld, niet klinken zoals ze zijn. Dat hoor je pas nadat je ze een tijdje hebt meegemaakt. Dat zal natuurlijk wel gewenning zijn, sommigen noemen het inspelen. ;)

Citaat van: chansig op maart 30, 2007, 09:28:35
Die Xindak is echt een toppertje, begrijp ook niet helemaal waarom je iedere keer met een andere kabel gaat lopen stoeien. De Xindak overleeft het al bijna 2 jaar in welke setup dan ook.....zegt toch genoeg ???

Daar heb je wel gelijk in, maar we misten tóch een sprankeling in het hoog. Dat is de Xindak, want mijn zelfbouw-Siltech (zilver/goud) heeft die sprankeling wel. Alleen schiet hij daarin te ver door want ik hou helemaal niet van dat frisse. Daarom moet ik een compromis zien te vinden. Net wat meer controle in het laag, net die sprankeling, zoveel mogelijk hetzelfde middengebied. Nu heb ik 3 verschillende kabels die het op één van de 3 onderdelen goed doen. :-\
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rody

#504
Wat is die 'andere' kabel eigenlijk?

En welk model van Xindak heb je nu?

Tjeb

Hoe is het nu met de soepwaffer??

Groet Tjeb

DA BoSS

Citaat van: Tjeb op april  8, 2007, 14:05:27
Hoe is het nu met de soepwaffer??

Groet Tjeb

is naar de tuin verhuisd ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Met de subwoofer gaat het goed, maar natuurlijk ben ik nog wel bezig met instellen. ;D

Gisteravond voor het eerst een filmpje gezien met de subwoofer flink hard. Dat is wel leuk, moet ik zeggen. Zelfs het starten van een auto zorgt voor een onvergetelijke filmervaring!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een maandje gespeeld te hebben met de subwoofer ben ik het zat. Deze sub kun je alleen goed aansluiten met een extra set tulpjes vanuit de voorversterker, of via een subwooferuitgang. Alle andere trucs werken bij mij helaas niet goed. Het Halfords-doosje waarmee ik de luidspreker-uitgang kon aftappen werkt wel, maar heeft een vervelende invloed op het geluid. Zelfs als de subwoofer uitstaat.

Exit subwoofer dus. Misschien komt er nog een keer een Rel.

De Sony cd-speler is de verkoop ingegaan. Ik beschouwde hem al als een tussenstapje voordat een SCD-777ES zou wirden aangeschaft. Ineens staan er een paar te koop dus daar ga ik maar even voor. De 777 is het absolute Sony-summum.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Qua muziek zou ik altijd gaan voor een Velodyne dd sub. Er is echt geen betere sub voor muzikale ondersteuning!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

frank2

#510
wewaudio heeft er ook een staan: Sony SCD-XA777ES  voor 1650 euro.
Maar waarom wil je zo graag een sony? D'r zijn tegenwoordig heus wel meer zeer goede cd spelers te koop

Deze lijkt me ook erg mooi voor 1500 euro:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: FrankB op april 15, 2007, 13:06:59
Qua muziek zou ik altijd gaan voor een Velodyne dd sub. Er is echt geen betere sub voor muzikale ondersteuning!

Met die Lavardin moet de subwoofer vanaf de luidspreker-aansluitingen worden aangesloten. Volgens mij kan alleen REL dat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: frank2 op april 15, 2007, 13:11:17
wewaudio heeft er ook een staan: Sony SCD-XA777ES  voor 1650 euro.
Maar waarom wil je zo graag een sony? D'r zijn tegenwoordig heus wel meer zeer goede cd spelers te koop

Deze lijkt me ook erg mooi voor 1500 euro:


Die had ik al zien staan ja. Ik heb al een mailtje gestuurd. ;D

De reden waarom ik een Sony wil is dat ik nu een beetje aan het geluid ben gewend. Elk merk heeft een company-sound en het heldere, rijke, gedegene van Sony bevalt me prima. Een collega van me heeft zo'n SCD777 en dat klinkt als een super-versie van de 555. Vooral meer dynamiek en detaillering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Citaat van: HuubF op april 15, 2007, 13:15:52
Met die Lavardin moet de subwoofer vanaf de luidspreker-aansluitingen worden aangesloten. Volgens mij kan alleen REL dat.

Heeft de Sony geen tweede uitgang? Dan kun je de Velodyne daaraan hangen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Nee hoor, een Velodyne digital drive heeft gewoon high-level inputs. (overigens heeft de SPL-R serie dit ook en die is dan weer vriendelijker geprijsd ;) )

Citaat van: HuubF op april 15, 2007, 13:15:52
Met die Lavardin moet de subwoofer vanaf de luidspreker-aansluitingen worden aangesloten. Volgens mij kan alleen REL dat.

FrankB

Citaat van: bmateijsen op april 15, 2007, 14:09:18
Nee hoor, een Velodyne digital drive heeft gewoon high-level inputs. (overigens heeft de SPL-R serie dit ook en die is dan weer vriendelijker geprijsd ;) )

Ik bedoel maar :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#516
Hoi Huub,

hoor ik nu iets van teleurstelling ???

of liggen er gewoon weer nog mooiere upgrades op je te wachten?


groet,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op april 15, 2007, 22:07:52
hoor ik nu iets van teleurstelling ???

of liggen er gewoon weer nog mooiere upgrades op je te wachten?

Ik ben wel teleurgesteld over de sub. In het gebruik veel te lastig omdat het volume van Lavardin en sub apart geregels moeten worden.

Over de 555 niet! Ik wil een SCD777ES. Een paar trapjes hoger.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Citaat van: HuubF op april 15, 2007, 22:23:35
Ik ben wel teleurgesteld over de sub. In het gebruik veel te lastig omdat het volume van Lavardin en sub apart geregels moeten worden.

Je stelt het volume van een sub toch maar een maal in  ???
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

#519
De sub is alleen via tulp of subwoofer-uitgang aan te sluiten. Omdat de Lavardin geen voorversterker-uitgang heeft kan ik 'm dus alleen op de tape-uitgang aansluiten.

Een truc met een verzwakker aan de ls-uitgangen werkt niet goed omdat de Lavardin daar niet tegen kan. Het geluid verandert, zelfs als je de sub uitzet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De sub blijft voorlopig. Als gevolg van een tip van ene Hanz71 ga ik eerst nog maar eens een super-eenvoudige verzwakker bouwen met slechts 2 weerstanden per kanaal.

Dat kan nog audiofiel ook, door het te hard-wiren. Waarbij ik ervoor moet zorgen dat de draadjes niet tegen elkaar kunnen komen, natuurlijk. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Huub, heb jij een overlap in frequentie met de sub en de rest van je speakers? front/center/rear speakers.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

Citaat van: dekkersj op april 16, 2007, 12:59:14
Huub, heb jij een overlap in frequentie met de sub en de rest van je speakers? front/center/rear speakers.

Hey Jacco. Ik heb 2 instellingen geprobeerd: aanvullend (vanaf 50 herz) en overlappend (vanaf 120 herz). Overlappend moet de sub heel zacht staan, omdat het basgeluid anders veel te hard wordt. Omdat de hoofdspeakers wat terughoudend in het basgebied zijn, klinkt het aanvullend best aardig met een zeer zacht maar wel aanwezig sub-laag.

Later kwam ik erachter dat je een bepaalde frequentie een extra boost kan geven, waardoor je hem vanaf 120 herz aanvullend kunt gebruiken, en bijvoorbeeld op 30 of 40 herz wat extra. Op een gegeven moment ben ik met experimenteren gestopt omdat ik de sub niet gelijk kon laten lopen met het volume.

Eigenlijk moet er ook gewoon gemeten worden. Al dat experimenteren is wel leuk maar ik moet uitkijken dat die subwoofer niet het belangrijkste object in mijn leven wordt.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Normaliter wordt een sub gebruikt voor onder de 120 Hz bij commerciele films en onder de 80 Hz bij sacd. Dit houdt wel in dat je moet gaan filteren in de voorversterker. Dwz, de voorversterker moet aparte uitgangen hebben voor line en sub out. Al dat high-level aansluitgedoe hoeft voor mij niet.

Dat betekent dus dat je vv geschikt moet zijn en bij mij is dat het geval, ik heb zo'n HK AVR toverdoos en daar is dat allemaal prima onder controle. Het volume loopt netjes mee en de filtering wordt ook netjes gedaan. Mijn fronts, center en rears krijgen dus geen frequenties onder de 120 Hz oid. Dat kun je instellen. Blijft over om het volume in te stellen en daar is ook wel een truukje voor. Althans, voor sacd is er een test-cd. Je moet wel rekening houden dat bij sacd de sub 10 dB anders is dan bij gewone multichannel, maar dat is eigenlijk geen probleem als de elektronica juist is ontworpen. Daar wordt dan al rekening mee gehouden.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

In een HT-set zou het inderdaad geen probleem zijn, maar ik heb een stereo-setje. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)