HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

RuTT

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 23:13:29

Na een uurtje eindelijk geïnstalleerd en verdomd, het werkt. De subwoofer doet nu gewoon mee met de speakers als ik harder of zachter ga. Nu maar hopen dat het een beetje verantwoord is. Het apparaatje zag er niet echt audiofiel uit, maar bevatte ook weinig componenten. 


Goedkopere oplossing kan bijna niet....  ;D

Gr.

HuubF

Citaat van: RuTT op maart 27, 2007, 14:53:39
Goedkopere oplossing kan bijna niet....  ;D

Oh ja, bedankt RuTT. :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Briljant van RuTT, kan niet anders zeggen!

chansig

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 08:47:46
Volgens sommige mensen op andere fora ben ik hier in de handen van commercielen die mij trachten uit te persen. Dat is toch zeker niet zo? :o

Er zijn mensen die zeggen dat hier allen maar k****zakken rondlopen da's toch ook niet zo ????

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Weet ik toch? ;D

Kommie morgen nog? Het geluid is nu wel erg goed, hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 19:18:39
Weet ik toch? ;D

Kommie morgen nog? Het geluid is nu wel erg goed, hoor!

Jazeker, we gaan onze eigen blinde test wel doen ...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Oh Hans, wat spannend! :-*

We moeten inderdaad even mijn 2 top-spelers met elkaar vergelijken. Neem je een leuk stukje muziek mee?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 23:13:29
Wie voelt zich trouwens audiofiel? Na 4 dagen de schimpscheuten van een paar anti-audiofielen op 2 fora tegelijk over me heen te hebben gehad, voelt het een beetje als een geuzennaam.

"Muziekliefhebber", ikzelf ben op een totaal ander niveau bezig met mijn set als jij dat doet Huub. Apparaten zijn leuk, het liefst zou ik om de maand wel wat anders willen hebben maar ja die geldboom he...

En dat je beschimpt wordt ja...ach...het is maar internet. Zag dat er op hifforum inmiddels al 32 pagina's vol geschreven zijn...da's nog meer als bij hear waar de eigenlijk test heeft plaatsgevonden. Zal dus wel net zo gezellig zijn als bij hear. Hier is het af en toe iets te rustig maar je kan hier wel gewoon zeggen dat een cd speler anders klinkt dan de andere zonder dat je in de hoek gezet wordt...da's ook wel prettig.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 19:27:53
Oh Hans, wat spannend! :-*

We moeten inderdaad even mijn 2 top-spelers met elkaar vergelijken. Neem je een leuk stukje muziek mee?

De rotel kan er ook nog bij betrokken worden...Ik zal wel wat muziek meenemen..in ieder geval dead can dance, boudewijn de Groot en Korn Unplugged...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Citaat van: chansig op maart 27, 2007, 19:32:06
Ik zal wel wat muziek meenemen..in ieder geval dead can dance, boudewijn de Groot en Korn Unplugged...

Smaakvol! 8)

dekkersj

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 19:27:53
Oh Hans, wat spannend! :-*

We moeten inderdaad even mijn 2 top-spelers met elkaar vergelijken. Neem je een leuk stukje muziek mee?
Succes heren. Maak er een leuke avond van.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

Hej Jacco, anders kom je toch ook? Ik woon in Woerden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 22:34:35
Hej Jacco, anders kom je toch ook? Ik woon in Woerden.
Klinkt aantrekkelijk, maar een beetje kort dag (te grote schok voor mijn konijnen). Bovendien neem ik dan een kofferbak met meetzooi mee.

Wellicht treffen we elkaar 29 april?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

SpeedyAndré

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 22:34:35
Hej Jacco, anders kom je toch ook? Ik woon in Woerden.

Pff, dat liep met een sisser af Ruud ::) :P
Jacco verweert zich kranig maar leuk lijkt het me niet om op deze manier tussen de 2 kampen te zitten (audiofielen en 'deskundigen').

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HuubF

#489
Citaat van: dekkersj op maart 27, 2007, 22:38:40
Klinkt aantrekkelijk, maar een beetje kort dag (te grote schok voor mijn konijnen). Bovendien neem ik dan een kofferbak met meetzooi mee.

Wellicht treffen we elkaar 29 april?

Volgens mij ben ik dan een week naar Berlijn. (kan ook zijndat ik net terug ben).

Kom nou eens gewoon lekker alleen luisteren! Dat is gezellig, lekker op de bank, gevulde koeken, glas erbij. Je mag je schoenen zelfs uitdoen.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 22:46:28
Je mag je schoenen zelfs uitdoen.  ;)

Mag ik dat ook?

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op maart 27, 2007, 22:48:50
Mag ik dat ook?

Nee Tjeb, je weet dat ik dat niet meer wil. De anderen wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 23:05:01
Nee Tjeb, je weet dat ik dat niet meer wil. De anderen wel.

:D

HuubF

Vanavond zijn 2 heren langsgeweest: Chansig en Tjeb. Als ze maar met z'n 2-en zijn kan ik ze wel aan.

Maar zonder dollen: zij zijn voor mij het bewijs dat luister-sessies heel erg zinvol zijn. Als je met 3 man luistert, hoor je veel meer. Alleen al omdat ze hun eigen muziek meenemen. Maar ook met eigen muziek luister je veel kritischer. En het zijn gezellige kerels. We lachen heel wat af. ;D

De avond stond voor het grootste deel in het teken van de subwoofer. Zelf laat ik hem starten vanaf 120 herz. Dat is wel hoog, maar dat ondersteunt de 927's een beetje in het gebied waar ze het slechtst in zijn. Daardoor is er net wat meer autoriteit, ook bij instrumenten als gitaar. Verder staat hij heel zacht, je voelt hem nét trillen.

Hans verbaasde zich erover dat een stukje zéér laag van Dead Can Dance er niet uitspatte. Tjeb bemachtigde de afstandsbediening van de sub en zou het wel even regelen. Dus vanaf 50 herz en veel harder. Dat klonk bij dat nummer inderdaad indrukwekkend, maar het volgende cd'tje van Boudewijn de Groot klonk daardoor bijzonder akelig. Het leek wel of de geest van Lennard Nijgh in het laag hoorbaar was. Dus maar gauw de sub zachter gezet. Een sub betekent niet dat dan ineens al het laag moet donderen. ;D Overigens donderde het in de keuken wel en bij de buren waarschijnlijk ook. Mijn huis kamer is niet bijzonder gastvrij voor staande golven.

Bij het horen van een een aantal muziekstukken (spaans, jazz, Kate Bush, Dead Can Dance) vond ik, net als de bezoekerds, dat het hoog niet echt sprankelde. Maar dat is volgens mij een keuze. Ik vind het middengebied heel erg mooi van deze set door de combinatie Lavardin/Focal. Ik heb een interlink (van Siltech) die het geluid wat frisser weergeeft. Maar dat heeft vervelende consequenties voor het middengebied; de balans klopt dan in mijn oren niet meer. Misschien is het een kwestie van wennen. Volgende week nog maar eens proberen.

Op dit moment (de heren zijn weer naar huis) luister ik heel zachtjes naar Dead Can Dance. Er zijn nu minder reflecties en ik kan de aandacht volledig richten op de muziek. Heerlijk midden, goed laag en inderdaad nog geen pittig hoog. Daardoor mis je wat effecten. Nog geen idee wat ik er aan moet doen, en óf ik er wat aan moet doen.

We hebben ook de Sony NS36 dvd-speler nog even geprobeerd. Tsja, ik vind het ding zo plat als een euro-dubbeltje klinken. De magie en diepte van Dead Can dance was verdwenen. Van een stukje up-tempo Kate Bush, dat op de XA-50ES lekker rithmisch werd weergegeven, bleef ook al niets over. Benieuwd wat de heren er over dachten...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 28, 2007, 23:32:10
Benieuwd wat de heren er over dachten...

Dat laat nog even op zich wachten, het was in ieder geval gezellig. De soepwoofer is niet mijn ding, alleen al omdat deze continue bijgesteld moet worden, daar heb ik het geduld niet voor....aansluiten en gaan met die banaan...of te wel plug en play. Maar dat is het dus niet.

Wel een lekkere set, al is het niet helemaal mijn ding. Huub en ik hebben wat contrasten in de beleving van audio en zijn geluid. Niets mis mee, ik houd wat meer van een aanweziger hoog maar dat betekent niet dat ik zijn set ook wel op een goede waarde inschatten.

De rest zal in een later stadium volgen....

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Een subwoofer hoef je in principe maar 1x in te stellen. Maar zoals eerder gezegd, dat moet je liefst met een RTA doen. Pas dan ZIE je ook wat er gebeurt. Ook dient de sub op een goede plek te staan qua room-modes. Als het eenmaal goed is, zul je merken dat je er niet meer aan hoeft te zitten... ;)

HuubF

#496
Citaat van: garmtz op maart 26, 2007, 09:45:13
Dat heb je snel voor elkaar! Maarja, als je weer aan het volume zit kan het weer verkeerd staan... ;)  Overigens hebben wij al meerdere klanten gehad met zeer grote JM Lab systemen die een subwoofer erbij namen. Zou het een trend zijn? ;)  Ik denk persoonlijk dat een JM Lab een wat slanke en terughoudende afstemming heeft in het laag. Dat is maar ten dele op te lossen met een sub, want de 'problemen' bevinden zich in het midlaag, niet het sublaag... ;)

Zag ik nu pas. ;D

Dat klopt, daarom zet ik de sub al in van 120 herz, heel zachtjes. Tot nu toe levert dat het beste resultaat op. De sub vult dan ook onverwacht stemmen en instrumenten aan, waardoor de hele sound wat meer power krijgt.

Misschien sodemieter ik het ding over 2 weken de deur uit, maar tot nu tot klinkt het prima.

Ter geruststelling van recente bezoekers: ik ben een beetje aan het experimenteren met de acoustiek. Beetje schuiven kleedje erbij. Als er bezoek is staat de set altijd wat harder en dan lopen de reflecties volkomen uit de hand. :-[
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Ik moet eerlijk bekennen dat de set echt stukken beter klonk dan bij het vorige luisterbezoekje, het is alleen ten dele niet helemaal mijn geluid. Ik ben van mening dat het voor mij een te rustige set is en ik vaak bij de wat bombastischere muziek zoals het wat drukkere pop werk (wat ik veel draai) het idee heb om de muzikanten er eens flink van langs te geven met de zweep  >:D Met rustige muziek als jazz en met als absolute uitblinker (veel beter dan bij mij thuis) de flamenco en de concert gitaar, hier werd ik letterlijk stil van en kon daar echt uren bij wegdromen!
Het nieuwste speeltje van Huub lijkt een probleem gevalletje en zal met behulp van electronica het beste in te regelen zijn denk ik, ik hebwat zitten rommelen met instellingen en de kantelfrequentie fix laten zakken omdat ik het idee had dat hij het middenlaag een in mijn oren niet kloppende bult bezorgte, wel geeft het ding wat meer stage in het beeld maar het vervelende vindt ik dat je (hoe zacht hij ook stond) hem zo nu een dan toch terug hoorde :(

Al met al weer een hele gezellige avond met een paar vreemde (incluis moi) maar hele leuke snuiters ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Wat er in mijn oren nog ontbreekt is iets meer pit in het hoog. Gisteren heb ik weer eens mijn Siltech geprobeerd en dat is te veel; het wordt te fris waardoor het middengebied te veel op de achtergrond raakt. Wat betreft interlink valt er nog heel wat te winnen.

De subwoofer staat bij mij heel zachtjes, zodat je 'm niet hoort. Daardoor kan hij prima vanaf 120 herz meedoen zonder dat er bulten ontstaan. Dat betekent dat ik het laag onder een herz of 50 niet lekker stevig kan aanvullen, maar toch is dat sublaag, zij het subtiel, duidelijk aanwezig. Het lost nét het probleem van de 927's op: het gebrek aan autoriteit in het laag.

Wat betreft de bombast: dat hoeft voor mij niet. Voor mij is het meeslepend genoeg als een snerpende gitaar snerpend is, en dynamiek en timing kloppen. In het laag mis ik nu niets omdat ik de sub voel ademen. Hij zorgt voor een bepaalde beweging in de lucht die voor een ingehouden spanning zorgt. En als het écht laag gaat hoor ik dat voldoende, zonder dat de acoustiek instort.

Gisteren heb ik een kleed gekocht. Er ligt er nu 1 op de grond en de nieuwe hangt aan de muur. De reflecties zijn gelukkig een stuk minder geworden. Kennelijk stuiterde het voornamelijk tussen plafond en vloer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Kijk, akoestische maatregelen! Fijn! :)  Hoe is de leenkabel van mij nu i.v.m. de Xindak? Kun je er al iets zinnigs over vertellen?