HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#400
Alhoewel een goede kabel (niet meer dan dat) zou ik deze kabels van MIT toch links laten liggen. MIT maakt goede kabels, maar als je de T2 luistert geeft dat niet goed weer waar toe MIT in staat is.

Begin bij de shotgun reeks. En staat volgens mij zelfs nog een advertentie hier op het forum van deze kabels. Vanaf deze kabels krijg je veel detail en een mooie 3D weergave.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DA BoSS

ik zag dat FrankB een een of ander Lavardin kabeltje in bestelling heeft staan (van niet al te duur?), misschien ook nog het proberen waard?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

De Lavardin kabel is de CLR83, hij heeft hem alleen in DIN uitvoering in combi met de Opus. De prijs is  695 euro, ongeacht of dit RCA, DIN of XLR is.



Citaat van: DA BoSS op maart 10, 2007, 11:00:53
ik zag dat FrankB een een of ander Lavardin kabeltje in bestelling heeft staan (van niet al te duur?), misschien ook nog het proberen waard?

mvg,

DA BoSS

Citaat van: bmateijsen op maart 10, 2007, 11:12:24
De Lavardin kabel is de CLR83, hij heeft hem alleen in DIN uitvoering in combi met de Opus. De prijs is  695 euro, ongeacht of dit RCA, DIN of XLR is.


oei, die prijs had ik duidelijk verkeerd onthouden.....
maar bedankt voor de info/aanvulling
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

Er is ook nog een CLR47 en die is prijstechnisch wat goedkoper namelijk 420 Euro. En nu ik het zo schrijf vraag ik me af waarom wij deze kabel nog niet hebben getest of hebben liggen. Toch maar eens bestellen.

FrankB

Citaat van: bmateijsen op maart 10, 2007, 11:16:56
Er is ook nog een CLR47 en die is prijstechnisch wat goedkoper namelijk 420 Euro. En nu ik het zo schrijf vraag ik me af waarom wij deze kabel nog niet hebben getest of hebben liggen. Toch maar eens bestellen.

Goedkoper omdat ie maar 47cm lang is, niet onbelangrijk :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Veel gebeurd: constante discussie met de DBX-mafia, eindelijk de Onix'en verkocht, een mooie nieuwe top-speler in huis met het niveau van 10.000+ spelers (ja, FrankB!).

En... zondag de bezitterd van een bijzonder wrede Focal JMLab subwoofer: de SW1000BE! Niet omdat de basjes zo slecht zijn, maar voor die allerdiepste punch bij stereo, en fatsoenlijke ontploffingen bij HT. Ik ben zeer gespannen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2007, 08:48:08
Veel gebeurd: constante discussie met de DBX-mafia, eindelijk de Onix'en verkocht, een mooie nieuwe top-speler in huis met het niveau van 10.000+ spelers (ja, FrankB!).

En... zondag de bezitterd van een bijzonder wrede Focal JMLab subwoofer: de SW1000BE! Niet omdat de basjes zo slecht zijn, maar voor die allerdiepste punch bij stereo, en fatsoenlijke ontploffingen bij HT. Ik ben zeer gespannen.

Cool  O0

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Citaat van: HuubF op maart 23, 2007, 08:48:08
Veel gebeurd: constante discussie met de DBX-mafia, eindelijk de Onix'en verkocht, een mooie nieuwe top-speler in huis met het niveau van 10.000+ spelers (ja, FrankB!).

En... zondag de bezitterd van een bijzonder wrede Focal JMLab subwoofer: de SW1000BE! Niet omdat de basjes zo slecht zijn, maar voor die allerdiepste punch bij stereo, en fatsoenlijke ontploffingen bij HT. Ik ben zeer gespannen.

hehe eindelijk verkocht, gefeliciteerd!

maar wat is de DBX-maffia eigenlijk?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: DA BoSS op maart 23, 2007, 09:10:59
hehe eindelijk verkocht, gefeliciteerd!

maar wat is de DBX-maffia eigenlijk?

Het blind testen verhaal ....waarmee iedere cd speler hetzelfde klinkt.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: DA BoSS op maart 23, 2007, 09:10:59
maar wat is de DBX-maffia eigenlijk?

Dat zijn de mensen die ons willen doen geloven dat alles hetzelfde klinkt. Dat gaat heel ver: er zijn er zelfs die vinden dat de hele keten tot de speakers, vanaf een euro of 1000, volkomen identiek klinkt. Er is dus ook geen sprake van zoiets als een match! En dat voor apparatuur tot een jaar of 10 oud.

De reden waarom ze daar zo vast in geloven is de dubbel-blinde test. Met een dergelijke test kunnen we geen verschil meer horen tussen cd-spelers, kabeltjes en versterkers. Conclusie: alles klinkt hetzelfde.

Als enthousiast verwisselaar van apparatuur trek ik natuurlijk een andere conclusie: de DBX deugt niet.

In een recente blinde test op hear klonk een dure JK speler gelijk aan een Sony NS30 dvd-speler. Door toeval liep ik een hoger model tegen het lijf voor 50 euro: de NS36. Maar na 2 dagen luisteren moet ik concluderen dat deze het voor cd-weergave op alle fronten aflegt tegen mijn Sony XA-50ES. Mijn wekkeradio heeft meer beleving. Verrassend hé? ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Citaat van: chansig op maart 23, 2007, 09:30:22
Het blind testen verhaal ....waarmee iedere cd speler hetzelfde klinkt.

Groeten Hans
ahhhh, ik dacht op de een of andere manier aan Dexia bank :-X, maar nu snap ik het 8)

ben trouwens benieuwd hoe die sub gaat bevallen/integreren, let us know...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: HuubF op maart 23, 2007, 09:34:08
Dat zijn de mensen die ons willen doen geloven dat alles hetzelfde klinkt. Dat gaat heel ver: er zijn er zelfs die vinden dat de hele keten tot de speakers, vanaf een euro of 1000, volkomen identiek klinkt. Er is dus ook geen sprake van zoiets als een match! En dat voor apparatuur tot een jaar of 10 oud.

De reden waarom ze daar zo vast in geloven is de dubbel-blinde test. Met een dergelijke test kunnen we geen verschil meer horen tussen cd-spelers, kabeltjes en versterkers. Conclusie: alles klinkt hetzelfde.

Als enthousiast verwisselaar van apparatuur trek ik natuurlijk een andere conclusie: de DBX deugt niet.

In een recente blinde test op hear klonk een dure JK speler gelijk aan een Sony NS30 dvd-speler. Door toeval liep ik een hoger model tegen het lijf voor 50 euro: de NS36. Maar na 2 dagen luisteren moet ik concluderen dat deze het voor cd-weergave op alle fronten aflegt tegen mijn Sony XA-50ES. Mijn wekkeradio heeft meer beleving. Verrassend hé? ;D

Misschien moet je het uitgangsniveau van de wekkerradio gelijk maken aan die van de Sony, dan klinken ze allebij even beroerd, vervolgens de 50 gelijk maken aan de wekkerradio en de Sony dvd en dan ben je klaar. Heb je drie topspelers in huis voor nog geen 500 euro....gekker moet het niet worden...ik blijf het maar niet bergijpen...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Nee, Hans! ;D

Het gelijkmaken van de niveau's heeft alleen zin als je de spelers in één test vergelijkt. Omdat een speler waarvan het uitgangssignaal wat harder staat, daardoor ook anders kan klinken. Ook als je niet hoort dat de één harder staat dan de ander!

Mijn wekkerradio zal dus niet anders gaan klinken als er iets aan het uitgangsniveau wordt gedaan. Hoogstens zet ik hem dan in het vervolg wat harder of zachter. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

#414
Ik zie DB/ABX testen als het Schrödinger experiment: een kat in een doos met een systeem dat via het vervallen van een beetje radioactief materiaal bepaalt of de kat wordt vermoord of niet. Wat is de kans dat hij dood of levend is? Volgens de quantummechanica is hij beiden! Pas als je kijkt in de doos, wordt de toestand door waarneming bepaald, daarvóór bezit hij beide toestanden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingers_kat

Beetje filosofische onzin in Huub's topic... ;D


HuubF

Hmm, beetje érg filosofisch. ;D

Ik geloof meer in wat praktischer zaken. De NS36 valt me tot nu toe negatief op omdat hij sfeer en gevoel niet overbrengt. En dat hoor je niet na 15 seconden luisteren. Ook is hij niet zo goed in de weergave van details, en dát zou je in een blinde test nog wel eens kunnen horen. Maar dan moet je wel bewust een muziekfragment kiezen waar dat tot uitdrukking komt, zoals ik in de subjectieve vergelijking tot nu toe heb gedaan.

Waar ik ook van overtuigd ben: herinneringen worden her en der in je geheugen opgeslagen. Je hebt een trigger nodig om die herinneringen te bundelen. Geluid is een bijzonder ingewikkelde herinnering. Hifi-skeptici die het gezeur over plaatsing, zwart en micro-details maar audiofiel geneuzel vinden onderschrijven dit niet. Geluid moet je in een paar seconden kunnen herkennen. Een audiofiel weet wel beter.

En dan zit je voor een witte wand, zonder enig aanknopingspunt. Je hoort een geluidsfragment waar je van alles in hoort. De herinneringen worden opgeslagen. En vervolgens komen er nog 19 fragmenten. Er ontstaat een ballenbak van herinneringen die je onmogelijk ergens aan kunt linken.

In de blinde tests die ik heb meegemaakt waren er verschillende mensen die allerlei verschillen hoorden, waaronder ik. Alleen was het niet mogelijk om uiteindelijk het juiste kabeltje of apparaat bij dat geluid te halen. Volgens de DBX (of ABX) aanhangers hoor je ineens géén verschillen meer als er geen enkel aanknopingspunt is. Mijn ervaring is juist dat er een enorme hoeveelheid losse herinneringen ontstaan, waar kop noch staart aan te ontdekken is. Omdat je geest de neiging heeft om dan maar zélf een werkelijkheid te creëren (heel belangrijk: in afwachting van een calibratie met de echte werkelijkheid) denk je toch dat je het wel weet.

Volgens mij heb je dus het uiterlijk van een cd-speler nodig om de herinneringen aan op te hangen. Volgens de skeptici is juist de aanblik van het apparaat een katalysator voor het genereren van een klank. In je hoofd. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Citaat van: garmtz op maart 23, 2007, 10:12:42
Ik zie DB/ABX testen als het Schrödinger experiment: een kat in een doos met een systeem dat via het vervallen van een beetje radioactief materiaal bepaalt of de kat wordt vermoord of niet. Wat is de kans dat hij dood of levend is? Volgens de quantummechanica is hij beiden! Pas als je kijkt in de doos, wordt de toestand door waarneming bepaald, daarvóór bezit hij beide toestanden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingers_kat

Beetje filosofische onzin in Huub's topic... ;D


Mooi vergelijk. :)
Wel rekening houden met de spintoestand van de kat. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Tjeb

Ja Huub, ik heb deze DBX pas geleden tegen je gebruikt en ben bang dat dit ten onrechte geweest is!
Na de laatste ontwikkeling is mijn idee zijn deze testen om de een of andere reden niet goed inzetbaar zijn in het audio gebeuren. en zal dus mijn mening moeten herzien. :-[

Dus bij deze: IK HERZIE MIJN BLINDTEST MENING ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op maart 23, 2007, 15:26:13
...
Dus bij deze: IK HERZIE MIJN BLINDTEST MENING ;D

Gelukkig. Zo zie je maar dat er naast global warming, mijn-rampen, Wilders en de komende uitschakeling van het Nederlands elftal ook goed nieuws is!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb


Ruud-

Citaat van: Tjeb op maart 23, 2007, 16:13:41
;D ;D ;D

Ja Tjeb en morgenochtend ziet het er weer heel anders uit 8)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op maart 23, 2007, 16:21:10
Ja Tjeb en morgenochtend ziet het er weer heel anders uit 8)

Waar doel je op, Ruud? Moet jij trouwens niet op hear zijn om even te reageren op de post m.b.t. de Furutech? ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op maart 23, 2007, 16:59:03
Waar doel je op, Ruud?

Tjeb heeft vanavond een feestje...alcohol... :P
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

DA BoSS

Citaat van: Tjeb op maart 23, 2007, 15:26:13
Ja Huub, ik heb deze DBX pas geleden tegen je gebruikt en ben bang dat dit ten onrechte geweest is!
Na de laatste ontwikkeling is mijn idee zijn deze testen om de een of andere reden niet goed inzetbaar zijn in het audio gebeuren. en zal dus mijn mening moeten herzien. :-[

Dus bij deze: IK HERZIE MIJN BLINDTEST MENING ;D

Mvg Tjeb


alleen grote mensen hebben het lef hun mening te herzien 8)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bartd

Je kan het ook 'voortschreidend inzicht' noemen....
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E