HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Wijx wondere wereld

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 16:29:00
Ik bedoel de SCD-777ES, tot een jaar of 5 -6 geleden gemaakt. Mijn volgende speler:



oh dacht x777 (leuk die typenamen)

enigste reden waarom je de SCD1 zou nemen is de betere kast en dat die gebalanceerd is. Ik zou prijstechnisch toch voor de SCD777 gaan (mits de kast niet tikt)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

DA BoSS

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 14:32:19
Ik heb al gemaild dat ik hem hou. Het huidige geluid en de wetenschap dat de XA50ES nog wat getweakt kan worden geeft me voldoende vertrouwen voor de komende maanden.



Feli....dat je er maar véél (en lang ;D) plezier van mag hebben!


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

vibuthi

#277
.

FrankB

Gefeliciteerd met de nieuwe bron dan Huub! Hopelijk is je zoektocht dan nu een beetje voorbij en is je geluid voorlopig goed genoeg :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Citaat van: FrankB op februari 19, 2007, 08:36:12
Gefeliciteerd met de nieuwe bron dan Huub! Hopelijk is je zoektocht dan nu een beetje voorbij en is je geluid voorlopig goed genoeg :)

Die Sony is echt een klasse-bak. Je kunt gewoon horen dat er bijzonder veel ontwikkel-tijd in zit. Een dergelijke ervaring had ik 2 jaar geleden ook met een Meridian 206. Een moderne cd-speler is gedetailleerder of dynamischer, maar ook bij een moderne cd-speler geldt dat je pas na veel testen een afgewogen product krijgt.

Een bij-elkaar geharkte bak chips als een Cambridge Audio 640 kan qua balans nog niet in de schaduw staan van een mooie high-end machine van een paar jaar terug. Dat geldt ook voor die Densen cd-speler die ik hier een paar dagen heb gehad. In vergelijking met de Sony SCD-XA50ES was die helemaal niets waard.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 19, 2007, 10:11:14
Die Sony is echt een klasse-bak. Je kunt gewoon horen dat er bijzonder veel ontwikkel-tijd in zit. Een dergelijke ervaring had ik 2 jaar geleden ook met een Meridian 206. Een moderne cd-speler is gedetailleerder of dynamischer, maar ook bij een moderne cd-speler geldt dat je pas na veel testen een afgewogen product krijgt.

Een bij-elkaar geharkte bak chips als een Cambridge Audio 640 kan qua balans nog niet in de schaduw staan van een mooie high-end machine van een paar jaar terug. Dat geldt ook voor die Densen cd-speler die ik hier een paar dagen heb gehad. In vergelijking met de Sony SCD-XA50ES was die helemaal niets waard.

Heb je ook al de DAC erop geprobeerd...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Nee nog niet. Ik zal hem vanavond eens proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

#282
Ten eerste: gefeliciteerd met je nieuwe cd-speler :D Nog wel even een vraagje.

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 14:32:19
Geen reuzestap, daarvoor lijkt het geluid van cd-spelers te veel op elkaar.

Echt goede cd-spelers vind ik schaars, maar die lijken qua geluid absoluut niet op de massa. Is het geluid van je huidige cd-speler echt wat je zoekt of het beste wat je hebt geprobeerd?

HuubF

Citaat van: reMC op februari 19, 2007, 11:30:14
Ten eerste: gefeliciteerd met je nieuwe cd-speler :D Nog wel even een vraagje.

Echt goede cd-spelers vind ik schaars, maar die lijken qua geluid absoluut niet op de massa. Is het geluid van je huidige cd-speler echt wat je zoekt of het beste wat je hebt geprobeerd?

Wat ik zocht is een cd-speler die zou passen in het geheel. De Focal-speakers zijn nogal lastig aan de praat te krijgen, althans met de settings die ik tot nu tot heb geprobeerd. In het begin was er een gebrek aan laag, soms is het laag levenloos, sprankeling ontbreekt soms en zelfs kan het laag boemerig worden.

De Lavardin versterker was een stap in de goede richting, maar alleen in combinatie met de Sony X222ES en alleen met bepaalde kabels.

De Sony XA50ES lost al deze problemen in één keer op. Klankmatig lijkt hij heel erg op de X222ES, maar het laag is strak en diep en er is evenwicht in het geluid. Zo bekeken is het wel een reuze-stap.

Het feit dat er nog getweakt kan worden (andere klok, andere opamps) is heel aantrekkelijk. Maar de aanwezigheid van de SCD-XA777ES, ergens op de wereld, is nog veel aantrekkelijker. Op termijn kan ik dus nóg eens het geluid flink opwaarderen met behoud van de huidige klank.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Wijx wondere wereld

speel ook eens met je digitale filter. Zijn best opmerkelijke verschillen tussen. Blijft een leuke speler van meneer SOny
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Zee

#285
Ik heb zelf nooit echte verschillen tussen de verschillende standen van het digitaal filter van de xa50 kunnen horen. Als ik al wat hoorde zou het net zo goed suggestie kunnen zijn geweest. Zo er dus al verschillen zijn zal het 'gerommel in de marge' zijn.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

HuubF

Vanavond bij iemand wezen luisteren met prachtige Zingali-speakers, een werkelijk duizelingwekkende Pathos versterker (die met koelribben in de vorm van de letters P.A.T.H.O.S.) en jawel... een Sony SCD-XA777ES cd-speler.

De luister-ruimte was ook nog eens acoustisch perfect, dus dit was een geweldige ervaring. Verreweg het mooiste geluid dat ik ooit heb gehoord. Prachtig, prachtig. :-*

Nu ik weer naar mijn eigen setje luister moet ik helaas even afkicken. De totale set zal toch gauw een 35.000 euro hebben gekost, en er zijn dagen dat ik dat niet heb liggen.

Wel een goede aansporing om nu eindelijk eens wat voor de hand liggende dingen definitief aan te pakken; de stroomvoorziening en de acoustiek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Zee op februari 19, 2007, 23:18:22
Ik heb zelf nooit echte verschillen tussen de verschillende standen van het digitaal filter van de xa50 kunnen horen. Als ik al wat hoorde zou het net zo goed suggestie kunnen zijn geweest. Zo er dus al verschillen zijn zal het 'gerommel in de marge' zijn.

Heb jij ook al een XA50ES gehad? Waarom heb jij hem weggedaan? Ik vind hem (na 3 dagen) nog steeds hemels klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sultankat

Net als Zee heb ik ook een tijdje de XA50ES gehad. De effecten van het instelbare filter komen heel dicht bij autosuggestie, eens met Zee. Ook ik heb hem weggedaan na lang wikken en wegen met als enige reden dat ik vind dat hij een ietwat geknepen stereobeeld neerzet. Het was met pijn in het hart want voor de rest onvoorstelbaar fraai.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Zee

Citaat van: HuubF op februari 19, 2007, 23:21:38
Heb jij ook al een XA50ES gehad? Waarom heb jij hem weggedaan? Ik vind hem (na 3 dagen) nog steeds hemels klinken.

Sterker nog: ik heb hem nog steeds!  Het is gewoon een heel mooie speler en het loopwerk behoort (in elk geval mechanisch) tot het mooiste wat er bestaat. Ik gebruik hem nu als loopwerk tezamen met mijn Benchmark dac.
Loopwerk en dac worden binnenkort nog beter, maar daarover later meer.....
Ik heb destijds ook een heel aantal mods in de xa50 doorgevoerd. Ik kan het lijstje nog wel eens even opzoeken.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

HuubF

Citaat van: Zee op februari 20, 2007, 11:03:05
Ik heb destijds ook een heel aantal mods in de xa50 doorgevoerd. Ik kan het lijstje nog wel eens even opzoeken.

Graag! De Sony-weg blijf ik bewandelen, zeker na de schokkend-goede demonstratie van de XA777ES van gisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zee

Zonder dat ik het heb gehoord denk ik toch echt dat het aandeel van de 777 in jouw 'schokkende' ervaring gering is. Ik vermoed dat het voor 90% werd veroorzaakt door geperfectioneerde akoestiek en optimale opstelling. Maar ik ga het lijstje met mods even voor je opzoeken Huub!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

HuubF

Nou, die Zingali's zijn wel érrug mooi hoor!

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

om te zien bedoel je?

Mvg Tjeb

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 20, 2007, 15:53:03
om te zien bedoel je?

Natuurlijk om te zien, maar zo'n hoorn-systeem is ook een belevenis om te horen. Extreem veel ruimtelijkheid, in het begin aan de frisse kant. Na een half uurtje wen je aan het geluid en word je vanzelf in de muziek gezogen.

Op den duur zou ik een iets andere balans willen hebben tussen laag en hoog. Maar daar is in voorzien; onderaan zit een gigantische draaiknop waarmee je het hoog kunt temperen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op februari 20, 2007, 16:10:07
Natuurlijk om te zien, maar zo'n hoorn-systeem is ook een belevenis om te horen. Extreem veel ruimtelijkheid, in het begin aan de frisse kant. Na een half uurtje wen je aan het geluid en word je vanzelf in de muziek gezogen.

Fris? Noem het wat mij betreft maar schreeuwerig. Ik heb nog nooit een hoornsysteem gehoord dat zo rustig en gemakkelijk klonk als een goede conventionele speaker.

En zo'n draaiknop wil je echt niet, Huub, gaat allemaal ten koste van de echte kwaliteit. Niet morgen zeggen dat je ze hebt staan he? ;D

FrankB

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 16:16:10
Fris? Noem het wat mij betreft maar schreeuwerig. Ik heb nog nooit een hoornsysteem gehoord dat zo rustig en gemakkelijk klonk als een goede conventionele speaker.

En zo'n draaiknop wil je echt niet, Huub, gaat allemaal ten koste van de echte kwaliteit. Niet morgen zeggen dat je ze hebt staan he? ;D

;D ;D

Nee, zingali is het voor mij ook zeker niet.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tjeb

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 16:16:10
Ik heb nog nooit een hoornsysteem gehoord dat zo rustig en gemakkelijk klonk als een goede conventionele speaker.

Er zijn toch best mooie systemen hoor, ik kan me nog het systeem van Bert Doppenberg herrinderen (osiris = sanken) en was daar goed over te spreken, je hebt wat ruimte nodig thats all  ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 16:16:10
Fris? Noem het wat mij betreft maar schreeuwerig. Ik heb nog nooit een hoornsysteem gehoord dat zo rustig en gemakkelijk klonk als een goede conventionele speaker.

En zo'n draaiknop wil je echt niet, Huub, gaat allemaal ten koste van de echte kwaliteit. Niet morgen zeggen dat je ze hebt staan he? ;D

Nee, ik heb ze morgen niet staan, want ze kosten 9000 euro per stuk. :o

Je moet er inderdaad van houden, maar schreeuwerig zijn ze zeker niet. Daar is de set veel te goed voor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)