HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 10:43:05
Ik vind het namelijk op zich ook een goed voorstel om eerst wat andere spelers te beluisteren voor Huub weer een nieuwe aankoop doet...  >:D ;)

Klopt, daarom beding ik steeds een periode waarbinnen ik het apparaat weer mag terugbrengen.

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 10:43:05
Die AVI cd speler heb ik eens de sterren van de hemel horen spelen :o

De AVI heb ik ooit vergeleken met de Tjoeb Reference. Naar aanleiding van dat vergelijk besloot ik de Tjoebs de deur uit te doen. Wel was de AVI heel gedetailleerd en frissig in die setup. Ik had hem maar een paar weken in huis, maar zou er niet mee kunnen leven. Omdat de AVI wel de problemen van de Tjoebs aan het licht bracht waren de Tjoebs ook geen optie meer.

Kijk, het is allemaal een kwestie van matchen. In mijn set-up is de cd-speler de laatste schakel, dus zoek ik me een ongeluk naar het laatste puzzel-stukje. De Densen cd-speler klonk heel anders bij de verkoper thuis. Omdat de speakers en versterker bij mij nog maar net in huis staan ga ik dat niet veranderen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

#176
it's all about mix-and-match O0


je hebt in ieder geval een leuk klusje dit weekend (lekker die nieuwe sony aan de tand voelen :D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 11:05:09
it's all about mix-and-match O0

je hebt in ieder geval een leuk klusje dit weekend (lekker die nieuwe sony aan de tand voelen :D)

Tsja, en eigenlijk is dat het grote hifi-avontuur. 8) Ik heb 3 dagen de tijd om er aan te wennen. En als ik na een paar maanden toch wat anders wil kan ik hem met niet te veel verlies weer doorverkopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 10:43:05
Hoi chansig,

vind je laatste paar opmerkingen een klein beetje onterecht.
Ik vind het namelijk op zich ook een goed voorstel om eerst wat andere spelers te beluisteren voor Huub weer een nieuwe aankoop doet...  >:D ;)


Het ging me meer om de grondgedachte eronder: De Sony kan niet goed zijn....het beluisteren van meerdere spelers/versterkers/speakers is altijd juist.

De JM Lab heeft Huub, als ik me niet vergis, in zijn eigen thuissituatie met de AVI en Lavardin gehoord (misschien Bryston ook nog en in een later stadium een buizenbak maar toen was hij al tevreden met de Lavardin) ook een beetje aan de magere kant...toch.  ;)

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 11:15:21
De JM Lab heeft Huub, als ik me niet vergis, in zijn eigen thuissituatie met de AVI en Lavardin gehoord (misschien Bryston ook nog en in een later stadium een buizenbak maar toen was hij al tevreden met de Lavardin) ook een beetje aan de magere kant...toch.  ;)

Het is onmogelijk om alle combinaties met elkaar te beluisteren, dus bij het vinden van een goede match speelt het toeval een enorm grote rol. Tenzij je 500 setjes van anderen gaat beluisteren en de beste daar uit kiest. Afgezien van de acoustische omstandigheden (die je ook deels kunt kopieren) is dat eigenlijk de beste manier om aan een ideale set te komen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 11:19:56
Het is onmogelijk om alle combinaties met elkaar te beluisteren, dus bij het vinden van een goede match speelt het toeval een enorm grote rol. Tenzij je 500 setjes van anderen gaat beluisteren en de beste daar uit kiest. Afgezien van de acoustische omstandigheden (die je ook deels kunt kopieren) is dat eigenlijk de beste manier om aan een ideale set te komen.

Helemaal mee eens.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 11:15:21
Het ging me meer om de grondgedachte eronder: De Sony kan niet goed zijn....het beluisteren van meerdere spelers/versterkers/speakers is altijd juist.


..ik begrijp.. ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 11:36:49
..ik begrijp.. ;D

Ach een beetje uitleg doet wonderen (dit is mijn 500 post ;D)

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Citaat van: chansig op februari 17, 2007, 11:43:45
Ach een beetje uitleg doet wonderen (dit is mijn 500 post ;D)

Groeten Hans
gaat hard zo he... ;D

gefeliciteerd met je 500ste, op naar de 1000?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 11:46:33
gaat hard zo he... ;D

gefeliciteerd met je 500ste, op naar de 1000?

Toch een beetje aan Huub te danken. Dit was op het andere forum ook het geval. Ik denk dat in eerste instantie de meeste posts van mij in de topics van Huub waren. Later werden dit de topics die over kabels gingen en "audio-voodoo" praktijken. Ik moest ook een beetje wennen aan de grote van dit forum, maar gelukkig komen er nu meer en meer mensen van dat andere forum deze kant op...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:22:46
Tjoebs in alle versies, Philips 963 met en zonder vM, Cambridge Audio 640, Sony XA940 vM, Sony X222ES (2 stuks), Densen, verschillende Dac's, Marantz SA7001KI en 6000OSE, AVI cd-speler.

Geen echte klasse-apparaten dus, maar wel voldoende om me een beeld te vormen van de mogelijkheden lijkt me.

Ik wil niemand iets aanpraten maar maak toch minimaal éénmaal de stap om bijvoorbeeld een Opus of North Star te beluisteren. Puur om even de "upper mainstream" spelers te ontstijgen en te horen wat daar boven nog mogelijk is. Net als met bepaalde kabels is ook hier horen=geloven en wat heb je te verliezen??

reMC

Citaat van: Antoine op februari 17, 2007, 13:03:15
Net als met bepaalde kabels is ook hier horen=geloven en wat heb je te verliezen??

Geld ;D

Deleted member

Citaat van: reMC op februari 17, 2007, 13:11:53
Geld ;D

Eens, er is dan meestal geen weg meer terug en dus gaat het geld kosten!  ;D

HuubF

Citaat van: Antoine op februari 17, 2007, 13:03:15
Ik wil niemand iets aanpraten maar maak toch minimaal éénmaal de stap om bijvoorbeeld een Opus of North Star te beluisteren. Puur om even de "upper mainstream" spelers te ontstijgen en te horen wat daar boven nog mogelijk is. Net als met bepaalde kabels is ook hier horen=geloven en wat heb je te verliezen??

Niets staat mij in de weg om aan mijn tamelijk nederige setje een zeer dure cd-speler te knopen. Maar dan komt er weer een nieuwe upgrade-ronde. ;)

Met de aanschaf van de Focal's heb ik al een behoorlijke grens overschreden. De Lavardin doet het er goed op, hoewel een IS Reference er waarschijnlijk beter bij zou passen. De cd-speler is voorlopig het eindpunt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 10:22:46
Tjoebs in alle versies, Philips 963 met en zonder vM, Cambridge Audio 640, Sony XA940 vM, Sony X222ES (2 stuks), Densen, verschillende Dac's, Marantz SA7001KI en 6000OSE, AVI cd-speler.

Geen echte klasse-apparaten dus, maar wel voldoende om me een beeld te vormen van de mogelijkheden lijkt me.
Volgens mij mis ik er nog enkele Huub.  ;D

Groeten...

Deleted member

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 14:01:47
Niets staat mij in de weg om aan mijn tamelijk nederige setje een zeer dure cd-speler te knopen. Maar dan komt er weer een nieuwe upgrade-ronde. ;)

Met de aanschaf van de Focal's heb ik al een behoorlijke grens overschreden. De Lavardin doet het er goed op, hoewel een IS Reference er waarschijnlijk beter bij zou passen. De cd-speler is voorlopig het eindpunt.

Nou! Nederig??  :-\ ;)

Maar ik had het nog over kopen hoor, eerst gewoon luisteren. Je doet zelfs al gelijk een aanname dat je je vervolgens een nieuwe upgrade-ronde in moet slaan wat natuurlijk niet perse zo hoeft te zijn. Het zou kunnen zijn dat je i.p.v. de lijst nog twee keer zo lang te maken je even de hand op de knip houdt en doorspaart en daarmee wellicht "on the long run" geld bespaart op zijstapjes of kleine voorwaartste stapjes maar gewoon in een keer een grote stap zet en dan klaar bent!  :)

Wijx wondere wereld

Sony XA-50es moet je ligt modificeren anders klinkt het echt nergens naar. Met alleen een paar andere opamps en betere stroomtoevoer is het een hele nette speler die vele andere achter zich laat. Helemaal leegtrekken is ook erg leuk
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

chansig

Citaat van: Antoine op februari 17, 2007, 14:21:38
Nou! Nederig??  :-\ ;)

Maar ik had het nog over kopen hoor, eerst gewoon luisteren. Je doet zelfs al gelijk een aanname dat je je vervolgens een nieuwe upgrade-ronde in moet slaan wat natuurlijk niet perse zo hoeft te zijn. Het zou kunnen zijn dat je i.p.v. de lijst nog twee keer zo lang te maken je even de hand op de knip houdt en doorspaart en daarmee wellicht "on the long run" geld bespaart op zijstapjes of kleine voorwaartste stapjes maar gewoon in een keer een grote stap zet en dan klaar bent!  :)

Ik weet niet of je dit bedoel...maar eeen bron die qua kostprijs de rest van je set overstijgt komt op mij vrij onzinnig over...vervolgens moet er een kabel aan die het uiters subtiele geluid van deze bron kan weergeven ga maar na waar dit eindigt ...........of bedoel je een complete set in 1 keer kopen ?

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: The one and only Wijx op februari 17, 2007, 14:28:49
Helemaal leegtrekken is ook erg leuk

Wot ze fuk bedoel je daar mee?

Citaat van: The one and only Wijx op februari 17, 2007, 14:28:49
Sony XA-50es moet je ligt modificeren anders klinkt het echt nergens naar. Met alleen een paar andere opamps en betere stroomtoevoer is het een hele nette speler die vele andere achter zich laat.

Ik zoek geen 'hele nette speler' maar een speler die qua kwaliteit een paar stappen verder gaat dan mijn huidige X222ES, met behoud van de klank.

Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2007, 14:13:43
Volgens mij mis ik er nog enkele Huub.  ;D

Oh ja, de Harman Hardon 970 heb ik ook nog gehad. Maar die beviel niet zo. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#194
Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 14:55:11
Wot ze fuk bedoel je daar mee?


Alles eruit aan componenten en dan opnieuw opbouwen...denk ik

Heb je de Rotel dac combi nog gerbuikt of krijg je de cd's er niet meer uit. ;D

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 14:55:11
Oh ja, de Harman Hardon 970 heb ik ook nog gehad. Maar die beviel niet zo. ;D

Gelukkig bevielen al die andere wél ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ruud-

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 14:01:47

Met de aanschaf van de Focal's heb ik al een behoorlijke grens overschreden. De Lavardin doet het er goed op.

Ik neem aan dat je bedoelt:een financiële grens ::)
De tweede regel neem ik maar niet serieus :-X
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Wijx wondere wereld

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 14:55:11
Wot ze fuk bedoel je daar mee?

Ik zoek geen 'hele nette speler' maar een speler die qua kwaliteit een paar stappen verder gaat dan mijn huidige X222ES, met behoud van de klank.

Oh ja, de Harman Hardon 970 heb ik ook nog gehad. Maar die beviel niet zo. ;D

De standaard Sony xa-50 is niet in balans. Het hoog is te fel en het laag te nadrukkelijk. Met een simpele modificatie klinkt de speler een stuk prettiger en is het lekkerder om naar te luisteren. Ik heb er best heel lang met veel plezier naar de Sony geluisterd en heb ook best wat moeten investeren om wat beters te vinden. De uiteindelijk keuze om af te stappen van de Sony was omdat de andere speler wat ritmischer en muziekaler klonk zonder zoveel de nadruk te leggen op details
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: -Ruud- op februari 17, 2007, 15:09:47
Ik neem aan dat je bedoelt:een financiële grens ::)

Dat klopt.

Citaat van: -Ruud- op februari 17, 2007, 15:09:47
De tweede regel neem ik maar niet serieus :-X

Deze interessante informatie is ons inmiddeld bekend, Ruud. :D

Citaat van: The one and only Wijx op februari 17, 2007, 15:17:51
De standaard Sony xa-50 is niet in balans. Het hoog is te fel en het laag te nadrukkelijk. Met een simpele modificatie klinkt de speler een stuk prettiger en is het lekkerder om naar te luisteren. Ik heb er best heel lang met veel plezier naar de Sony geluisterd en heb ook best wat moeten investeren om wat beters te vinden. De uiteindelijk keuze om af te stappen van de Sony was omdat de andere speler wat ritmischer en muziekaler klonk zonder zoveel de nadruk te leggen op details

Bedankt voor deze verhelderende tekst. ;) Na 3 nummers met de XA-50 te hebben gedraaid kan ik bevestigen dat het laag behoorlijk aanwezig is. Het hoog vind ik wel meevallen. Wel lijkt de klank op de X222ES, zoals ik hoopte. Sony heeft dus wel een company-sound. Maar of het in alle opzichten beter is weet ik nog niet. Natuurlijk heb ik nog niet gekabeld. ::)

Wijx, het netsnoer is al vervangen door een betere. Wat is de andere simpele modificatie? De opamps?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog even een tussenstand...

De XA-50 heeft toch een geluid waarvoor ik 'm niet zó maar zou laten vallen. Hij heeft iets voornaams, in ieder geval in vergelijking met de X222ES. Het laag is mooi diep, maar inderdaad nogal overweldigend. Als ik dat onder controle zou kunnen krijgen ben ik een tevreden man.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)