HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

cccp

Citaat van: HuubF op mei 23, 2017, 07:36:30
Een nieuwe uitdaging is de voeding, dat maakt nogal veel uit.

Ik kan me dat dus echt niet voorstellen. Genoeg stroom is toch genoeg stroom?

HuubF

Citaat van: cccp op mei 23, 2017, 22:14:24
Ik kan me dat dus echt niet voorstellen. Genoeg stroom is toch genoeg stroom?

Dat zou je zeggen ja maar het lijkt toch erg veel uit te maken. Over klankverschillen in voedingen voor apparaten die ook al niets uit zouden mogen maken worden topics volgeschreven. Wees blij dat jij dat onzin vindt. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De zinloze keuze is gevallen voor een vervangende zinloze voeding van mijn al even zinloze microRendu renderdinges. Het wordt een KingPin, trots product van het eigen zinloze forum.

Het werd tijd want mijn batterijen zijn bijna op. Voor de muziekbeleving is het gelukkig wel erg zinvol. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: cccp op mei 23, 2017, 22:14:24
Ik kan me dat dus echt niet voorstellen. Genoeg stroom is toch genoeg stroom?

Werkte het allemaal maar zo simpel...
De praktijk laat toch wel een geheel ander beeld zien, of beter gezegd horen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

MAW

Citaat van: HuubF op mei 23, 2017, 22:47:05
Dat zou je zeggen ja maar het lijkt toch erg veel uit te maken.

Ja, dat LIJKT ja..

Citaat
Over klankverschillen in voedingen voor apparaten die ook al niets uit zouden mogen maken worden topics volgeschreven.

Ja net als over complottheorieen..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 24, 2017, 07:02:40
Ja, dat LIJKT ja..

Ja net als over complottheorieen..

Probeer het eens zelf! Dat kan gemakkelijk in jouw situatie. Het is ongelofelijk leuk om te experimenteren in een hoekje waar op het eerste gezicht weinig verbetering te halen lijkt.

Dan ben je ook een beetje van de straat. Je verveelt je een beetje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Moenie gekker worden, dat mensen met droge ogen beweren dat een goed ontworpen voeding nu ook al niet meer uitmaakt tov een of ander stekkerlor...
Laat je niet gek maken Huub. Die oortjes weten het toch wel beter! ;)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Citaat van: Knor op mei 24, 2017, 09:15:54
Moenie gekker worden, dat mensen met droge ogen beweren dat een goed ontworpen voeding nu ook al niet meer uitmaakt tov een of ander stekkerlor...
Laat je niet gek maken Huub. Die oortjes weten het toch wel beter! ;)

De gedachte dat een betere voeding voor een apparaatje, dat iets doet wat al zinloos is, het geluid verbetert maakt sommigen agressief.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Klopt heb ik ook veel last van gehad in mijn topic. De wetenschap zegt dus is het zo.
Kortzichtig denken, alles maakt uit, kabels voedingen apparatuur. Zelfs een netsnoer aan de linieare voeding aan de hdd welke aan de pc hangt met mijn muziek is nog een verschil, ja wel klein.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sirius666

Citaat van: frank2 op mei 24, 2017, 09:35:54
Klopt heb ik ook veel last van gehad in mijn topic. De wetenschap zegt dus is het zo.
Kortzichtig denken, alles maakt uit, kabels voedingen apparatuur. Zelfs een netsnoer aan de linieare voeding aan de hdd welke aan de pc hangt met mijn muziek is nog een verschil, ja wel klein.

Netsnoer aan een externe hdd?

Hoeveel mensen hebben het bij jou gehoord en beaamd dat er verschillen zijn?

chansig

Ik zou adviseren een clubje op te richten genaamd: Club van mensen die last hebben van mensen die een andere mening hebben en die tot vervelens toe laten horen. CVMDLHVMDEAMHEDTVTLH.

Mond vol..ik weet het.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Gaat niet lukken, volgens mij is er al een dorp in Wales met die naam. Die gaan dat niet leuk vinden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MAW

Citaat van: HuubF op mei 24, 2017, 09:13:53
Probeer het eens zelf! Dat kan gemakkelijk in jouw situatie. Het is ongelofelijk leuk om te experimenteren in een hoekje waar op het eerste gezicht weinig verbetering te halen lijkt.

Dan ben je ook een beetje van de straat. Je verveelt je een beetje.

Goed voorstel hoor. Wil het wel eens zien (horen) dan. Zie PM.
Gr. Martijn

chansig

In 1 van de vele topics over voedingen heeft Kingpin metingen geplaatst. Hierop zijn duidelijke verschillen te zien tussen verschillende voedingen. Of deze verschillen in het hoorbare gebied vallen durf ik niet te zeggen. Verschillen worden overigens vaak genoeg gemeten.

Mij verbaast het op momenten dat men de invloed van bepaalde akoestische ingrepen afdoet als marginaal en een week later de invloed van een nieuwe kabel erg groot is. Ook verbaast het mij dat mensen het fijn vinden om naar een aangedikt laag te luisteren, niet wetende dat dit aangedikte laag zoveel info verpest. Wanneer men dan gecorrigeerd laag hoort, men het laag als dun ervaart en het totaal geluid als klinisch, afstandelijk etc. Ik verbaas me dus regelmatig op momenten. Zal er mee moeten dealen. Ik ga ook maar een clubje oprichten.

Citaat van: Jumping Jack op mei 24, 2017, 11:17:46
Gaat niet lukken, volgens mij is er al een dorp in Wales met die naam. Die gaan dat niet leuk vinden...
:D



Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: Jumping Jack op mei 24, 2017, 11:17:46
Gaat niet lukken, volgens mij is er al een dorp in Wales met die naam. Die gaan dat niet leuk vinden...

Ah joh.. die kunnen daar wel mee omgaan (met weer een groepje met een andere mening), toch? ;)
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: chansig op mei 24, 2017, 11:23:02
In 1 van de vele topics over voedingen heeft Kingpin metingen geplaatst. Hierop zijn duidelijke verschillen te zien tussen verschillende voedingen. Of deze verschillen in het hoorbare gebied vallen durf ik niet te zeggen. Verschillen worden overigens vaak genoeg gemeten.

Dat is exact het punt.

http://audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/usb-versus-microrendu-with-ifi-power-supply-png.2153/

-115dB in deze meting. Wie dat hoort mag zichzelf geen mens noemen. Gisteren nog heb ik een (stil) audiobestand afgespeeld over mijn set beneden (Mac Mini > Benchmark DAC1 HDR > Neumann KH 310's) en als ik mijn oor tegen de grill van de speaker aandrukte recht voor de tweeter/mid/woofer hoorde ik niets, maar dan ook echt helemaal NIETS.

Bij vrijwel alle versterker/speaker combinaties hoor je dan wel een ruis als je je oor zo dicht bij de drivers houdt, als alleen al de vesterker/speakers aanstaan. Maar zelfs als dat volledig stil is (zoals bij de Benchmark/Neumanns) hoor je dus nog helemaal NIETS van de voeding van de Mac als je een audiobestand afspeelt naar de Benchmark..

Dus met dit soort voeding 'upgrades' heb je het dus niet over audioweergave, maar gewoon over psychologie.. En aangezien de meeste versterker/speakers wel wat ruis geven slaat het heemaal nergens op om dan iets wat niet hoorbaar is op een volledig stille set nog verder te verminderen.
Gr. Martijn

i2Paq

Vele mensen horen wat ze willen horen. De ene hoort verschil met een kabel van 1000,-. De ander hoort geen verschil. De ene zegt dat de laatste 1,5m kabel het verschil maakt tussen contactdoos en versterker, vandaar dat je bij een versterker van een godsvermogen een "gewone" kabel krijgt. De ander hoort niets. Voeding van invloed op de weergave? Ja, misschien minder ruis, maar echt geen dikkere bass, meer hoog of meer detail. Please!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op mei 24, 2017, 11:17:46
Gaat niet lukken, volgens mij is er al een dorp in Wales met die naam. Die gaan dat niet leuk vinden...

:clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyreg

Citaat van: MAW op mei 24, 2017, 11:29:15
Dat is exact het punt.

http://audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/usb-versus-microrendu-with-ifi-power-supply-png.2153/

-115dB in deze meting. Wie dat hoort mag zichzelf geen mens noemen. Gisteren nog heb ik een (stil) audiobestand afgespeeld over mijn set beneden (Mac Mini > Benchmark DAC1 HDR > Neumann KH 310's) en als ik mijn oor tegen de grill van de speaker aandrukte recht voor de tweeter/mid/woofer hoorde ik niets, maar dan ook echt helemaal NIETS.

Bij vrijwel alle versterker/speaker combinaties hoor je dan wel een ruis als je je oor zo dicht bij de drivers houdt, als alleen al de vesterker/speakers aanstaan. Maar zelfs als dat volledig stil is (zoals bij de Benchmark/Neumanns) hoor je dus nog helemaal NIETS van de voeding van de Mac als je een audiobestand afspeelt naar de Benchmark..

Dus met dit soort voeding 'upgrades' heb je het dus niet over audioweergave, maar gewoon over psychologie.. En aangezien de meeste versterker/speakers wel wat ruis geven slaat het heemaal nergens op om dan iets wat niet hoorbaar is op een volledig stille set nog verder te verminderen.

Muziek luisteren, waarderen en goed laten klinken, heeft IMO....
...niets met wel of geen hoorbare noise dichtbij de speaker te maken  :smile:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Kingpin

Citaat van: MAW op mei 24, 2017, 11:29:15
-115dB in deze meting. Wie dat hoort mag zichzelf geen mens noemen.

Dus met dit soort voeding 'upgrades' heb je het dus niet over audioweergave, maar gewoon over psychologie.. En aangezien de meeste versterker/speakers wel wat ruis geven slaat het heemaal nergens op om dan iets wat niet hoorbaar is op een volledig stille set nog verder te verminderen.
De ruisvloer staat vaak in relatie met de nauwkeurigheid, oftewel in het geval van de voedingen, de ac ripple op het dc signaal.
Hoe nauwkeurig des te minder 'verstoring' van eventuele onnauwkeurigheden op het spdif signaal. Vaak uit zich dat niet in een andere 'klank' maar een beter gedefinieerd laag/sublaag, minder 'digitaal' randje in het hoog en vloeiender middengebied alsof je analoog aan het luisteren bent zonder inboet op detail.
Hierdoor zijn zeker drukke passages beter te volgen (lagen in de muziek).
Uiteraard verschilt dat per set/installatie.

Dat ze tegenwoordig smsp voedingen op de markt brengen heeft niets met 'beter' te maken omdat het nieuw is maar eerder uit overheidsvoorschriften is gekomen. Een lineaire voeding is qua nauwkeurigheid onovertroffen. Minder efficient, dat dan weer wel, maar een kniesoor die daar op let in audioland, die wil alleen het beste.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Lion of Judah

Citaat van: i2Paq op mei 24, 2017, 11:43:41
Voeding van invloed op de weergave? Ja, misschien minder ruis, maar echt geen dikkere bass, meer hoog of meer detail. Please!
Liniaire voeding op mijn NUC hoor ik ook geen verschil maar de Avondale voeding op mijn Supernait daarintegen, dat hoort iedereen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Kjelt

SMPS hoeven op zich helemaal niet slecht te zijn integendeel het is makkelijker om bv een storing van 2MHz uit de audioband te houden dan van 50Hz.
Alles staat en valt bij de implementatie.
Chord bv verkoopt al sinds jaren (zeker 15 jaar) oa hun versterkers met als basis een SMPS en dat is high end spul en nog nooit gehoord dat iemand er storing zou hebben waargenomen.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: chansig op mei 24, 2017, 11:23:02
... Mij verbaast het op momenten dat men de invloed van bepaalde akoestische ingrepen afdoet als marginaal en een week later de invloed van een nieuwe kabel erg groot is. Ook verbaast het mij dat mensen het fijn vinden om naar een aangedikt laag te luisteren, niet wetende dat dit aangedikte laag zoveel info verpest. Wanneer men dan gecorrigeerd laag hoort, men het laag als dun ervaart en het totaal geluid als klinisch, afstandelijk etc. Ik verbaas me dus regelmatig op momenten. Zal er mee moeten dealen. Ik ga ook maar een clubje oprichten...

Klopt, we weten allemaal dat jou dat verbaast.  :)

Ik kan er wel iets over zeggen, alleen wordt dat een staaltje audiofielen-logica en dat trek je ook al niet... Ja ik ga het doen.

Je opmerking dat sommigen akoestiek als 'marginaal' bestempelen klopt niet. Iedereen weet dat het belangrijk is. Alleen gaat niemand zo ver om van de huiskamer een onleefbare bende te maken met overal zachte materialen. Jouw dekbed gaat al véél verder dan de meesten durven.

Maar is een 100% goede akoestiek zaligmakend? Misschien, maar daar zullen we nooit achter komen (tenzij je Jerry heet). Een onvolkomen akoestiek is dus in de meeste gevallen een gegeven.

Wanneer heb je het meeste last van akoestische problemen? Als je set niet goed genoeg is. Ga maar na: als het geproduceerde laag al een zooitje is (bijvoorbeeld door een goedkope voeding) gaat een matige akoestiek dat nóg verder verpesten. Onweerlegbare omdraai-logica: akoestische problemen worden dragelijker als er in de frequenties waar deze optreden in ieder geval geen technisch probleem zit.

Zelf ga ik zelfs zo ver om te beweren dat het dan zó overzichtelijk wordt dat je er nog mee kunt leven ook. Zeker als de enige andere oplossing is: ingrijpend verbouwen, verhuizen of de WAF er uit gooien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 24, 2017, 13:22:31
Klopt, we weten allemaal dat jou dat verbaast.  :)

Ik kan er wel iets over zeggen, alleen wordt dat een staaltje audiofielen-logica en dat trek je ook al niet... Ja ik ga het doen.

Je opmerking dat sommigen akoestiek als 'marginaal' bestempelen klopt niet. Iedereen weet dat het belangrijk is. Alleen gaat niemand zo ver om van de huiskamer een onleefbare bende te maken met overal zachte materialen. Jouw dekbed gaat al véél verder dan de meesten durven.

Maar is een 100% goede akoestiek zaligmakend? Misschien, maar daar zullen we nooit achter komen (tenzij je Jerry heet). Een onvolkomen akoestiek is dus in de meeste gevallen een gegeven.

Wanneer heb je het meeste last van akoestische problemen? Als je set niet goed genoeg is. Ga maar na: als het geproduceerde laag al een zooitje is (bijvoorbeeld door een goedkope voeding) gaat een matige akoestiek dat nóg verder verpesten. Onweerlegbare omdraai-logica: akoestische problemen worden dragelijker als er in de frequenties waar deze optreden in ieder geval geen technisch probleem zit.

Zelf ga ik zelfs zo ver om te beweren dat het dan zó overzichtelijk wordt dat je er nog mee kunt leven ook. Zeker als de enige andere oplossing is: ingrijpend verbouwen, verhuizen of de WAF er uit gooien.

Ik hoop dat je binnenkort het licht ziet. Nog minder intelligent (sorry) kunnen posts niet worden. Verbazingwekkend.

En dat gemekker over een 100% goede akoestiek. Heeft MAW dat ooit geroepen? NOOIT! Een Raphie ook niet. Je hebt je Guru's geeneens goed geplaatst joh :D

Citaat van: Kingpin op mei 24, 2017, 12:25:44
De ruisvloer staat vaak in relatie met de nauwkeurigheid, oftewel in het geval van de voedingen, de ac ripple op het dc signaal.
Hoe nauwkeurig des te minder 'verstoring' van eventuele onnauwkeurigheden op het spdif signaal. Vaak uit zich dat niet in een andere 'klank' maar een beter gedefinieerd laag/sublaag, minder 'digitaal' randje in het hoog en vloeiender middengebied alsof je analoog aan het luisteren bent zonder inboet op detail.
Hierdoor zijn zeker drukke passages beter te volgen (lagen in de muziek).
Uiteraard verschilt dat per set/installatie.

Dat ze tegenwoordig smsp voedingen op de markt brengen heeft niets met 'beter' te maken omdat het nieuw is maar eerder uit overheidsvoorschriften is gekomen. Een lineaire voeding is qua nauwkeurigheid onovertroffen. Minder efficient, dat dan weer wel, maar een kniesoor die daar op let in audioland, die wil alleen het beste.

Dit is nou eens nuttige info. Geen praatjes over eigen klanken van voedingen(!) maar een logische benadering. Zoals vaker is gebleken gaat het om de implementatie. Blijkbaar is een goed product in elkaar knutselen erg lastig.

Zou een handige techneut een soortgelijke voeding kunnen maken?

Wat ik bijv raar vind is deze combi (even iets naar beneden scrollen)

https://www.wifimedia.eu/nl/sotm-sms-200.html

Gaat mij om het voedingpakket (2stuks!) en met name de evt bruikbaarheid van deze: https://www.wifimedia.eu/nl/sbooster-ultra-12v.html

Citaat van: Kjelt op mei 24, 2017, 13:11:10
SMPS hoeven op zich helemaal niet slecht te zijn integendeel het is makkelijker om bv een storing van 2MHz uit de audioband te houden dan van 50Hz.
Alles staat en valt bij de implementatie.
Chord bv verkoopt al sinds jaren (zeker 15 jaar) oa hun versterkers met als basis een SMPS en dat is high end spul en nog nooit gehoord dat iemand er storing zou hebben waargenomen.

Niks mis met SMPS, een lineaire voeding kan ook slecht zijn  ;) Het doorsnee audioklootjesvolk houdt zich graag vast aan mythes en sagen. Lastig om dergelijke cirkels te doorbreken.