HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

chansig

Nee..en die van jou niet minder sneu.  :D

Was een grapje...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 18:15:49
Mijn hemel, ik word op mijn werk al geteisterd door goed opgeleide mensen die maar niet van hun powerpoint-troon af te meppen zijn...

Hoger opgeleide mensen zijn over het algemeen vatbaar voor feitelijke argumentatie. Probeer het eens zou ik zeggen..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 19:04:31
Hoger opgeleide mensen zijn over het algemeen vatbaar voor feitelijke argumentatie. Probeer het eens zou ik zeggen..

De laatste tijd heb ik daar tamelijk teleurstellende ervaringen mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 19:18:05
De laatste tijd heb ik daar tamelijk teleurstellende ervaringen mee.

Jij mazzel, bijna "0" opleiding hier.

:D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Pfff, bad day at the forum... ik ga nooit meer forummen als ik me slecht voel.  :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Maar even over mijn setje dan.

Vandaag heb ik bijna mooie nieuwe Dynaudio's gekocht maar de WAF ging er vóórliggen. Dat is dus voorlopig een no-go. Het is ook eigenlijk nog niet nodig; de Guru's vind ik nog steeds heerlijk klinken. Ze staan gewoon in de kast en hebben geen last van wat voor probleem dan ook. Wel met die lamp ervóór. Dat zal de reden zijn dat mijn vriendinnetje even geen verdere polonaises wilde. De lamp mocht namelijk ook niet maar als ze mijn gelukkige, vertrokken kwijlende gelaat ziet begint ze er maar niet over.

Vandaag veel klassiek geluisterd, veel eigen cd's via JRiver. Bijna alle dode Russen er doorheen gejaagd. Prima geluidje en ach, even naar de tv lopen met de muis valt toch ook wel mee.

Wat me op valt aan het geluid is de compleetheid. Lekker veel details terwijl het geluid wel coherent, muzikaal blijft. Vooral het laag is bijna onmogelijk voor zo'n klein speakertje. Het wat warme geluid is verslavend want zorgt voor een volwassen klank van instrumenten. En als je wat harder gaat is dat geen probleem. 

Wat moet er dan nog veranderen? Roon, dus van de week even zo'n dikke computer op de kop tikken. Het zal wel een Mac Mini worden, daar had ik vóór de NUC goede ervaringen mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 13:56:13
Wèlk verschil? Bij de 'gewone' techniek is de maker er ook niet bij (dus valt ook daar niet veel over te discussiëren, toch?). Ik snap dan ook niet dat je deze mogelijkheid zo soepeltjes naar de prullenbak verwijst (de maker) en al het andere niet, maar dit vervolgens wel doodleuk weegt en waardeert binnen de gril die beleving heet.
Beroepsdeformatie die je belemmert in de (persoonlijke) queeste?

Groet, Mark  :ph34r:

@MAW/@Markus2

Even nog voor de goede orde. We willen showcase topics vrij houden van ellenlange technisch-wetenschappelijke discussies.
Zie de forumregels. We hebben daar een apart board voor.

Daar mag je die discussie voeren.

In showcase topics mag de beleving voorop staan, desgewenst puur via de trial en error manier.
Een beter forum begint bij jezelf.

cccp

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 22:53:25
Maar even over mijn setje dan.

Vandaag heb ik bijna mooie nieuwe Dynaudio's gekocht
Welke? Hoe wilde je die gaan plaatsen?

Markus2

Citaat van: Perfectionist op mei 15, 2017, 23:05:04
@MAW/@Markus2

Even nog voor de goede orde. We willen showcase topics vrij houden van ellenlange technisch-wetenschappelijke discussies.
Zie de forumregels. We hebben daar een apart board voor.

Daar mag je die discussie voeren.

In showcase topics mag de beleving voorop staan, desgewenst puur via de trial en error manier.

Beste Perfectionist,

Ik begrijp goed dat de topichouder dit niet zelf bepalen mag?

Als Huub het wenselijk vindt dat ik mij van verder commentaar onthoud, dan is dat prima.
Ik verwacht dan echter een PB zijnerzijds.

Gezien de(respectvolle)  toon en ervan uitgaande dat de topichouder bepaalt, begrijp ik de opmerking niet goed (tenzij de topichouder dus niet de volledige zeggenschap heeft over de eigen thread).

Ik zal de forumregels eens aanschouwen.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

aschemkes

Citaat van: HuubF op februari  9, 2007, 11:57:02
Het Lavardin-stroomsnoertje, ingespeeld en wel!
Ach jongens hou nou op


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mitch--

Citaat van: aschemkes op mei 16, 2017, 01:27:01
Ach jongens hou nou op


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


opmerking uit de catacomben opgrgraven, maar waarom?!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 22:53:25
Vandaag heb ik bijna mooie nieuwe Dynaudio's gekocht maar de WAF ging er vóórliggen.

Welk type Dyns, Huub?
Gr. Martijn



i2Paq

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 19:18:05
De laatste tijd heb ik daar tamelijk teleurstellende ervaringen mee.

Ik ook, overtuigd van hun eigen gelijk "omdat ze een hogere opleiding hebben en wat weet ik er nou van".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 22:53:25
Maar even over mijn setje dan.

Vandaag heb ik bijna mooie nieuwe Dynaudio's gekocht maar de WAF ging er vóórliggen. Dat is dus voorlopig een no-go. Het is ook eigenlijk nog niet nodig; de Guru's vind ik nog steeds heerlijk klinken. Ze staan gewoon in de kast en hebben geen last van wat voor probleem dan ook. Wel met die lamp ervóór. Dat zal de reden zijn dat mijn vriendinnetje even geen verdere polonaises wilde. De lamp mocht namelijk ook niet maar als ze mijn gelukkige, vertrokken kwijlende gelaat ziet begint ze er maar niet over.

Vandaag veel klassiek geluisterd, veel eigen cd's via JRiver. Bijna alle dode Russen er doorheen gejaagd. Prima geluidje en ach, even naar de tv lopen met de muis valt toch ook wel mee.

Wat me op valt aan het geluid is de compleetheid. Lekker veel details terwijl het geluid wel coherent, muzikaal blijft. Vooral het laag is bijna onmogelijk voor zo'n klein speakertje. Het wat warme geluid is verslavend want zorgt voor een volwassen klank van instrumenten. En als je wat harder gaat is dat geen probleem. 

Wat moet er dan nog veranderen? Roon, dus van de week even zo'n dikke computer op de kop tikken. Het zal wel een Mac Mini worden, daar had ik vóór de NUC goede ervaringen mee.

Slimme vrouw heb je. Als ik je goed begrijp ben je erg tevreden met de Guru. Dan zou ik niet gaan zoeken naar een andere speaker. Als je het toch gaat doen zoek dan eerst even naar een gedegen meting van de speakers. Wanneer het erg afwijkt van de Guru...links laten liggen. Metingen zeggen niet alles maar zijn een zeer goede indicatie van wat je mag verwachten.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op mei 16, 2017, 09:45:33
Slimme vrouw heb je. Als ik je goed begrijp ben je erg tevreden met de Guru. Dan zou ik niet gaan zoeken naar een andere speaker. Als je het toch gaat doen zoek dan eerst even naar een gedegen meting van de speakers. Wanneer het erg afwijkt van de Guru...links laten liggen. Metingen zeggen niet alles maar zijn een zeer goede indicatie van wat je mag verwachten.

Gr. Hans

Het plan was om eerst even goed te luisteren, juist om niet weer een setje speakers door te moeten verkopen.

Maar die Guru's kan ik op dit moment niet meer betrappen op iets wat me niet bevalt, inderdaad. Vooral nergens gaan luisteren en overal afblijven.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 16, 2017, 00:40:31
Beste Perfectionist,

Ik begrijp goed dat de topichouder dit niet zelf bepalen mag?

Als Huub het wenselijk vindt dat ik mij van verder commentaar onthoud, dan is dat prima.
Ik verwacht dan echter een PB zijnerzijds.

Gezien de(respectvolle)  toon en ervan uitgaande dat de topichouder bepaalt, begrijp ik de opmerking niet goed (tenzij de topichouder dus niet de volledige zeggenschap heeft over de eigen thread).

Ik zal de forumregels eens aanschouwen.

Groet, Mark :)

Ik denkt dat Perfectionist een beetje met me te doen heeft.  ;)

Mwah, voelt ook wel goed. Maar... uiteraard geen bans om een beetje bekvechten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 16, 2017, 14:32:36
Ik denkt dat Perfectionist een beetje met me te doen heeft.  ;)

Mwah, voelt ook wel goed. Maar... uiteraard geen bans om een beetje bekvechten.

Huub,

Een beetje steun is altijd prettig. En eerlijk gezegd vind ik het niet eens bekvechten (of in ieder geval kan ik me niet vinden in de lading die het woord bij mij oproept).

Al aan de beterende hand?

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

cccp

Citaat van: HuubF op mei 16, 2017, 14:01:07
Sorry nog steeds ziek & kort lontje. Die 1.4 LE's inderdaad.
Ik zou die Guru's houden. Helemaal als het geluid bevalt.
Die Dynaudio's moeten best een stuk van de wand staan gezien de basreflexpoort, anders krijg je laagproblemen.

Markus2

Citaat van: cccp op mei 16, 2017, 18:45:51
Ik zou die Guru's houden. Helemaal als het geluid bevalt.
Die Dynaudio's moeten best een stuk van de wand staan gezien de basreflexpoort, anders krijg je laagproblemen.

Dat kan iets schelen, maar niet erg veel. Ga ook maar na; Het concept BR is gebaseerd op een met de luidspreker gekoppelde luchtkolom waar het de laagweergave betreft. Het is dusniet directioneel, anders zou de poort te alle tijden zo dicht mogelijk bij de laag-weergever geconstrueerd moeten zijn.
Juist omdat het omnidirectioneel geluid (laag per definitie) betreft kan de poort (bij een goed ontworpen luidspreker) straffeloos elders gerealiseerd worden.
Juist datmaakt dus, zoals gezegd, dat het niet zoveel uithaalt in het geval van overlast.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1