HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 12:37:26
Als systeemfunctionaliteit niet relevant is kun je evengoed wat virusscanners gaan installeren en kijken hoe dat het geluid verbetert.

Ik vind het gemakkelijker om zo'n programmaatje gewoon eens te proberen. Ies graties.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 09:27:54
Over software valt niet zoveel te discussiëren als de maker er niet bijzit. Daar zit een fundamenteel verschil met gewone techniek.
Wèlk verschil? Bij de 'gewone' techniek is de maker er ook niet bij (dus valt ook daar niet veel over te discussiëren, toch?). Ik snap dan ook niet dat je deze mogelijkheid zo soepeltjes naar de prullenbak verwijst (de maker) en al het andere niet, maar dit vervolgens wel doodleuk weegt en waardeert binnen de gril die beleving heet.
Beroepsdeformatie die je belemmert in de (persoonlijke) queeste?

Groet, Mark  :ph34r:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 13:56:13
Wèlk verschil? Bij de 'gewone' techniek is de maker er ook niet bij (dus valt ook daar niet veel over te discussiëren, toch?). Ik snap dan ook niet dat je deze mogelijkheid zo soepeltjes naar de prullenbak verwijst (de maker) en al het andere niet, maar dit vervolgens wel doodleuk weegt en waardeert binnen de gril die beleving heet.
Beroepsdeformatie die je belemmert in de (persoonlijke) queeste?

Groet, Mark  :ph34r:

Choose your battles. Ik ben echt niet bereid om discussies over software te voeren als je niet begrijpt hoe zo'n programma als Fidelizer tot stand komt én als je het niet eens wil proberen.

Er wordt ook erg slecht opgelet hier. Ik heb al meerdere keren het verhaal verteld van de factory upgrades van een PS Audio PerfectWave dac die allemaal verschillend klonken. Niemand wist waarom. Dan kun je wel weer opnieuw beginnen (waar halen jullie de tijd vandaan?) maar mij houdt het van mijn werk.

Dit is mijn topic. Ik wil stap voor stap een beter setje en daar moet de discussie omheen zijn georganiseerd. So please hou het topic schoon van dingen waarvan jijzelf weet dat de topic-starter er echt geen zin in heeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 12:50:30
Ik vind het gemakkelijker om zo'n programmaatje gewoon eens te proberen. Ies graties.

Gelijk heb je.. waarom zou je eerst nadenken en pas dan iets doen..
Gr. Martijn

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 14:14:35
Choose your battles. Ik ben echt niet bereid om discussies over software te voeren als je niet begrijpt hoe zo'n programma als Fidelizer tot stand komt én als je het niet eens wil proberen.
In hoeverre ben jij de technische kennis machtig tot het begrijpen van hifi hardware? Ik bedoel het heus niet vervelend, maar ik acht je gewoonweg niet erg consequent te zijn voor wat betreft dit punt (niet dat ik vind dat het moet, da's jouw keuze).
Citaat
Er wordt ook erg slecht opgelet hier. Ik heb al meerdere keren het verhaal verteld van de factory upgrades van een PS Audio PerfectWave dac die allemaal verschillend klonken. Niemand wist waarom. Dan kun je wel weer opnieuw beginnen (waar halen jullie de tijd vandaan?) maar mij houdt het van mijn werk.
Heb ik gezien. Ik slik dat echter niet als zoete koek. Dat een eventuele directie naar aanleiding van veel geleuter een persberichtje de wereld in helpt om er vanaf te zijn acht ik géén sterk argument. (mijn mening hè Huub ;))
Citaat
Dit is mijn topic. Ik wil stap voor stap een beter setje en daar moet de discussie omheen zijn georganiseerd. So please hou het topic schoon van dingen waarvan jijzelf weet dat de topic-starter er echt geen zin in heeft.
Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom je wèl over hardware wil discussiëren en waarom niet over software-matige aangelegenheden.  (wel dat je het niet wil. Prima. Niets moet, alles mag).

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 15:22:04
Precies. Niets moet.  :-X

"Believe whatever you want to believe, wherever the rabbithole goes." is uiteindelijk van toepassing op elk individu.  ;)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 15:54:53
"Believe whatever you want to believe, wherever the rabbithole goes." is uiteindelijk van toepassing op elk individu.  ;)

Groet, Mark

Hoe komt het toch dat ik elke gedachtengang van jou en MAW begrijp en elke reactie kan voorspellen, terwijl jullie elke 2 weken weer dezelfde uitleg nodig hebben? Heeft toch een beetje met skills te maken die wat meer liggen op het menselijke vlak, ben ik bang. ;)

Dat is ook de reden waarom ik liever niet meer op jullie in ga. De herhaling, het slechte lezen. Tenzij je iets interessants te melden hebt natuurlijk. Dat mag altijd. Jullie kunnen het!  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:01:29
Hoe komt het toch dat ik elke gedachtengang van jou en MAW begrijp en elke reactie kan voorspellen, terwijl jullie elke 2 weken weer dezelfde uitleg nodig hebben? Heeft toch een beetje met skills te maken die wat meer liggen op het menselijke vlak, ben ik bang. ;)

Dat is ook de reden waarom ik liever niet meer op jullie in ga. De herhaling, het slechte lezen. Tenzij je iets interessants te melden hebt natuurlijk. Dat mag altijd. Jullie kunnen het!  :)

Vroeg of laat volgt er altijd een cirkelvorm. Ik behoef geen uitleg, MAW ook niet is mijn vermoeden.
Wat ik me afvraag is waarom je eigen herhaling niet ter zake doet en die van anderen wel, ondanks het feit dat 't je eigen topic betreft.

Ik begrijp de opmerking aangaande vaardigheden op het menselijke vlak wel, maar ik moet in de reacties toch niet altijd rekening hoeven houden met het karakter van de topichouder?

Zoals ik eerder zei; Je laat je er niet vanaf brengen tot het moment zich aandient dat jijzelf vindt dat de tijd rijp is (ongeacht of dat ooit gaat gebeuren). :bigsmile:

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Iets anders. Afgelopen weekend weer eens naar zoiets mogen luisteren.

20170515_162750" border="0

Niet de beste foto.

Luidsprekertjes (zoals bijvoorbeeld die op de foto) doen me toch iedere keer weer de wenkbrauwen fronsen. Dit blijft een goed voorbeeld van iets dat niet correleert met het verwachtingspatroon.

Perfect? Nee, natuurlijk niet! Wat wel?

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 16:31:44
Iets anders. Afgelopen weekend weer eens naar zoiets mogen luisteren.

20170515_162750" border="0

Niet de beste foto.

Luidsprekertjes (zoals bijvoorbeeld die op de foto) doen me toch iedere keer weer de wenkbrauwen fronsen. Dit blijft een goed voorbeeld van iets dat niet correleert met het verwachtingspatroon.

Perfect? Nee, natuurlijk niet! Wat wel?

Groet, Mark :)

Gezien de achtergrond Hififreak. ;D

Mooi maar incompleet. Goed voor een verbazing, dat wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:48:46
Gezien de achtergrond Hififreak. ;D
Klopt.
Citaat
Mooi maar incompleet. Goed voor een verbazing, dat wel.

Omschrijf "incompleet" eens in je eigen bewoordingen, als je wil?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 16:50:29
Klopt.
Omschrijf "incompleet" eens in je eigen bewoordingen, als je wil?

Groet, Mark

Onvoldoende hoog en/of onvoldoende laag, afhankelijk van de afstemming natuurlijk. Op den duur ga je je er aan ergeren. Helemaal niemand gebruikt die Needles als hoofd-speaker. Dat is één van die hypes die kwamen en voorbij gingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:01:29
Hoe komt het toch dat ik elke gedachtengang van jou en MAW begrijp en elke reactie kan voorspellen, terwijl jullie elke 2 weken weer dezelfde uitleg nodig hebben?
Je begrijpt mijn gedachtengang helemaal niet. Ieder keer maak je namelijk weer dezelfde denkfout.

Met jouw redenatie kun je een virusscanner betitelen tot een applicatie die de geluidskwaliteit vetbetert omdat de perceptie je die informatie kan geven.

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:01:29
Heeft toch een beetje met skills te maken die wat meer liggen op het menselijke vlak, ben ik bang. ;)

Pas nog noemde je mij een software nitwit en een mislukte intellectueel, terwijl je juist afstand neemt van een intellectuele benadering van softwaregebruik voor hifi.

Dat komt op mij nogal tegenstrijdig over. Ik heb er niet zoveel moeite mee dat je me probeert te kleineren, maar ik verwacht van een junior ICT'er eerlijk gezegd een meer gefundeerde aanpak dan ik in jouw benaderingen terugzie.
Gr. Martijn

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 17:10:13
Onvoldoende hoog en/of onvoldoende laag, afhankelijk van de afstemming natuurlijk. Op den duur ga je je er aan ergeren. Helemaal niemand gebruikt die Needles als hoofd-speaker. Dat is één van die hypes die kwamen en voorbij gingen.

Het hoog is inderdaad "anders" dan bij meerweg systemen. Of het daadwerkelijk , op punten, afwezig is durf ik niet te zeggen.
Ik vermoed vooral een weergaveverschil; Een dome, AMT, etc. kennen een compleet ander afstralingspatroon t.o.v. een conusmodel. Hierdoor zouden specifieke zaken weleens over -of juist onderbelicht over kunnen komen (t.o.v. hetgeen "gewend"/luisterhoek/akoestiek).

Laag miste ik niet, tenzij men de zaak zodanig belastte dat daarmee de balans verdween. Ik meende iets in het middengebied te horen wat teveel "in het oor sprong", maar was (in basis al) te onbekend met de opnames om daar ook maar enig waardevols over te kunnen zeggen.

Frequentieverloop Monacor breedbandertje.

breedbander_meting" border="0

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Zo mannen, de boel gaat even dicht. Ik heb nu wel genoeg interessante informatie binnen gehad om mijn streaming-oplossing af te maken!

Ik voel me ook niet goed, gauw wat paracetamollen erin.  :unhappy:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 17:20:59
Je begrijpt mijn gedachtengang helemaal niet. Ieder keer maak je namelijk weer dezelfde denkfout.

Met jouw redenatie kun je een virusscanner betitelen tot een applicatie die de geluidskwaliteit vetbetert omdat de perceptie je die informatie kan geven.


Klopt, maar alleen als dat algemeen wordt gedeeld én als ik het zelf hoor.

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 17:20:59
Pas nog noemde je mij een software nitwit en een mislukte intellectueel, terwijl je juist afstand neemt van een intellectuele benadering van softwaregebruik voor hifi.

Hoe kom je erbij: 'intellectuele benadering van softwaregebruik'. Een gekke koreaan heeft dat Fidelizer-programma gemaakt, is daar nacht na nacht als een gek mee bezig geweest en probeert het nu te vermarkten. En jij wil mij dwingen daar met jou 'intellectueel' over te discussiëren??

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 17:20:59
Dat komt op mij nogal tegenstrijdig over. Ik heb er niet zoveel moeite mee dat je me probeert te kleineren, maar ik verwacht van een junior ICT'er eerlijk gezegd een meer gefundeerde aanpak dan ik in jouw benaderingen terugzie.

Ah, een kleinering. Nu staan we quitte mooi!  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 17:34:17
Klopt, maar alleen als dat algemeen wordt gedeeld én als ik het zelf hoor.
Je gaf onlangs zelf aan dat het mogelijk is om dingen te horen die er niet daadwerkelijl zijn. Dat negeer je hiermee evenals het argument van social pressure; argumenten waarom je benadering invalide is. Daar ga je keer op keer niet inhoudelijk op in. Constateren dat dit herhaaldelijk benoemd wordt vat je op als 'keer op keer hetzelfde' terwijl het simpelweg keer op keer weer de tekortkomingen van je benadering onderstreept.

Citaat
Hoe kom je erbij: 'intellectuele benadering van softwaregebruik'. Een gekke koreaan heeft dat Fidelizer-programma gemaakt, is daar nacht na nacht als een gek mee bezig geweest en probeert het nu te vermarkten. En jij wil mij dwingen daar met jou 'intellectueel' over te

Je hoeft er niet ovet te discussoere. Maar je wilt niet eens nadenken over de functionaliteit.

Citaat
Ah, een kleinering. Nu staan we quitte mooi!  :worship:
Dat gaat niet over je persoon maar over je handelen. En ik maak geen grapje als ik zeg dat ik van een junior meer verwacht. Een methode om een software applicatie te beoordelen zonder de functionaliteit van de applicatie relevant te achten kan ik maar moeilijk serieus nemen. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen. Op welke planeet wordt dat serieus genomen?
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 18:04:24
Je gaf onlangs zelf aan dat het mogelijk is om dingen te horen die er niet daadwerkelijk zijn. Dat negeer je hiermee evenals het argument van social pressure; argumenten waarom je benadering invalide is. Daar ga je keer op keer niet inhoudelijk op in. Constateren dat dit herhaaldelijk benoemd wordt vat je op als 'keer op keer hetzelfde' terwijl het simpelweg keer op keer weer de tekortkomingen van je benadering onderstreept.

Je hoeft er niet ovet te discussoere. Maar je wilt niet eens nadenken over de functionaliteit.
Dat gaat niet over je persoon maar over je handelen. En ik maak geen grapje als ik zeg dat ik van een junior meer verwacht. Een methode om een software applicatie te beoordelen zonder de functionaliteit van de applicatie relevant te achten kan ik maar moeilijk serieus nemen. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen. Op welke planeet wordt dat serieus genomen?

Mijn hemel, ik word op mijn werk al geteisterd door goed opgeleide mensen die maar niet van hun powerpoint-troon af te meppen zijn...

Het is een hobby, man! Ik wil helemaal niet met jou intellectueel doen over zo'n k.tprogramma. Het werkt, dat is voor mij voldoende. :)

Ga een keer breien. Dan kun je het met de dames hebben over de kwaliteit van de breipennen. Dat kun je volhouden tot op kwantumniveau. Ze zullen opgetogen zijn, net zoals ik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ja Hans dat mag gerust, maar dat maakt de reactie van Huub niet minder hilarisch!  :colgate: