HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Goed plan, lijkt mjj. Ben benieuwd naar hoe dat traject gaat lopen, ik ben daar ook met een schuin oog naar aan het kijken.
Groeten,
Edwin

MAW

Citaat van: HuubF op mei 13, 2017, 20:59:25
Hoi, ik denk richting Roon. Zo'n zware server is volgens niemand nodig, ik heb ook niet zoveel mediabestanden. Dat Roon de computer zwaar belast geloof ik toch wel dus de Nuc wordt vervangen door een 'dikke Mini' of zo. Als dat nog te wensen overlaat aangevuld met een losse renderer, bijvoorbeeld een microRendu. De Chord Hugo blijft.

Computer met Chord Hugo lijkt me een optimale (en zeer) flexibele keuze.

De belangrijkst zaken om op te letten bij een computer die als audio-bron fungeert zijn mi:
- adequate en stille koeling!!! (wordt nog wel eens vergeten, maar een hoorbare koeling is irritant. en een slecht gekoeld systeem gaat altijd heel hard koelen, dan worden zelfs stille fans hoorbaar)
- 8GB ram (aangezien alles 64 bit is tegenwoordig, is 4GB echt te karig. dan gaat hij herrie maken omdat hij hd ruimte gaat alloceren en gebruiken als ramgeheugen, dat maakt ook herrie en is traag)
- SSD (een HDD/harddisk is tegenwoordig de bottleneck in vrijwel ieder systeem. met een SSD gebeurt vrijwel alles sneller)
- zuinig? (mijn mac mini staat heel veel aan en een zuinig systeem wordt minder warm en gebruikt minder stroom/geld)

ik heb zelf erg goede ervaringen met de mac mini form factor van apple. apple is overprijsd naar mijn mening. Maar het houdt ook goed waarde vast. Als je 2e hands koopt, goed onderhoudt en tijdig weer verkoopt kun je hun spul met lage totale kosten gebruiken. ik heb al van alles gebruikt/gebouwd in m'n leven ,maar apple is mi wel kwalitatief hoogwaardige apparatuur.

Bij een volgend systeem zou ik zelf een afweging maken tussen een nieuwere mac mini (Server) of een zelfbouw pc (volgens 'tony mac' standaard, zodat je zonder gezeik naast windows ook os x erop kan draaien; eigenlijk een zelfbouw mac dus).
Gr. Martijn

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Maro

Al eens een Meridian MS600 als Roon eindpunt overwogen? Renderer (Coax uit) en zeer muzikale dac (XLR/RCA) in 1 mooi doosje.

http://www.hifi-advice.com/blog/review/digital-reviews/network-player-reviews/meridian-sooloos-md600-and-ms600/

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

phy


HuubF

Citaat van: Maro op mei 14, 2017, 16:15:37
Al eens een Meridian MS600 als Roon eindpunt overwogen? Renderer (Coax uit) en zeer muzikale dac (XLR/RCA) in 1 mooi doosje.

http://www.hifi-advice.com/blog/review/digital-reviews/network-player-reviews/meridian-sooloos-md600-and-ms600/



Mwah dan moet ik de Chord Hugo verkopen. Op dit moment zie ik een heavy media pc met eventueel een dedicated renderer icm de Hugo meer zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op mei 14, 2017, 18:41:32
Mwah dan moet ik de Chord Hugo verkopen. Op dit moment zie ik een heavy media pc met eventueel een dedicated renderer icm de Hugo meer zitten.

Waarom? Zit een digitale coax op.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Citaat van: Maro op mei 14, 2017, 20:21:17
Waarom? Zit een digitale coax op.

Oh je bedoelt dat ik een apparaat met 'zeer muzikale dac in 1 mooi doosje' moet nemen en dan gewoon de 'zeer muzikale dac' niet gebruik?  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op mei 14, 2017, 20:36:52
Oh je bedoelt dat ik een apparaat met 'zeer muzikale dac in 1 mooi doosje' moet nemen en dan gewoon de 'zeer muzikale dac' niet gebruik?  :)

Tja, net als je een Naim hebt geprobeerd. Misschien bevalt de Meridian Dac wel beter dan je Chord? Jij bent toch van eerst horen en dan oordelen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 14, 2017, 20:36:52
Oh je bedoelt dat ik een apparaat met 'zeer muzikale dac in 1 mooi doosje' moet nemen en dan gewoon de 'zeer muzikale dac' niet gebruik?  :)

:D

Losse doosjes zijn voor jouw gebruik veel interessanter. Streamer/dac's combi's wissel je toch niet zo snel. Zou een 2e dac een optie zijn? Kan je de Hugo lekker voor klassiek houden en op zoek gaan naar een (goedkopere) dac die bijv. pop spetterend weergeeft.

HuubF

Citaat van: Maro op mei 14, 2017, 20:46:01
Tja, net als je een Naim hebt geprobeerd. Misschien bevalt de Meridian Dac wel beter dan je Chord? Jij bent toch van eerst horen en dan oordelen?

Jawel, maar als ik alle raad hier moet opvolgen ben ik binnen een week failliet.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op mei 14, 2017, 22:01:33
Jawel, maar als ik alle raad hier moet opvolgen ben ik binnen een week failliet.  ;D

Geld moet rollen Huub.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Markus2

Van harte gefeliciteerd met het vijfde kleinkind!! :pompom:

Dag Naim. Hallo, kwijlteil en spetterpo!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1


HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 15, 2017, 01:11:59
Ervaring met Microrendu + Hugo:
http://forums.naimaudio.com/topic/sonore-micro-rendu-dlna-vs-roon?page=2

Ik had al eens gegrasduind op het Naim forum maar dit topic had ik nog niet gezien. Zo te lezen het effect dat je kunt verwachten: wat preciezer met het risico dat het wat minder vloeiend/lekker klinkt. Dat is altijd de blues van sloebers als ik: zolang ik te belazerd ben serieus geld voor realistisch klinkende speakers uit te geven kan het zó maar ineens niet meer klinken. Veel configuratieperikelen trouwens maar dat is niet zo gek. Met Roon werkt het waarschijnlijk wel gewoon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 12, 2017, 11:00:35
Daarnaast kan ik 'fundamentele discussies' over software door nitwits op dat gebied niet serieus nemen.

Waarom niet Huub? Het biedt dezelde ruimte tot discussie zoals jij vindt dat deze er is op technisch vlak moet zijn (of eigenlijk; Zaken er juist onwillekeurig wel of niet aan wenst toe te schrijven).

Dit komt voort uit je kennisniveau ervan, neem ik aan? Dan mag je het in ieder geval niet vreemd vinden dat techneuten de door jou belichtte aspecten van de hobby, laken.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 09:22:34
Waarom niet Huub? Het biedt dezelde ruimte tot discussie zoals jij vindt dat deze er is op technisch vlak moet zijn (of eigenlijk; Zaken er juist onwillekeurig wel of niet aan wenst toe te schrijven).

Dit komt voort uit je kennisniveau ervan, neem ik aan? Dan mag je het in ieder geval niet vreemd vinden dat techneuten de door jou belichtte aspecten van de hobby, laken.

Groet, Mark ;)

Over software valt niet zoveel te discussiëren als de maker er niet bijzit. Daar zit een fundamenteel verschil met gewone techniek.

Techneuten mogen best iets laken maar hou het alsjeblieft kort. En niet vaker dan, zeg, 1 keer per maand. En alsjeblieft met een knipoog.

Want iedereen hier, zonder enige uitzondering, denkt verschillend over hifi. Dus we kunnen elkaar hier dag in, dag uit de tent uitvechten als we dat zouden willen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 08:40:26
Ik had al eens gegrasduind op het Naim forum maar dit topic had ik nog niet gezien. Zo te lezen het effect dat je kunt verwachten: wat preciezer met het risico dat het wat minder vloeiend/lekker klinkt. Dat is altijd de blues van sloebers als ik: zolang ik te belazerd ben serieus geld voor realistisch klinkende speakers uit te geven kan het zó maar ineens niet meer klinken. Veel configuratieperikelen trouwens maar dat is niet zo gek. Met Roon werkt het waarschijnlijk wel gewoon.

https://www.wifimedia.eu/nl/sotm-sms-200.html

Ook leuk, en met een lineaire voeding verkrijgbaar.

http://thehbproject.com/nl/testen/203/1/SOtM-sMS-200-test

Incl sbooster voeding beter bevonden dan Microrendu + sbooster. En een stukje goedkoper ;)

MAW

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 09:22:34
Waarom niet Huub? Het biedt dezelde ruimte tot discussie zoals jij vindt dat deze er is op technisch vlak moet zijn (of eigenlijk; Zaken er juist onwillekeurig wel of niet aan wenst toe te schrijven).

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 09:27:54
Over software valt niet zoveel te discussiëren als de maker er niet bijzit. Daar zit een fundamenteel verschil met gewone techniek.

Software is ook maar gewoon een techniek om een oplossing te maken. Over een oplossing (software of niet) valt niet zoveel te discussieren als de maker vaag blijft over de functionaliteit'. En dat is waar het hier op 'hangt'. En als men al niet transparant kan zijn over de functionaliteit is de techniek nog niet eens relevant..

Eerst moet er voor een applicatie en bestaansrecht zijn dat functioneel te verklaren valt. En als dat het geval is, dan moet de techniek verklaren dat de functionaliteit gerealiseerd wordt.
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 11:32:29

Software is ook maar gewoon een techniek om een oplossing te maken. Over een oplossing (software of niet) valt niet zoveel te discussieren als de maker vaag blijft over de functionaliteit'. En dat is waar het hier op 'hangt'. En als men al niet transparant kan zijn over de functionaliteit is de techniek nog niet eens relevant..

Eerst moet er voor een applicatie en bestaansrecht zijn dat functioneel te verklaren valt. En als dat het geval is, dan moet de techniek verklaren dat de functionaliteit gerealiseerd wordt.

Als jou dat genoeg zegt is dat heel erg mooi. Het zegt mij genoeg en we hoeven er niet over te discussiëren.   :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

De functionaliteit van Fidelizer zegt mij dus niet genoeg. :) Maar prima om daar niet verder over te discussieren
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 15, 2017, 11:44:20
De functionaliteit van Fidelizer zegt mij dus niet genoeg. :) Maar prima om daar niet verder over te discussieren

Vanuit mijn perspectief is het vrij eenvoudig. Probeer het of niet. Dat kan gratis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Als systeemfunctionaliteit niet relevant is kun je evengoed wat virusscanners gaan installeren en kijken hoe dat het geluid verbetert.
Gr. Martijn