HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 12, 2017, 10:31:31
... Erover door blijven gaan vindt Huub not done dus laten we daar wel proberen rekening mee te houden...

Zinvolle informatie is altijd welkom.

Laat ik het eens omdraaien. Als iemand met een eigen topic totaal niet geïnteresseerd in iets wat ik juist wél belangrijk vind dan zal ik het waarschijnlijk niet nalaten om hem de voordelen van een mooie dac of beter kabeltje aan te bevelen. Maar dan kunnen er 2 dingen gebeuren: ik hou erover op of ik maak een afspraak om een paar uurtjes te experimenteren.

Daarnaast kan ik 'fundamentele discussies' over software door nitwits op dat gebied niet serieus nemen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Iemand andere belachelijk maken met plaatjes siert je niet.

De inschatting van mij als 'software nitwit' is blijkbaar even doeltreffend als die van ieder audiocomponent dat onder je aandacht komt.

Om software nitwit (wat letterlijk 'software dommerik') betekent even te relativeren:
Eerder had ik gezegd dat ik 7 jaar geleden pas in de ICT ben gaan werken. 2 jaar geleden was ik lead procurement implementatie consultant voor een wereldwijde softwareimplementie waarvan ik (daarvoor)  zelf verantwoordelijk was voor het systeemontwerp. Momenteel leid ik de ter voorbereiding van een global roll-out voor een QMS systeem de requirements en pakketselectiefase.

Software dommerik lijkt me niet echt op zn plaats uit jouw mond als je zelf niet eens weet wat er op je pc draait of wat de applicatie die je wilt installeren functioneel doet..


Gr. Martijn

chansig

Citaat van: MAW op mei 12, 2017, 19:02:07
Iemand andere belachelijk maken met plaatjes siert je niet.

De inschatting van mij als 'software nitwit' is blijkbaar even doeltreffend als die van ieder audiocomponent dat onder je aandacht komt.


:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


Sirius666

Citaat van: MAW op mei 12, 2017, 19:02:07
Om software nitwit (wat letterlijk 'software dommerik') betekent even te relativeren:
Eerder had ik gezegd dat ik 7 jaar geleden pas in de ICT ben gaan werken. 2 jaar geleden was ik lead procurement implementatie consultant voor een wereldwijde softwareimplementie waarvan ik (daarvoor)  zelf verantwoordelijk was voor het systeemontwerp. Momenteel leid ik de ter voorbereiding van een global roll-out voor een QMS systeem de requirements en pakketselectiefase.

Software dommerik lijkt me niet echt op zn plaats uit jouw mond als je zelf niet eens weet wat er op je pc draait of wat de applicatie die je wilt installeren functioneel doet..

Des te meer je Huub op iets wilt wijzen des te meer hij zich ertegen afzet en nóg meer gelooft in de eigen denkwijzen. Het klopt dat dit voor sommigen bedenkelijke vormen aanneemt  ;) Maar goed, eerder sprak Huub namens het hele bankwezen dus we zijn wel wat gewend :D :D

Nu is het concentreren op de aanstaande Mac mini en Roon. Ben toch wel benieuwd wat dat later zal doen icm Chord Hugo.

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 12, 2017, 15:59:57
Ik wilde een apparaat om een computer te vervangen maar ben de hele tijd bezig geweest met computer-gerelateerde dingen voordat het werkte. Het is ook gewoon een computer met Linux. De Roon licensie is niet compleet omdat een aantal onderdelen ontbreken, daarom heet het Essentials. Dat viel me aan de ene kant tegen maar aan de andere kant is deze software al zó uitgebreid dat het me een beetje duizelde. Mijn vriendin heeft al moeite heeft met een afstandsbediening.

Wat betreft geluidskwaliteit: er zit een subtiel verschil in de sound in vergelijking met USB/computer. Een fractie minder sprekend hoog en een fractie meer laag. Tidal op de computer geeft gewoon het geluid dat ik ben gewend dus daar ligt het niet aan. In ieder geval weer Tidal terug, daar had ik geen licensie meer van.

Kortom: hij leverde niet het enorme gebruiksgemak en de fantastische toename in geluidskwaliteit waar ik eigenlijk een beetje op rekende.

Citaat van: HuubF op februari 13, 2017, 14:37:00
Ok, vanochtend geëindigd in chaos, nu weer op de bok om the hifi situation onder controle te krijgen.  :pompom:

De laptop waarop ik met Roon Essentials de Elac aanstuurde is definitief overleden (van mijn vriendin dus interessant gesprek voor de boeg). Mijn laptop kan de Elac niet vinden (alles al geprobeerd) dus de enige andere computer in huis is de HT pc, die ik met de Elac juist had willen vervangen. Je moet toch wat. Roon Essentials geïnstalleerd en alles werkt weer. ;D

Allereerst een paar kabeltjes geprobeerd op de analoge uitgang. Dat helpt inderdaad, de vertrouwde verschillen tussen de kabels zijn dan gelijk hoorbaar. Maar nog steeds niet de verfijning van de Chord Mojo. Dus maar weer toslink ertussen, weer net niet zoals ik het wil. Ook nu verschillende kabeltjes geprobeerd (met verloopstekkertje) en ja hoor! Het wat bedompte geluid met de net aangeschafte Audioquest van 119 euro (alleen via de Elac, niet via de computer) is prima om te toveren tot een iets opener, in mijn oren evenwichtiger geluid. Een zilveren no-name frissig maar een beetje plat, de ouwe Xindak (zeker 12 jaar oud) zoals altijd een beetje ruw maar wel lekker.

Ik begin zelfs een beetje aan Roon Essentials te wennen.  :-[

Dus weer een beetje te snel geweest. Gelukkig op tijd de Elac uit de verkoop gehaald. :worship:

Hier doelde ik dus op, Huub  ;)

Roon is en blijft enorm uitgebreid....ik hoop dat je daar geen inschattingsfout mee zal maken...wel grappig ook dat juist software jou kan laten duizelen :P :D

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: MAW op mei 12, 2017, 19:02:07
Iemand andere belachelijk maken met plaatjes siert je niet.

Sorry. Ik moet hard werken om mijn topic schoon te houden zonder beschuldigd te worden te vragen om bans. Maar ik heb wel gelachen vanochtend.

Citaat van: MAW op mei 12, 2017, 19:02:07
... 2 jaar geleden was ik lead procurement implementatie consultant voor een wereldwijde softwareimplementie waarvan ik (daarvoor) zelf verantwoordelijk was voor het systeemontwerp. Momenteel leid ik de ter voorbereiding van een global roll-out voor een QMS systeem de requirements en pakketselectiefase...

MAW, ik beweer niet dat je je werk niet goed doet maar ik lees Consultant, systeemontwerp, global roll out, requirements... Ik heb het over het bedenken, creëren en verfijnen van software. Dus Java, C++, Pascal, Cobol, desnoods Access. De euforie dat een eerste versie werkt. De POC die bewijst dat het concept goed is. De uitbreidingen, de ideeënstroom die zichzelf versterkt, de kick dat mensen het mooi vinden, de nieuwe versie die alles beter moet maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Het ging over de functionaliteit van Fidelizer. En dat ik aangaf dat ik nergens uit informatie van Fidelizer zelf opmaken wat hij doet dat een voordeel biedt. En dat kon jij ook niet uitleggen. En toen waren we noobs ;)

Maar 'ploeg' lekker verder. Ik probeer ratio toe te voegen (emotie is er altijd). Maar aangezien je daar tegen verzet (het voelt vaak ook strijdig met emotie) is het ook zonde als de emotie er ook onder lijdt.

Ik denk dat een weestand tegen ratio een groot gemis is want zonder ratio zal de karavaan onnodig blijven slingeren en dwalen.

Emotie en ratio; 't liefst beiden, maar liever één dan geen van beiden..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 12, 2017, 23:24:02
Het ging over de functionaliteit van Fidelizer. En dat ik aangaf dat ik nergens uit informatie van Fidelizer zelf opmaken wat hij doet dat een voordeel biedt. En dat kon jij ook niet uitleggen. En toen waren we noobs ;)

Maar 'ploeg' lekker verder. Ik probeer ratio toe te voegen (emotie is er altijd). Maar aangezien je daar tegen verzet (het voelt vaak ook strijdig met emotie) is het ook zonde als de emotie er ook onder lijdt.

Ik denk dat een weestand tegen ratio een groot gemis is want zonder ratio zal de karavaan onnodig blijven slingeren en dwalen.

Emotie en ratio; 't liefst beiden, maar liever één dan geen van beiden..

Ik ben zo rationeel als de pest. Dat moet ik wel omdat ik me bloot stel aan allerlei verschillende luisterervaringen. Alles in het teken van een set die me emotioneert.

Het kan dus ook samengaan. Soms is dat lastig omdat ik wel eens terug moet naar een eerdere gedachte of configuratie. En het blijft persoonlijk. Als anderen mijn set horen worden ze soms niet gelukkig. Bij een tegenbezoekje geldt dat in de regel ook voor mij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 12, 2017, 22:53:58
Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Citaat van: HuubF op mei 12, 2017, 00:25:34
Lees nou eens goed. Ik leg het nog één keer uit.  :)

Roon Essentials vond ik zó goed dat ik de echte Roon wilde hebben. Bij 'die jongen' klonk Roon erg matig daarom kocht ik die Naim. Maar die is zaterdag weer weg als het goed is. Hij is nog niet langs geweest want er kwam een paar keer wat tussen.

En nu is Roon weer een optie want weer een beetje bekomen en behoefte aan een betere interface dan die van de Naim app.

Het zal inderdaad wel een dikke Mac Mini worden met een Roon ready renderer tussen PC en dac.

Ik trok dat in twijfel en idd, het is/was niet zo positief als je deed voorkomen. De dac van de Elac presteerde uiteindelijk dus ook prima. Vergeet niet dat dat kleine kastje Roon prima draait, een al te dikke Mac Mini zou dan ook overbodig zijn. Dat was uiterst zinvolle informatie want dat te besparen geld kan je dan mooi steken in een hoogpolig tapijt :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 12, 2017, 23:35:50
Ik trok dat in twijfel en idd, het is/was niet zo positief als je deed voorkomen. De dac van de Elac presteerde uiteindelijk dus ook prima. Vergeet niet dat dat kleine kastje Roon prima draait, een al te dikke Mac Mini zou dan ook overbodig zijn. Dat was uiterst zinvolle informatie want dat te besparen geld kan je dan mooi steken in een hoogpolig tapijt :D

Wat jij niet ziet is dat dit een soort blog is. Je kunt geen conclusies trekken die beter zijn dan die van mezelf door teksten terug te halen. Wat ik nu vind is bepalend, daar zul jij me niet vanaf kunnen brengen.

Ik vermoed dat je dit niet begrijpt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

In plaats van iets te vermoeden kan je het ook vragen, scheelt denkwerk ;)

Als dat verder inhoudt dat het dus eigenlijk niet uitmaakt wat je allemaal roept....dan zal het vanaf nu een stuk makkelijker lezen :P

Verder trek ik natuurlijk geen conclusie die 'beter' is dan die van jou. Ik heb eerder gepost dat het mij niet interesseert of iemand iets op een forum iets van mij aan zal nemen ja/nee. Fora zijn net te onbenullig daarvoor ;) Daarbij herhaal ik enkel wat je zelf eerder hebt gepost op basis van jouw eigen ervaringen. Roon heb je recent ook tegenvallend horen spelen. Hieruit zou men evt bepaalde conclusies kunnen trekken. Je kan Roon een paar weken proberen toch? Knal het op je NUC, ook al presteert dat totaal niet, het zal vast bruikbaar zijn. Kan je mooi alle opties uitproberen en testen of het geluidstechnisch naar jouw smaak is.

Desalniettemin zei ik al dat het leuk en spannend is en ik hoop dat het eea snel draait. De Naim is zo goed als kwijt? Wanneer zou je voor een Mac Mini gaan kijken?

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op mei 12, 2017, 23:46:26
Wat jij niet ziet is dat dit een soort blog is. Je kunt geen conclusies trekken die beter zijn dan die van mezelf door teksten terug te halen. Wat ik nu vind is bepalend, daar zul jij me niet vanaf kunnen brengen.

Ik vermoed dat je dit niet begrijpt.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Terug naar mijn setje. Vandaag wordt waarschijnlijk de Naim opgehaald. Als de poen binnen is ga ik eerst van mijn geld genieten. En van het feit dat er een 5e kleinkind aankomt.

Verder wordt de komende tijd mijn leven volledig bepaald door zondagmiddag half 3.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo


chansig

Gaaf Huub, kan je een mooi cadeau kopen voor de kleine. Ik hoop dat het een mooi weekend voor je wordt.

Winnen van het songfestival, Feyenoord 2e, Naim verkocht, Max 2e in de F1, Ajax kampioen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 13, 2017, 10:46:46
Gaaf Huub, kan je een mooi cadeau kopen voor de kleine. Ik hoop dat het een mooi weekend voor je wordt.

Winnen van het songfestival, Feyenoord 2e, Naim verkocht, Max 2e in de F1, Ajax kampioen.


Max 2e??
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

  :D

Het is een voorstelling van mijn weekend...bij jou wordt Max 1e.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Cyrus·

Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: CyrusOne op mei 13, 2017, 19:23:29
En nu?

Hoi, ik denk richting Roon. Zo'n zware server is volgens niemand nodig, ik heb ook niet zoveel mediabestanden. Dat Roon de computer zwaar belast geloof ik toch wel dus de Nuc wordt vervangen door een 'dikke Mini' of zo. Als dat nog te wensen overlaat aangevuld met een losse renderer, bijvoorbeeld een microRendu. De Chord Hugo blijft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)