HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 00:03:06
nou, misschien moet je jezelf dan maar geen ICT'er meer noemen.

Onzin. Het zorgt ervoor dat ik wel werkende systemen aflever.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  9, 2017, 00:26:10
Werkte de app van Naim wel of was het een drama?

De Discovery ging om de integratie met Roon en streaming. Roon beviel natuurlijk al niet echt. Hoe beviel de ingebouwde dac? Toen had je de Hugo toch nog niet?

Op android was het allerbelangrijkste element van de app (de zoekfuctie) een drama. Met een iPad werkt hij, naar verluidt, wel goed.

Bij de Discovery waren er 2 problemen voor mij: de tegenvallende geluidskwaliteit (niet beter dan de computer) en het feit dat het om Roon Essentials ging, geen echte Roon dus. Ik had toen de Chord Mojo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:12:17
Ik zit al 46 jaar in de ICT en ben onderdehand dat geprut met die tiefuscomputers helemaal zat. Het moet werken. Punt. Daarom heb ik jaren geleden een prachtige dac (PS Audio PerfectWave) weggedaan: bij elke versie van de software klonk het kolereding weer anders.

Ook nu nog steeds: Fidelizer, Jriver, Jitterbugs, speciale moederborden. I'm sick of it. Desondanks klinkt het nu best goed.

De Naim ND5-XD was een gevalletje 'nog één keertje geld uitgeven en dan ben ik klaar'.  Het resultaat was een duizelingwekkend groeipad waarmee ik uiteindelijk een NDX met voeding zou hebben gehad. Ik vind Naim mooi maar is voor mij gewoon te veel geld.

Maar het leerde me wel dat zelfs het gedeelte van de keten vóór de dac belangrijk is. Ik weet nu waar ik op moet letten.

De ND5-XS is zo goed als verkocht. Nieuwe ronden, nieuwe kansen.
Ok, geen geklooi aan de softwarekant maar wel verder klooien aan de hardwarekant, is dat dan de juiste conclusie? Ook wel weer leuk trouwens. Ben benieuwd wat het volgende doosje gaat worden  :clapping:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op mei  9, 2017, 07:52:45
Ok, geen geklooi aan de softwarekant maar wel verder klooien aan de hardwarekant, is dat dan de juiste conclusie? Ook wel weer leuk trouwens. Ben benieuwd wat het volgende doosje gaat worden :clapping:

Ik heb het over at random geklooi dat kennelijk nodig is omdat anderen hun werk niet goed doen. En dan maakt het mij niet uit of het hardware, software of iets anders is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kjelt

Als je een internet streamer wilt zit je al gauw aan een vorm van moederbord met OS en dus een flink aantal software libraries die van elkaar afhankelijk zijn.
Als je dat niet wilt zou ik een offline highend streamer nemen, tegenwoordig vaak geintegreerd in een voorversterker.
Ssd's / SD cards kosten geen drol meer en zijn groot genoeg om je hele audio library te bevatten.
Dat het beter kan klinken werd gisteren ook weer eens bevestigd door Hifiman met zijn Raspberri pi project, via IP klonk het minder dan via een ssd, geeft te denken of de bedrijven hun buffering en reclocking wel onder controle hebben.
Dan mis je alleen nog de online muziekdiensten maar die klinken toch voor geen meter en voor klassieke muziek niet echt een must aangezien de beste muziek al 300 jaar oud is  :D  ;)

HuubF

Citaat van: Kjelt op mei  9, 2017, 08:53:37
Als je een internet streamer wilt zit je al gauw aan een vorm van moederbord met OS en dus een flink aantal software libraries die van elkaar afhankelijk zijn.
Als je dat niet wilt zou ik een offline highend streamer nemen, tegenwoordig vaak geintegreerd in een voorversterker.
Ssd's / SD cards kosten geen drol meer en zijn groot genoeg om je hele audio library te bevatten.
Dat het beter kan klinken werd gisteren ook weer eens bevestigd door Hifiman met zijn Raspberri pi project, via IP klonk het minder dan via een ssd, geeft te denken of de bedrijven hun buffering en reclocking wel onder controle hebben.
Dan mis je alleen nog de online muziekdiensten maar die klinken toch voor geen meter en voor klassieke muziek niet echt een must aangezien de beste muziek al 300 jaar oud is  :D  ;)

Die online diensten zijn voor mij juist erg belangrijk. De kwaliteit van Spotify en Tidal hangt m.i. 100% samen met de kwaliteit van de streamer.

De bevestiging van het inzicht dat vóór de dac al veel gebeurt is voor mij al belangrijk genoeg. Nu nog een streamer vinden die iets van de klasse van een Naim heeft, goed samengaat met mijn Chord dac (of zelf goed genoeg is) en een fatsoenlijke app. Roon lonkt nog wel een beetje maar is toch ook een valkuil van 800 meter diep.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:12:17
Ik zit al 46 jaar in de ICT en ben onderdehand dat geprut met die tiefuscomputers helemaal zat. Het moet werken. Punt.

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:44:42
Ik vind ict nog steeds hardstikke leuk, ook klooien, maar dan moet ik het wel zelf in de hand hebben. Ik ben niet graag afhankelijk van het geklooi van anderen.

Met een zelf te bepalen systeem, platform en applicatielandschap heb je toch alles zelf in de hand? Lijkt me de ideale set omstandigheden voor iedere ICT'er.
Dat is gemakkelijk te realiseren door zelf een (mini) pc te samenstellen/configureren/assembleren en zelf het platform op te zetten en applicatielandschap te installeren?

Meer 'zelf in de hand' dan dan wordt het niet. Je kunt de kwaliteit van ieder aspect dan volledig zelf bepalen (en zit uiteindelijk met een systeemopzet met grote flexibiliteit).

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 23:44:42
Waarom werken die $#@&-apps allemaal zo belazerd? Waarom is er een hulpprogramma nodig om het digitale signaal te verbeteren? Why the f.ck helpt een Jitterbug?

Je zou je moeten afvragen waarom je dat uberhaubt wilt installeren. Wat voegt het toe, ofwel; welke functionele requirements dien je daar uberhaubt mee?

Ik gebruik zelf een Mac Mini (Mac Mini Server 2012 met 250GB SSD, en standaard 500GB (7200rpm 3,5" HDD) en 16GB low-voltage RAM. Daar draai ik een 64bit (laatste versie van OSX) operating system en daarop draaien verschillende players (foobar / VLC / Audirvana / etc.).

Om hem te bedienen gebruik ik een Logitech K-400. De HDMI out loopt naar de TV (audio en video) en de audiobestanden gaan digitaal via USB naar de Benchmark DAC / pre-amp (en uiteindelijk naar de Neumann monitors). Verder heb ik hem op een (gigabit) netwerk aangesloten (voor RAID back-up) waarover ik data stream. Alle audio data staat overigens (onnodig) ook lokaal op de mac mini server.

Flexibeler wordt het niet. Ik kan alles afspelen via dit systeem (en anders installeren). Vooral met ICT kennis zou ik niet weten waarom je een andere opzet zou kiezen. In een systeem als dit kun je bv. ook oplossingen als 'DSP room-correction' (en overige oplossingen) implementeren met kleine impact / meerkosten.

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 09:16:36
Die online diensten zijn voor mij juist erg belangrijk. De kwaliteit van Spotify en Tidal hangt m.i. 100% samen met de kwaliteit van de streamer.

Dit soort zaken ook bijvoorbeeld. Er is voor dat soort diensten gewoon een webplatform waarmee je kunt connecten. Als je al bitrate enz. (kwaliteit) kunt configureren, is dat altijd het meest flexibel op een pc.

Ik kan geen voorbeeld bedenken van een service die niet eenvoudig te implementeren is. En als er al iets specifieks te bedenken zou zijn wat je niet kunt implementeren zijn er altijd tig alternatieve oplossingen die je met een dergelijk platform wel (gemakkelijk) kunt implementeren.
Bovendien is de standaard functionaliteit van hoge kwaliteit, waardoor alternatieven (die ik regelmatig overweeg) na vergelijk altijd sneuvelen i.v.m. simpel .flac data streamingen. Oplossingen die verkopers in de hifi markt ons op proberen te dringen zijn altijd minder lean, minder doeltreffend, en kwalitatief gezien inferieur.
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 09:16:36
Roon lonkt nog wel een beetje maar is toch ook een valkuil van 800 meter diep.

Stel dat je mijn Mac mini zou hebben (of een alternatief computer platform) zou je gewoon Roon kunnen installeren (en configueren als je daarvan een abonnement wilt) en output kunnen uitsturen naar de Hugo Chord.

https://roonlabs.com/downloads.html

Waarom zo moeilijk doen als het zou eenvoudig kan zijn :)
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 10:59:40
Met een zelf te bepalen systeem, platform en applicatielandschap heb je toch alles zelf in de hand? Lijkt me de ideale set omstandigheden voor iedere ICT'er.
Dat is gemakkelijk te realiseren door zelf een (mini) pc te samenstellen/configureren/assembleren en zelf het platform op te zetten en applicatielandschap te installeren?

Meer 'zelf in de hand' dan dan wordt het niet. Je kunt de kwaliteit van ieder aspect dan volledig zelf bepalen (en zit uiteindelijk met een systeemopzet met grote flexibiliteit).

Je zou je moeten afvragen waarom je dat uberhaubt wilt installeren. Wat voegt het toe, ofwel; welke functionele requirements dien je daar uberhaubt mee?

Ik gebruik zelf een Mac Mini (Mac Mini Server 2012 met 250GB SSD en 16GB low-voltage RAM) met OS X operating system en verschillende players (foobar / VLC / Audirvana).
Om hem te bedienen gebruik ik een Logitech K-400. De HDMI out loopt naar de TV (audio en video) en de audiobestanden gaan digitaal via USB naar de Benchmark DAC / pre-amp (en uiteindelijk naar de Neumann monitors).

Flexibeler wordt het niet. Ik kan alles afspelen via dit systeem (en anders installeren). Vooral met ICT kennis zou ik niet weten waarom je een andere opzet zou kiezen. Zoals ik al zei kun je in een systeem als dit ook oplossingen als 'DSP room-correction' implementeren. Dat geldt ook voor andere oplossingen. Het is gemakkelijk / met kleine impact te implementeren.

Dit soor tzaken ook bijvoorbeeld. Ik kan geen voorbeeld bedenken van een service die niet gemakeklijk te implementeren is. En als er al een zoiets te bedenken zou zijn, zijn er altijd tig alternatieve oplossingen die je met een dergelijk platform wel (gemakkelijk) kunt implementeren.

Je mist een belangrijk inzicht en zolang je dat niet kunt inzien (zelfs als je daar zelf anders over denkt) zullen we langs elkaar heen blijven praten. :)

Natuurlijk is het eenvoudig om met een paar implementaties een werkende setup te krijgen. Met een setup als die van jou (Mac mini, dac (Ayre QB9) en actieve speakers (AVI)) werkte ik al 8 jaar geleden. Met allerlei stappen, tussenfasen en resets vind ik mezelf nu terug in een wereld waarbij een jitterbug, extra mooie kabel of een hulpprogramma'tje nog steeds nodig is om de geluidskwaliteit op te schroeven. En als ik dan een Naim ND5-XS probeer blijkt de afstand nog steeds mega-groot te zijn.

Kijk, jij vindt al dat gedoe om vóór de dac het signaal zo goed mogelijk te krijgen een beetje raar. Je vindt het gedoe over dacs ook raar. Dan heeft het ook niet zoveel zin om daar veel woorden aan vuil te maken. Je zou eens kunnen overwegen om je, goedbedoelde, raad daarop aan te passen.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hvlemmi

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 09:16:36
Die online diensten zijn voor mij juist erg belangrijk. De kwaliteit van Spotify en Tidal hangt m.i. 100% samen met de kwaliteit van de streamer.

De bevestiging van het inzicht dat vóór de dac al veel gebeurt is voor mij al belangrijk genoeg. Nu nog een streamer vinden die iets van de klasse van een Naim heeft, goed samengaat met mijn Chord dac (of zelf goed genoeg is) en een fatsoenlijke app. Roon lonkt nog wel een beetje maar is toch ook een valkuil van 800 meter diep.

Of de digitale/streamer markt niet te serieus nemen, ik vind de luistertest van Ralphie best tekenend. Hierbij is Kjelts' opmerking natuurlijk een betere oplossing. Maar dat gaat ten koste van gemak, als je het gemak van streamen wilt hebben denk ik dat je de kwaliteit van... niet daarvan zou moeten eisen. Heeft gewoon te maken met opbouw. Een persoonswagen (gemakkelijke auto) vs raceauto (die met minder comfort gebouwd is op prestatie).
Ik ben het ook volledig eens Kjelts opmerking over online muziekdiensten, maar ik luister echter wel veel naar soundcloud (soms te downloaden vanaf soundcloud met relatief lage kbps), en daar gaat de muziek toch echt voor de kwaliteit. Het muziekaanbod is natuurlijk een nog belangrijker 'kwaliteitsaspect'. Achja, waar dient muziek ook eigenlijk anders voor..
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

HuubF

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 11:15:57
Stel dat je mijn Mac mini zou hebben (of een alternatief computer platform) zou je gewoon Roon kunnen installeren (en configueren als je daarvan een abonnement wilt) en output kunnen uitsturen naar de Hugo Chord.

https://roonlabs.com/downloads.html

Waarom zo moeilijk doen als het zou eenvoudig kan zijn :)

Roon zelf adviseert een Synology of QNAP server met 1 SSD en 3 HD's van 6 gigabyte. Dat is niet 'even proberen'.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:16:32
Je mist een belangrijk inzicht en zolang je dat niet kunt inzien (zelfs als je daar zelf anders over denkt) zullen we langs elkaar heen blijven praten. :)

Natuurlijk is het eenvoudig om met een paar implementaties een werkende setup te krijgen. Met een setup als die van jou (Mac mini, dac (Ayre QB9) en actieve speakers (AVI)) werkte ik al 8 jaar geleden. Met allerlei stappen, tussenfasen en resets vind ik mezelf nu terug in een wereld waarbij een jitterbug, extra mooie kabel of een hulpprogramma'tje nog steeds nodig is om de geluidskwaliteit op te schroeven. En als ik dan een Naim ND5-XS probeer blijkt de afstand nog steeds mega-groot te zijn.

Kijk, jij vindt al dat gedoe om vóór de dac het signaal zo goed mogelijk te krijgen een beetje raar. Je vindt het gedoe over dacs ook raar. Dan heeft het ook niet zoveel zin om daar veel woorden aan vuil te maken. Je zou eens kunnen overwegen om je, goedbedoelde, raad daarop aan te passen.  :)

Als ik al een jitterbug (bullshit-product) zou willen gebruiken heb ik dat dezelfde avond nog geimplementeerd.
Als ik al dure (bullshit) kabels zou willen gebruiken heb ik die ook direct aangesloten.

Daarbij heb ik dan veel minder apparatuur en kabels nodig dan jij voorstelt. Hoezo zou meer appparatuur en kabels beter zijn?

Er zijn 2 mogelijkheden. Of je neemt het van me aan, of je noemt een goed argument tegen. Ik zie hier geen van beiden.
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 11:20:35
Als ik al een jitterbug (bullshit-product) zou willen gebruiken heb ik dat dezelfde avond nog geimplementeerd.
Als ik al dure (bullshit) kabels zou willen gebruiken heb ik die ook direct aangesloten.

Daarbij heb ik dan veel minder apparatuur en kabels nodig dan jij voorstelt. Hoezo zou meer appparatuur en kabels beter zijn?

Er zijn 2 mogelijkheden. Of je neemt het van me aan, of je noemt een goed argument tegen. Ik zie hier geen van beiden.

Ik mis even wat ik van je aan zou moeten nemen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:18:20
Roon zelf adviseert een Synology of QNAP server met 1 SSD en 3 HD's van 6 gigabyte. Dat is niet 'even proberen'.  ;D

Waar heb je het over. WAARVOOR heb je dat nodig? Dat is de vraag.  Je kunt niet eens roepen wat je technisch ndoig hebt als je het funtionele setup nog niet eens bepaald hebt.

ROON is gewoon een concept waar je iets mee kunt. Wat wil je ermee... dat is de vraag. Dan pas kun je bovenstaande requirements bepalen. Aanbevelingen van ROON zijn conditioneel (in bepaalde gevallen) of 'marketing-push'.
Gr. Martijn

MAW

Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 11:25:15
Waar heb je het over. WAARVOOR heb je dat nodig? Dat is de vraag. Je kunt niet eens roepen wat je technisch ndoig hebt als je het funtionele setup nog niet eens bepaald hebt.

Je gebruikt graag veel tekst vóórdat je begrijpt wat ik bedoel. Dat maakt het soms een beetje lastig communiceren. Je gaat ook af en toe een klein grensje over maar ik neem aan dat dit in het dagelijks leven meevalt.

Luister, ik kan hulp gebruiken bij het zoeken van een goede streaming-oplossing. Als je mijn compacte teksten goed hebt gelezen zie je precies wat ik nodig heb. Een functioneel ontwerp ligt er allang, nu graag de technische opties. Jouw suggestie om het gewoon niet te doen omdat jij een setup hebt die ik 8 jaar geleden al had helpt mij daarbij niet.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2017, 11:30:55
En Linn huub?

Kan ik in ieder geval een keer proberen, de verkoop van de Naim schiet aardig op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:33:14
Kan ik in ieder geval een keer proberen, de verkoop van de Naim schiet aardig op.

Kwa bedieningsgemak zit je helemaal goed dan, klank zal je zelf moeten bepalen! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2017, 11:34:42
Kwa bedieningsgemak zit je helemaal goed dan, klank zal je zelf moeten bepalen! :)

Voor wat ik begrijp van het net klinkt het wat 'netter' dan Naim. Zijn de ingebouwde dacs wat beter dan die van de goedkopere Naims?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:29:56
Je gebruikt graag veel tekst vóórdat je begrijpt wat ik bedoel. Dat maakt het soms een beetje lastig communiceren. Je gaat ook af en toe een klein grensje over maar ik neem aan dat dit in het dagelijks leven meevalt.

Luister, ik kan hulp gebruiken bij het zoeken van een goede streaming-oplossing. Als je mijn compacte teksten goed hebt gelezen zie je precies wat ik nodig heb. Een functioneel ontwerp ligt er allang, nu graag de technische opties. Jouw suggestie om het gewoon niet te doen omdat jij een setup hebt die ik 8 jaar geleden al had helpt mij daarbij niet.  :)

wat zijn je functionele wensen dan (niet gewenste technische oplossing)?
Gr. Martijn

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei  9, 2017, 11:35:45
Voor wat ik begrijp van het net klinkt het wat 'netter' dan Naim. Zijn de ingebouwde dacs wat beter dan die van de goedkopere Naims?

Dat vind ik ook wel, je hebt ook niet allerlei extra voedingen en gedoe nodig om het goed aan de gang te krijgen, wat mijn wel extreem tegenvalt van Naim. Dac zijn top, akurate en klimax hebben zelfs geen digi out meer. Ik heb in het verleden met een sb en dac gedraaid, maar toen kocht ik een linn sneaky en die speelde alles aan de kant! Met de majik werd het alleen maar beter en die staat hier alweer 5 jaar, geen enkele stress om te upgraden voor mij meer!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: MAW op mei  9, 2017, 11:40:27
wat zijn je functionele wensen dan (niet gewenste technische oplossing)?

Ik wil graag een vervanging van mijn huidige streaming oplossing van computer (en mogelijk dac) die gebruikersvriendelijker is (tablet, telefoon) dan nu (TV met muis) met Spotify en Tidal of Qobuz, in combinatie met mijn huidige versterker en speakers beter klinkt bij pop én klassiek en me nu (1500 zonder dac, 2500 met dac) en in de nabije toekomst niet te veel op kosten jaagt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Ik speel met volle tevredenheid met een Linn Majik DS.

Let wel: die Linn software op je iPad/iPhone is verre van gemakkelijk, zeker een vrouw zal er niet blij van worden.
Erg houtje-touwtje vindt ik.

Wij kwamen van een Sonos en mijn vrouw is erg gevoelig voor "gemakkelijk", gelukkig bleek het haar zonder problemen te lukken de Linn software te gebruiken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Citaat van: i2Paq op mei  9, 2017, 12:09:40
Ik speel met volle tevredenheid met een Linn Majik DS.

Let wel: die Linn software op je iPad/iPhone is verre van gemakkelijk, zeker een vrouw zal er niet blij van worden.
Erg houtje-touwtje vindt ik.

Wij kwamen van een Sonos en mijn vrouw is erg gevoelig voor "gemakkelijk", gelukkig bleek het haar zonder problemen te lukken de Linn software te gebruiken.

Dan draaien wij met andere software denk ik?! Ik vind het echt de makkelijkste
bediening ever
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'