HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  6, 2017, 22:13:13
Vanavond zou ik bezoek krijgen, wordt morgen. Interessant want de jongen in Leiden die ook Roksan Caspian M2 en Guru QM10 two heeft. Het enige verschil is de kleur.

Wel weer lekker aan het luisteren. Het geluid is geweldig en de tegels lijken extra hun best te doen vandaag. NPO 4 is stunning met een prachtige opera.

2000 euro is serieus geld voor die kleine Guru QM10 speakertjes :crazy: :clapping:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  6, 2017, 22:13:13
Vanavond zou ik bezoek krijgen, wordt morgen. Interessant want de jongen in Leiden die ook Roksan Caspian M2 en Guru QM10 two heeft. Het enige verschil is de kleur.

Wel weer lekker aan het luisteren. Het geluid is geweldig en de tegels lijken extra hun best te doen vandaag. NPO 4 is stunning met een prachtige opera.

Ga je nu ook al menselijke eigenschappen ('je best doen') op je tegels projecteren? Neeeeee.. is geen projectie hoor. Vooral blijven ontkennen!

Gr. Martijn

paaj

 Hé, ze zijn wel een dag weg geweest! Ze hebben wat goed te maken.  :laugh:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei  6, 2017, 18:37:54
Maar geen Tidal.

Klopt niet. Het renderer/streamer gedeelte van de Naim is een enorme verbetering t.o.v. de computer met alle trucs. Beter ook dan de Elac Discovery. Ik vind alleen dat een apparaat van 3275 euro een complete oplossing moet zijn, geen opstapje naar het uitgeven van veel meer geld.

Vind ik kansloos. Die interne dac kan nooit zo goed zijn als de Chord Hugo.

Ik heb al een jaar of 10 een lijst met 22 test-nummers.

Klassiek vind je het beste klinken op de pc...met pop mis je de Naim sound en die dicht ik eerder toe aan de dac. Hoe zie jij dat? Ik ben benieuwd wat een high end streamer voor evt extra's toevoegt tov een degelijke pc waarbij beiden aan dezelfde (high end) dac hangen.

De Elac is mislukt vanwege jouw afkeer van Roon :D

Als je geen klassiek zou luisteren, had je de Naim dan gehouden?

Met de Bluesound doelde ik op het gebruik van de interne dac bij alles behalve klassiek. Daar heb je de Hugo dan voor. Streamen werkt goed en met wat geluk voldoet de dac voor bijv pop. Ik gok van wel...oh en bij Tidal mag je een vinkje zetten. Voor de prijs van een 2ehands Node 2 kan je 6 Naims kopen. Kan geen kwaad en het kan alleen maar meevallen. Van daaruit kan je rustig verder kijken. Een hoger segment van Auralic wellicht?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Ken je dat Bluesound model dan niet? Dat is de Golden Node 2, speciaal door Bluesound op de markt gebracht als poging om Maz aan de Bluesound te krijgen. 24 karaat gouden behuizing, volledig gevuld met Akiko edelstenenmix, aan te sturen met een speciaal horloge ipv tablet, vervaardigd door Rolex.

:colgate: :colgate: :colgate:

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: MAW op mei  7, 2017, 00:38:35
Ga je nu ook al menselijke eigenschappen ('je best doen') op je tegels projecteren? Neeeeee.. is geen projectie hoor. Vooral blijven ontkennen!

Zo lukt het mij ook prima om mechanische eigenschappen toe te kennen aan mensen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  7, 2017, 02:32:21
Klassiek vind je het beste klinken op de pc...met pop mis je de Naim sound en die dicht ik eerder toe aan de dac. Hoe zie jij dat? Ik ben benieuwd wat een high end streamer voor evt extra's toevoegt tov een degelijke pc waarbij beiden aan dezelfde (high end) dac hangen.

De Elac is mislukt vanwege jouw afkeer van Roon :D

Als je geen klassiek zou luisteren, had je de Naim dan gehouden?

Met de Bluesound doelde ik op het gebruik van de interne dac bij alles behalve klassiek. Daar heb je de Hugo dan voor. Streamen werkt goed en met wat geluk voldoet de dac voor bijv pop. Ik gok van wel...oh en bij Tidal mag je een vinkje zetten. Voor de prijs van een 2ehands Node 2 kan je 6 Naims kopen. Kan geen kwaad en het kan alleen maar meevallen. Van daaruit kan je rustig verder kijken. Een hoger segment van Auralic wellicht?

Lief dat je zo je best doet om mijn beweegredenen te begrijpen.  :worship:

De Naim is erg goed als renderer. Vooral het laag verbetert: superstrak en gedefinieerd. Het dac-gedeelte stelt teleur: minder inzicht, details. Zoals alle Naim spullen lekker bij pop maar weinig brille dus voor mij niet fijn voor klassiek. Dat kan worden opgelost door er een voeding van 2600 euro (tweedehands 1100) aan te hangen. Maar is dat dan voor mij voldoende? Gelukkig is daar ook nog de NDX dus voor 8000 euro ben ik het ventje.  :nowink:

Het verschil tussen Naim en PC vind ik groot. Gelukkig vind ik het wat minder strakke ook wel lekker, zeker nu ik weet wat de prijs is als je het wél technisch beter wil hebben. Het was wel interessant om te ervaren dat er nog van alles te winnen is in het puur digitale gedeelte nog vóór de dac. Maar dat is dus vanaf nu een keuze. Als ik een prijs win in de loterij weet ik wat ik moet doen.

De Elac Discovery is vooral mislukt omdat ik de PC beter vond klinken. Als renderer is de Elac dus niet zo goed.

Als ik alleen pop had geluisterd had ik allang spullen van Naim gehad. Radiohead klinkt geweldig met wat Naim spullen in je set.

Wat betreft die %$#@ BlueSound: die ga ik niet eens proberen. Die kan als renderer nooit het niveau van de Naim ND5-XS halen. Ik heb nu even geroken aan de betere apparatuur en ga geen experimenten meer aan die ik kansloos vind. Op dit moment ben ik eigenlijk heel tevreden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

djoeri

Gezien je verhaal over audio Note en het niet super geluid van de naim. Moet je mss audio Note in de gaten houden ze zijn nu bezig met een geïntegreerde versterker el34 met optionele dac, die ergens rond 3-4k moet kosten. Er zijn wat model schetsen en die zijn helaas niet zo mooi maar het gaat om de klank.

HuubF

Citaat van: djoeri op mei  7, 2017, 10:30:21
Gezien je verhaal over audio Note en het niet super geluid van de naim. Moet je mss audio Note in de gaten houden ze zijn nu bezig met een geïntegreerde versterker el34 met optionele dac, die ergens rond 3-4k moet kosten. Er zijn wat model schetsen en die zijn helaas niet zo mooi maar het gaat om de klank.

Interessant inderdaad, lijkt al een tijdje onderweg. :)

Nu lekker live luisteren vanuit de kleine zaal van het Concertgebouw. Vorige week heb ik meegemaakt hoe dat technisch allemaal wordt geregeld.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo, teerling is (weer eens) geworpen. De Naim staat te koop.

Wat zou een volgende stap moeten zijn? Nog geen idee. Ik wil nu eindelijk wel eens mijn muziek met telefoon en tablet kunnen starten. Met een app die gewoon 100% werkt en rendering die beter is dan die van de computer waarbij pop én klassiek goed moeten klinken.

Maar ik weet nu ook dat de rendering vóór de dac mega-belangrijk is dus hou alsjeblieft op met het aanbevelen van raspberry pies and bluesounds. Dat gaat niet werken.

Deze week even in het teken van Feyenoord helaas. Mijn hemel, ik vraag me af of ik het eind van de week levend haal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

robbie73

Mischien is  Oppo sonica  iets voor je

gr robert

Sirius666

Wat een wedstrijden waren dat zeg. Gekkenhuis.

Ik zou niet weten waarom een Bluesound technisch gezien niets zou zijn voor jou. Als een kleine firma zoiets zou ontwikkelen en uit zou brengen dan gaat de prijs dik omhoog waarmee dit wellicht wél jouw aandacht zou trekken  ;)

Hoe vond je de Sonos eigenlijk bij Hans klinken?

chansig

Dagje Wifimedia ?

Kan je gelijk de Kii beluisteren.

Je hoort de Sonos niet..dat is gewoon een saai ding. Geeft gewoon de muziek door.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 07:20:19
Zo, teerling is (weer eens) geworpen. De Naim staat te koop.

Wat zou een volgende stap moeten zijn? Nog geen idee. Ik wil nu eindelijk wel eens mijn muziek met telefoon en tablet kunnen starten. Met een app die gewoon 100% werkt en rendering die beter is dan die van de computer waarbij pop én klassiek goed moeten klinken.

Maar ik weet nu ook dat de rendering vóór de dac mega-belangrijk is dus hou alsjeblieft op met het aanbevelen van raspberry pies and bluesounds. Dat gaat niet werken.

Deze week even in het teken van Feyenoord helaas. Mijn hemel, ik vraag me af of ik het eind van de week levend haal.

Ik biedt 250 euro voor de Niam, kom gelijk langs ophalen met 5 maten, waar woon je. Kan ik later betalen :D

Ik zal je alvast voor zijn als je op marktplaats een advertentie hebt geplaatst :D.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: chansig op mei  8, 2017, 09:03:51y
Dagje Wifimedia ?

Kan je gelijk de Kii beluisteren.

Je hoort de Sonos niet..dat is gewoon een saai ding. Geeft gewoon de muziek door.

Gr. Hans

Dan heb je het niet goed begrepen. Jij kunt wel vinden dat 'doorgeven van muziek' voldoende is, ik hoor verschil tussen renderers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 09:08:40
Dan heb je het niet goed begrepen. Jij kunt wel vinden dat 'doorgeven van muziek' voldoende is, ik hoor verschil tussen renderers.

Daarom "moet" jij ook een dagje Wifimedia gaan doen. Die hebben veel staan...ook je Hugo DAC.

Over de Sonos was als antwoord op 666. Dat jij die verschillen waarneemt dat weet ik.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zweitse

Citaat van: HuubF op mei  8, 2017, 07:20:19
Maar ik weet nu ook dat de rendering vóór de dac mega-belangrijk is dus hou alsjeblieft op met het aanbevelen van raspberry pies and bluesounds. Dat gaat niet werken.
En waarom zou een Raspberry Pi met bijvoorbeeld een Hiffiberry of Sabre DAC volgen jou niet gaan werken?

chansig

Overigens ook een Bluesound van 1300 euro. Maar ik lees veel positieve dingen over Auralic.

Bluesound, Auralic, Cambridge, Teac, Oppo...dan ben je wel een middagje zoet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

boem

Heb je eigenlijk ooit een squeezebox touch gehad? Bediening is m.i. prima en met een mooie dac erachter klinkt het hemels. Zolang je maar geen DSD of 384 kHz wilt.  En nee, het is niet die van mij die te koop staat, alleen vraag ik me altijd af wat die andere streamers nog meer bieden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

HuubF

Citaat van: boem op mei  8, 2017, 09:37:36
Heb je eigenlijk ooit een squeezebox touch gehad? Bediening is m.i. prima en met een mooie dac erachter klinkt het hemels. Zolang je maar geen DSD of 384 kHz wilt.  En nee, het is niet die van mij die te koop staat, alleen vraag ik me altijd af wat die andere streamers nog meer bieden...

Als je ervan uitgaat dat het aan de dac afgeleverde bitsignaal totaal geen verschillen kan opleveren óf als je het niet hoort maakt het niet uit nee.

Misschien was het niet helemaal voor niets dat ze ´vroeger´ aparte cd-loopwerken uitbrachten. In ieder geval denk ik dat er behoorlijke verschillen kunnen zitten in rendering, dat heb ik kunnen waarnemen met de Naim ND5-XS. Daarom gebruiken mensen die de computer als renderer gebruiken de meest idiote trucs: speciale software, jitterbugs, aparte stroomvoorziening etcetera, etcetera, etcetera, etcetera.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

boem

Voor een deel geloof ik dat ook, heb inderdaad ook geëxperimenteerd met voedingen, daarvoor met losse cd loopwerken etc. Alleen sluit ik niet uit dat een SBT (evt met andere voeding) een betere streamer is dan een pc, of vooral, ik ben erg benieuwd naar dat verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Kingpin

Amen :worship:
Speel hier ook nog steeds met de Touch, wel met een uiterst nauwkeurige voeding.
Heb erg veel vergeleken, maar geluidstechnisch in combinatie met iPeng onovertroffen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack