HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Contour

Is er niet ergens een audiozaak te vinden waar je dit zelf kan beluisteren?

Kjelt

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 10:47:49
Wat dat betreft is hier voor mij iets tergends aan de hand. Niemand durft bij Maz stennis te trappen, misschien omdat daar wat meer geld zit.
Nee dat is net zo goed gebeurt destijds, alleen degene die daar constant zat te klagen en zagen ging regelmatig over de forumregels heen en is daarop uiteindelijk na meerdere bans permanent geband waardoor het nu rustig lijkt.

Als je een voorstel hebt om dit topic wat schoner te houden dan kan ik dat met de mods bespreken, we hebben nu weinig mogelijkheden om in te grijpen tenzij het echt over de streep gaat.
De desbetreffende personen staan wel op de radar alleen om ze nou meteen 7 dagen te bannen vind ik te ver gaan en jij kennelijk ook anders had je wel meerdere R2Ms gedaan, die zijn er dus niet geweest van geen enkel lid sinds Raphies ban.
Mijn voorstel zou eigenlijk zijn om dit soort discussies in een eigen topic te plaatsen in het wetenschappelijke deel. Als je een R2M doet wanneer het echt offtopic gaat kunnen we dat soort berichten dan verplaatsen dan gaan ze daar maar verder "discussieren" en zal het misschien doven.

Het hoort namelijk niet echt in een showcase topic thuis om de TS continu lastig te vallen over zijn keuzes.


chansig

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 10:47:49
Wat dat betreft is hier voor mij iets tergends aan de hand. Niemand durft bij Maz stennis te trappen, misschien omdat daar wat meer geld zit.

Als dat het zou zijn dan zou dat wel heel triest wezen.

Maar Maz reageert wijselijk gewoonweg niet of met een glimlach. Hij schrijft ook niet het ene halleluja verhaal naar het andere. Zijn insteek is ook geen top geluid..maar gewoon mooie spullen in huis hebben.

Toen ik tegels gebruikte reageerde men bij mij ook. Simpel ik hoor het, ik hoef er niet over te praten, jij wel...lekker voor je. Klaar. En als ik er wel zin in had dan ging ik wel in gesprek. Boeit mij werkelijk niets wat een ander denkt/vindt van hoe ik mijn audio beleef.

Het is erg simpel hoor Huub. Stop met inhoudelijk reageren en je zult zien dat het stopt.
- Geen zin om hierover in discussie te gaan.
- Je mag de vraag 100 keer stellen ik ga er geen antwoord op geven gewoon omdat ik het zinloos vindt.
- Prima dat jij dat vindt en nu ?
- En nu ?
- Jammer voor je....ik hoop dat je ervan kan slapen, ik heb geen probleem.
- Jij vindt dat ik een probleem heb...en ?
- Mijn beleving...dus ik twijfel niet.
- Ja vervelend voor je dat je dat niet snapt.

Nou als je nog meer wilt....dan hoor ik het wel. :D

Kipkluifjes worden gehaald, soep staat in de kast...tot morgen.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Kjelt op mei  5, 2017, 11:00:59
Nee dat is net zo goed gebeurt destijds, alleen degene die daar constant zat te klagen en zagen ging regelmatig over de forumregels heen en is daarop uiteindelijk na meerdere bans permanent geband waardoor het nu rustig lijkt.

Als je een voorstel hebt om dit topic wat schoner te houden dan kan ik dat met de mods bespreken, we hebben nu weinig mogelijkheden om in te grijpen tenzij het echt over de streep gaat.
De desbetreffende personen staan wel op de radar alleen om ze nou meteen 7 dagen te bannen vind ik te ver gaan en jij kennelijk ook anders had je wel meerdere R2Ms gedaan, die zijn er dus niet geweest van geen enkel lid sinds Raphies ban.
Mijn voorstel zou eigenlijk zijn om dit soort discussies in een eigen topic te plaatsen in het wetenschappelijke deel. Als je een R2M doet wanneer het echt offtopic gaat kunnen we dat soort berichten dan verplaatsen dan gaan ze daar maar verder "discussieren" en zal het misschien doven.

Het hoort namelijk niet echt in een showcase topic thuis om de TS continu lastig te vallen over zijn keuzes.


Hoi bedankt voor je duidelijke verhaal.  :worship:

Ik stel voor het in dit topic verder onderling te regelen. Ik heb al wat PM's verstuurd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 11:02:37
Het is erg simpel hoor Huub. Stop met inhoudelijk reageren en je zult zien dat het stopt.
- Geen zin om hierover in discussie te gaan.
- Je mag de vraag 100 keer stellen ik ga er geen antwoord op geven gewoon omdat ik het zinloos vindt.
- Prima dat jij dat vindt en nu ?
- En nu ?
- Jammer voor je....ik hoop dat je ervan kan slapen, ik heb geen probleem.
- Jij vindt dat ik een probleem heb...en ?
- Mijn beleving...dus ik twijfel niet.
- Ja vervelend voor je dat je dat niet snapt.


En als je mijn reacties zal bent...dan reageer je dus zoals bovenstaande. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 11:13:44
En als je mijn reacties zal bent...dan reageer je dus zoals bovenstaande. :D

Gr. Hans

Jouw reacties zijn tenminste kort.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 11:11:30
Hoi bedankt voor je duidelijke verhaal.  :worship:

Ik stel voor het in dit topic verder onderling te regelen. Ik heb al wat PM's verstuurd.

^^ inderdaad!
Gr. Martijn

YamahaRXV

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 09:56:12
Kom je nu alleen om dit soort posts te doen ? Net zoals Twani mopperen dat het forum allemaal niets meer is, complotten de lucht in gooien, hoog GTST gehalte en dan wel je plasje willen doen om te laten weten hoe goed jij wel niet bent dat je het allemaal links laat liggen ?

Laat het links liggen of niet...niet dat stuurlui aan de wal gedrag.

Gr. Hans

Prima dat jij dat vindt, en nu...?

@HuubF   Het is niet mijn bedoeling om onrust te veroorzaken in jouw topic, als dat mogelijk bij jou zo is overgekomen dan excuses voor mijn eerdere post  ;)
Eerlijk gezegd lees ik met veel plezier jouw posts en kan de daarin beschreven zoektocht naar het voor jouw ultieme geluid en je ervaringen met bepaalde componenten alleen maar waarderen, waarschijnlijk omdat ik toch ook wel de nodige overeenkomsten zie met mijn ''zoektocht'' in het verleden.
Tegels, kurkjes, Naim componenten, verschillende dac,s; het is hier ook allemaal ruimschoots aan bod geweest met daarbij toch wel uiteenlopende indrukken en ervaringen  :music:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: YamahaRXV op mei  5, 2017, 11:46:38
Prima dat jij dat vindt, en nu...?



:D

Precies...nu is het aan mij. Maar ik laat hem gaan.

Maar ben je al wat opgeschoten met je akoestische aanpassingen ? Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op mei  5, 2017, 11:46:38
... @HuubF   Het is niet mijn bedoeling om onrust te veroorzaken in jouw topic, als dat mogelijk bij jou zo is overgekomen...

Nee hoor!  :thumbs-up:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Alex Groningen

Was en is ook nog steeds mijn gedachte. Ook ik heb daar een keer een opmerking gemaakt en kreeg gelijk een ban van 7 dagen. Leuke is dat ik in al die jaren ng nooit een ban of een waarschuwing heb gehad. Ik geloof best wel dat hier met 2 maten wordt gemeten.

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 10:47:49
Wat dat betreft is hier voor mij iets tergends aan de hand. Niemand durft bij Maz stennis te trappen, misschien omdat daar wat meer geld zit.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 11:51:37
Maar ben je al wat opgeschoten met je akoestische aanpassingen ? Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.

Gr. Hans

De plannen die ik door wilde voeren (dempingspanelen aan het plafond zoals in het verleden aanwezig) stuitten helaas op een flinke weerstand van de WAF... :closedeyes:
Een cosmetisch makkelijk geaccepteerde optie zou een akoestisch spanplafond kunnen zijn, maar dat staat (nog) niet op het directe prioriteitenlijstje van mij aangezien ik de laatste tijd relatief weinig naar de set luister door andere (buitenshuis) activiteiten zoals veel werken ook nog het nodige sporten.
Als ik dan later op de avond thuis kom lenen de betreffende tijdstippen zich ook niet echt meer om op flinke volumes te gaan spelen en blijft het beperkt tot een redelijk beschaafd volume waarbij ik volledig tevreden ben met de performance van de set in zijn geheel  ;)

Het bedrag wat aan een akoestisch spanplafond zou kunnen worden uitgegeven wordt nu naar sterke voorkeur van de WAF op korte termijn uitgegeven aan een nieuwe OLED televisie waardoor ik met nog meer GTST perikelen geconfronteerd ga worden... :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: Alex Groningen op mei  5, 2017, 12:01:42
Was en is ook nog steeds mijn gedachte. Ook ik heb daar een keer een opmerking gemaakt en kreeg gelijk een ban van 7 dagen. Leuke is dat ik in al die jaren ng nooit een ban of een waarschuwing heb gehad. Ik geloof best wel dat hier met 2 maten wordt gemeten.

Heeft Kjelt toch uitgelegd?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hé lekker stil hier. :worship:

Mijn vriendin is 1 week weg dus het is een hifi-walhalla hier nu: lekker hard, experimenteren en niets opruimen. De Guru's staan weer op de kast en ik probeer te wennen aan de Naim streamer zonder Chord Hugo dac. Ik blijf wat verfijning missen maar het Naim geluid is ook niet te versmaden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Als je voor "het" naim-geluid wil gaan, zou je mss toch eens een naim-versterker moeten kunnen proberen ook. De Caspian is een erg goede versterker, maar legt wel de eventuele tekortkomingen in de bron genadeloos bloot. Een naim-versterker zal dan weer meer samenwerken met de naim-bron om er een geheel van te maken waarbij de troeven mss wel opwegen tegen de tekortkomingen (naim blijft toch enigszins 'flat earth' en gaat niet voor het laatste aan detail en verfijning)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op mei  5, 2017, 13:04:11
Als je voor "het" naim-geluid wil gaan, zou je mss toch eens een naim-versterker moeten kunnen proberen ook. De Caspian is een erg goede versterker, maar legt wel de eventuele tekortkomingen in de bron genadeloos bloot. Een naim-versterker zal dan weer meer samenwerken met de naim-bron om er een geheel van te maken waarbij de troeven mss wel opwegen tegen de tekortkomingen (naim blijft toch enigszins 'flat earth' en gaat niet voor het laatste aan detail en verfijning)...

Dat zou dan een Supernait moeten zijn?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 12:57:23
Hé lekker stil hier. :worship:

Mijn vriendin is 1 week weg dus het is een hifi-walhalla hier nu: lekker hard, experimenteren en niets opruimen. De Guru's staan weer op de kast en ik probeer te wennen aan de Naim streamer zonder Chord Hugo dac. Ik blijf wat verfijning missen maar het Naim geluid is ook niet te versmaden.

Hèhè, eindelijk is echt duidelijk geworden waar de onrust vandaan komt en de schoen wringt...  :pompom:

Maar serieus: het kan dus zijn dat de Naim als standalone nog niet zo gek klinkt?
Inmiddels heb je je twee nieuwe tegels erbij, hoorde ik gisteren van Bert toen ik bij hem was... Die hebben echt even tijd nodig!
In die tijd is het vellen van oordelen op z'n zachtst gezegd riskant.

Hoe heb je de drie tegels eigenlijk in de set geïntegreerd?
En ik neem aan dat Bert heeft gewezen op het belang van oriëntatie, wanneer je er meer dan één gebruikt, dus dat zul je wel goed voor elkaar hebben...?

EDIT: De lamp-met-eigen-tegel hoort absoluut ook bij het oriëntatieverhaal -- ze moeten allemaal dezelfde oriëntatie hebben, anders gaat het wringen.  :)
En nog een vraag: experimenteer je nog wel met de lichtsterkte (liever gezegd, de juiste lichtzwakte...) en de locatie?
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Contour

Hallo Huub,

Mooi om te horen dat je de Naim streamer/DAC de kans geeft om zich als standalone te bewijzen, een andere klank kan best even wennen zijn, maar hoeft niet perse slechter te zijn. Ik heb zelf geen ervaring met Naim, maar het lijkt me niet onlogisch dat een Naim versterker een betere match zou kunnen zijn dan de roksan.

Geniet van deze week zou ik zeggen, zonder WAF is het net iets fijner hobby-en!

Groetjes Walter

Jumping Jack

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 13:09:11
Dat zou dan een Supernait moeten zijn?

Ik denk dat je met een gewone Nait ook al een heel eind komt. De natuurlijke partner van de ND5-XS is de Nait XS...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Knor op mei  5, 2017, 13:42:48
Hèhè, eindelijk is echt duidelijk geworden waar de onrust vandaan komt en de schoen wringt...  :pompom:

Maar serieus: het kan dus zijn dat de Naim als standalone nog niet zo gek klinkt?
Inmiddels heb je je twee nieuwe tegels erbij, hoorde ik gisteren van Bert toen ik bij hem was... Die hebben echt even tijd nodig!
In die tijd is het vellen van oordelen op z'n zachtst gezegd riskant.

Hoe heb je de drie tegels eigenlijk in de set geïntegreerd?
En ik neem aan dat Bert heeft gewezen op het belang van oriëntatie, wanneer je er meer dan één gebruikt, dus dat zul je wel goed voor elkaar hebben...?

EDIT: De lamp-met-eigen-tegel hoort absoluut ook bij het oriëntatieverhaal -- ze moeten allemaal dezelfde oriëntatie hebben, anders gaat het wringen.  :)
En nog een vraag: experimenteer je nog wel met de lichtsterkte (liever gezegd, de juiste lichtzwakte...) en de locatie?

Hoi ja kan even nu iedereen zich tijdelijk koest houdt. ;D

De afgelopen uren draai ik alleen pop en Skandinavische jazz en dat klinkt geweldig. Met de 9e van Shostakovitch als intermezzo en dat viel niet tegen.

Klopt ben eergisteren in het Concertgebouw geweest waar Bert met een live opname bezig was. Leuk om dat eens mee te maken. Bizar was het moment dat ik met een shabby koptelefoon met bijzonder vaak gebruikte apparatuur op een wit stroomblok-met-rood-schakelaartje (de één na goedkoopste bij de Gamma) en tientallen meters kabel ab-so-lute top-hifi hoorde. Wat gaat er 's hemelsnaam daarna fout, waardoor wij ons suf moeten experimenteren???

En mijn 2 tegels meegekregen. Loodzwaar want er zit tegenwoordig lood in verwerkt. :crazy:

Dat van die oriëntatie weet ik, daar heb ik hem nog naar gevraagd. Voor de andere weetjes lees ik mee op audiofreaks. Of het geheel al werkt... geen idee eerlijk gezegd. Goed inderdaad om even geduld te hebben.

Ik heb in ieder geval besloten de Chord Hugo te verkopen. Er staan hier weer veel te veel spullen en mijn spaargeld is op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Citaat van: Contour op mei  5, 2017, 14:11:07
Er staat een naim XS op markplaats...

Thanks... de geest van mijn vriendin waart hier nog rond, eerst wat verkopen. ;)

Ik vraag me trouwens af of die dan beter zou zijn dan de Roksan....
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

beter of anders?

Toen ik nog een Caspian had, kreeg ik wel vaker de opmerking dat de set wel erg helder en analytisch was (bronnen waren een Caspian cd-speler en een squeezebox met een northstar essensio dac). En ik moest toen ook zelf toegeven dat langer luisteren op hoger volume snel vermoeiend werd. Dat is voor een deel te wijten aan de relatief harde ruimte, maar toen ik naim in huis haalde, kon ik veel relaxter luisteren en genieten (in dezelfde akoestiek dus)... Dat maakt van de Caspian geen slechte versterker, zeker niet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Vriendin weekje weg... Even geen intercourse maar dat is helemaal niet erg!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ga je op de grond slapen ?  :D

Slaapzak lijkt me wat te dun om wat te doen voor je geluid.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.