HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Cyreg

@HuubF, ben even benieuwd of je 'n originele standaard Naim netkabel gebruikt op de ND5-XS?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Cyreg op mei  2, 2017, 15:28:13
@HuubF, ben even benieuwd of je 'n originele standaard Naim netkabel gebruikt op de ND5-XS?

Ja die van de NDX zelfs...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jeepee

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 23:10:39
Ik heb al gekeken naar een goedkope iPad maar die had ik jaren geleden al eens de deur uitgedaan. En hoe vertel ik het mijn vriendin dat tv-tuner, dac, streamer en versterker op allerlei verschillende manieren moeten worden aangesloten? Zucht.

Er staat hier een Ipad mini op het forum te koop. Mijn app van Streammagic van Cambridge crashte op android ook steeds en op Ipad geen probleem.

HuubF

Citaat van: jeepee op mei  2, 2017, 17:05:33
Er staat hier een Ipad mini op het forum te koop. Mijn app van Streammagic van Cambridge crashte op android ook steeds en op Ipad geen probleem.

Waar dan?  ???
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kjelt

Citaat van: doorofnight op mei  2, 2017, 13:26:02
Jawel. Een synth is bijvoorbeeld een muziekinstrument op zich en creëert zijn eigen sound en wordt niet niet persé gebruikt om een vleugel na te bootsen.
Dus jij wilt de kwaliteit van een audioset bepalen door een geluidsbron te nemen waar je geen referentie voor hebt :blink:
Neem dan een rose ruisgenerator zou ik zeggen.

DofN

De referentie is het geluid wat het (digitale) apparaat produceert.

Waarom zou een referentie alleen een geluid zijn dat door een trompet ofzo geproduceerd wordt? Dat snap ik niet in je redenering.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Omdat je een live trompet direct hoort zonder enige vorm van signaalwerkerking, de lucht uit de longen van de muzikant wordt het geluid dat jij dan hoort, puurder kan het niet. Digitaal geluid komt uit een speaker of hoofdtelefoon, dan luister je al naar een weergever i.p.v. de echte bron.

Groetjes Walter


chansig

Citaat van: Contour op mei  2, 2017, 18:14:43
Omdat je een live trompet direct hoort zonder enige vorm van signaalwerkerking, de lucht uit de longen van de muzikant wordt het geluid dat jij dan hoort, puurder kan het niet. Digitaal geluid komt uit een speaker of hoofdtelefoon, dan luister je al naar een weergever i.p.v. de echte bron.

Groetjes Walter

Wanneer de trompet geluiden uiteindelijk je oren bereiken via de set is al hij zo vaak digitaal geworden dat de trompet zelf ook niet meer weet of hij nu nog echt klinkt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Dat maakt toch niks uit als het in de luisterruimte uiteindelijk maar klinkt als een echte trompet. Je moet dingen niet onnodig moeilijker maken dan het is.

Groetjes Walter

DofN

Idd. En daarin zitten juist al die bewerkingsstappen (zie het plaatje wat ik postte) die tot verwarring leiden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Als je het perse niet wilt snappen, ook goed voor mij hoor!  :laugh:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Maar echt moeilijk is het toch niet? Je gaat naar een concertzaal of live optreden en je hoort instrumenten. Met je set thuis probeer je zo goed mogelijk hierbij in de buurt te komen qua klank, ruimtelijkheid, beleving. Dat is hi-end.

DofN

Ik snap ook niet dat jij de circle of confusion niet snapt. Maar wat maakt het uit?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Contour

Die cirkel is niet intressant, het gaat erom dat het eindresultaat zoveel mogelijk overeen komt met de werkelijkheid/bron. Het opname proces en de weergave set zijn slechts hulpmiddelen om het hoofddoel te bereiken. 

Groetjes Walter

DofN

Citaat van: paaj op mei  2, 2017, 19:23:15
Hij is wel verwarrend :D

Dat blijkt, gezien Contours reactie en ontkenning van het belang hierboven :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kjelt

Citaat van: Contour op mei  2, 2017, 19:23:34
Die cirkel is niet interessant, het gaat erom dat het eindresultaat zoveel mogelijk overeen komt met de werkelijkheid/bron.
Precies  ^^

De referentie om installaties te testen is de live weergave.
Bij mij persoonlijk zijn het zangstemmen omdat mensen nu eenmaal zeer getraind zijn door dagelijks 8 uur oefening of meer om stemmen te beluisteren.

Daarnaast is het piano/vleugel, wat al wat lastiger is maar toch kunnen de meeste pianisten zonder problemen een Steinway, Bechstein, Bosendorfer of Yamaha vleugel uit elkaar halen in een ABX test want die klinken toch net wat anders van elkaar net als dat zangeressen/zangers dezelfde toon iets anders produceren en je die uit elkaar kunt halen.


twani

Elke trompet of piano zal in een andere zaal weer anders klinken.

Dus wat nou referentie van hoe het zou móeten klinken...

Ik ben echt benieuwd waarom jullie die waarheid nu zo belangrijk vinden?


Wat is waarheid? Hoé belangrijk is dat nou?

brtram

Citaat van: Contour op mei  2, 2017, 19:18:57
Maar echt moeilijk is het toch niet? Je gaat naar een concertzaal of live optreden en je hoort instrumenten. Met je set thuis probeer je zo goed mogelijk hierbij in de buurt te komen qua klank, ruimtelijkheid, beleving. Dat is hi-end.

Bij een live optreden heb je niet te maken met akoestiek van de zaal?
En dan probeer je thuis zo goed mogelijk in de buurt van de akoestiek van de concertzaal te komen?
;D ;D ;D

Twani was me net voor  ;D

twani

Citaat van: brtram op mei  2, 2017, 21:00:36
Bij een live optreden heb je niet te maken met akoestiek van de zaal?
En dan probeer je thuis zo goed mogelijk in de buurt van de akoestiek van de concertzaal te komen?
;D ;D ;D

Twani was me net voor  ;D

T geeft eens te meer aan dat dit onderwerp geen plot gaat krijgen :D

HuubF

Terug naar mijn hifi-setje.

Op dit moment is de Chord Hugo er tussenuit. Een tamelijk kansloos geluid, alleen Naim en champions league op TV.

Morgen kan ik mijn 2 nieuwe tegels ophalen in Amsterdam. Ben razond benieuwd.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)