HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 09:51:19
Daar gaat hij op belevingsniveau anders van klinken...maar beter wordt het niet.

Gr. Hans

Kun je me het belang uitleggen van het maken van het onderscheid?

Voor mij bestaat iets als ik het waarneem en het maar niet wil weggaan. Dat geldt ook voor wijnen, bieren en het vrouwelijk geslacht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 09:36:11
Dus uiteindelijk is de Naim er komen te staan omdat hij goed streamt ? En dat doet hij beter dan een goedkoper apparaat?...

In ieder geval veel beter dan mijn computer en een Elac Discovery. Als ik er in de komende weken achter kom dat het niet zo is doe ik hem graag weg. Het kreng kost de helft van 3250 euro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

2 maal 812,50 euro is nog steeds minder dan de 2 maal 1000 euro regel toch ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 10:06:18
In ieder geval veel beter dan mijn computer en een Elac Discovery. Als ik er in de komende weken achter kom dat het niet zo is doe ik hem graag weg. Het kreng kost de helft van 3250 euro.
Mijn aanbod om je dat te laten zien staat nog steeds Huub. Kost je hooguit Fidelizer Pro en de JRiver app. En een kop koffie....
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Blue-Eyes op mei  1, 2017, 10:16:18
2 maal 812,50 euro is nog steeds minder dan de 2 maal 1000 euro regel toch ;)

Regels zijn er om te overtreden. Ik dacht dat ik de Chord Hugo de deur uit kon doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op mei  1, 2017, 10:17:10
Mijn aanbod om je dat te laten zien staat nog steeds Huub. Kost je hooguit Fidelizer Pro en de JRiver app. En een kop koffie....

Koffie altijd gezellig. Maar het computertijdperk met veel gehannes is voor mij definitief voorbij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Laat je de Naim wel dag en nacht aanstaan? Mijn ervaring is dat sommige DAC's hier aanzienlijk van profiteren.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op mei  1, 2017, 10:40:07
Laat je de Naim wel dag en nacht aanstaan? Mijn ervaring is dat sommige DAC's hier aanzienlijk van profiteren.

Groetjes Walter

Je kunt 'm niet eens op stand by zetten. Natuurlijk ga ik het nog wel een keertje proberen. Kan me 1000 euro opleveren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 10:02:19
Kun je me het belang uitleggen van het maken van het onderscheid?

Voor mij bestaat iets als ik het waarneem en het maar niet wil weggaan. Dat geldt ook voor wijnen, bieren en het vrouwelijk geslacht.

Het belang is afhankelijk van welke waarde je hecht aan beleving en realiteit. Jij hecht meer belang aan de beleving en twijfelt daar niet aan. Ik twijfel aan mijn waarneming.

Las van de week weer eens dat hoe beter de set hoe beter je de verschillen kan waarnemen. Dat wordt dan geschreven als bevestiging van iemand die met een set speelt waarin oa. een bult zit van ruim 20dB in het laag. Dan doet de beleving mijn inziens heel veel goed.

Maar goed....ook het streamer doet hij dus beter behalve de DAC in de Naim staat je niet aan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 11:29:36
Het belang is afhankelijk van welke waarde je hecht aan beleving en realiteit. Jij hecht meer belang aan de beleving en twijfelt daar niet aan. Ik twijfel aan mijn waarneming.

Bij mij gaan de alarmbellen pas af als ik bij een calibratiemoment ga twijfelen. Er is geen realiteit (tenzij je alles met een abx checkt), wel een beleving die al of niet bestendig is. Ik vind het weer raar dat mensen (bij een hobby!) hun eigen waarneming niet vertrouwen. Of, nog erger, dat ze niets uitproberen omdat ze denken dat het toch niets uitmaakt. Als ze dat doen om geld te besparen prima natuurlijk.

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 11:29:36
Las van de week weer eens dat hoe beter de set hoe beter je de verschillen kan waarnemen. Dat wordt dan geschreven als bevestiging van iemand die met een set speelt waarin oa. een bult zit van ruim 20dB in het laag. Dan doet de beleving mijn inziens heel veel goed.

Bij mij sluipt er ook weleens iets in, dan heb ik me te veel gefocused op een specifiek probleem. En dan is dat opgelost maar heb ik er 2 bijgekregen. Toch lost zich dat ook vanzelf op want als je ergens anders die 2 nieuwe problemen niet hoort dan valt alles weer op zijn plek. Ik heb ook wel de ervaring dat je bij bepaalde problemen die je niet zo belangrijk vindt (iets in het laag, plaatsing e.d.) prima kunt 'besluiten' dat je dat niet hoort. Dan let je gewoon ergens anders op. Ook dit wordt hardhandig gecorrigeerd als het ergens anders beter klinkt.

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 11:29:36
Maar goed....ook het streamer doet hij dus beter behalve de DAC in de Naim staat je niet aan.

Ja die streamer lijkt het veel beter te doen dan de computer-met-trucjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 12:41:02
Bij mij gaan de alarmbellen pas af als ik bij een calibratiemoment ga twijfelen. Er is geen realiteit (tenzij je alles met een abx checkt), wel een beleving die al of niet bestendig is. Ik vind het weer raar dat mensen (bij een hobby!) hun eigen waarneming niet vertrouwen. Of, nog erger, dat ze niets uitproberen omdat ze denken dat het toch niets uitmaakt. Als ze dat doen om geld te besparen prima natuurlijk.

Bij mij sluipt er ook weleens iets in, dan heb ik me te veel gefocused op een specifiek probleem. En dan is dat opgelost maar heb ik er 2 bijgekregen. Toch lost zich dat ook vanzelf op want als je ergens anders die 2 nieuwe problemen niet hoort dan valt alles weer op zijn plek. Ik heb ook wel de ervaring dat je bij bepaalde problemen die je niet zo belangrijk vindt (iets in het laag, plaatsing e.d.) prima kunt 'besluiten' dat je dat niet hoort. Dan let je gewoon ergens anders op. Ook dit wordt hardhandig gecorrigeerd als het ergens anders beter klinkt.

Ja die streamer lijkt het veel beter te doen dan de computer-met-trucjes.

Ik snap dat jij dat raar vindt, want dat komt voort uit de manier waarop jij tegen audio en de maakbaarheid van het geluid aankijkt. Dan kan ik me goed voorstellen dat je het bijzonder vindt dat anderen dat niet doen. Zoals je zelf al zegt...je kan besluiten of je iets wat verkeerd is wel of niet storend genoeg is. Rare hobby hebben we toch.

En als de streamer het beter lijkt te doen....dan zou ik hem verkopen. Iets wat lijkt...kan ook niet zo zijn. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ook al zou een oplossing van 300 euro evengoed klinken, volgens de hi-end wetten is duurder dan toch beter...  :P

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 13:20:06
... En als de streamer het beter lijkt te doen....dan zou ik hem verkopen. Iets wat lijkt...kan ook niet zo zijn. :D

Tja ik ben voorzichtig. Het lijkt totdat het blijkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op mei  1, 2017, 13:24:23
Ook al zou een oplossing van 300 euro evengoed klinken, volgens de hi-end wetten is duurder dan toch beter...  :P

Waarom? Uiteindelijk moet het zich in je setje bewijzen. Ik ben gewend om, als je het niet al te veel scheelt, voor de goedkopere variant te gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Het is allemaal wel matig positief, het is duidelijk dat je er meer van had verwacht. Maar ja, wellicht is de winst die hier nog behaald kan worden klein i.v.m de toename in prijs. Ik hoor ook geen grote verschillen tussen een bluesound streamer van 600 euro en de duurste Auralic.

Contour

Hallo Huub,

Dat was een geintje bedoelt richting Hans!

Gr. Walter

HuubF

Citaat van: Contour op mei  1, 2017, 13:28:39
Het is allemaal wel matig positief, het is duidelijk dat je er meer van had verwacht. Maar ja, wellicht is de winst die hier nog behaald kan worden klein i.v.m de toename in prijs. Ik hoor ook geen grote verschillen tussen een bluesound streamer van 600 euro en de duurste Auralic.

Ik had verwacht dat ik de Chord Hugo de deur uit had kunnen doen. Eigenlijk voel ik me een beetje belazerd door Naim. Alleen met een apparaat van 5500 euro of een voeding van 2600 euro heb ik een streamer die een beetje tegen de Chord Hugo op kan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 13:26:26
Tja ik ben voorzichtig. Het lijkt totdat het blijkt.

Mijn overtuiging is dat je (men) dit nu dan al (10 seconden regel.. ;D) besloten zou hebben dat dit het geval blijkt te zijn. Beter is beter....dat openbaart zich niet na uren intensief luisteren (mijn overtuiging). Nu dat niet het geval lijkt te zijn is het mijn inziens mogelijk meer een smaak dingetje. Ook niets mis mee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wel klote dat de DAC (tot nu toe) tegenvalt, dat kost je 1000 euro en je zit weer met een extra kastje en kabel.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 13:32:29
Mijn overtuiging is dat je (men) dit nu dan al (10 seconden regel.. ;D) besloten zou hebben dat dit het geval blijkt te zijn. Beter is beter....dat openbaart zich niet na uren intensief luisteren (mijn overtuiging). Nu dat niet het geval lijkt te zijn is het mijn inziens mogelijk meer een smaak dingetje. Ook niets mis mee.

Je 10 seconden-regel klopt voor spullen die minder klinken. Ik hoorde wel gelijk dat de streamer out-of-the-box tegenviel. Hij had alleen een tijdje stilgestaan en dan hoop je op een wonderbaarlijke verbetering.

Met de Chord Hugo klinkt het ineens veel beter. En iets dat beter lijkt te klinken ontmasker je niet in 10 seconden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op mei  1, 2017, 13:34:14
Wel klote dat de DAC (tot nu toe) tegenvalt, dat kost je 1000 euro en je zit weer met een extra kastje en kabel.

Yep. Erg raar dat een apparaat van 3250 euro dat niet zelf kan. Ik denk stiekum dat die Naim apparaten daarop ontworpen zijn. Het moet altijd beter kunnen. Steeds met stapjes waarvan mensen een jaar kunnen leven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 13:40:29
Je 10 seconden-regel klopt voor spullen die minder klinken.

:D

Dan is er ook iets wat beter klinkt...het een kan niet zonder het ander.

Maar voor iets wat vanuit de doos tegenvalt zijn er natuurlijk de argumenten waarom het tegenvalt:
- Niet ingespeeld
- Niet warm genoeg
- Kabels niet goed
- Match niet goed
- Geen kurkje
- Niet beïnvloedbaar door de lamp, tegel oid.
- Echte veranderingen moet je tijd voor nemen.
- Set is niet goed genoeg om de verschillen weer te geven.
- Luisteraar is doof.

Dat het gewoon niet beter/slechter is komt niet eens op als gedachte.... :D

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik op zoek gaan naar een goedkopere streamer icm de Hugo.  Heb je ook weer recht gedaan aan je 1000 euro regel. Weet je WAF dat je deze regel overschreden hebt ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 13:31:24
Ik had verwacht dat ik de Chord Hugo de deur uit had kunnen doen. Eigenlijk voel ik me een beetje belazerd door Naim. Alleen met een apparaat van 5500 euro of een voeding van 2600 euro heb ik een streamer die een beetje tegen de Chord Hugo op kan.

Dit kan worden toegeschreven aan (b.v.) matchingsproblematiek, toch? Of dit niet?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 13:40:29
Je 10 seconden-regel klopt voor spullen die minder klinken. En iets dat beter lijkt te klinken ontmasker je niet in 10 seconden.

Mm, wil je eens verklaren hoe je dit ziet? Ik begrijp namelijk niet zo goed waarom voor dezelfde waarneming (verschil negatief/positief) andere wetmatigheden zouden gelden.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 13:47:08
:D

Dan is er ook iets wat beter klinkt...het een kan niet zonder het ander.

Maar voor iets wat vanuit de doos tegenvalt zijn er natuurlijk de argumenten waarom het tegenvalt:
- Niet ingespeeld
- Niet warm genoeg
- Geen kurkje
- Niet beïnvloedbaar door de lamp, tegel oid.
- Echte veranderingen moet je tijd voor nemen.
- Set is niet goed genoeg om de verschillen weer te geven.
- Luisteraar is doof.

Dat het gewoon niet beter/slechter is komt niet eens op als gedachte.... :D

Nee klopt, ik denk dat als ik het slechter vind klinken het ook gewoon slechter klinkt. Pas als iets beter klinkt word ik wantrouwig.

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 13:47:08
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik op zoek gaan naar een goedkopere streamer icm de Hugo.  Heb je ook weer recht gedaan aan je 1000 euro regel. Weet je WAF dat je deze regel overschreden hebt ?  :D

Tsja, en als je dan toch in mijn schoenen staat moet ik ook een all in 1 speaker kopen zeker? Met 2 functies in één doos word ik al gek.

Mijn WAF weet dat ik mijn zakgeld aan het verbrassen ben. Maar ze vindt me natuurlijk toch wel een een rare vent.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)