HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

cccp

Citaat van: Sirius666 op april 17, 2017, 19:06:45
Ik gok op het 1e waarna er een subjectieve mening over Sony is gevormd ;)
Jammer, Sony maakt ook 'audiofiele' versterkers. Deze heb ik ook gehad.




Daar zaten elco's in ter grootte van colablikjes. Ik hoorde alleen geen verschil met mijn plastic instap Sony.

cccp

Citaat van: Ruud- op april 17, 2017, 19:08:47

Je gaat de kwaliteit van een versterker toch hopelijk niet beoordelen aan de hoeveelheid pleister hij van de muur kan blazen?
Nee, maar Huub zei dat Dynaudio speakers een zware versterker nodig zijn. En dat hoeft niet zo te zijn, tenminste als je niet op oorlogssterkte wil draaien. Er zijn mensen die combineren ze zelfs buizenversterkers en dan schijnen ze ook hard genoeg te gaan.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april 17, 2017, 18:59:41
Wat ik begreep 2 slechte ervaringen....of 2x met hetzelfde type.

Ik heb 2 keer een FA370 in huis gehad. Omdat toen op het form werd beweerd dat deze 'goed genoeg' was. Beide pogingen faalden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 21:59:28
Ik heb 2 keer een FA370 in huis gehad. Omdat toen op het form werd beweerd dat deze 'goed genoeg' was. Beide pogingen faalden.
[Mierenneukmodus aan] TA-FE370. [Mierenneukmodus uit]

Wat was er niet goed aan dan? Hebben ze dat ding niet eens vergeleken met een veel duurdere versterker in een ABX-test waar niemand de goede versterker kon aanwijzen?

HuubF

Citaat van: cccp op april 17, 2017, 22:21:38
[Mierenneukmodus aan] TA-FE370. [Mierenneukmodus uit]

Wat was er niet goed aan dan? Hebben ze dat ding niet eens vergeleken met een veel duurdere versterker in een ABX-test waar niemand de goede versterker kon aanwijzen?

OK de lange versie. De eerste TA-FE370 heb ik gekocht omdat ene Ruud13 hem had gemeten en beweerde dat die goed genoeg was. Na hem 1 week intensief te hebben getest kon ik er weinig goeds aan ontdekken. Het geluid was een beetje dunnetjes en er zat iets hards in het hoog. Er was ook niets wat me verder in het geluid aantrok. Hij ging naar een forumlid die er nog lang naar heeft geluisterd.

De tweede heb ik aangeschaft voor een abx test met een 'veel duurdere versterker'. Op prachtige B&W speakers lukte het ons niet de 2 versterkers uit elkaar te houden. Het verbaasde mij ook maar thuis kwam ik tot de zelfde conclusie als de eerste keer. Voor mij aanleiding om vanaf dat moment te vinden dat een abx zinloos is.

Deze TA-FE370 werd ook aan een forumlid verkocht. Bij een bezoekje nam ik ook mijn Roksan Kandy versterker mee. We hebben die avond beide versterkers uitgebreid vergeleken en kwamen tot de conclusie dat de Roksan een stuk beter klonk: volwassener, voller, completer. Een viool was een viool.

Tot mijn stomme verbazing trok het forumlid zijn keutel terug en gooide het verschil op suggestie. Die fijne Kandy was de reden om bij het opnieuw opbouwen van mijn set weer voor Roksan te kiezen.

Ik heb geen hekel aan Sony, ik heb jaren cd-spelers van Sony gehad. De mooiste was een Swoboda. Maar toen ik een dac had die goed genoeg was (Ayre QB9) ben ik gaan streamen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb


HuubF

Citaat van: Tjeb op april 17, 2017, 23:41:41
Was hij wel goed ingespeeld?  ::)

Goede vraag. Uiteraard laat ik nieuwe apparaten 24x7 aan staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Ruud- op april 17, 2017, 19:08:47

Je gaat de kwaliteit van een versterker toch hopelijk niet beoordelen aan de hoeveelheid pleister hij van de muur kan blazen?

Hey Ruud, dat kan zo'n Sony! Scherpe randjes zat.

Ik vind trouwens de gedachte om relatief veel geld in een speaker te steken zo gek nog niet. Om dan snel door te sparen voor de rest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 17:25:59
Tussentijds verslag: meer gehakt effect. Dus tastbaarder, echter. Grappig om tv-reclame te horen; allemaal verschillende korte muziekje die soms ineens verpletterend echt lijken.

Ook scrollen door radiozenders is grappig. Bij elk nieuw muziekje een andere sfeer. Suggestie is een geweldig kadootje voor muziekliefhebbers.

Dank je. Het is dus eigenlijk nog meer van hetzelfde. Klinkt weer interessant.
Wie weet, misschien, ooit...

Groeten...

Sirius666

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 08:09:53
Hey Ruud, dat kan zo'n Sony! Scherpe randjes zat.

Ik vind trouwens de gedachte om relatief veel geld in een speaker te steken zo gek nog niet. Om dan snel door te sparen voor de rest.

Dat laatste houdt wel in dat je speakers echt eerst goed thuis moet beluisteren. Dat kan wat lastiger worden bij 2ehands.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april 18, 2017, 12:07:19
Dat laatste houdt wel in dat je speakers echt eerst goed thuis moet beluisteren. Dat kan wat lastiger worden bij 2ehands.

Daarom probeer ik het, ook bij speakers, voorlopig even te houden op 1000 euro tweedehands. Dat levert overigens al genoeg verliezen op. :-X

Mijn stelregel is: als speakers me wat betreft klank bevallen hoeven ze niet te worden vervangen zolang ze nog laten horen wat je ervóór doet. Tot nu toe konden de Guru's de toenemende kwaliteit van bijvoorbeeld de versterkers (Marantz PM5005 en PM6006, Roksan Kandy en Caspian M2) en dacs (Audioquest Red, Chord Mojo en Hugo) prima hoorbaar maken. En ook gehakt heeft er vat op.

Op dit moment heb ik nog niet echt een kijk op de richting die ik uit zou moeten gaan. Maar een Dynaudio C1 zou ik zonder na te denken aanschaffen voor een duizendje of 2. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 13:17:09
Daarom probeer ik het, ook bij speakers, voorlopig even te houden op 1000 euro tweedehands. Dat levert overigens al genoeg verliezen op. :-X

Mijn stelregel is: als speakers me wat betreft klank bevallen hoeven ze niet te worden vervangen zolang ze nog laten horen wat je ervóór doet. Tot nu toe konden de Guru's de toenemende kwaliteit van bijvoorbeeld de versterkers (Marantz PM5005 en PM6006, Roksan Kandy en Caspian M2) en dacs (Audioquest Red, Chord Mojo en Hugo) prima hoorbaar maken. En ook gehakt heeft er vat op.

Op dit moment heb ik nog niet echt een kijk op de richting die ik uit zou moeten gaan. Maar een Dynaudio C1 zou ik zonder na te denken aanschaffen voor een duizendje of 2. :)

Zijn de Dynaudio's in de markt niks voor je? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163324.0
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Raphie

Hier één van de Gehakt fazallen op op audiofreaks, geeft een prima samenvatting van deze rariteit:
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=10040.840
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 14:00:54
Hier één van de Gehakt fazallen op op audiofreaks, geeft een prima samenvatting van deze rariteit:
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=10040.840

Ja die set bij Paul is een rariteit. Inderdaad geluid dat niet kan. Ik heb The Who en The Beatles vlak vóór mijn neus zien staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 14:07:36
Ja die set bij Paul is een rariteit. Inderdaad geluid dat niet kan. Ik heb The Who en The Beatles vlak vóór mijn neus zien staan.
dit is ook lachen van beste Bernard

http://www.suzy-wong.com

Je knipt een kurk tegel van €1,00 in 32 stukjes, plakt er 2 op elkaar, zo onstaan er 16 onderzetters die je voor €25,00!!! p/s verkoopt, kostprijs samen met bisontix €3,99
Levert de beste Bernard €400,00 per tegel op. :D

En dan zegt hij dit
CitaatSensibly Priced
Our product is sensibly priced and therefore possible for everyone to include in his audioset, but at performance rate you can gain a lot in your system, so why dont you check it out.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Mitch-- op april 18, 2017, 13:20:01
Zijn de Dynaudio's in de markt niks voor je? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163324.0

Ik ben een béétje huiverig voor monitoren op dit moment. Omdat Dynaudio al vrij netjes weergeeft denk ik dat een monitor van dat merk niet ineens een spetterend piece of shit is. En ik moet eerst nog e.e.a. verkopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 14:23:27
dit is ook lachen van beste Bernard

http://www.suzy-wong.com

Je knipt een kurk tegel van €1,00 in 32 stukjes, plakt er 2 op elkaar, zo onstaan er 16 onderzetters die je voor €25,00!!! p/s verkoopt, kostprijs samen met bisontix €3,99
Levert de beste Bernard €400,00 per tegel op. :D
Shit....ze zijn ontmaskerd....dat ze hier al een jaar mee wegkomen zeg en dat er nooit iemand anders op deze rekensom is gekomen. Raphie....jij bent echt slim.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 14:23:27
dit is ook lachen van beste Bernard

http://www.suzy-wong.com

Je knipt een kurk tegel van €1,00 in 32 stukjes, plakt er 2 op elkaar, zo onstaan er 16 onderzetters die je voor €25,00!!! p/s verkoopt, kostprijs samen met bisontix €3,99
Levert de beste Bernard €400,00 per tegel op. :D

En dan zegt hij dit

Tsja, je kunt niet tegelijk enthousiast zijn over het gehakt-fenomeen en het raar vinden dat ze er geld voor vragen.

Overigens ligt de kurkjes-handel volgens mij op zijn gat. Tegels en lampen zijn er wel naar hartelust.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: chansig op april 18, 2017, 14:26:07
Shit....ze zijn ontmaskerd....dat ze hier al een jaar mee wegkomen zeg en dat er nooit iemand anders op deze rekensom is gekomen. Raphie....jij bent echt slim.

Gr. Hans
er mee wegkomen is één ding, maar adapten die voor hem in de bres springen, is nog vreemder, bijna scientology achtige taferelen daar op audiofreaks. Het hele moderatieteam is ook volledig gehakt. Je mag er ook niks negatiefs over zeggen want dan wordt je gelijk gekickt. Neem geeneens de moeite om te daar aan te melden :D geen eer te behalen met met brainwashed idioten daar. :D
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 14:27:23
Tsja, je kunt niet tegelijk enthousiast zijn over het gehakt-fenomeen en het raar vinden dat ze er geld voor vragen.

Overigens ligt de kurkjes-handel volgens mij op zijn gat. Tegels en lampen zijn er wel naar hartelust.
leg me dan eens uit, waarom moet hij hem hebben aangeraakt en kan je niet gewoon zelf een pakje kurk en wat bizontix kopen bij de Praxis? Is daar nog een officiele reden voor op het freaks forum?
JBL PRX Power!

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 14:32:39
leg me dan eens uit, waarom moet hij hem hebben aangeraakt en kan je niet gewoon zelf een pakje kurk en wat bizontix kopen bij de Praxis? Is daar nog een officiele reden voor op het freaks forum?

Het zijn 2 plakjes kurk op elkaar geplakt, al weer dubbele kurk-kosten. Daartussen zit koolstof met a secret potion. Ook niet goedkoop.

Overigens zijn in de kurkjes de ideeen van vd Heide slechts ten dele doorgevoerd. Ze werken wel, 1 kurkje geplakt op de trafo van je versterker levert al een verbetering op. En dan is 25 euro niet zo veel geld.

Een klankschaal is duurder!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 14:40:18
Het zijn 2 plakjes kurk op elkaar geplakt, al weer dubbele kurk-kosten. Daartussen zit koolstof met a secret potion. Ook niet goedkoop.

Overigens zijn in de kurkjes de ideeen van vd Heide slechts ten dele doorgevoerd. Ze werken wel, 1 kurkje geplakt op de trafo van je versterker levert al een verbetering op. En dan is 25 euro niet zo veel geld.

Een klankschaal is duurder!
dat had ik al meegenomen in de berekening.
Ik denk dat ik ze maar eens ga aanmelden bij de keuringsdienst van waarde, mogen ze na onderzoek met de billen bloot op NPO...
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 14:42:57
dat had ik al meegenomen in de berekening.
Ik denk dat ik ze maar eens ga aanmelden bij de keuringsdienst van waarde, mogen ze na onderzoek met de billen bloot op NPO...

Als je niet accepteert dat het kan werken koop je ze niet. Als je het wil uitproberen kun je ze binnen een maand retourneren als het niet bevalt. Althans dat geldt voor de tegels, de kurkjes zijn niet eens meer te krijgen. Als je wel een werking constateert is het goedkoop.

Je hebt je dagelijkse zuur-aanval begrijp ik?  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)