HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Markus2

Ik zal 'm nog een beetje goed maken voor je;

Ik zit nu heerlijk van een geperst stuk plastic te genieten; Heb de groevensnoever in de Grand Canyon van mechanische onregelmatigheden laten glijden en verbaas me zo af en toe over de kwaliteit van hetgeen waargenomen.

Zo subjectief als de neten, maar genot in optima forma.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 20:57:09
Je bent een beetje mislukt als intellectueel, dat ga je niet verbloemen met veel tekst.

Onlangs liep je nog gaaf te doen over dat je extreem intelligent zou zijn en nu noem je mij een mislukt intellectueel en mis je blijkbaar de inhoud van mijn posts volledig.

Besef je wel dat het verschil in intellectueel vermogen tussen hoogintelligent persoon en een persoon met een gemiddelde intelligentie even groot is als het verschil tussen een gemiddeld persoon en een geestelijk gehandicapte.
Gr. Martijn

chansig

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 21:18:22
Na een dag gezeik op 2 fora over van alles behalve wat ik interessant en belangrijk vind trek ik even de stekker eruit. Tabee.

Ruzie met de vrouw ? Gewoon even wat aandacht en morgen weer verder en voor de rest...neem het allemaal niet te serieus het is maar een forum.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hvlemmi

Citaat van: MAW op april 14, 2017, 21:44:17
Onlangs liep je nog gaaf te doen over dat je extreem intelligent zou zijn en nu noem je mij een mislukt intellectueel en mis je blijkbaar de inhoud van mijn posts volledig.

Besef je wel dat het verschil in intellectueel vermogen tussen hoogintelligent persoon en een persoon met een gemiddelde intelligentie even groot is als het verschil tussen een gemiddeld persoon en een geestelijk gehandicapte.

Of hij begrijpt de inhoud van je posts prima en geeft je vervolgens de desbetreffende titel mee.
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

chansig

Citaat van: Contour op april 14, 2017, 20:51:03
Begint een beetje een droefsnoet topic te worden zo, dus back on topic zou ik zeggen...

Kom op zeg...al dat geroep vanaf de zijkant. Huub is blij met zijn lampje. De rest is allemaal bijzaak...tenminste dat zou ik hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 22:25:40
Kom op zeg...al dat geroep vanaf de zijkant. Huub is blij met zijn lampje. De rest is allemaal bijzaak...tenminste dat zou ik hebben.

Gr. Hans

Dat lijkt mij ook.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: MAW op april 14, 2017, 21:44:17
Onlangs liep je nog gaaf te doen over dat je extreem intelligent zou zijn en nu noem je mij een mislukt intellectueel en mis je blijkbaar de inhoud van mijn posts volledig.

Besef je wel dat het verschil in intellectueel vermogen tussen hoogintelligent persoon en een persoon met een gemiddelde intelligentie even groot is als het verschil tussen een gemiddeld persoon en een geestelijk gehandicapte.

Sorry Martijn maar een hele dag gezeik over niets was even te veel. Raphie, Be Tweeter maar ook jij scheppen er lol in de boel volkomen plat te leggen. Dat is even leuk maar het levert helemaal niets op.

Dat van die intelligentie was een geintje. Blijven werken aan je gevoel voor humor, knul. En kranten lezen hè?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Leuk stuk over kabels https://www.residentadvisor.net/features/2974

De chansig theorie komt er ook nog in naar voren (in 20 seconden verschil horen).
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

op eigen verzoek verwijderd.

Je kan niet één op één ervaringen vanuit de opname kant doorvoeren naar de huiskamer. Veel instrumenten en microfoons geven een dermate klein signaal over een dermate lengte dat een snoertje wél verschil kan maken. Net als bij een platendraaier.

De meeste pro's gaan trouwens heel hard lachen als je hen vraagt naar subjectieve verschillen  tussen snoertjes.

Tjeb

Maaruh, hebben jullie nog tijd om lekker een muziekje met al die drukke forumbezigheden....

chansig

Nee..ik hou niet van muziek. Ik ben een meetofieliaan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Tjeb op april 15, 2017, 09:48:25
Maaruh, hebben jullie nog tijd om lekker een muziekje met al die drukke forumbezigheden....

Nee de muziek staat uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Jij 'luistert' geen muziek meer, met de audio lamp heb jij volgens mij nu gewoon de live performance in je woonkamer.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op april 15, 2017, 10:49:25
Hallo Huub,

Jij 'luistert' geen muziek meer, met de audio lamp heb jij volgens mij nu gewoon de live performance in je woonkamer.

Groetjes Walter

Zeker, alleen is mijn vriendin mijn gezeik zat en ben ik het forumgezeik zat. Beide wordt getriggered door NPO 4.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Zo nu en dan even luisterrust is niet gek hoor, daarna luister je ook weer wat objectiever.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op april 15, 2017, 11:05:15
Zo nu en dan even luisterrust is niet gek hoor, daarna luister je ook weer wat objectiever.

Groetjes Walter

Het woord 'objectief' heeft geen enkele waarde of betekenis als het om zintuiglijke waarnemingen gaat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 11:12:22
Het woord 'objectief' heeft geen enkele waarde of betekenis als het om zintuiglijke waarnemingen gaat.
Daarom meetmicrofoons en software laten waarnemen.  8)


djoeri

Heeft die man met de Guru dezelfde kabels van vertere of ander type? Indien andere is het wel leuk te vergelijken.

Ik las ook dat hij een iets andere streaming dac oplossing had ook mooi om dat eens te vergelijken.

Groet Djoeri

Perfectionist

Citaat van: Raphie op april 14, 2017, 17:59:32
dat het ding objectief gezien NIKS doet, behalve licht geven. je zou het kunst kunnen noemen en dan is 300 euro prima te doen, een veelvoud ook. Maar het gaat om de werking die het krijgt toegeschreven. die is net als bij homeopathie niet bewezen. en dat zouden ze met audio prularia nou ook eens moeten doen. van mijn part zet je een pallet kurk in je woonkamer, misschien leuk als basstrap, maar ga nou niet zeggen dat je geluid er "echter"van wordt.


Dit soort discussies horen in het technisch wetenschapoelijke board, hier staat de beleving voorop, dus graag rekening mee houden.

Citaat van: Perfectionist op augustus 21, 2009, 13:18:09
Regels technisch-wetenschappelijk board.

1.   Dit board heeft tot doel om de discussie te voeren over technische en wetenschappelijke feiten in relatie tot gebruikerservaringen met stereo –of ht apparatuur en accesoires (inclusief kabels).
2.   Deze specifieke plek is gecreëerd om recht te doen aan de behoefte aan deze discussie, maar ook om te voorkomen dat ieder topic elders op het forum hierdoor wordt gedomineerd.
3.   Inhoudelijk wordt hier alles getolereerd zo lang het maar respectvol gebeurd.
4.   Persoonlijke aanvallen, beledigingen, kwetsende opmerkingen, schelden, verdachtmakingen etc. horen hier uiteraard niet toe en worden onmiddellijk verwijderd.
5.   Verwijdering is gelijk aan een waarschuwing, en wordt - in principe - niet apart vermeld danwel per PB gemeld aan de poster. Dit om het forumbeheer doelmatig te houden, hiernaast zijn de regels helder en is onze ervaring dat mensen in tweede instantie bij nalezing bijna altijd aangeven te kunnen voorstellen dat hun bericht verwijderd is.
6.   Bij twee of meer waarschuwingen volgt direct een ban van 3 dagen. Het is niet leuk dat dit nodig is, maar het sanctiesysteem heeft tot doel het forum voor iedereen leuk, plezierig en respectvol te houden. 
7.   Wij wensen iedereen veel plezier op het board en hopen op een vruchtbare discussie
Een beter forum begint bij jezelf.

Markus2

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 11:12:22
Het woord 'objectief' heeft geen enkele waarde of betekenis als het om zintuiglijke waarnemingen gaat.

Je bedoelt als in "real life situations"? Daar kan ik me dan wel in vinden. Maar jij waardeert een ABX anders als ik en daar zit wel een verschil van mening.

Daarnaast is objectief luisteren (door de mens) per definitie onmogelijk, maar dat is een andere discussie (waarin wij zeer goed mogelijk ook van inzicht/mening kunnen verschillen).

Hoewel anderen hier zich wellicht een ander idee over vormen; Ik vind het juist leuk zoals je bezig bent. Het geeft je plezier en dat laatste lees ik graag hoor (ondanks mijn skepsis).

Groet, Mark  :)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op april 15, 2017, 12:07:23
Je bedoelt als in "real life situations"? Daar kan ik me dan wel in vinden.


Maar jij waardeert een ABX anders als ik en daar zit wel een verschil van mening.

Daarnaast is objectief luisteren (door de mens) per definitie onmogelijk, maar dat is een andere discussie (waarin wij zeer goed mogelijk ook van inzicht/mening kunnen verschillen).

Hoewel anderen hier zich wellicht een ander idee over vormen; Ik vind het juist leuk zoals je bezig bent. Het geeft je plezier en dat laatste lees ik graag hoor (ondanks mijn skepsis).

Groet, Mark  :)

Nee. Is een voldongen feit, Markus. :police:

Inzicht en mening is ter interpretatie... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: cccp op april 15, 2017, 11:29:52
Daarom meetmicrofoons en software laten waarnemen.  8)



Om vervolgens geconfronteerd te worden met matig klinkende hifi. Het spijt me maar hoe meer objectiviteit er in hifi wordt gestopt hoe minder ik het vind klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Huub, zijn gewoon negatieve cognities die hier aan te grondslag liggen. Beetje een grapje, maar er zit ook wel iets in. Ik ga er ook vanuit dat iemand zijn overtuigingen los kan laten....zeker als het om iets levensbedreigend's gaat als audio beleving.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: djoeri op april 15, 2017, 11:50:50
Heeft die man met de Guru dezelfde kabels van vertere of ander type? Indien andere is het wel leuk te vergelijken.

Ik las ook dat hij een iets andere streaming dac oplossing had ook mooi om dat eens te vergelijken.

Groet Djoeri

Interlink is ook een Vertere Pulse B ls-kabel weet ik niet. Wordt inderdaad ongelofelijk interessant.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Zo lang je er maar zelf plezier in hebt is alles prima Huub!
Niets moet, alles mag.

Maar dat betekent niet dat anderen je geen andere inzichten of ratio kunnen aandragen.
Wat je daarmee doet mag je natuurlijk allemaal zelf weten. Maar om nou te zeggen dat het de stemming bederft is wel erg overdreven.

We zijn allemaal volwassen mensen, dus je kan andermans mening prima naast je neerleggen. Hoef je geen dramaqueen act met een big "song and dance" voor op te voeren.
Geniet gewoon van wat jij denkt dat het jou brengt, de rest boeit toch helemaal niet. Is toch allemaal subjectief, toch?!? :D
JBL PRX Power!