HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Maar die "perfecte klankbalans" bestaat helemaal niet. het is namelijk altijd de som der delen van keten en akoestiek.
Je beoordeelt altijd het geheel. ik snap niet dat mensen nog steeds inzoomen op componenten en niet holistisch het geheel in perspectief kunnen plaatsen.
dit maakt dit soort meningen altijd zo extreem kortzichtig en ongeïnformeerd.
Jouw guru's klinken in een gymzaal ook voor geen meter, thuis loopt daarentegen je kamer weer snel vol met hogere volumes, geen lamp of kurk die je daar mee helpt. 
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 11:25:16
Maar die "perfecte klankbalans" bestaat helemaal niet. het is namelijk altijd de som der delen van keten en akoestiek.
Je beoordeelt altijd het geheel. ik snap niet dat mensen nog steeds inzoomen op componenten en niet holistisch het geheel in perspectief kunnen plaatsen.
dit maakt dit soort meningen altijd zo extreem kortzichtig en ongeïnformeerd.
Jouw guru's klinken in een gymzaal ook voor geen meter, thuis loopt daarentegen je kamer weer snel vol met hogere volumes, geen lamp of kurk die je daar mee helpt.

Geen gezeik ook....... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 12, 2017, 11:17:28
Dat het niet gaat over misverstanden maar om woordkloverij.

Is niet wat ik zeg...ik zeg beide.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 11:14:36
Je bent nog niet verloren gelukkig.  :worship:

Het is een houding. Ik ga hem niet eigen maken.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Leuke showcase....Iemand die zich niet laat leiden....Respect. :)

Ik begrijp Huub in zijn wens en wegen ...Maar hoef het niet met hem eens te zijn en dit ventileren. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 12, 2017, 11:32:13
Leuke showcase....Iemand die zich niet laat leiden....Respect. :)

Ik begrijp Huub in zijn wens en wegen ...Maar hoef het niet eens te zijn en dit ventileren.

Dat heb je best snel door... :D :D :D

Laatste is natuurlijk gekomen door jarenlange training en retrospective analyses ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 11:34:43
Dat heb je best snel door... :D :D :D

Laatste is natuurlijk gekomen door jarenlange training en retrospective analyses ?

Gr. Hans

Yep!!!

You know the drill....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Dan heb ik nog een lange weg te gaan: Ik verdom het om aan trainingen mee te doen die me iets opleveren. En van achteruit kijken krijg je een stijve nek.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 11:37:17
Dan heb ik nog een lange weg te gaan: Ik verdom het om aan trainingen mee te doen die me iets opleveren. En van achteruit kijken krijg je een stijve nek.

Gr. Hans

:D

...waar je in het leven niet aan ontkomt is uiteindelijk je "houte jassie".
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 11:25:16
Maar die "perfecte klankbalans" bestaat helemaal niet. het is namelijk altijd de som der delen van keten en akoestiek.
Je beoordeelt altijd het geheel. ik snap niet dat mensen nog steeds inzoomen op componenten en niet holistisch het geheel in perspectief kunnen plaatsen...

Met ´holistisch in perspectief kunnen plaatsen´ bedoel je jouw perspectief, weten we inmiddels.  ;D

Ik ben prima in staat om in de huiskamer van een ander te bepalen of zijn oplossing mij bevalt of niet. Vaak vind ik er niets aan maar het geluid bij Eelco bevalt me omdat er in ieder geval een balans is die me niet tegenstaat. Of daar nog wat aan te verbeteren valt interesseert me niet want ik ga niet lopen schuiven in de huiskamer van een ander. Bovendien neem ik aan dat mensen die meten belangrijk vinden op z´n minst de speaker op een redelijke plek hebben staan.

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 11:25:16
... dit maakt dit soort meningen altijd zo extreem kortzichtig en ongeïnformeerd.
Jouw guru's klinken in een gymzaal ook voor geen meter, thuis loopt daarentegen je kamer weer snel vol met hogere volumes, geen lamp of kurk die je daar mee helpt.

Geen idee waar je heen wilt. Waarom zou je ´geinformeerd´ moeten zijn om je een mening ergens over te kunnen vormen als je ook de buitenkant kunt beoordelen? Jij ziet jezelf uiteraard als 'geinformeerd' maar aan die informatie heb ik totaal niets.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 10:52:03
Als ik het zou hebben over een 'precieze klankbalans' zou ik iets objectievigs over het geluid zeggen. Met 'precies de klankbalans' bedoel ik dat ik het lekker vind klinken: niet te audiofielerig, lekkere muziek, beetje warm.

Mijn ideale geluid is een beetje lastig te realiseren. Ik zoek een strak, gedetailleerd maar toch lekker geluid. Dus lekker en tegelijk audiofiel verantwoord. De all-in-ones die ik de afgelopen tijd heb gehoord vind ik niet meeslepend klinken. De speakers van Baardmannetje vind ik erg genietbaar maar ik besef dat je van een Hypex plate geen audiofiele prestaties moet verlangen; mijn UCD400 monoblocs was ik na een jaar ook zat.

Ja de kabel heb ik, bedankt. Ook mag ik zijn tegel lenen, die staat onder de versterker. Lekker geluisterd vanochtend vroeg. :)

Als iets genietbaar is dan is het wel zonde dat je dat vervolgens praktisch op voorhand degradeert...enkel omdat er een Hypex plate in zit en gebaseerd (correct me if...) op 1 ervaring.

Buizenvoorversterker + klasse D eindversterking. Dat is wellicht wat jij zoekt ;) Vraag Maz er anders eens naar, met een dergelijke combo heeft hij ook gespeeld. Iets ander prijssegment maar dat is niet zo heel spannend ;)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april 12, 2017, 16:15:43
Als iets genietbaar is dan is het wel zonde dat je dat vervolgens praktisch op voorhand degradeert...enkel omdat er een Hypex plate in zit en gebaseerd (correct me if...) op 1 ervaring.

Het zal toch niet zo zijn dat zo'n plate (250 euro p/stuk) inclusief digitalia nu ook al high end is?  :hehe:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 10:52:03

Mijn ideale geluid is een beetje lastig te realiseren. Ik zoek een strak, gedetailleerd maar toch lekker geluid. Dus lekker en tegelijk audiofiel verantwoord. De all-in-ones die ik de afgelopen tijd heb gehoord vind ik niet meeslepend klinken. De speakers van Baardmannetje vind ik erg genietbaar maar ik besef dat je van een Hypex plate geen audiofiele prestaties moet verlangen; mijn UCD400 monoblocs was ik na een jaar ook zat.
de vraag is natuurlijk wat was je de afgelopen 10 jaar na een jaar niet zat? :D
JBL PRX Power!

Sirius666

Maz is met een high end reisje bezig....jij toch niet?

Als iets goed klinkt klinkt het goed, ongeacht de apparatuur die eraan hangt. Je beperkt jezelf nu en dat is jammer ;)

Wat wil je nu dan qua speakers? Een vloerstaander is nl. van een totaal andere orde....tenzij je het meubel op wil/mag offeren....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 17:14:00
15 jaar.
kun je nagaan, het zal blijven jeuken, je zal willen blijven krabben en op audiofreaks hebben ze er nog geen zalfje voor benoemd, wat je als gehakt of snot zo kan kopen
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 17:18:21
kun je nagaan, het zal blijven jeuken, je zal willen blijven krabben en op audiofreaks hebben ze er nog geen zalfje voor benoemd, wat je als gehakt of snot zo kan kopen

Nou en? Vind ik leuk.

Over zalfjes gesproken... ik heb van Eelco zo'n 'audiotegel' mogen lenen en die doet het prima. Weer een beetje meer beleving. 
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 17:30:30
Nou en? Vind ik leuk.

Over zalfjes gesproken... ik heb van Eelco zo'n 'audiotegel' mogen lenen en die doet het prima. Weer een beetje meer beleving.
geeft niks Huub, maar dat is dus exact mijn punt, jij wil helemaal geen rust, je wilt experimenteren en blijven ontdekken of het anders kan.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 17:37:47
geeft niks Huub, maar dat is dus exact mijn punt, jij wil helemaal geen rust, je wilt experimenteren en blijven ontdekken of het anders kan.

Maar waarom vind je dat dan zo'n punt? Denk je dat het mij aan intelligentie ontbreekt? Of dat ik helemaal niet in staat ben de kwaliteit van een set te beoordelen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 17:37:47
geeft niks Huub, maar dat is dus exact mijn punt, jij wil helemaal geen rust, je wilt experimenteren en blijven ontdekken of het anders kan.

Ja, na 15 jaar slaat deze conclusie wel even in als een bom  :P :D Wat is de meerwaarde voor Huub dat een buitenstaander even vertelt hoe hij in zijn hobby staat? Komt behoorlijk hautain over.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Even voor alle duidelijkheid: ik ben wel 15 jaar aan het zoeken maar er zat regelmatig een jaar tussen dat ik alleen maar luisterde. Ik denk dat ik in die tijd hoogstens 20 speakers en ongeveer evenveel versterkers en dacs heb gehad. En 14.735 km kabel. Er zijn hardnekkiger gevallen van Audiophilia Nervosa.

Iemand als Chansig zal daar niet ver vanaf zitten. Maar die is nu even strak in de leer met zijn D&D's. Hij kan tijdelijk alleen nog maar experimenteren met slaapzakken in verschillende vormen en kleuren.

Raphie is héél vroeger (kijk eens naar 2004) ook behoorlijk bezig geweest: hij is zelfs een keer boos geworden omdat hij vond dat kabels verschillend klonken. Ook hij heeft zijn Licht gevonden en nu vindt hij anderen die dat nog steeds vinden maar stom.

@Raphie, is wel grappig om terug te lezen, I won't hold it (further) against you. Want ik ben op mijn 85ste misschien ook wel zo.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 19:42:39
...Hij kan tijdelijk alleen nog maar experimenteren met slaapzakken in verschillende vormen en kleuren.

:hehe:  ;D

Deze is leuk.

chansig

Jm lab, KEF,  Scan Speak Event, AP Spark, LUA, A Capella, Von Sweikert, Scan Speak Reference en nog 2 keer Scan Speak....en nu D&D.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.