HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

chansig

Je bedoelt met zo ver letterlijk een afstand ?

Als je geen reacties van anderen (zoals van mij) wilt dan kan je beter een pm sturen waarin je de vraag direct aan de persoon stelt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 14:03:47
Je bedoelt met zo ver letterlijk een afstand ?

Als je geen reacties van anderen (zoals van mij) wilt dan kan je beter een pm sturen waarin je de vraag direct aan de persoon stelt.

Gr. Hans
nee hoor, je mag antwoorden wat je wil, geef alleen aan dat ik interesse heb in de mening van Huub in deze. :)
JBL PRX Power!

Tjeb

Hey, gaaf Raphie is neerlandicus!!
Dat is mooi man, als ik mijn scriptie Nederlands nog eens moet schrijven kan ik dus bij Raphie-check terecht!!

Maar misschien moet je die vraag dan per pm aan de persoon in kwestie stellen en niet in een open topic op een zodanige zure zuigende manier met teveel omwegen zodat het lijkt of je eigenlijk helemaal niet naar zijn mening op zoek bent maar gewoon je punt wilt doordrijven....

Huub zijn mening is toch glashelder of niet dan??


chansig

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 14:09:13
nee hoor, je mag antwoorden wat je wil, geef alleen aan dat ik interesse heb in de mening van Huub in deze. :)

Ah oke...ik dacht even dat je bedoelde dat Tjeb niet "mocht" reageren van je. Maar gelukkig.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Sorry Huub, nu kaap ik je topic ook met niets zeggende zaken... :closedeyes:

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 11:30:20
Even puur uit nieuwsgierigheid, hoe werkt dat in je hoofd, dat een kabel (beetje koper en wat isolatie) evenveel kost als je versterker? Kan me voorstellen dat wanneer je de kabel voor een ramprijs koopt je hem niet laat liggen, maar wanneer je voor beiden daadwerkelijk €1.000 out of pocket bent, vind je het dan zelf ook niet een beetje vreemd?

Hoe het werkt: je besteedt weinig aandacht aan kabels, je krijgt een kabel mee om eens te proberen, bij het beluisteren besef je dat je door mensen als jij steeds op het verkeerde been bent gezet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Niet teveel naar mensen luisteren die denken dat ze wat weten maar nooit verder komen dan wetenschappelijk kan het niet. Gewoon naar een goede dealer die je dingen laat proberen...  Dan kun je zelf een oordeel vellen. Ik heb dan het geluk dat C&d goedkoop is en veel kabels heeft.

En afhankelijk van je set klinkt de ene kabel beter of juist slechter, terwijl het in een andere set weer perfect kan klinken.
Daarnaast spelen naast je set ook andere dingen mee zoals eigen stroomgroep en de aanvoerkabel. Belden is een wat donkere kabel, niet verkeerd maar zeker niet open, en alles speelt mee. Gewoon veel testen ook netsnoeren zelfs connectoren maken verschil al gebruik ik iego gold, goed en tenminste betaalbaar. Furutech is gewoon belachelijk geprijsd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Lodewijk

Qua kijkcijfers behoort dit topic, samen met dat van onze Rotterdamse vriend, zonder twijfel tot de kroonjuwelen van dit forum. Dat heeft Hubert toch mooi voor mekaar :D

Markus2

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 15:10:55
Hoe het werkt: je besteedt weinig aandacht aan kabels, je krijgt een kabel mee om eens te proberen, bij het beluisteren besef je dat je door mensen als jij steeds op het verkeerde been bent gezet.

Je laat het zelf gebeuren Huub.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: frank2 op april 10, 2017, 15:25:39
Niet teveel naar mensen luisteren die denken dat ze wat weten maar nooit verder komen dan wetenschappelijk kan het niet. Gewoon naar een goede dealer die je dingen laat proberen...  Dan kun je zelf een oordeel vellen. Ik heb dan het geluk dat C&d goedkoop is en veel kabels heeft.

En afhankelijk van je set klinkt de ene kabel beter of juist slechter, terwijl het in een andere set weer perfect kan klinken.
Daarnaast spelen naast je set ook andere dingen mee zoals eigen stroomgroep en de aanvoerkabel. Belden is een wat donkere kabel, niet verkeerd maar zeker niet open, en alles speelt mee. Gewoon veel testen ook netsnoeren zelfs connectoren maken verschil al gebruik ik iego gold, goed en tenminste betaalbaar. Furutech is gewoon belachelijk geprijsd.

Hmmmm...dit maakt het natuurlijk erg lastig voor Huub. Ik had gehoopt dat jij met je ervaring had kunnen vertellen wat goed zal zijn in de set van Huub. Maar eigenlijk schrijf je dat je er weinig zinnigs/behulpzaams over kan zeggen.

Jammer...nou is toch nog voor latere zorg.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Read my lips... ik ga geen toestanden uithalen om mijn stroomvoorziening te veranderen. Ondanks de immense druk van Chansig!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 17:00:39
Read my lips... ik ga geen toestanden uithalen om mijn stroomvoorziening te veranderen. Ondanks de immense druk van Chansig!
Oké. Op basis van welk gegeven is dit je besluit (dan)? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 17:00:39
Read my lips... ik ga geen toestanden uithalen om mijn stroomvoorziening te veranderen. Ondanks de immense druk van Chansig!

Oke...maar dan laat je wel behoorlijk wat potentie van je set liggen. Ik kreeg ook even het idee dat je het wel een goed idee vond. Maar ik laat het wel rusten. Misschien hebben we het er morgen nog wel even over.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 17:17:07
Oke...maar dan laat je wel behoorlijk wat potentie van je set liggen. Ik kreeg ook even het idee dat je het wel een goed idee vond. Maar ik laat het wel rusten. Misschien hebben we het er morgen nog wel even over.

Gr. Hans

Ik had eigenlijk een beetje het idee dat je me aan het belazeren was. Maar daar hebben we het morgen ook nog wel even over.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Ik heb geschreven wat ik ging doen. Het gaat er dan ook niet om of ik het geloof, maar of dat het klopt wat ik zeg. Als ik poep praat moet je het gewoon zeggen. Morgen wordt het een mooie avond.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kaakberg

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 20:57:36
Uiteraard, ik heb pas 2 keer een intelligentietest gedaan en kwam uit op een IQ van 218.

tellen was geen onderdeel van de test?

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Als ik me het goed herinner gingen de kurkjes en de tegel niet goed samen toch?

Ben je voor zulke problemen niet bang met de lamp?

Raphie

Citaat van: Baardmannetje op april 10, 2017, 19:41:15
Als ik me het goed herinner gingen de kurkjes en de tegel niet goed samen toch?

Ben je voor zulke problemen niet bang met de lamp?
de lamp werkt alleen bij oosterwind...
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 10, 2017, 19:41:15
Als ik me het goed herinner gingen de kurkjes en de tegel niet goed samen toch?

Ben je voor zulke problemen niet bang met de lamp?

Ook weer zo'n inlevende vraag. De tegels heb ik al een jaartje geleden weggedaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 19:43:23
de lamp werkt alleen bij oosterwind...

Wat voor kabels heb jij eigenlijk? En kunnen we daar allemaal nog wat van leren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)