HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 10:35:24
Even voor mij...dat doe jij niet ?

Gr. Hans

Niet meer zo enthousiast als vroegguh, Hans ;D

Maar blijf altijd in het grijs gebied.
Dat dan weer wel.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Je ziet het nog niet.

Geeft niet, we hebben nog wel even!

Maar nu niet, andere 'verplichtingen' roepen.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 10:37:48
Je ziet het nog niet.

Geeft niet, we hebben nog wel even!

Maar nu niet, andere 'verplichtingen' roepen.
Aan/op mij gericht, Beardy?

Oh!...Dat is dan wel weer jammer..
Was er net voor gaan zitten om tot inzicht gebracht te worden. ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Huub, geniet ervan.
Wij zijn de eindgebruiker. Wij bepalen.
En waardoor dat tot stand gebracht wordt boeit niet. :)

Music, maestro...... :notify:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

djoeri

Er staat een paar AQ rocket 88 in de verkoopsectie, je moet ze alleen nog afmonteren, voor een leuke prijs.

Gr Djoeri

Markus2

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 09:10:50
Hoor jij uberhaupt wel eens verschillen, je bent zo extreem negatief tegen mensen die dat wel doen. Ik snap niet waarom dat is.

Kritisch of negatief van elkaar scheiden is blijkbaar geen sinecure.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 09:19:38
Wat mij vooral opvalt is dat er steeds geroepen wordt dat er geen verschillen zijn, maar een mooie kabel lenen bij een audiozaak om zelf te proberen is dan blijkbaar teveel moeite. Ook komt steeds hetzelfde misverstand terug dat het klauwen met geld moet kosten. Met tweedehands inkopen valt dit enorm mee, de doorverkoop waarde is nagenoeg de inkoop prijs.

Groetjes Walter

Je vergeet daarbij gemakshalve de geschiedenis die betreffende personnen kennen waar het hifi betreft. Je gebruikt dus een loos argument om je zaak te bekrachtigen.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 09:54:57
Beste Hans,

Wat je hier boven met veel woorden impliciet lijkt te zeggen, is dat omdat jij geen verschillen kon horen, niemand verschillen zal of kan horen.

Groetjes Walter

Zo, goed gelezen....

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Ach, dat hoort ook wel een beetje bij de draadjes van Huub. Komt straks vast wel weer goed. Ik heb er wel vertrouwen in.

Groeten...

Markus2

Citaat van: dre73 op april  8, 2017, 13:12:02
Zonde dat het zo'n zeik topic is geworden....... :(

Zeiktopic? Neuh, wellicht iets "scherper", maar meer niet volgens mij.

Ik hoop dat de nieuwe kabels Huub's verwachtingen ruimschoots zullen overtreffen. Dat is toch mooi?! Dat ik die ervaring (zeer waarschijnlijk) niet zal hebben zal Huub's plezier niets in de weg staan. En gelijk heeft'ie.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: djoeri op april  8, 2017, 12:17:37
Er staat een paar AQ rocket 88 in de verkoopsectie, je moet ze alleen nog afmonteren, voor een leuke prijs.

Gr Djoeri

Er horen ook nog van die 72 volts-kastjes bij.

Nee morgen heb ik de gehele kabelsectie geup-grade.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sirius666

Citaat van: Markus2 op april  8, 2017, 13:17:35
Zeiktopic? Neuh, wellicht iets "scherper", maar meer niet volgens mij.

Ik hoop dat de nieuwe kabels Huub's verwachtingen ruimschoots zullen overtreffen. Dat is toch mooi?! Dat ik die ervaring (zeer waarschijnlijk) niet zal hebben zal Huub's plezier niets in de weg staan. En gelijk heeft'ie.

Groet, Mark ;)

^^




djoeri

CitaatEr horen ook nog van die 72 volts-kastjes bij.

Dat is jammer, ik vond het al vreemd dat het van die kale kabels zijn, is niet iets voor audioquest.

Ik ben van mening dat dit juist het beste moment voor kabels is, de speaker en versterker staan al redelijk en met de kabels kun je net dat laatste beetje eruit halen. En omdat je de set langer kent ga je kleine verschillen beter opmerken. Ik experimenteer zelfs met andere weerstanden in mijn stappen regelaar dus je kan het heel ver drijven of andere caps in mijn eindversterker.

Succes met de zoektocht

HuubF

Citaat van: djoeri op april  8, 2017, 17:23:18
Dat is jammer, ik vond het al vreemd dat het van die kale kabels zijn, is niet iets voor audioquest.

Ik ben van mening dat dit juist het beste moment voor kabels is, de speaker en versterker staan al redelijk en met de kabels kun je net dat laatste beetje eruit halen. En omdat je de set langer kent ga je kleine verschillen beter opmerken. Ik experimenteer zelfs met andere weerstanden in mijn stappen regelaar dus je kan het heel ver drijven of andere caps in mijn eindversterker.

Succes met de zoektocht

Klopt, dit is het moment in mijn situatie. Maar eigenlijk moet je met niet-klinkende (en kennelijk erg dure) kabels beginnen. Wie weet was ik dan al jaren geleden tevreden geweest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april  8, 2017, 19:12:12
Klopt, dit is het moment in mijn situatie. Maar eigenlijk moet je met niet-klinkende (en kennelijk erg dure) kabels beginnen. Wie weet was ik dan al jaren geleden tevreden geweest.

Hoe bepalen jullie "het" moment? Dat volg ik niet helemaal. Je opmerking hierboven lijkt dan ook niet geheel in lijn met "het" moment, dit daar je met deze posting enigszins aangeeft dat dure en/of goede kabels het startpunt moeten (kunnen) zijn.
In dat opzicht ben je ruim het momentum gepasseerd.

:D

Groet, mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

djoeri

CitaatKlopt, dit is het moment in mijn situatie. Maar eigenlijk moet je met niet-klinkende (en kennelijk erg dure) kabels beginnen. Wie weet was ik dan al jaren geleden tevreden geweest.

Ik ben van mening dat een systeem met een simpele 2.5mm2 koper kabel ook gewoon goed moet klinken, anders is de set niet goed. Dat je na bijvoorbeeld een half jaar gaat experimenteren met een betere kabel om die laatste winsten te pakken is in mijn oren de beste manier. Je kent dan de set beter en kan een verandering beter plaatsen. Nog beter is eerst de zwaktes benoemen van je set en daarop anticiperen met bijvoorbeeld een betere kabel om zo het doel te bereiken.


HuubF

Citaat van: djoeri op april  8, 2017, 19:56:47
Ik ben van mening dat een systeem met een simpele 2.5mm2 koper kabel ook gewoon goed moet klinken, anders is de set niet goed. Dat je na bijvoorbeeld een half jaar gaat experimenteren met een betere kabel om die laatste winsten te pakken is in mijn oren de beste manier. Je kent dan de set beter en kan een verandering beter plaatsen. Nog beter is eerst de zwaktes benoemen van je set en daarop anticiperen met bijvoorbeeld een betere kabel om zo het doel te bereiken.

Ik heb geen idee waarom zo'n dure kabel heel anders klinkt dan een gewone maar het scheelt merkwaardig veel. Je zou zo maar een andere speaker of versterker kunnen gaan kopen omdat je nog iets mist. 

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  8, 2017, 19:22:54
Hoe bepalen jullie "het" moment? Dat volg ik niet helemaal. Je opmerking hierboven lijkt dan ook niet geheel in lijn met "het" moment, dit daar je met deze posting enigszins aangeeft dat dure en/of goede kabels het startpunt moeten (kunnen) zijn.
In dat opzicht ben je ruim het momentum gepasseerd.

Kabels klinken niet, daar is iedereen het over eens. Tot nu toe was de gedachte dat dik koper van de Gamma goed genoeg zou moeten zijn. Maar nu loop ik tegen iets merkwaardigs aan: kabels kunnen wel degelijk meer laten horen. Daaruit trek ik voor mijn eigen werkelijkheidsbubbel de conclusie dat kabels waar weinig aandacht aan is besteed het signaal op de één of andere manier vervormen.

Dus is het stom om een zoektocht waarin je wat geld denkt te gaan uitgeven te beginnen met goedkope kabels. Misschien had ik die Elacs met de Rocket 88 wél goed gevonden.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april  8, 2017, 21:23:08
Kabels klinken niet, daar is iedereen het over eens. Tot nu toe was de gedachte dat dik koper van de Gamma goed genoeg zou moeten zijn. Maar nu loop ik tegen iets merkwaardigs aan: kabels kunnen wel degelijk meer laten horen. Daaruit trek ik voor mijn eigen werkelijkheidsbubbel de conclusie dat kabels waar weinig aandacht aan is besteed het signaal op de één of andere manier vervormen.

Dus is het stom om een zoektocht waarin je wat geld denkt te gaan uitgeven te beginnen met goedkope kabels. Misschien had ik die Elacs dan wél goed gevonden.

Neh, de Roksan is de beperkende factor ;) Als een versterker+speaker combi hard genoeg kan houdt dat niet in dat deze versterking, al lijken het genoeg watts, alles uit een speaker zal halen.

Ik zou eerder werk gaan maken van een mooi kleed Huub. Met dat, kabels en de audiolamp zal je snel in je nopjes zijn.

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april  8, 2017, 21:38:03
Neh, de Roksan is de beperkende factor ;) Als een versterker+speaker combi hard genoeg kan houdt dat niet in dat deze versterking, al lijken het genoeg watts, alles uit een speaker zal halen.
En dat bepaal je (ook) "hoe" precies? Daarnaast vraag ik me af of Huub het hiermee onverdeeld eens is?
Citaat
Ik zou eerder werk gaan maken van een mooi kleed Huub. Met dat, kabels en de audiolamp zal je snel in je nopjes zijn.
Het kleed kan in ieder geval geen kwaad. Hoogpolig gaarne.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

djoeri

CitaatIk heb geen idee waarom zo'n dure kabel heel anders klinkt dan een gewone maar het scheelt merkwaardig veel. Je zou zo maar een andere speaker of versterker kunnen gaan kopen omdat je nog iets mist. 

Ja, kabels kunnen veel doen al ga je dat pas merken als je een set beter kent of je moet een goede HIFI boer hebben die echt goed weet te combineren. Als je een referentie kader opbouwt kun je makkelijker zeggen bij dit type geluid kan ik beter deze kabel of versterker gebruiken maar daarvoor moet je heel veel luisteren en leren herkennen.

Sirius666

Citaat van: Markus2 op april  8, 2017, 21:48:35
En dat bepaal je (ook) "hoe" precies?

Daarnaast vraag ik me af of Huub het hiermee onverdeeld eens is?

Het kleed kan in ieder geval geen kwaad. Hoogpolig gaarne.

Groet, Mark :)

Hoe kom je daar in hemelsnaam bij om je dat af te vragen? Heel apart.

Hoe kom je daar in hemelsnaam bij om je dat af te vragen? Heel apart.

Godzijdank dat je het kleed zo enthousiast ontvangt :D