HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 09:54:57
Beste Hans,

Wat je hier boven met veel woorden impliciet lijkt te zeggen, is dat omdat jij geen verschillen kon horen, niemand verschillen zal of kan horen.

Groetjes Walter

Nee...ik hoor ze ook en zal dat ook niet ontkennen. Ik weet dat jij of Huub of wie dan ook de verschillen horen, ook echt horen. Enige verschil tussen jullie en mij is dat ik altijd twijfel of het wel klopt wat ik hoor. Volgens mij hebben jullie die twijfel nooit.

Citaat van: addesmo op april  8, 2017, 09:54:39
Voelt zeker goed om mensen te kwetsen.
Bedankt

Je kiest ervoor om je gekwetst te voelen... ;) Have a nice day..geniet van het weekend.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 09:10:50
Hoor jij uberhaupt wel eens verschillen, je bent zo extreem negatief tegen mensen die dat wel doen. Ik snap niet waarom dat is.

Hoor jij wel eens geen verschillen?

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  8, 2017, 09:13:17
Het is een beetje een sekte. Ons wordt wel eens verweten dat we een sekte zijn maar één van de kenmerken van een sekte is dat ze maar een beperkt blikveld hebben.

En dat kun je van ons niet zeggen.

Grappig, hoe totaal verschillend perceptie kan zijn.

Hans en ik hebben juist heel veel geprobeerd. Alleen accepteren wij de realiteit.

:smile:

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik probeer niet zozeer naar verschillen te luisteren, liever eerst de algehele indruk, wordt het beter ja of nee? Waar dat dan door komt en waar de verschillen precies zitten is veel lastiger om aan te duiden dat kost mij weken luisteren.

Maar concreet, laatst had ik een paar interlinks uitgewisseld, beide klonken erg goed, de ene niet direct beter of slechter dan de ander, enige verschillen zullen er vast zijn maar niet zodanig dat ik liever type A of type B zou kiezen.

Groetjes Walter

scrutinizer

Hans post als een soort van interferentie....een bijproduct op het content.

Beardy heeft hem in de keel vandaar zijn ondertoon.

Ik denk dat het verders, in het echie, gewoon gezellige people zijn.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 10:08:16
Grappig, hoe totaal verschillend perceptie kan zijn.

Hans en ik hebben juist heel veel geprobeerd. Alleen accepteren wij de realiteit.

:smile:

Welke realiteit?

Je praat over perceptie. Toch?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:10:53
Hans post als een soort van interferentie....een bijproduct op het content.

Beardy heeft hem in de keel vandaar zijn ondertoon.

Ik denk dat het verders, in het echie, gewoon gezellige people zijn.

Praat gewoon over je eigen tekortkomingen...ik ken die van mij.  ;)

Jij bent in het echie vast ook gewoon gezellig.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour



op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:11:53
Welke realiteit?

Je praat over perceptie. Toch?

Lees even verder terug. Dan krijg je context waarschijnlijk wel mee.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 10:13:08
Praat gewoon over je eigen tekortkomingen...ik ken die van mij.  ;)

Jij bent in het echie vast ook gewoon gezellig.

Gr. Hans

Die heb ik ook, Hans...maar heb niet zo de behoefte deze te ventileren en zijn nogal off topic. ;D

Ik wel denk dat we het goed kunnen vinden... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 10:13:23
Dat ze slechte oren hebben... what else?

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Schrijft iemand die er weken, zo niet maanden over doet om een eventueel verschil te horen...

:P

chansig

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 10:10:42
Ik probeer niet zozeer naar verschillen te luisteren, liever eerst de algehele indruk, wordt het beter ja of nee? Waar dat dan door komt en waar de verschillen precies zitten is veel lastiger om aan te duiden dat kost mij weken luisteren.

Maar concreet, laatst had ik een paar interlinks uitgewisseld, beide klonken erg goed, de ene niet direct beter of slechter dan de ander, enige verschillen zullen er vast zijn maar niet zodanig dat ik liever type A of type B zou kiezen.

Groetjes Walter

Dat langer luisteren om dan vervolgens verschillen vast te kunnen stellen ben ik ook niet zo van. Daarvoor weet ik inmiddels dat je erg snel aan een slecht/ander/beter geluid kan wennen en om dan vervolgens op je audiogeheugen te gaan teren ? Een ABX kunnen ze al niet aan...laat staan een vergelijking maar over een aantal weken/maanden.

Inspelen is wennen van de hersenen aan het geluid, match is smaak idem voor synergie...ja synergie dat de luisteraar gewend is aan het geluid.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat alles al wel een keer gezegd is ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 10:15:13
Lees even verder terug. Dan krijg je context waarschijnlijk wel mee.

Nee is niet nodig, Beardy.
Ik heb niet zo de behoefte om mensern te wijzen op wat ze wel dan niet kunnen
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:16:15
Ik wel denk dat we het goed kunnen vinden... ;)

Tuurlijk......irl verdwijnen alle scherpe kantjes...maar geef me een toetsenbord en ik ga helemaal los.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 10:17:04
Dat langer luisteren om dan vervolgens verschillen vast te kunnen stellen ben ik ook niet zo van. Daarvoor weet ik inmiddels dat je erg snel aan een slecht/ander/beter geluid kan wennen en om dan vervolgens op je audiogeheugen te gaan teren ? Een ABX kunnen ze al niet aan...laat staan een vergelijking maar over een aantal weken/maanden.

Inspelen is wennen van de hersenen aan het geluid, match is smaak idem voor synergie...ja synergie dat de luisteraar gewend is aan het geluid.

Maar hebben jullie ook niet het idee dat alles al wel een keer gezegd is ?  :D

Gr. Hans

He he ....NEXT!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:17:29
Nee is niet nodig, Beardy.
Ik heb niet zo de behoefte om mensern te wijzen op wat ze wel dan niet kunnen

Ach. Ik deel mijn inzichten en verworven kennis graag!

Delen = leuk

:pompom:

chansig

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:17:29
Ik heb niet zo de behoefte om mensern te wijzen op wat ze wel dan niet kunnen

Zelfspot...mooi om te zien.

:D :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het gaat nu echt nergens meer over... :D

Huub ???? Ingrijpen...afkappen...zelf heb ik die interne grens niet.

Ik ga even koffie drinken...maak er een mooie muzikale dag van hier speelt nu op een bedroevend slecht niveau (gelukkig hoor ik ook dat verschil niet) Young Gods met summer eyes.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 10:21:22
Ach. Ik deel mijn inzichten en verworven kennis graag!

Delen = leuk

:pompom:

Maar dan wel als zijnde "De waarheid".... ;)

Klinkt fout......Is net of je het aan de deur krijgt aangereikd ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:25:20
Maar dan wel als zijnde "De waarheid".... ;)

Klinkt fout......Is net of je het aan de deur krijgt aangereikd ::)

Dus iemand die verschillen hoort, dat is de waarheid. Allemaal volkomen logisch en plausibel. En iemand die wat minder verschillen hoort mag dat niet als waarheid verkondigen?

Zie je een verband?

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 10:28:42
Dus iemand die verschillen hoort, dat is de waarheid. Allemaal volkomen logisch en plausibel. En iemand die wat minder verschillen hoort mag dat niet als waarheid verkondigen?

Zie je een verband?

Misschien zegt niemand dat zo expliciet...... ::)

...en heeft een ieder gewoon zijn perceptie en beleving van dit alles.

Niets mis mee. Toch?
Mits je graag je inzichten en verworven kennis oplegt natuurlijk ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2017, 10:33:01
Mits je graag je inzichten en verworven kennis oplegt ;)

Even voor mij...dat doe jij niet ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.