HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Het lijkt erop dat ik een interlink en speakerkabel heb aangekocht die ontworpen zijn door de man die ook de Roksan versterkers heeft ontworpen. Ik geloof wel in synergie. Het merk heet Vertere en de types zijn Pulse X en Pulse B. Het alternatief was Chord maar die zijn 2e-hands niet gemakkelijk te vinden. De nieuwprijs was extreem, de tweedehandsprijs nét binnen mijn budget.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maikel_audionerd

De Russell's waren wel ingespeeld neem ik aan..?
Die vertere kabel ziet er wel netjes opgebouwd uit. (Edit, zie nu dat t één kabel is)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HuubF

Citaat van: Maikel_audionerd op april  8, 2017, 05:57:03
De Russell's waren wel ingespeeld neem ik aan..?
Die vertere kabel ziet er wel netjes opgebouwd uit. (Edit, zie nu dat t één kabel is)

Begrijpelijke vraag maar die waren wel ingespeeld. Even afwachten nog of de nieuwe kabel iets (niet) doet. Ze staan nog niet te koop. Weet ik zondag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


addesmo

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 08:10:08
Dus de snoertjes zijn nu duurder dan de speakers zelf..?

:crazy:

Zo ja, wat dan? Dit heeft een erg negatieve ondertoon.

Contour

Zolang het er beter door gaat klinken en Huub het geld kan missen, zie ik het probleem niet. Bovendien met tweedehands kun je de kabels later gewoon doorverkopen zonder er veel bij in te leggen.

Gr. Walter

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 08:10:08
Dus de snoertjes zijn nu duurder dan de speakers zelf..?

:crazy:

De nieuwprijzen zijn zo ongeveer:

Dac ~2000
Versterker ~2500
Speakers ~2300
Digitale kabels ~300
Interlink ~1000
LS-kabel ~2500

Uiteraard het meeste 2e-hands gescoord, soms van een oud vrouwtje in een ver land. Mooi in balans toch?

Of zou jij gewoon koper van de Gamma gebruiken? Dat heb ik serieus geprobeerd maar dat is bullshit. Probeer maar eens een 'echte' kabel. Dat kan eenvoudig door er één te lenen bij de locale hifi-boer. Als je geen verschil hoort: niets aan de hand toch? Maar er zal een wereld voor je opengaan en je zult je afvragen waarom je altijd naar die domme praat van niet-gelovers hebt geluisterd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: addesmo op april  8, 2017, 08:34:31
Zo ja, wat dan? Dit heeft een erg negatieve ondertoon.

Klopt...zelfrelecterend vermogen van jou is in ieder geval aanwezig..hulde. :pompom:

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  8, 2017, 08:58:57
Of zou jij gewoon koper van de Gamma gebruiken? Dat heb ik serieus geprobeerd maar dat is bullshit. Probeer maar eens een 'echte' kabel. Dat kan eenvoudig door er één te lenen bij de locale hifi-boer. Als je geen verschil hoort: niets aan de hand toch? Maar er zal een wereld voor je opengaan en je zult je afvragen waarom je altijd naar die domme praat van niet-gelovers hebt geluisterd.

Ik heb actieve speakers. Daar zit een prima Belden in.

En trouwens.... Je weet toch tegen wie je het hebt? Ik hoor geen verschillen als ze er niet zijn.

:music:

Contour

Hoor jij uberhaupt wel eens verschillen, je bent zo extreem negatief tegen mensen die dat wel doen. Ik snap niet waarom dat is.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april  8, 2017, 09:02:55
Ik heb actieve speakers. Daar zit een prima Belden in.

En trouwens.... Je weet toch tegen wie je het hebt? Ik hoor geen verschillen als ze er niet zijn.

:music:

Weet ik, mijn uitspraak is dan ook over jouw rug naar een grotere audience.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op april  8, 2017, 09:10:50
Hoor jij uberhaupt wel eens verschillen, je bent zo extreem negatief tegen mensen die dat wel doen. Ik snap niet waarom dat is.

Het is een beetje een sekte. Ons wordt wel eens verweten dat we een sekte zijn maar één van de kenmerken van een sekte is dat ze maar een beperkt blikveld hebben.

En dat kun je van ons niet zeggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Wat mij vooral opvalt is dat er steeds geroepen wordt dat er geen verschillen zijn, maar een mooie kabel lenen bij een audiozaak om zelf te proberen is dan blijkbaar teveel moeite. Ook komt steeds hetzelfde misverstand terug dat het klauwen met geld moet kosten. Met tweedehands inkopen valt dit enorm mee, de doorverkoop waarde is nagenoeg de inkoop prijs.

Groetjes Walter

addesmo

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 08:59:57
Klopt...zelfrelecterend vermogen van jou is in ieder geval aanwezig..hulde. :pompom:

Gr. Hans

Niet relevant

chansig

Citaat van: addesmo op april  8, 2017, 09:32:31
Niet relevant

Dan moet je het niet posten.

Maar euhhh....gaan we weer elkaar wederom afzeiken over de wijze waarop we de hobby beleven en uitvoeren ?

@Contour: Waarom zou je dure/andere/"betere" kabels kopen/proberen als je op een bepaald moment het verschil niet meer hoort/ervaart ?

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Als je het verschil niet hoort tussen Huub zijn 2500 euro kabel en een stuk koperkabel uit de bouwmarkt, dan is er inderdaad geen meerwaarde. Echter dit wil niet automatisch zeggen dat anderen ook geen verschil zullen horen, iedereen luistert anders en sommige mensen zijn blijkbaar meer gevoelig voor dit soort zaken of hebben simpelweg een iets beter gehoor.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 09:35:25
Dan moet je het niet posten.

Maar euhhh....gaan we weer elkaar wederom afzeiken over de wijze waarop we de hobby beleven en uitvoeren ?

@Contour: Waarom zou je dure/andere/"betere" kabels kopen/proberen als je op een bepaald moment het verschil niet meer hoort/ervaart ?

Gr. Hans

Ik voel me eerlijk gezegd belazerd. Ik ben deze zoektocht oprecht begonnen met goed=goed-genoeg versterkers en de verwachting dat kabels er niet zo veel toe doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 09:35:25
Dan moet je het niet posten.

Maar euhhh....gaan we weer elkaar wederom afzeiken over de wijze waarop we de hobby beleven en uitvoeren ?

@Contour: Waarom zou je dure/andere/"betere" kabels kopen/proberen als je op een bepaald moment het verschil niet meer hoort/ervaart ?

Gr. Hans

Even uitleggen.
Het is totaal niet relevant of ik reflecterend vermogen heb.
Jij leest bovendien iets wat ik anders bedoel.

chansig

@Contour: Klopt...maar dat is niet wat je zegt...je zegt dan anderen de moeite niet nemen etc. Lijkt een soort van verwijt in te zitten, of iets van niet geprobeerd is je mond dichthouden ?

Vorig jaar nog een AQ Vodka Ethernet kabel gebruikt (Iets voor Huub), gekocht omdat ik het verschil hoorde. Vervolgens weer terug naar de standaard omdat ik opnieuw verschil hoorde. Paar jaar terug nog een dure Nordost geprobeerd, vorig jaar nog AQ interlinks gekocht en weer verkocht. Ook met versterkers in de weer geweest....

Laten we het erop houden dat de sets van de mensen die verschillen horen allemaal beter in staat zijn om verschillen hoorbaar te maken en daarnaast dat al die mensen anders/beter luisteren waardoor ze de verschillen ook nog eens horen.

Ik hoop dat je begrijpt dat bovenstaande een verklaring is die op zijn zachts gezegd weinig tot geen hout snijdt. Verder niet boeiend...maar ik kan er weinig mee. Dan maar een sektelid. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: addesmo op april  8, 2017, 09:45:08
Even uitleggen.
Het is totaal niet relevant of ik reflecterend vermogen heb.
Jij leest bovendien iets wat ik anders bedoel.

Ik sluit alleen aan bij wat je schrijft...dat je het anders bedoeld kan ik weinig aan doen.

Maar inderdaad niet relevant...maar dat zijn veel van je posts niet. Dus ook daar zijn we het wederom eens met elkaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gisteren lag ik vrij laat in bed, ws in mijn alcoholpercentage op dit moment ook nog iets te hoog...dus neem dat mee in wat en hoe ik post.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Citaat van: chansig op april  8, 2017, 09:49:50
Gisteren lag ik vrij laat in bed, ws in mijn alcoholpercentage op dit moment ook nog iets te hoog...dus neem dat mee in wat en hoe ik post.  :D

Gr. Hans

Voelt zeker goed om mensen te kwetsen.
Bedankt

Contour

Beste Hans,

Wat je hier boven met veel woorden impliciet lijkt te zeggen, is dat omdat jij geen verschillen kon horen, niemand verschillen zal of kan horen.

Groetjes Walter