HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind je zeker niet dom hoor, je doet gewoon je ding, je bent niet onder hypnose of zo, maar je doet alles bewust en met plezier. Alleen dit tweaken is voor jou de hobby, je wilt helemaal geen rust.
JBL PRX Power!

MAW

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 10:08:46
Laat ik voorop stellen dat ik vereerd ben met zoveel aandacht.

Maar wat je redenering volledig onderuit haalt is de veronderstelling dat ik een willoos slachtoffer van bijzonder veel dingen tegelijk zou zijn. Dat kan helemaal niet want ik beschouw mezelf als uitzonderlijk intelligent. De bewijzen hiervoor worden ongevraagd opgediend in posts als deze.

Natuurlijk lijkt het zo af en toe eindeloos. Maar wat het voor mij voornamelijk leuk maakt is dat vrijwel alle constateringen lijnrecht tegen die van jou, MAW en een heleboel anderen in gaan. En dat maakt het gesputter voor mij onweerstaanbaar leuk.

Want mannen als jij kunnen hun smalle en malle idee van de werkelijkheid alleen in stand houden door de halve wereld voor gek te verklaren. Anders past het allemaal niet. Dus moet jij mij wel dom vinden. Mag natuurlijk alleen denk ik daar anders over.

IQ is een normaalverdeling. Ik weet niet wat jij 'uitzonderlijk' noemt.

Ik ben zwaar onder de indruk van mensen die extreem diepe inzichten kunnen brengen, ogenschijnlijk onsamenhangende zaken in verband weten te brengen en sterke inductieve en deductieve logische redenaties 'als vanzelve' afrollen. En dat zie je eigenlijk altijd terug bij mensen die een (naar mijn mening uitzonderlijk) hoge intelligentie hebben.

Als ik dan kijk naar wat in dit topic gebeurt komt het relatief zachtjes gezegd wat a-radioneel, ad-hoc en ondoordacht over. Maargoed, los daarvan denk ik dat er helemaal niet zo'n hoge intelligentie nodig is om zaken van alle kanten te bekijken alvorens rationele keuzes te maken  voor het samenstellen van een audio set. En om keuzes te maken op basis van gevoel is al helemaal geen intelligentie nodig..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 10:47:34
IQ is een normaalverdeling. Ik weet niet wat jij 'uitzonderlijk' noemt.

Gewoon, intelligenter dan sommige andere posters hier. Er zit soms een tergend gebrek aan logica in posts.

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 10:47:34
Als ik dan kijk naar wat in dit topic gebeurt komt het relatief zachtjes gezegd wat a-radioneel, ad-hoc en ondoordacht over...

Ad-hoc en 'a-radioneel' prima. Maar waarom toch weer dat 'ondoordacht'. Je blijft een beetje proberen om over de hoofden van onwetenden jezelf als een weldenkend wezen neer te zetten. Terwijl het in mijn ogen juist andersom is.

Ik kan weer niet begrijpen dat mensen jaar-in jaar-uit ergens tegen kunnen zijn zonder het zelf te hebben willen ervaren. En als je ze dan in real life spreekt blijkt het helemaal niet zo zwart-wit te zijn.

Nee, we leggen liever topics plat.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

 :withstupid:
Citaat van: solitaire op april  5, 2017, 21:10:17
kan je hierover uitleg geven ?


soli

De componenten zijn boven elkaar opgesteld, niet naast elkaar.
Dat is alles. Zo kan er mooi een audiotegel onder de componenten, want die werkt enkel verticaal uit op de apparaten die zich erboven bevinden.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

MAW

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 11:01:01
Gewoon, intelligenter dan sommige andere posters hier. Er zit soms een tergend gebrek aan logica in posts.

Meetbare intelligentie (IQ) toont nogmaals een normaalverdeling. Er is geen hoge intelligentie vereist om intelligenter te zijn dan sommige andere mensen. Sterker nog, zelfs een zeer lage intelligentie is al voldoende om intelligenter te zijn dan sommige anderen.

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 11:01:01
Ik kan weer niet begrijpen dat mensen jaar-in jaar-uit ergens tegen kunnen zijn zonder het zelf te hebben willen ervaren.

Als je het hebt over je set is dat niet subjectief. Als je het hebt over je beleving daarvan wel.
Zolang je subjectieve ervaringen op je omgeving projecteert hoef je helemaal niets te ervaren om dat te kunnen ontkrachten. Het is simpelweg geen kloppende redenatie.

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 11:01:01
Ad-hoc en 'a-radioneel' prima. Maar waarom toch weer dat 'ondoordacht'. Je blijft een beetje proberen om over de hoofden van onwetenden jezelf als een weldenkend wezen neer te zetten. Terwijl het in mijn ogen juist andersom is.
Als je spreekt over 'de beste set' (nota bene de topic titel) gaat het puur over een objectief gegeven.

Als je dan toch een grote waarde geeft aan 'beleving' (wat natuurlijk prima is), zou ik op zijn minst verwachten dat je je beleving volgt voor die items, waarvan een objectieve basis bestaat dat variatie daarin ook objectief gezien de meeste impact heeft op de daadwerkelijke prestatie ervan.

Dan zou je namelijk keuzes maken die zowel subjectief als objectief verantwoordt zijn. Aangezien je dat niet doet, komt het op mij ondoordacht over. Een andere mogelijkheid is dat je significant intelligenter bent dan ik, en dat ik het daardoor niet kan volgen.

Laten we voor het gemak en de vrede maar van dat laatste uit gaan dan! ;)
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 11:17:39
Meetbare intelligentie (IQ) toont nogmaals een normaalverdeling. Er is geen hoge intelligentie vereist om intelligenter te zijn dan sommige andere mensen. Sterker nog, zelfs een zeer lage intelligentie is al voldoende om intelligenter te zijn dan sommige anderen.

Dat klopt, maar ik heb na 46 jaar ICT ook andere referenties. :)

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 11:17:39
Als je het hebt over je set is dat niet subjectief. Als je het hebt over je beleving daarvan wel.
Zolang je subjectieve ervaringen op je omgeving projecteert hoef je helemaal niets te ervaren om dat te kunnen ontkrachten. Het is simpelwe geen inconsistente redenatie.
Als je spreekt over 'de beste set' (nota bene de topic titel) gaat het puur over een objectief gegeven.

Als je dan toch een grote waarde geeft aan 'beleving' (wat natuurlijk prima is), zou ik op zijn minst verwachten dat je je beleving volgt voor die items, waarvan een objectieve basis bestaat dat variatie daarin ook objectief gezien de meeste impact heeft op de daadwerkelijke prestatie ervan.

Dan zou je namelijk keuzes maken die zowel subjectief als objectief verantwoordt zijn. Aangezien je dat niet doet, komt het op mij volledig ondoordacht over. Een andere mogelijkheid is dat je significant intelligenter bent dan ik, en dat ik het daardoor niet kan volgen.

Laten we voor het gemak en de vrede maar van dat laatste uit gaan dan! ;)

Bij een hobby doe je geen dag- en weekstarts en hoef je je niet elk jaar te verantwoorden voor de uitgaven. Ja de WAF stelt soms pijnlijke vragen maar zij geeft weer te veel geld uit aan schoenen.

Dus wat mij de afgelopen 3 maanden (het jaar ervóór was het rustig) is overkomen is een combinatie van weloverwogen stappen, geld willen uitgeven, foute beslissingen, dit alles gepaard aan veel aan- en verkopen. Maar wel met een vastomlijnd beeld voor ogen/oren voor het te bereiken geluid. Daarnaast ben ik serieus van plan geweest om een paar alles-in-één oplossingen aan te schaffen maar daar ben ik van teruggekomen, waardoor ik weer volledig overgeleverd was aan de boze wereld van snoertjes, en apparaatjes. Maar dat vind ik dus leuk.

Wat mijns inziens leerzaam is in dit topic is het plezier dat je kunt hebben door te experimenteren. Dat staat per definitie haaks op de wat hardnekkiger posts hier waarin erg vaak wordt gesteld dat dacs, versterkers en kabels allemaal uitwisselbaar zijn. En dat akoestiek alles is. En metingen.

Ik meet niks. Voor mij logisch want de voor mij mooiste sets zijn op pure intuitie samengesteld. Als de mooiste sets juist de strak-metende zouden zijn geweest zou het allemaal heel anders zijn gelopen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 11:40:12
Ik meet niks. Voor mij logisch want de voor mij mooiste sets zijn op pure intuitie samengesteld. Als de mooiste sets juist de strak-metende zouden zijn geweest zou het allemaal heel anders zijn gelopen.

Helemaal mee eens. Ik heb een paar duizend sets mogen beluisteren, en gaandeweg blijkt er simpelweg geen enkel verband te bestaan tussen de prijs en de geluidskwaliteit.
Er bestaat zeker geen verband tussen de meettechnische correctheid en de meeslependheid (overtuigingskracht) van de muziek die uit zo'n set kan komen.

Sinds die ontdekking heb ik niets nieuws meer hoeven aan te schaffen, behalve een streamer van 200 euro.
Een overtuigende muzikale weergave volgt nog meer wetten dan die van de economie en de meet- en regeltechniek en daarvan kunnen sommigen profijt trekken.
Daarover kunnen ze ook wel iets zeggen, maar dat laatste is doorgaans niet heel uitnodigend, vanwege zware vooroordelen/vooringenomenheid en de vaak daarmee samenhangende geestelijke armoede die dan automatisch het niveau van een discussie gaan overnemen.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Raphie


Ehmm, reduceer je nu exacte wetenschap tot vooringenomenheid en geestelijke armoede?!? Hoe hautain wil je het hebben?
Citaat van: Knor op april  6, 2017, 11:50:19
Helemaal mee eens. Ik heb een paar duizend sets mogen beluisteren, en gaandeweg blijkt er simpelweg geen enkel verband te bestaan tussen de prijs en de geluidskwaliteit.
Er bestaat zeker geen verband tussen de meettechnische correctheid en de meeslependheid (overtuigingskracht) van de muziek die uit zo'n set kan komen.

Sinds die ontdekking heb ik niets nieuws meer hoeven aan te schaffen, behalve een streamer van 200 euro.
Een overtuigende muzikale weergave volgt nog meer wetten dan die van de economie en de meet- en regeltechniek en daarvan kunnen sommigen profijt trekken.
Daarover kunnen ze ook wel iets zeggen, maar dat laatste is doorgaans niet heel uitnodigend, vanwege zware vooroordelen/vooringenomenheid en de vaak daarmee samenhangende geestelijke armoede die dan automatisch het niveau van een discussie gaan overnemen.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  6, 2017, 11:58:53
Ehmm, reduceer je nu exacte wetenschap tot vooringenomenheid en geestelijke armoede?!? Hoe hautain wil je het hebben?

Tsja, je bent niet de enige die gelijk denkt te hebben.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik ben even een dagje afwezig omdat ik aan mijn carriere moet werken...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lodewijk

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 09:03:19
Dat herken ik wel. Ik ben zó maar in staat om een audiolamp te kopen omdat er een paar vreselijk zitten te tunnelblikken. Kost wat maar het verschaft me ongelofelijk veel plezier.

Kijk, kijk, daar komt het trollerig aapje uit de mouw :D

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Citaat van: Knor op april  6, 2017, 11:10:51
:withstupid:
De componenten zijn boven elkaar opgesteld, niet naast elkaar.
Dat is alles. Zo kan er mooi een audiotegel onder de componenten, want die werkt enkel verticaal uit op de apparaten die zich erboven bevinden.

thanks

Is er een max aan de "invloedssfeer" van de tegel, in afstand, materiaal, stuks apparatuur, oid. ? Is het te richten ?


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

MAW

Natuurlijk niet. Het is weer een gebrek aan object/subject scheiding.
Terwijl zon tegel alleen subjectief iets doet.

Er gebeurt niets in het objectieve domein en van alles in het subjectieve domein.
Dus er zijn geen uitspraken te doen over condities los van de persoon die het beleeft.

Dus de tegel zorgt voor die beleving onder condities zoals jij dat in staat bent te geloven.
De enige reden dat bepalingen over condities door iemand anders ook voor jou gelden is als je domweg gelooft wat een ander zegt. Dan geloof jij het zelf ook.. en dan werkt dat..

"Whatever suits you" dus..
Gr. Martijn

Knor

 :(
Citaat van: Raphie op april  6, 2017, 11:58:53
Ehmm, reduceer je nu exacte wetenschap tot vooringenomenheid en geestelijke armoede?!? Hoe hautain wil je het hebben?

Uhm, reduceer je de waarneming nu tot niet ter zake doende?
Hoe blind wil je zijn?
Na 55 jaar weet ik wel hoe ik de klanken wil hebben waarmee ik me omring. Niks geen meten. Luisteren!

Mijn vrouw is meettechnisch vast ook niet 100%, maar ik geniet me toch... Ze is echt en ze levert mij een beleving van jewelste! Do I need more?
Niet klinisch perfect, maar o zo overtuigend. Dat wens ik, en niet zo'n meettechnisch volmaakt popje zonder inhoud.

Mag dat?
Tuurlijk mag dat.

Nou... Stop dan met herhalen. Laat mensen ervaringen delen en vooral... Geef ze die ruimte gewoon. Die behoefte bestaat blijkbaar, los van jouw diepe maar ietwat starre overtuigingen.
Tolerantie heet dat.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Knor

 :(
Citaat van: Raphie op april  6, 2017, 11:58:53
Ehmm, reduceer je nu exacte wetenschap tot vooringenomenheid en geestelijke armoede?!? Hoe hautain wil je het hebben?

Dubbel gepost.
K*t tablet...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Dat mag allemaal hoor knorrie, misschien ben jij degene met gebrek aan tolerantie.
Je kan wel zeggen dat je over de tegel heen moet zeiken voor de beste ervaring, of dat je roze varkentjes ziet vliegen wanneer de audiolamp aan staat, het is juist zéér tolerant als je anderen daar wat aardse vraagtekens bij mag laten zetten.
JBL PRX Power!

Knor

Citaat van: solitaire op april  6, 2017, 17:45:17
thanks

Is er een max aan de "invloedssfeer" van de tegel, in afstand, materiaal, stuks apparatuur, oid. ? Is het te richten ?


soli
Nee, geen max wat betreft reikwijdte in de hoogte. Het is alleen omhoog te richten, aangezien een tegel onder een component behoort te liggen voor correcte werking. Verticaal opstellen is 1 tegel. Andere opstellingen vereisen meer tegels, want het is de bedoeling om alles ivm de weergave binnen de invloedssfeer van een tegel te brengen. Dat lukt mooi bij verticaal opstellen...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op april  6, 2017, 18:25:52
Dat mag allemaal hoor knorrie, misschien ben jij degene met gebrek aan tolerantie.
Je kan wel zeggen dat je over de tegel heen moet zeiken voor de beste ervaring, of dat je roze varkentjes ziet vliegen wanneer de audiolamp aan staat, het is juist zéér tolerant als je anderen daar wat aardse vraagtekens bij mag laten zetten.

Aards? Waar is de nieuwsgierigheid?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Citaat van: Raphie op april  6, 2017, 18:25:52
Dat mag allemaal hoor knorrie, misschien ben jij degene met gebrek aan tolerantie.
Je kan wel zeggen dat je over de tegel heen moet zeiken voor de beste ervaring, of dat je roze varkentjes ziet vliegen wanneer de audiolamp aan staat, het is juist zéér tolerant als je anderen daar wat aardse vraagtekens bij mag laten zetten.

Het mag, maar vraagtekens zoals de jouwe zijn al decennia hetzelfde, terwijl de voortuitgang met het jaar vordert.
Ik stel slechts dit: voor mij is de waarneming belangrijker dan de wijze waarop deze tot stand komt.
Waarneming goed = Waarnemer blij.

Meer is er voor mij niet en weet je... het is hier!
Al jaren geen wensen, behalve meer musica...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Raphie

Citaat van: Knor op april  6, 2017, 18:38:55
Het mag, maar vraagtekens zoals de jouwe zijn al decennia hetzelfde, terwijl de voortuitgang met het jaar vordert.
Ik stel slechts dit: voor mij is de waarneming belangrijker dan de wijze waarop deze tot stand komt.
Waarneming goed = Waarnemer blij.

Meer is er voor mij niet en weet je... het is hier!
Al jaren geen wensen, behalve meer musica...
en dat is ook prima, dat is persoonlijk voor jou vooruitgang, maar kan je ook begrijpen dat anderen dan misschien het gevoel hebben dat jij stilstaat? Niemand hoeft in deze zijn gelijk te halen, heb jij je audiogeluk gevonden dan is het voor mij prima, zo lang onze meningen maar naast elkaar kunnen bestaan toch?
JBL PRX Power!

HuubF

Ok mannen, kunnen we dan nu even de strijd- en zeikbijlen begraven? Het is mijn topic. Terugkeer-discussies zijn maar even leuk en we hebben het nu toch wel weer even gehad toch?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)