HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

HuubF

De Guru's zijn er nog hoor! Voor Sirius666 en mij een win-winsituatie.

Deze speakers gaan het mij erg lastig maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kjelt

Er zijn wel lampen die wat met het geluid doen, die heten buizen.

HuubF

Citaat van: Kjelt op april  4, 2017, 17:44:07
Er zijn wel lampen die wat met het geluid doen, die heten buizen.

Hoewel er dan ook weer scherpslijpers zijn die beweren dat we zelfs dat verschil niet horen. Iedereen heeft een beetje ongelijk en de werkelijkheid is misschien wel heel anders dan we denken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 17:42:34
De Guru's zijn er nog hoor! Voor Sirius666 en mij een win-winsituatie.

Deze speakers gaan het mij erg lastig maken.

Ahh....so...nou succes met vergelijken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 17:46:39
en de werkelijkheid is misschien wel heel anders dan we denken.
hier sla je onderbewust de spijker op z'n kop!
Máár als voor jou de fabel onderdeel uitmaakt van hoe jij je "upgrades" ervaart dan kan het voor jou niet anders zijn, als dat er kurk in de bak moet worden geplakt, snot eroverheen moet worden gekwakt en de de lamp moet branden. Pas maar op dat het géén dwangneurose wordt, een onvermijdbare voorwaarde om te kunnen/mogen genieten.
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 17:46:39
en de werkelijkheid is misschien wel heel anders dan we denken.
Per definitie is denken een vervorming van je waarneming  die niets met DE waarheid te maken heeft maar alleen met je eigen waarheid.  ;)

Kjelt

Citaat van: Raphie op april  4, 2017, 17:57:44
hier sla je onderbewust de spijker op z'n kop!
Máár als voor jou de fabel onderdeel uitmaakt van hoe jij je "upgrades" ervaart dan kan het voor jou niet anders zijn, als dat er kurk in de bak moet worden geplakt, snot eroverheen moet worden gekwakt en de de lamp moet branden. Pas maar op dat het géén dwangneurose wordt, een onvermijdbare voorwaarde om te kunnen/mogen genieten.
En misschien wil jij wel opletten dat het geen dwangneurose wordt om anderen aan te spreken op hun beleving en invulling van hun werkelijkheid of hebben zij volgens jou geen recht op hun eigen werkelijkheid?

Raphie

Citaat van: Kjelt op april  4, 2017, 18:01:34
En misschien wil jij wel opletten dat het geen dwangneurose wordt om anderen aan te spreken op hun beleving en invulling van hun werkelijkheid of hebben zij volgens jou geen recht op hun eigen werkelijkheid?
volgens mij doe ik dat wel. Zou alleen zo jammer zijn als Huub niet meer zonder kan.
JBL PRX Power!

Kjelt

Ach je neemt de rol van hulpverlener aan? Is het dan niet eerst zaak dat diegene om hulp vraagt?

Raphie

Citaat van: Kjelt op april  4, 2017, 18:05:08
Ach je neemt de rol van hulpverlener aan? Is het dan niet eerst zaak dat diegene om hulp vraagt?
hulpverlener?!? Observant die zijn waarneming deelt. Meer niet. Ga nou niet onnodig de moderator uit lopen hangen, gaat net zo lekker rustig hier.
JBL PRX Power!

Kjelt

Vreemde observatie anders om mensen te vertellen dat ze richting een dwangneurose gaan.
En als het je niet zint dien je toch een R2Min?

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 17:46:39
Hoewel er dan ook weer scherpslijpers zijn die beweren dat we zelfs dat verschil niet horen. Iedereen heeft een beetje ongelijk en de werkelijkheid is misschien wel heel anders dan we denken.

Bovenstaande schrijven impliceert dat jij er meer van weet..?

Dat een buis soms (behoorlijk) anders kan klinken is een feit. Soms.

Raphie

Klopt, buizen verschillen wel eens, maar dan gaat er signaal doorheen, staan ze niet naast de set
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  4, 2017, 17:57:44
hier sla je onderbewust de spijker op z'n kop!
Máár als voor jou de fabel onderdeel uitmaakt van hoe jij je "upgrades" ervaart dan kan het voor jou niet anders zijn, als dat er kurk in de bak moet worden geplakt, snot eroverheen moet worden gekwakt en de de lamp moet branden. Pas maar op dat het géén dwangneurose wordt, een onvermijdbare voorwaarde om te kunnen/mogen genieten.

Mijn vriendin is maatschappelijk werker dus ik kan me wel wat permitteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 16:43:16
Na een onzettend leuk middag-luisterbezoekje van Sirius666 zijn de Elacs 244.3 en Russell K100's van eigenaar verwisseld. Hij blij, ik (vooralsnog) ook blij. Zo gemakkelijk kan het gaan.

Kijken of de Guru's deze tamelijk grote tegenstander aankunnen.  :pompom:

^^ :D

Dat ging opeens snel ja! Erg gezellig met veel woorden in weinig tijd :D En met de waf is niets mis, erg sympathiek!

Bij de Elac's was ik met benieuwd naar het gecontroleerd hard kunnen spelen bij metal. Het bleef wat mij betreft perfect onder controle met de Roksan op 12 uur (Huub leek wel steeds iets verder in de hoek van de kamer weg te kruipen :D) bij intro's van Metallica's 'wherever I may roam', 'my 'friend of misery' en 'the god that failed'. De 2 laatsten vanwege de basloopjes. Wat het (mid)laag betreft: dit is m.i. echt prima. Wellicht dat het hard(er) draaien daar mede debet aan zal zijn geweest gezien de eerdere ervaringen van Huub en Hans. Ik herken de kritiek hierop absoluut niet en ben dan ook zeer benieuwd wat m'n eindversterker ervan gaat maken.

Oh en Queen's Innuendo ook nog even. Heerlijke geluidsmuur komt er uit de kleine Elac's. Ik ben echt aangenaam verrast.

En, wat is je 1e indruk van de Russell's qua sound?


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Hey je bent weer terug. Tsja ze klinken tot nu toe verrassend goed. Ik draai wat zachter dan jij inderdaad. :bigsmile:

Kijken hoe ze in het gebruik zijn. De Guru's klinken al vol bij lage volumes. Waarschijnlijk moet ik behoorlijk gaan schuiven met de Russells.

De Elacs al aan je versterker geknoopt?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: chansig op april  4, 2017, 19:19:35
Een goede koop/ruil dus.

Gr. Hans

Het was impulsief maar vooralsnog (gelukkig) absoluut sterk spul!

Citaat van: HuubF op april  4, 2017, 19:26:54
Hey je bent weer terug. Tsja ze klinken tot nu toe verrassend goed. Ik draai wat zachter dan jij inderdaad. :bigsmile:

Kijken hoe ze in het gebruik zijn. De Guru's klinken al vol bij lage volumes. Waarschijnlijk moet ik behoorlijk gaan schuiven met de Russells.

De Elacs al aan je versterker geknoopt?

Yep. Einde dag. Staan nu iets meer dan 50cm van de muur. Doordat ze een baspoort achter hebben stonden ze bij jou niet goed op het meubel. Desondanks (toch mbv het noppenschuim denk ik) was het laag m.i. genoeg hoorbaar. Qua (mid)laag doen ze er nu nog wat scheppen bovenop. Een ongelooflijke power (voelbaar, en dat voor het formaat) komt er uit. De Russell's vind ik wel wat dynamischer/speelser. Lastig uit te leggen. Je kan er iig uren achter elkaar met veel plezier naar blijven luisteren.

Extra watts (220w/8Ohm 440w/4Ohm) maken dus absoluut uit. Elac's noemt dat ook al op de site. Het maakt mij wel nieuwsgierig naar hoeveel rek er nog inzit. Metal/rock op de Russell's was geweldig, als het ware meer live dit speelt strakker. Het grootste verschil: op hoog volume staan ze meer hun mannetje, het laag blijft strakker en 0 vervorming. Met mijn voorliefde voor harder draaien is dit zeker een fijne eerste kennismaking met deze kleine Elac's en het maakt mij ook gelijk nieuwsgierig naar Elac vloerstaanders uit een hoger segment. Deze zullen niet over een paar weken in de Markt staan, dat kan en mag ik ze niet aan doen :D

Vind je de sound van de Russell's nog Brits? Je kan in de diepte niet schuiven denk ik he? Ik had ze tegen de 2m uit elkaar staan, net zo ingedraaid als de Elac's, en zat er zo'n 2.5m vanaf. Ontkoppeling tov het meubel is wel belangrijk.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  4, 2017, 22:33:35
Het was impulsief maar vooralsnog (gelukkig) absoluut sterk spul!

Yep. Einde dag. Staan nu iets meer dan 50cm van de muur. Doordat ze een baspoort achter hebben stonden ze bij jou niet goed op het meubel. Desondanks (toch mbv het noppenschuim denk ik) was het laag m.i. genoeg hoorbaar. Qua (mid)laag doen ze er nu nog wat scheppen bovenop. Een ongelooflijke power (voelbaar, en dat voor het formaat) komt er uit. De Russell's vind ik wel wat dynamischer/speelser. Lastig uit te leggen. Je kan er iig uren achter elkaar met veel plezier naar blijven luisteren.

Extra watts (220w/8Ohm 440w/4Ohm) maken dus absoluut uit. Elac's noemt dat ook al op de site. Het maakt mij wel nieuwsgierig naar hoeveel rek er nog inzit. Metal/rock op de Russell's was geweldig, als het ware meer live dit speelt strakker. Het grootste verschil: op hoog volume staan ze meer hun mannetje, het laag blijft strakker en 0 vervorming. Met mijn voorliefde voor harder draaien is dit zeker een fijne eerste kennismaking met deze kleine Elac's en het maakt mij ook gelijk nieuwsgierig naar Elac vloerstaanders uit een hoger segment. Deze zullen niet over een paar weken in de Markt staan, dat kan en mag ik ze niet aan doen :D

Vind je de sound van de Russell's nog Brits? Je kan in de diepte niet schuiven denk ik he? Ik had ze tegen de 2m uit elkaar staan, net zo ingedraaid als de Elac's, en zat er zo'n 2.5m vanaf. Ontkoppeling tov het meubel is wel belangrijk.

Fijn dat ze het zo goed doen, zo komt de kwaliteit van de Elacs toch nog bovendrijven.

Ja ik vind ze wel Brits klinken. Beetje harbeth-achtig, mooie stemmen, mooie gitaren. Ik worstel nog even met de plaatsing omdat ik ze ook mooi wil laten klinken bij lagere volumes. Op en in het meubel hebben ze al gestaan, nog geen experimenten met kabels. Nog niet op stands gehad.

Ontkoppelen heb ik ook nog niet gedaan, ga ik proberen.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

En stom....de Guru's had ik nog willen horen. Was juist benieuwd naar het verschil met de Elac's :D Wellicht kan je er noppenschuim onder doen? Ik weet niet of dat een verschil geeft t.o.v. bijv. rubbers.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  4, 2017, 22:46:14
En stom....de Guru's had ik nog willen horen. Was juist benieuwd naar het verschil met de Elac's :D Wellicht kan je er noppenschuim onder doen? Ik weet niet of dat een verschil geeft t.o.v. bijv. rubbers.

Dan kommie toch nog een keer langs? Is wel groot verschil, ik hoor het nu ook weer. De Guru's hebben wat minder hoog en klinken daardoor warmer. Wel lekker maar je mist het toch ook wel een beetje als je bij een andere speaker dat hoog wél hoort.

En ze kunnen niet zo hard.  ;D

Noppenschuim probeer ik ook even.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Ja leuk, komt goed!

Dat is de luxe van 1 set als referentie aan blijven houden. En zo kan je een beter oordeel vormen. Leuk dat ze verschillend zijn, ben benieuwd wat de voorkeur gaat krijgen!


HuubF

Oef wordt wel lastig. De Russell K100's geven wat ik op dit moment in een speaker zoek: beleving en een mooie klankbalans. Scrollend door andere radiozenders dan NPO 4 hoor ik dat het geheel klopt. Jammer genoeg geldt dat minder bij het noodgedwongen lage volume om 6 uur 's ochtends. Nu klinkt het wat magertjes. Je moet wat harder draaien om het laag wat prominenter te krijgen. De Guru's klinken bij lage volumes juist mooi en vol maar met minder resolutie.

De vraag voor de komende dagen wordt: hoe krijg ik er ook bij lage volumes wat meer warmte in. Ik ben nog niet klaar met schuiven.

En in het segment ongewenst en/of ongerijmd: ik heb nog wel wat kabels liggen, er kan altijd een subwoofertje bij en ik moet de audiolamp nog ophalen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april  4, 2017, 22:33:35
...Doordat ze een baspoort achter hebben stonden ze bij jou niet goed op het meubel....

Neehee... nee.

Het houdt niet op, niet vanzelf....