HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Op de cm. is niet nodig, zo serieus neem ik jullie toch niet.

;D  ;)

En in dat kader... Huub, wanneer krijg je je lamp?

frank2

Citaat van: cccp op maart 23, 2017, 16:37:00
Nou vooruit. Ik zou het product wel eerst beluisteren en vergelijken met mijn huidige speaker om te kijken of het de meerprijs waard is. Waarschijnlijk is dit wel het geval gezien de aanwezigheid van dsp, actieve filters enz.

Meten is voor mij weten. Ik wil graag een uiterst neutrale en makkelijk plaatsbare luidspreker met een vlakke frequentie respons en zo min mogelijk vervorming. Daarna zijn voor mij de akoestiek belangrijk en dat mijn versterker genoeg vermogen levert zodat deze niet gaat clippen bij het opendraaien. De rest (kabels, dac's, cd-spelers, tegels, lampen, gehakt, trollensnot, kurk) is voor mij niet belangrijk omdat dit geen hoorbare verschillen geeft.

Meten zegt werkelijk niets, heb hier op dezelfde plaats mijn ushers be10 en de pinda speakers gemeten  via de anthem arc, welke zeer goed meet, de metingen waren min of meer gelijk, de sound was geheel anders. Hetzelfde geldt voor de speaker Specs.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 23, 2017, 17:41:25
Op de cm. is niet nodig, zo serieus neem ik jullie toch niet.

;D  ;)

En in dat kader... Huub, wanneer krijg je je lamp?

Kweenie, sta op een wachtlijst. En de distributie van dergelijke waar is ook een beetje voodoo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: frank2 op maart 23, 2017, 19:16:06
Meten zegt werkelijk niets, heb hier op dezelfde plaats mijn ushers be10 en de pinda speakers gemeten  via de anthem arc, welke zeer goed meet, de metingen waren min of meer gelijk, de sound was geheel anders. Hetzelfde geldt voor de speaker Specs.

De vraag is wat meet men en word de informatie juist geïnterpreteerd. Ik bedoel hiermee overigens geen kwalificatie te doen overigens. ;)
De metingen waarop cccp doelt zijn waarschijnlijk andere dan die jij nu aangeeft.

Groet, Mark

Edit: Op verwijderd
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Citaat van: frank2 op maart 23, 2017, 19:16:06
Meten zegt werkelijk niets, heb hier op dezelfde plaats mijn ushers be10 en de pinda speakers gemeten  via de anthem arc, welke zeer goed meet, de metingen waren min of meer gelijk, de sound was geheel anders. Hetzelfde geldt voor de speaker Specs.

Je brengt het met een naar mijn mening ongepaste overtuiging. Een even zot argument:

CitaatMeten zegt werkelijk niets. Ik heb mijn usher be10 en de pinda speakers op een personenweegschaal gemeten (die zeer goed meet). De metingen waren min of meer gelijk, maar de sound was geheel anders.

Citaat van: frank2 op maart 23, 2017, 19:16:06
Hetzelfde geldt voor de speaker Specs.

Ik ben benieuwd naar je argumentatie  :angel:.

Dutch & Dutch

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 23, 2017, 19:46:31
Kweenie, sta op een wachtlijst. En de distributie van dergelijke waar is ook een beetje voodoo.

Ik weet het. Ik heb nog wel een grote tegel die je mag lenen.

cccp

Citaat van: Markus2 op maart 23, 2017, 20:07:19
De metingen waarop cccp doelt zijn waarschijnlijk andere dan die jij nu aangeeft.
Ik bedoel een meting in een daarvoor ontworpen kamer, waarin andere speakers op dezelfde manier worden gemeten, zodat ze met elkaar vergeleken kunnen worden. Uiteraard uitgevoerd door een bekwaam technicus.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

take5

Citaat van: HuubF op maart 23, 2017, 13:18:46
Op dit moment is La Waf in de contramine, ze vindt de aanblik van de speakers buiten het (door haar) beoogde plekje in het meubel niet cool. Het nog steeds aanwezige vage lachje duidt op een machtsspel waarin ik iets moet geven om de balans recht te kunnen trekken. Ik weet alleen nog niet wat.
Dus in die balans geen pieken en dalen toegestaan? Een soort relatie DSP dan eigenlijk :D

Kjelt

MAW, Scrutinizer: kappen mannen met modder gooien.
Dit is een showcase topic en TS heeft duidelijk aangegeven terug on topic over zijn setje te willen, graag die wens respecteren.
Laatste Reactie dus verwijderd.

HuubF

Citaat van: take5 op maart 23, 2017, 23:06:54
Dus in die balans geen pieken en dalen toegestaan? Een soort relatie DSP dan eigenlijk :D

Nee geen DSP in mijn relatie please! Dan wordt ook daar al het leven uitgehaald...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cccp op maart 23, 2017, 22:27:17
Ik bedoel een meting in een daarvoor ontworpen kamer, waarin andere speakers op dezelfde manier worden gemeten, zodat ze met elkaar vergeleken kunnen worden. Uiteraard uitgevoerd door een bekwaam technicus.

En wat dachten wij daar dan mee te bereiken? :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Speakers meten is een hulpmiddel voor mensen met slechte oren, om een speaker goed proberen te laten klinken. Met de nadruk op proberen!

;D ;D  ;D

HuubF

 ;D

Wat me altijd het allermeest verbaast is dat hier best mensen rondlopen die daadwerkelijk genoegen nemen met een prima metend setje. Ook als het subjectief helemaal niet zo lekker klinkt. Want elke verandering zit toch maar tussen de oren. Dus de prikkel om eens een andere dac of versterker te gebruiken is er niet. En áls ze dan door een toevalletje tegen een verbetering aanlopen (als ik bijvoorbeeld langs kom met één van mijn apparaatjes) nemen ze het niet serieus.

Ach, zolang ze mij maar niet te veel in de weg zitten denk ik dan maar. En het is nog wel grappig ook. Ook zij mogen er zijn!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: Martijn M op maart 23, 2017, 21:17:43
Je brengt het met een naar mijn mening ongepaste overtuiging. Een even zot argument:

Ik ben benieuwd naar je argumentatie  :angel:.

Natuurlijk zijn metingen voor een fabrikant van belang, voor een normale consument is dat stuk minder. Velen vertellen mij dat een zo rechte mogelijke lijn het beste is, je hebt dan goede speakers, uitgewogen. Dat is een waarheid die ik niet bestrijd, maar het zegt niet over hoe jij als consument die speaker vind klinken .
Specs van een speaker worden vaak aangegeven met -3 of -6 DB, wat dus een zware verzwakking van lage tonen is, men meet vaak zeer divers, en ook dit zegt niets over hoe een speaker klinkt, hooguit geeft het aan die Specs of het een makkelijke speaker is.


NB de pinda speaker meet 5 Hz minder diep dan de be10 volgens de arc. ( 30 Hz tot 20 kHz bij 0 db voor pinda SP)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 23, 2017, 22:29:23
Doet ie het niet meer dan?

Zou het niet durven zeggen...

Ik heb het er op  een gegeven moment onder vandaan geschoven. En nimmer de goesting gehad het weer terug te plaatsen.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 24, 2017, 06:32:10
Wat me altijd het allermeest verbaast is dat hier best mensen rondlopen die daadwerkelijk genoegen nemen met een prima metend setje.

Zo kan ik er niet bij dat er mensen zijn met een bepaalde mate van intellect die toch iedere vorm van ratio kunnen negeren. Subjectieve ervaringen als leidend beschouwen.

Gelukkig, heel soms, zit daar ook wel een aardige tussen. Eentje die er mag zijn!

:clapping:  ;D

chansig

Citaat van: frank2 op maart 24, 2017, 06:41:51
Natuurlijk zijn metingen voor een fabrikant van belang, voor een normale consument is dat stuk minder. Velen vertellen mij dat een zo rechte mogelijke lijn het beste is, je hebt dan goede speakers, uitgewogen. Dat is een waarheid die ik niet bestrijd, maar het zegt niet over hoe jij als consument die speaker vind klinken .
Specs van een speaker worden vaak aangegeven met -3 of -6 DB, wat dus een zware verzwakking van lage tonen is, men meet vaak zeer divers, en ook dit zegt niets over hoe een speaker klinkt, hooguit geeft het aan die Specs of het een makkelijke speaker is.


NB de pinda speaker meet 5 Hz minder diep dan de be10 volgens de arc. ( 30 Hz tot 20 kHz bij 0 db voor pinda SP)

Nou nou...je hebt met Ronald gesproken lees ik.  :D Knap dat hij 20 Hz uit die Scan Speak unit heeft weten te krijgen...ik moet zeggen dat ik daar mijn twijfels over heb.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Dat staat nergens 20 Hz bovendien meet ik zelf daar heeft Ronald niets mee te maken
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik zie dat we een stap verder gaan in de discussie (welke op verzoek van Huub moest stoppen want alles was gezegd): Grappige opmerkingen maken over de ander en zijn hobby beleving, liefst denigrerend. Dat vind ik altijd wel een leuk stadium...dus ik ga meedoen. Nu maar hopen dat er niemand gaat huilen.

Citaat van: Contour op maart 24, 2017, 06:17:43
Speakers meten is een hulpmiddel voor mensen met slechte oren, om een speaker goed proberen te laten klinken. Met de nadruk op proberen!

;D ;D  ;D


Dan inderdaad liever een review van een audioblad.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: frank2 op maart 24, 2017, 07:31:04
Dat staat nergens 20 Hz bovendien meet ik zelf daar heeft Ronald niets mee te maken

Klopt sorry verkeerd gelezen. 30 tot 20Khz. My Bad...Maar bij 30 knalt hij recht naar beneden ? En de meting geeft aan dat er een bult (rond de 20 dB op 40/45 Hz ) zit in het laag bij 1 speaker (net zoals bij de Usher) en jij geeft aan dat je deze niet/minder ervaart.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op maart 24, 2017, 06:32:10
;D

Wat me altijd het allermeest verbaast is dat hier best mensen rondlopen die daadwerkelijk genoegen nemen met een prima metend setje. Ook als het subjectief helemaal niet zo lekker klinkt. Want elke verandering zit toch maar tussen de oren. Dus de prikkel om eens een andere dac of versterker te gebruiken is er niet. En áls ze dan door een toevalletje tegen een verbetering aanlopen (als ik bijvoorbeeld langs kom met één van mijn apparaatjes) nemen ze het niet serieus.

Ach, zolang ze mij maar niet te veel in de weg zitten denk ik dan maar. En het is nog wel grappig ook. Ook zij mogen er zijn!

Mij verbaast het dat mensen een subjectief fijne set (iedere tweak doet de beschrijving van het geluid beter maken) zeggen te hebben en als er dan iemand langskomt de boel op de schop gaat. Nu niet een smiley vergeten....anders zou het wel eens serieus opgepakt kunnen worden.  :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op maart 24, 2017, 07:34:47
Dan inderdaad liever een review van een audioblad.

;D

Belang hechten aan het subjectieve gezever van een gast die je helemaal niet kent... Voeding tot nog meer onzin...

Ga toch Floyd Toole lezen!




Raphie

Hier begon het allemaal mee. Huub je hebt het allemaal gehad. Er is voor jouw dolende audiofiele hoofd geen hoop meer  :D lees je eigen topic nog eens door en verwonder je over 10 jaar gekte. Reflectie is het enige wat jou nog kan helpen perspectief te brengen in deze misere.

Citaat van: HuubF op februari  8, 2007, 23:28:32
Leuk, een topic waarin je kunt vertellen hoe je setje er uit ziet. En hoe het klinkt natuurlijk. Leest waarschijnlijk geen hond maar je bent je ei toch maar mooi kwijt!

Uitgangssituatie:

Focal JMLab 927be speakers
Deze heb ik pas een paar maanden. In het begin wat stroef klinkend maar na een weekje of 2 kwamen ze los. De matching met bron, versterker en kabeltjes is lastig. Ik kan de speakers als boom-boxen laten klinken, maar ook met veel te mager basje. Met de huidige setting lukt het gelukkig goed.

Lavardin IS versterker
In het begin alleen maar muzikaal. Na veel gedoe bleek uiteindelijk de stroomvoorziening de schuldige van het matige presteren op high-end vlak. Nu ben ik er tevreden over. Klinkt tsja, muzikaal. Voor mij betekent dat: heerlijk klassiek en meeslepende pop. Sommigen vinden dat je met deze versterker niet hoeft te letten op details maar dat vind ik onbevredigend. Als de rek er uit is komt er een IS Reference. De IT is mij te duur.

Sony X222SA cd-speler
Niet zo gepolijst als modernere cd-spelers en daarom wel lekker. Al eerder ben ik een paar maanden tevreden geweest met een 222 totdat hij kapot ging; het is dus mijn 2e al. Natuurlijk zal hij het afleggen tegen goede moderne cd-spelers dus is hij aan vervanging toe. Dat wordt nog wel een klusje.

Kabels...
Ik heb allerlei interlinks geprobeerd maar kom toch steeds weer uit op de Xindac AC-3 waar ik 3 sets van heb. Een zilveren no-name klinkt elke keer spetterend als ik hem weer eens probeer, maar is toch te kil. De Xindac's zijn gewoon goede kabels.
De ls-kabel is een ander verhaal. In mijn beleving klinkt elke kabel anders en heeft een veel grotere invloed dan de interlinks. Het hangt heel erg af van de set-samenstelling (en waarschijnlijk mijn humeur) welke ls-kabel ik het best vind. De laatste dagen luister ik naar een, precies 3 meter lange, geconfectioneerde kabel van Naim. Ik vond 'm nooit zo goed maar nu gaat het eigenlijk prima. Gewoon een tijdje laten zitten en het klinkt ineens goed...

Inspelen  :-X
Daar geloof ik toch wel in. Speakers zeker, dat heb ik net iets te veel meegemaakt. Mijn B&W 704's gingen pas na een paar weken goed klinken. Maar ook de Focal's die een tijdje stil hadden gestaan klonken in de eerste weken teleurstellend. Als ik weer een paar kabels uit de kabel-kist heb gehaald om iets te proberen laat ik er altijd een nachtje overheen gaan voordat ik serieus ga luisteren. Maar het is voor mij geen halszaak, het duurt bij mij ook een tijdje voordat ik alle aspecten van het geluid kan beoordelen.

Tweaks
Daar heb ik er al veel van geprobeerd: de Furutech, Bybees, een Kemp Quantumplug, een PS-Audio UPC200. Inmiddels is alles de deur weer uit omdat die tweaks allemaal wel een beetje helpen, maar de aandacht voor de échte verbeteringen vertroebelen. Nu de PS-Audio stroomverbeteraar weg is heb ik eens geëxperimenteerd met een beter verlengsnoer en dat helpt veel beter. Dan zou die PS-Audio natuurlijk nóg beter klinken, maar dat komt allemaal wel weer een keer. Als mijn set helemaal af is.
Wat een tamelijk goedkope verbetering is: berken multiplex onder je spullen. Ook heb ik goede ervaringen met iets zachts en harigs (nee, geen kat) onder je speakers. 

Plannen  ;D  ;D  ;D
De volgende stap is een betere bron dan de Sony. Ik heb al een paar heerlijke spelers zien staan die ik wel zou willen hebben: een Sony 9000ES Svoboda en een getweakte Marantz SA11. Het geluid van Sony en Marantz ken ik nu dus een aan alle kanten opgerekte versie lijkt me wel leuk.
Maar er zijn natuurlijk ook nog een hoop cd-spelers die ik ook zou moeten proberen: Rega, Classé en een handvol merken die ik al weer vergeten ben. Het duurt niet lang meer.

Oh ja, ik heb ook nog een Denon platenspeler. En 400 LP's. Goed ding maar eerst moet de set met cd-speler als bron kloppen.


JBL PRX Power!