HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 17:00:12
Je hebt zelf gezegd dat de Guru's hier warmer klinken door meer laag. :)

Ik heb aan subwoofers net zoveel hekel als 1 Sony versterker en digitale toverij. Mijn ervaring is dat je ze niet moet gebruiken om het karakter van je speakers te corrigeren. Wel voor een lekker ondefinieerbaar sublaag.

Ah op die fiets....ja alleen hoge tonen zijn alleen hoge tonen. Doe er wat laag bij dan klinkt het warmer. Dat is de pest met audiofiele termen.

Ik wil dus gewoon dat de set vanaf een Hz of 30 gaat weergeven. Het is dus aanvullen ipv corrigeren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 16:58:00
Ik meen dat je de geen echte grote problemen zaterdag ook heb gehoord ?

We waren er toch samen bij? Jij draaide tamelijk hard en dat klonk voor geen meter omdat het laag veel te prominent was. Daarna op stands maar toen vond ik de Guru's niet mooi meer. Nu tegen de muur zoals ze oorspronkelijk stonden (maar werden weggewaft). En jou misbruikt als expert dat het echt wel zo moet. Zij is not amused. Ik wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Oke dan is het een volume probleempje.

Wel top dat je nu opmerkelijk tevreden bent.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 17:08:30
Oke dan is het een volume probleempje.

Wel top dat je nu opmerkelijk tevreden bent.


Er zijn misschien wel meer problemen maar ik ben inderdaad opmerkelijk tevreden. Alleen nog een audiolamp of zo en dan is het voorlopig klaar. Als het echt beter moet kost het een vermogen. Een grotere Guru kost 6000 euro en een grotere Chord ook zoiets. En dát haal ik er niet uit als ik voornamelijk 's ochtends van 5 tot 7 en 's avonds van 10 tot 11 luister. Meestal radio 4 en tamelijk zachtjes. Alleen als ik thuis werk mag het harder en dat lijkt nu ook goed te gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 17:15:03
Er zijn misschien wel meer problemen maar ik ben inderdaad opmerkelijk tevreden. Alleen nog een audiolamp of zo en dan is het voorlopig klaar. Als het echt beter moet kost het een vermogen. Een grotere Guru kost 6000 euro en een grotere Chord ook zoiets. En dát haal ik er niet uit als ik voornamelijk 's ochtends van 5 tot 7 en 's avonds van 10 tot 11 luister. Meestal radio 4 en tamelijk zachtjes. Alleen als ik thuis werk mag het harder en dat lijkt nu ook goed te gaan.

Die audiolamp is inderdaad de meest logische vervolgstap... :D

En ja..ik ben ook nieuwsgierig naar dat ding.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Huub,

Wat kost zo'n audiolamp en bij wie zou ik er eentje kunnen bestellen?

Groetjes Walter

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cccp

Al eens een 'variabele resonator' geprobeerd?

Gewoon de beste akoestische "val" van de wereld. De meest complete, en bovendien efficiënt en makkelijk in het gebruik. De Acustica Applicata producten worden overal bewonderd voor hun design. Bij gebruik van deze producten in uw huiskamer worden de lage frequenties gecontroleerd, krachtiger en dieper. Door die controle ontstaat er een rust, die resulteert in een geluidsbeeld met meer detail en een nog meer ruimtelijke weergave.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Markus2

Citaat van: cccp op maart 22, 2017, 18:21:55
Al eens een 'variabele resonator' geprobeerd?

Gewoon de beste akoestische "val" van de wereld. De meest complete, en bovendien efficiënt en makkelijk in het gebruik. De Acustica Applicata producten worden overal bewonderd voor hun design. Bij gebruik van deze producten in uw huiskamer worden de lage frequenties gecontroleerd, krachtiger en dieper. Door die controle ontstaat er een rust, die resulteert in een geluidsbeeld met meer detail en een nog meer ruimtelijke weergave.

De beste akoestische val ter werrld....? Ik heb even gekeken, maar waag het erg sterk te betwijfelen.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

cccp

Citaat van: Markus2 op maart 22, 2017, 19:40:13
De beste akoestische val ter werrld....? Ik heb even gekeken, maar waag het erg sterk te betwijfelen.

Het werkt zo:

The most interesting acoustic action of DAADs is the way they "stir" energy: a sound wave hitting a DAAD is dealt with so that not only does it get out delayed and balanced, but even homogeneously diffused all around. With DAADs, every sound parameter gets better: the reproduction of the voice, which is open, sharp and clear; the sense of “airiness”, freedom, opening of sound-stage; the degree of cleaning of the acoustic slime at low frequencies and in the warmth region (100-300 Hz); dynamics. It’s the combination of these three things (shape, metal sheet, quality and thickness of the resistive material) that enables DAADs to behave both as a fast acoustic trap for the resonant low frequencies and as a diffusing-diffracting device able to transform the energy of early reflections into more delayed reflections, thus enriching the sound with precious diffused sound energy. DAADs are the first acoustic device capable of “changing” the dimensions of a home listening room, transforming it into a bigger one, with characteristics suitable for audio reproduction. When DAADs are placed in the strategic points of the listening room, they open the soundstage up and, at the same time, give back to music its sense of presence and liveliness. In order to deal with any acoustic problem of domestic environments, there are three kinds of DAADs: the most voluminous one (DAAD 4) works from 50 Hz.. The medium one (DAAD 3) from 80 Hz.. The small one (DAAD 2) from 120 Hz..

Binnenkort een demo in Rhapsody: http://rhapsody.nl/acustica-applicata-volcano/

Show op zaterdag 25 maart van 10:00 – 15:00 uur.

De Volcano is de nieuwste telg binnen de Acustica-Applicata-familie. Dit bedrijf produceert variabele resonatoren die speciaal zijn ontworpen om timbre en dimensionaliteit van de muziekweergave van elke luisteromgeving te verbeteren voor vrijwel alle soorten muziek.

Deze variabele resonator laat direct en duidelijk zien wat z'n instelmogelijkheden zijn voor het stereobeeld. Het is eenvoudig toe te passen en vereist geen diepgaande studie. Voor ons was het een kleine openbaring hoe simpel de Volcano werkt. Het vergroot en verbetert de soundstage, de ruimtelijkheid en de dynamiek. Het klankbeeld wordt holografischer en transparanter. Al met al knapt je set er met slechts één Volcano enorm van op.

Daarom voor ons absoluut: een Amazing Product, die we je graag 25 maart laten ervaren! De ontwerper van Acustica Applicata komt ook langs. Dus zet deze datum in je agenda en overtuig jezelf.

HuubF

Citaat van: cccp op maart 22, 2017, 18:21:55
Al eens een 'variabele resonator' geprobeerd?

Gewoon de beste akoestische "val" van de wereld. De meest complete, en bovendien efficiënt en makkelijk in het gebruik. De Acustica Applicata producten worden overal bewonderd voor hun design. Bij gebruik van deze producten in uw huiskamer worden de lage frequenties gecontroleerd, krachtiger en dieper. Door die controle ontstaat er een rust, die resulteert in een geluidsbeeld met meer detail en een nog meer ruimtelijke weergave.

Wel bekeken inderdaad. Geen idee of dat werkt maar daar zal ik ook nooit achterkomen. Ik hobbel liever achter anderen aan, bijvoorbeeld als ik veel skeptici heb zien om gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2017, 09:39:15
Wat mij blijft verbazen is dat er een groep mensen zijn die ooit met veel plezier opzoek waren naar hun geloofden in niet bestaande holy grail bullshit binnen deze hobby. Zich door een test hebben laten demotiveren wakker schudden omdat zij de verschillen onder gestelde omstandigheden niet konden duiden. Vervolgens een pad zijn ingeslagen met degradatie in optimalisatie van gekozen sec apparatuur die ook daadwerkelijk tot verbetering leidt als gevolg en een dikke middelvinger naar de oplichters binnen de audio industrie.

< Zo zie ik het

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2017, 09:39:15
Prima...Is persoonlijk en helemaal niets mis mee.....Maar om je bevestiging dan te behalen over het plezier dat een ander beleeft aan zijn hobby ...en deze dan met wachttoren en voetje tussen de deur verkondigt....

Een beleving is persoonlijk en aan het individu ....

Het verbaast me keer op keer dat mensen argumenten als 'beleving is persoonlijk en aan het individu', wat (overigens helemaal waar is, maar slechts betrekking heeft op 'perceptie'), continu blijven projecteren op een situatie die niet alleen bestaat uit perceptie maar ook uit objecten die buiten de persoon bestaan.

Uiteindelijk betekent dat dat mensen willen meepraten over een situatie waarvan ze een bepaald deel ontkennen omdat ze het niet willen/kunnen begrijpen, en ik raak er steeds meer van overtuigd dat er geen sprake van onwil is.
Gr. Martijn

Contour

Wat een hoop reacties allemaal, terwijl je het ook zeer simpel kan benaderen met 3 opties als je een set/systeem gaat beluisteren:

1) het klinkt werkelijk erg goed
2) gaat wel, maar niet echt bijzonder
3) slecht

In het geval van Huub die de D&D heeft beluisterd optie 2. Huub die zijn eigen set beluisterd optie 1.

Groetjes Walter

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Nou, een echt goede set wordt dan door bijna alle luisteraars als optie 1 aangegeven. Komt optie 2 ook veelvuldig voor, dan is er nog ruimte voor de nodige verbetering.

chansig

Ha oke.....blinde test lijkt me een beter middel. Zonder dat mensen weten wat er speelt. Zeker als je een poging gaat doen om het te objectiveren. Of denk je dat bv Huub blind gehoord zou hebben dat er een dsp in de D&D speakers zit ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cccp


scrutinizer

Citaat van: MAW op maart 22, 2017, 20:06:14
< Zo zie ik het

Het verbaast me keer op keer dat mensen argumenten als 'beleving is persoonlijk en aan het individu', wat (overigens helemaal waar is, maar slechts betrekking heeft op 'perceptie'), continu blijven projecteren op een situatie die niet alleen bestaat uit perceptie maar ook uit objecten die buiten de persoon bestaan.

Uiteindelijk betekent dat dat mensen willen meepraten over een situatie waarvan ze een bepaald deel ontkennen omdat ze het niet willen/kunnen begrijpen, en ik raak er steeds meer van overtuigd dat er geen sprake van onwil is.

Dat jij een mening hebt wil niet zeggen dat je op kinderachtige wijze iemands post kan wijziggen.
Een quote met daaraan gekoppeld een antwoord is hoe de spelregels hier worden gespeeld.  Toch?


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op maart 22, 2017, 20:16:00
Wat een hoop reacties allemaal, terwijl je het ook zeer simpel kan benaderen met 3 opties als je een set/systeem gaat beluisteren:

1) het klinkt werkelijk erg goed
2) gaat wel, maar niet echt bijzonder
3) slecht

In het geval van Huub die de D&D heeft beluisterd optie 2. Huub die zijn eigen set beluisterd optie 1.

Groetjes Walter

Wat loop jij nou toch steeds te zeiken over die D&D speakers? Er zit je echt iets dwars hè..? Gooi het gewoon in de groep, kunnen we even bij jouw gevoelens stilstaan en weer verder...

Even voor de goede orde. Ik weet zeker dat van de mensen die laatst zijn wezen luisteren naar de 8M bij Hans iedereen, behalve Huub natuurlijk, dat geluid verkiest boven dat waar Huub nu even over loopt te jubelen... En dat zonder bij Huub geluisterd te hebben. Gek hè?

Nee hoor.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 13:49:30
Ik zie het meer als genezen van de audiofiele neurose die steeds weer dwingt tot het zetten van een nieuwe stap op weg naar een doel dat nooit bereikt kan worden. Geen 1000 stappen op dat audiofiele dwaalspoor gaan het doel ooit dichterbij brengen: anders zou de reis na een tijdje wel ophouden, maar dat gebeurt in het echt nooit. Hooguit krijg je jezelf voor een tijdje overtuigd dat dít het echt hélemaal is, om na een maand of wat toch weer andere zooi in huis te halen.

In plaats van koste wat kost vast te houden aan het idee dat kabeltjes en zekeringen écht verschil maken, kun je ook gewoon accepteren dat het tussen de oren zit. Dat inzicht brengt dan weer de rust, het overzicht en de vrijheid die je nodig hebt om te focussen op de hoofdzaken en bovendien echt te kunnen genieten.

Op dat moment ben je ook klaar met het obsessieve luisteren naar de 20 albums die zo goed klinken om te horen of de nieuwe kabelvoetjes het nirvana al dichterbij gebracht hebben.

Zo... ben je die onbedwingbare dwangmatigheid weer kwijt?
Daar zijn pilletjes voor, jongen.

Dat je mij met onderwijzend vingertje probeert jou literarisch aangelegde kennis probeert bij te brengen vertelt mij veel over jou en dat je in het verleden tijdens onze discussies niet goed gelezen hebt Koen.

Daarbij komt de toon die je bijzet .... Die is al helemaal niet tot doel dit in een discussie te beslegten dus ga aan mij maar voorbij.   ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Kom op scut dat wat jezelf schrijft (waar koen op reageert) is ook niet erg aardig qua toon, opgeheven vinger en wat dan al niet meer.

En om iemand pilletjes voor te schrijven is sowieso niet netjes.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Baardmannetje,

Ik heb de D&D beide dagen gehoord op de Xfi, ze spraken mij gewoon niet aan, het geluid vond ik gewoontjes, saai. Ik denk dat de gebruikte Seas units en met name de ICE power versterkers deels de limiterende factor zijn. Verder snap ik niet helemaal waarom je hier steeds zo boos over reageert, hebben ik en Huub geen recht op een eigen mening ofzo? Aangezien Hans nog meer post in dit topic dan Huub is het toch niet gek dat het zo nu en dan over de D&D gaat?

Groetjes Walter

chansig

Overigens heb ik wel een idee waarom jij ze niet zo mooi vindt klinken...maar deze gedachten komt voort uit een achterdochtige geest... :D

En ik post inderdaad erg veul...soms te veul.

ICE power ??? Volgens mij zit er wat anders in...of dat weet ik wel zeker.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

genesis

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 13:49:30
Ik zie het meer als genezen van de audiofiele neurose die steeds weer dwingt tot het zetten van een nieuwe stap op weg naar een doel dat nooit bereikt kan worden. Geen 1000 stappen op dat audiofiele dwaalspoor gaan het doel ooit dichterbij brengen: anders zou de reis na een tijdje wel ophouden, maar dat gebeurt in het echt nooit. Hooguit krijg je jezelf voor een tijdje overtuigd dat dít het echt hélemaal is, om na een maand of wat toch weer andere zooi in huis te halen.

In plaats van koste wat kost vast te houden aan het idee dat kabeltjes en zekeringen écht verschil maken, kun je ook gewoon accepteren dat het tussen de oren zit. Dat inzicht brengt dan weer de rust, het overzicht en de vrijheid die je nodig hebt om te focussen op de hoofdzaken en bovendien echt te kunnen genieten.

Op dat moment ben je ook klaar met het obsessieve luisteren naar de 20 albums die zo goed klinken om te horen of de nieuwe kabelvoetjes het nirvana al dichterbij gebracht hebben.

Dat hoeft niet waar te zijn, na een goede 20 jaar bezig te zijn geweest met mijn set (met hulp) heb ik uiteindelijk de muzikale beleving gekregen die ik zocht en rust in mijn innerlijk (holy grail gevonden), heb in zo'n 10 jaar niets nieuws meer aangeschaft (behalve muziek) en verder is er alleen onderhoud toegepast om de componenten in goede staat te (be)houden.

Dus zoals jij aangaf, 'nooit rust, op het neurotische af', gaat dus niet voor een ieder op. ;)

Genesis
Carpe Diem