HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 18, 2017, 18:45:26
Gelukkig deed hij het nog toen ik er was anders was het Chansigvirus ws de oorzaak.

Maar wel enorm balen. Inderdaad hopen dat het de zekering is.

Kortsluiting (schuiven van de speakers en speakerdraden die contact maken) oid ? Gewoon pats/boem klaar ? Geen rook, geen vuur ?

Gr. Hans

Nee niets gehoord of geroken. De zekeringen zien er nog goed uit.

Wacht nog ééntje aan de achterkant. De meest voor de hand liggende...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Nee hij schakelt gewoon niet meer aan nadat ik hem uit had gezet. De zekering aan de achterkant ziet er ook normaal uit. Misschien de schakelaar zelf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666


HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart 18, 2017, 19:05:02
Toevallig te snel uit- en aangezet?

Ik denk van niet. Kan er verder niets aan doen. Zekeringen ok, niets te zien of te ruiken misschien schakelaar zélf kapot. Ik heb op dit moment niets in huis om het door te meten, zelfs geen lampje.

Nah ja, dan maar even TV kijken, morgen even de schakelaar doormeten als de gamma open is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Behoorlijk klote inderdaad, hopelijk is het iets kleins. Blijft een risico natuurlijk tweedehands kopen, je kent de geschiedenis van het apparaat nu eenmaal niet.

Groetjes Walter

Sirius666

Had er dan niet gelijk na de eerste keer aansluiten een defect op moeten treden?

chansig

Kurkjes ?

Op de een of andere manier zegt mijn gevoel dat het iets "lulligs" moet zijn. Geen idee waarom...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Godver, die zijn natuurlijk iets verschoven waardoor de Roksan even van slag is :D Even instralen met je esoterische bijenwas kabel kan misschien een oplossing geven :tounge:

HuubF

Heb al op internet gekeken maar niets gevonden. Alleen als hij te warm is gaat hij een tijdje afkoelen. Maar zó hard hebben we nou ook weer niet gedraaid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Als je hem vandaag veel harder hebt laten werken dan normaal, dan heeft dat er misschien toch wel ermee te maken...

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Verbindingen, schakelaar en zekeringen kan ik pas morgen checken, eerst even een doormeet-dinges bij de Gamma halen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dat zegt dus helemaal niks, afhankelijk van het sterkte van het ingangssignaal kan de versterker namelijk makkelijk eerder zijn maximale vermogen bereiken. Maar als het niet echt hard klonk, dan zal het met het aantal watts wel meegevallen zijn lijkt me.

chansig

Klopt...nadat we geluisterd hebben heeft Huub de Guru's weer in de kast gezet en is er nog kort gedraaid op een bescheidener niveau...beetje Huub zijn niveau en toen deed alles het gewoon nog. Gewoon een vreemd iets...dus ws iets heeeeel knullig. Maar dat is mijn ervaring met dingen die gewoon kapot gaan.  :D

Huub...Elac nog eens aansluiten ? Ik roep ook maar wat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 18, 2017, 20:14:34
Klopt...nadat we geluisterd hebben heeft Huub de Guru's weer in de kast gezet en is er nog kort gedraaid op een bescheidener niveau...beetje Huub zijn niveau en toen deed alles het gewoon nog. Gewoon een vreemd iets...dus ws iets heeeeel knullig. Maar dat is mijn ervaring met dingen die gewoon kapot gaan.  :D

Huub...Elac nog eens aansluiten ? Ik roep ook maar wat.

Gr. Hans

Nee heb hem open. Hij doet het ook niet als er niets aangesloten is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maikel_audionerd

Jeetje, das echt flink balen. Hopelijk kan je iets vinden! Succes met foutzoeken
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HuubF

Alles ziet er ongeschonden uit. Het mooist zou zijn als de stroom-zekering kapot zou zijn. Maar omwisselen met de reservezekering hielp niet. De kans is natuurlijk niet erg groot dat die reservezekering ook kapot was.

De 2 zekeringen in de versterker zien er nog goed uit.

Dan de aan-uit schakelaar die onder de versterker zit. Die zou misschien kapot kunnen zijn. Als dat zo is is hij gemakkelijk te omzeilen.

De duistere tekst in de gebruiksaanwijzing dat er een zelf-check wordt gedaan als de versterker wordt aangezet doet me vrezen dat daar ook het probleem zit. We zijn een decennium geteisterd door elektronica die niet aan hun werk toe kwam door beveiligingscircuits of kapotte sensoren. Mijn 4 jaar met een Peugeot 407 komen weer helemaal naar boven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Zitten de speakers correct aangesloten? Wellicht wil de versterker niet aan als hij geen goede impedantie op de speakerterminals ziet.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op maart 19, 2017, 10:55:02
Zitten de speakers correct aangesloten? Wellicht wil de versterker niet aan als hij geen goede impedantie op de speakerterminals ziet.

Net geprobeerd. De speakers omgewisseld en netjes aangesloten. Nix.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)