HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 10:42:10
Ik heb een redenering waar jij niet-relevante dingen tegenin brengt. Dus jij muit.  ;)

Het is goed. Veel plezier met je verschillen, ik ga geen spelletjes spelen.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 17, 2017, 11:49:09
Het is goed. Veel plezier met je verschillen, ik ga geen spelletjes spelen.

Je bent een aardige peer maar op zo'n forum kan ik je gevoeligheden niet altijd volgen.  :wacko:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: chansig op maart 17, 2017, 09:15:19
Ik vind de ABX ook vreselijk om aan deel te nemen. Maar bijzonder is wel dat verschillen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Rare is wel dat er bij verstokte audiofiel dan ook alleen maar de neiging bestaat om te zeggen: de test deugt niet. Men vindt het ook raar dat de andere kant vasthoudt aan de logica. Want ik hoor dus ik besta. Ik begrijp de verbetenheid/vastberadenheid van Huub ook niet zo...mede omdat de logica zo sterk ontwikkelt is. Huub staat daar niet alleen in, maar goed het is zijn topic.

Frank gaat nog een stap verder: Mijn nieuwe speakers gaan net zo diep als de Ushers, maar ik heb geen last meer van die piek van 20 dB in het laag. Dan haak ik gewoon af als het gaat om de rest van iemand van zijn waarnemingen. Logica ontbreekt totaal.

De test met de speakers is geweldig. Je kan het ook doen met een peperdure set en een goedkoop setje. Goede speakers in een goede ruimte en een doek ervoor. En met peperduur bedoel ik ook peperduur. Match moet goedgekeurd worden door de deelnemers...want is dat weer een escape. Ws geen verschil, volgens Huub omdat je de peperdure set niet ziet. Ws kan een meting ook nog ondersteunend zijn...maar we weten allemaal dat nog niet alles te meten is.

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Maw...wanneer mag ik langskomen gewoon muziekje luisteren, ouwehoeren en wat filosoferen over geluid.

Gr. Hans

Wees gerust de piek is er nog, maar dmv de speakers verder naar voren te plaatsen valt het minder op.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Dutch & Dutch

Markus2

Een leuke ervaring mijnerzijds;

Ik ging ooit een set Gamut Phi 5 zuilluidspreker(tje)s ophalen. Bij binnenkomst was er een ietwat smalle opstelling gerealiseerd, circa 1.75m uit elkaar, zijdelings, iets naar achteren toe geflankeerd door grote Wilson Audio Maxx's (als ik mij niet vergis).
De muziek speelde reeds toen ik de ruimte binnentrad en wat ik hoorde klonk erg goed! Ik dacht bij mezelf; "Ja, nu de Gamut's graag, dat zal wel gaan tegenvallen." Er werd echter verteld dat de Wilson's werkloos stonden.
Ik ben toen toch even gaan kijken of ik niet in het ootje genomen werd. Dat bleek niet het geval.

Met de ogen wijd open mezelf geflest.

Groet, Mark


EDIT; Ter illustratie

versus
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Daarna de Wilsons nog beluisterd?

En: why the *bleep* heb je die Gamuts ooit weggedaan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 10:56:10
Hey Mark, ben jij het.  :worship:

Althans, ik meen hieruit op te maken dat jij ook bij het vergelijk was. Ik kende deze nickename alleen niet (of was hem vergeten... 63 jaar hé?)

Haha!  ;)

Fijn, dekmantel naar de kl@te!

:sneaky2:  ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 13:45:39
Daarna de Wilsons nog beluisterd?

En: why the *bleep* heb je die Gamuts ooit weggedaan?

De Wilson's heb ik daarna nog beluisterd en ik weet het niet exact meer, maar was er niet zo van onder de indruk als zelf vooraf vermoed.
Ach, ik ben naast ex-audiofiel óók nog behept met apparatengeilheid, dus zo af en toe wisselen zal er bij mij wel in blijven.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: frank2 op maart 17, 2017, 07:31:17
Koop dan de kleine Adam en je bent klaar, alle goede speakers klinken toch hetzelfde.........  Heb nog nooit zo n onzin gelezen, maar Huub je bent dan gauw klaar.

Is het onzin vanuit je eigen kijk op de hobby of heb je de onzin enigszins getracht te onderzoeken?

Alle goede luidsprekers klinken hetzelfde? Nee. Dat is ook nog conceptafhankelijk. Echter; Gelijkende concepten die goed in elkaar steken zullen lastig, waarschijnlijk ondoenlijk zelfs, van elkaar te onderscheiden zijn. Zelfs ziende.
Concepten kunnen wellicht wel blind geduid worden, als er genoeg ervaring met de merites ervan aanwezig is. Dat zal dan eerder in een dynamische (bewegende) test (beoordelaar) dan in een statische (zittend op één en dezelfde locatie) naar boven komen (verwacht ik).

Puur mijn kijk hierop. Ik wil niets afdwingen.

Groet, Mark  ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Koen K

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 07:21:53
Jaren geleden konden we niet blind het geluid van onderstaande speakers onderscheiden. Dan is voor mij de meest logische conclusie dat de mens niet erg geschikt is voor dat soort klusjes. Iedereen die daar anders over denkt heeft een voor mij merkwaardige hersenkronkel. Of is gewoon eigenwijs.

Dus als de test je vooroordeel niet bevestigt kan de test niet kloppen? Hmm.

Overigens zie ik ook allerlei verhalen over switches en ABX'en voorbij komen, maar wat mij betreft zou dat niet eens per se nodig zijn. Gewoon vergelijken zoals je dat normaal ook zou doen, maar dan met een blinddoek voor of een soortgelijke maatregel.

Als alléén het feit dat je niet meer mag spieken alle gehoorde verschillen weg laat vallen, waarom zou je dan in vredesnaam nog geloven dat je ze echt gehoord hebt? Met die logica kan ik ook het verschil tussen twee schilderijen horen  ::)

Koen K

En inderdaad, het verschil tussen twee (goede) luidsprekers horen kan verrekt lastig zijn. Je zou verwachten dat dat gegeven de audiofiele hoogmoed wat tempert, maar nee, het tegendeel lijkt waar.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart 17, 2017, 14:14:27
En inderdaad, het verschil tussen twee (goede) luidsprekers horen kan verrekt lastig zijn. Je zou verwachten dat dat gegeven de audiofiele hoogmoed wat tempert, maar nee, het tegendeel lijkt waar.

Ik word daardoor meer gesterkt in de overtuiging dat een abx ruk is.

Audiofielen zijn niet hoogmoedig. Wel vinden wij mensen die nooit verschillen horen zielige stumperds.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: Koen K op maart 17, 2017, 14:14:27
En inderdaad, het verschil tussen twee (goede) luidsprekers horen kan verrekt lastig zijn. Je zou verwachten dat dat gegeven de audiofiele hoogmoed wat tempert, maar nee, het tegendeel lijkt waar.

Ik heb in alle jaren dat ik naar speakers luister nog nooit speakers gehoord die precies op elkaar leken, zelfs binnen een merk zijn de verschillen gemakkelijk te horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 15:06:27
Ik word daardoor meer gesterkt in de overtuiging dat een abx ruk is.

Audiofielen zijn niet hoogmoedig. Wel vinden wij mensen die nooit verschillen horen zielige stumperds.

Zo voelt het echter niet. ;D

Mijn geloof in verschillen is waar het apparatuur betreft wel tot zo ongeveer het nulpunt gedaald. Dat was ooit, weliswaar vervuld van twijfel, anders.

Nergens last van, deze stumperd.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: frank2 op maart 17, 2017, 15:18:23
Ik heb in alle jaren dat ik naar speakers luister nog nooit speakers gehoord die precies op elkaar leken, zelfs binnen een merk zijn de verschillen gemakkelijk te horen.

De grote vraag; Als je niet weet wat er speelt en/of blind?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Koen K

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 15:06:27
Ik word daardoor meer gesterkt in de overtuiging dat een abx ruk is.

Ofwel je leest bijzonder slecht, ofwel je reageert erg selectief. Nogmaals, ik zeg niet dat je het als een ABX moet doen:

Citaat van: Koen K op maart 17, 2017, 14:13:08
Dus als de test je vooroordeel niet bevestigt kan de test niet kloppen? Hmm.

Overigens zie ik ook allerlei verhalen over switches en ABX'en voorbij komen, maar wat mij betreft zou dat niet eens per se nodig zijn. Gewoon vergelijken zoals je dat normaal ook zou doen, maar dan met een blinddoek voor of een soortgelijke maatregel.

Als alléén het feit dat je niet meer mag spieken alle gehoorde verschillen weg laat vallen, waarom zou je dan in vredesnaam nog geloven dat je ze echt gehoord hebt? Met die logica kan ik ook het verschil tussen twee schilderijen horen  ::)

Citaat van: HuubF
Audiofielen zijn niet hoogmoedig. Wel vinden wij mensen die nooit verschillen horen zielige stumperds.

Als je zelfbeeld hier wel bij vaart vind ik het helemaal leuk voor je  :thumbs-up:

Kwabbernoot

Citaat van: Markus2 op maart 17, 2017, 15:49:17
Zo voelt het echter niet. ;D

Mijn geloof in verschillen is waar het apparatuur betreft wel tot zo ongeveer het nulpunt gedaald. Dat was ooit, weliswaar vervuld van twijfel, anders.

Nergens last van, deze stumperd.

Groet, Mark ;)
Deze stumpert heeft ook nergens last van maar ik denk wel degelijk dat er nog klankverschillen zijn voor wat betreft apparatuur en luidsprekerkabels. Ze zijn (vaak) klein, absoluut, maar voor mij wel belangrijk. Haal ik ze er in een ABX uit, geen idee. Boeit mij eerlijk gezegd ook niet.

Groeten...

chansig

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 15:06:27
Ik word daardoor meer gesterkt in de overtuiging dat een abx ruk is.

Audiofielen zijn niet hoogmoedig. Wel vinden wij mensen die nooit verschillen horen zielige stumperds.

Audiofiele hoogmoed Huub....maar we zijn eindelijk aangekomen op het niveau van uitschelden. En "we" ? Really ???  Kom op zeg. Tijd om te stoppen ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: frank2 op maart 17, 2017, 15:18:23
Ik heb in alle jaren dat ik naar speakers luister nog nooit speakers gehoord die precies op elkaar leken, zelfs binnen een merk zijn de verschillen gemakkelijk te horen.

Ja...maar jij hoort ook verschillen tussen zekeringen...dus heel gek is het dan ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Koen K op maart 17, 2017, 14:13:08
Overigens zie ik ook allerlei verhalen over switches en ABX'en voorbij komen, maar wat mij betreft zou dat niet eens per se nodig zijn. Gewoon vergelijken zoals je dat normaal ook zou doen, maar dan met een blinddoek voor of een soortgelijke maatregel.

Met pauzemomenten?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Kwabbernoot op maart 17, 2017, 16:02:13
Deze stumpert heeft ook nergens last van maar ik denk wel degelijk dat er nog klankverschillen zijn voor wat betreft apparatuur en luidsprekerkabels. Ze zijn (vaak) klein, absoluut, maar voor mij wel belangrijk. Haal ik ze er in een ABX uit, geen idee. Boeit mij eerlijk gezegd ook niet.

Groeten...

Het verschil zit 'm erin dat ik juist een ABX resultaat wel interessant vind en jij niet. Lijkt me geheel niets mis mee.

Groet, Mark  ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 17, 2017, 15:06:27
Audiofielen zijn niet hoogmoedig. Wel vinden wij mensen die nooit verschillen horen zielige stumperds.

Overigens;
Enigszins een contradictie, vind je niet?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: chansig op maart 17, 2017, 16:08:29
Audiofiele hoogmoed Huub....maar we zijn eindelijk aangekomen op het niveau van uitschelden. En "we" ? Really ???  Kom op zeg. Tijd om te stoppen ?

Gr. Hans

Iets te heftig voor een kwinkslag kennelijk.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die is inderdaad niet overgekomen tegelijkertijd vond ik hem ook totaal niet bij je passen, als hij serieus was/is bedoeld.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.