HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 13, 2017, 17:19:47
Dat allemaal maakt jouw persoonlijkheid ook zo'n heerlijke discrepantie, een behoorlijke mate van intelligentie aan de ene kant en andere kant toch ook dat onvoorwaardelijke geloof in audiofiele quatsch.

Op z'n minst een interessante combinatie!

Onderschat die intelligentie niet.

Ik heb geen onvoorwaardelijk geloof in 'audiofiele quatch'. Dat is typisch weer zo'n versimpeling van de werkelijkheid om het verwrongen wereldbeeld van niets-gelovers coherent te houden.

Alleen dingen die ik zelf heb waargenomen, geverifieerd zijn door onafhankelijke waarnemingen van anderen én ook nog eens blijvend zijn neem ik serieus. Zo kom ik aan gehakt en mijn mooiste kabels. Daarin neem ik recensies gewoon mee, die zijn vaak lang niet zo slecht als mij altijd wordt voorgehouden. En reclames die je mening vergiftigen zie je ook al nergens.

Dat blijft subjectief maar zo komen wij dolenden ook aan geweldige wijn, goed bier, de beste whiskey, goed rijdende auto's en een lekkere WAF.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Wees blij dat je dit soort verschillen kunt horen, maakt het een stuk lastiger om tevreden te zijn maar geeft je wel de mogelijkheid om een echt goed klinkende set samen te stellen.

Groetjes Walter

chansig

Dat laatste is geen juiste conclusie. Hooguit is het een van de manieren maar zelfs dat betwijfel ik.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 17:44:46
Ik heb geen onvoorwaardelijk geloof in 'audiofiele quatch'. Dat is typisch weer zo'n versimpeling van de werkelijkheid om het verwrongen wereldbeeld van niets-gelovers coherent te houden.

Verwrongen coherentie. Nice one!

;D





HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 17:44:46
Onderschat die intelligentie niet.

Ik heb geen onvoorwaardelijk geloof in 'audiofiele quatch'. Dat is typisch weer zo'n versimpeling van de werkelijkheid om het verwrongen wereldbeeld van niets-gelovers coherent te houden.

Alleen dingen die ik zelf heb waargenomen, geverifieerd zijn door onafhankelijke waarnemingen van anderen én ook nog eens blijvend zijn neem ik serieus. Zo kom ik aan gehakt en mijn mooiste kabels. Daarin neem ik recensies gewoon mee, die zijn vaak lang niet zo slecht als mij altijd wordt voorgehouden. En reclames die je mening vergiftigen zie je ook al nergens.

Dat blijft subjectief maar zo komen wij dolenden ook aan geweldige wijn, goed bier, de beste whiskey, goed rijdende auto's en een lekkere WAF.

Ipv beweren dat al die rare tweaks iets met het geluid doen ben ik eerder benieuwd of jij niet hoog sensitief bent. Jammer dat je op een dergelijk leeftijd nog niet lekker kan genieten van een muziekje.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 18:09:02
Je laat een paar belangrijke woordjes weg.

Neuh, die hele zin is onzin. Dan zijn deze woordjes in een zin samen nog het leukst.


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 13, 2017, 18:16:14
Neuh, die hele zin is onzin. Dan zijn deze woordjes in een zin samen nog het leukst.

Begrijpelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: Contour op maart 13, 2017, 17:55:10
Hallo Huub,

Wees blij dat je dit soort verschillen kunt horen, maakt het een stuk lastiger om tevreden te zijn maar geeft je wel de mogelijkheid om een echt goed klinkende set samen te stellen.

Groetjes Walter
Geef mij maar de manier hoe Huub verteld over zijn audio-reis en hoe hij zaken ervaart dan dit soort posts.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op maart 13, 2017, 19:27:30
Geef mij maar de manier hoe Huub verteld over zijn audio-reis en hoe hij zaken ervaart dan dit soort posts.

Volgens mij zit hij in ons kamp hoor! :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 17:44:46
Onderschat die intelligentie niet.

Ik heb geen onvoorwaardelijk geloof in 'audiofiele quatch'. Dat is typisch weer zo'n versimpeling van de werkelijkheid om het verwrongen wereldbeeld van niets-gelovers coherent te houden.

Alleen dingen die ik zelf heb waargenomen, geverifieerd zijn door onafhankelijke waarnemingen van anderen én ook nog eens blijvend zijn neem ik serieus. Zo kom ik aan gehakt en mijn mooiste kabels. Daarin neem ik recensies gewoon mee, die zijn vaak lang niet zo slecht als mij altijd wordt voorgehouden. En reclames die je mening vergiftigen zie je ook al nergens.

Dat blijft subjectief maar zo komen wij dolenden ook aan geweldige wijn, goed bier, de beste whiskey, goed rijdende auto's en een lekkere WAF.

:withstupid: :pompom: :headbanging:

Ik heb altijd meer plezier en voordeel gehad aan mensen die hun eigen subjectieve ervaringen willen en tegenwoordig durven te delen dan van  de mensen die roepen ik meet het niet dus het bestaat niet.

Vaak blijkt de subjectieve ervaring van de een onafhankelijk gelijk aan de subjectieve ervaring van een ander.
Meestal reproduceerbaar en blijvend.


daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 19:37:32
Volgens mij zit hij in ons kamp hoor! :clapping:
Gaat meer om de toon en de muziek. Al dan niet onder invloed van een kabeltje. ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Kwabbernoot

Citaat van: Kwabbernoot op maart  2, 2017, 00:13:25
Verspreid over de verschillende fora in audioland zijn vele leuke en lange draadjes te lezen over Huub's tocht naar, euhhh, auraal geluk. Ze zijn zeer de moeite waard om eens op te zoeken.

Misschien ga ik dat eens doen en dan hier de links plaatsen. Misschien, ooit, wie weet.

Groeten...

Citaat van: HuubF op maart  2, 2017, 06:49:37
Ja leuk doe maar. Ik kan ze niet eens allemaal vinden. Overigens zijn die van hififorum voor mij onbereikbaar omdat ik een paar jaar geleden Gent tot het bot heb beledigd.

Dit zijn de draadjes die ik heb gevonden. Ik heb het gevoel dat ik er op z'n minst nog een mis?

Matching the Eve II (05-09-2005 – 26-01-2006)

De strijd gaat voort  (26-01-2006 – 17-06-2008)

De karavaan trekt voort (08-02-2007 - ?)

HuubF's setjes (26-01-2008 - 10-08-2012)

Als je nog andere draadjes kent Huub,  hoor ik het graag. Hear bestaat niet meer en op de opvolger high-end forum  kan ik ook niets vinden.

Groeten...

Edit: Nog een draadje toegevoegd.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 13, 2017, 20:27:52
Dit zijn de draadjes die ik heb gevonden. Ik heb het gevoel dat ik er op z'n minst nog een mis?

Matching the Eve II (05-09-2005 – 26-01-2006)

De strijd gaat voort  (26-01-2006 – 17-06-2008)

De karavaan trekt voort (08-02-2007 - ?)

Als je nog andere draadjes kent Huub,  hoor ik het graag. Hear bestaat niet meer en op de opvolger high-end forum  kan ik ook niets vinden.

Groeten...

Cool! Er moet ook nog een Matching the Eve I zijn en daarvoor had ik ook nog een (ellen)lang lopend topic op hififorum.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Goh!

In 2005 schreef ik al dat de oplossing wel eens een DSP zou kunnen zijn... Wat nou wijsheid komt met de jaren.

;D

chansig

Meer dan 10 jaar zoeken en nu gevonden? Mwahhhh....ik hoop van niet. Binnenkort meer eens naar Leiden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 14, 2017, 07:25:20
Meer dan 10 jaar zoeken en nu gevonden? Mwahhhh....ik hoop van niet. Binnenkort meer eens naar Leiden.

Alles is relatief. Wat ik in die 10 jaar aan inzicht heb vergaard vind ikzelf wel prima. Ik weet nu precies wat voor geluid ik zoek. En heb na al die tijd enig gevoel voor de opties voor het realiseren ervan. Dat is lastig want het budget is beperkt: 1000 euro per component. Het is en blijft dus hoe dan ook een compromis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op maart 13, 2017, 22:35:12
Cool! Er moet ook nog een Matching the Eve I zijn en daarvoor had ik ook nog een (ellen)lang lopend topic op hififorum.
Jouw registratiedatum op het Hififorum was 26 januari 2005. Ik kan mij dus niet echt voorstellen dat er voor "Matching the Eve II" nog een langlopend draadje was op dat forum. Een ander draadje van jouw daar was nog: "Welke interlink gebruik jij?".
Ik denk dat "Matching the Eve" nog heeft plaats gevonden op een ander forum (Hear?). Maar dat was allemaal sowieso voor mijn forum-"ontmaagding".

Groeten...

De post met de draadjes is aangepast. Ik had er nog één gevonden op het blauwe forum.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op maart 14, 2017, 08:52:51
Jouw registratiedatum op het Hififorum was 26 januari 2005. Ik kan mij dus niet echt voorstellen dat er voor "Matching the Eve II" nog een langlopend draadje was op dat forum. Een ander draadje van jouw daar was nog: "Welke interlink gebruik jij?".
Ik denk dat "Matching the Eve" nog heeft plaats gevonden op een ander forum (Hear?). Maar dat was allemaal sowieso voor mijn forum-"ontmaagding".

Groeten...

De post met de draadjes is aangepast. Ik had er nog één gevonden op het blauwe forum.

Hmm, daarvoor zat ik dus ergens anders. Hear kan ik me niet echt herinneren uit die tijd. Zou dat het forum van www.hifi.nl zijn geweest?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: HuubF op maart 14, 2017, 09:36:43
Hmm, daarvoor zat ik dus ergens anders. Hear kan ik me niet echt herinneren uit die tijd. Zou dat het forum van www.hifi.nl zijn geweest?

Als ik mij niet vergis, is dat opgegaan in http://www.high-endforum.nl/. Je hebt daar (hoogstwaarschijnlijk) een account: http://www.high-endforum.nl/user/12639-huub-franssen/
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: CyrusOne op maart 14, 2017, 13:20:57
Als ik mij niet vergis, is dat opgegaan in http://www.high-endforum.nl/. Je hebt daar (hoogstwaarschijnlijk) een account: http://www.high-endforum.nl/user/12639-huub-franssen/

Ik heb daar inderdaad een account, leuk om die ouwe meuk weer even te zien. Maar het is Hear dat er in is opgegaan, ik kwam namelijk de zin 'Geen audiofiel hear die zich het resultaat niet zal aantrekken.' tegen.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Vanuit Hifi.nl zijn Audiofreaks en het Hififorum ontstaan. Vrij snel na elkaar. Hear en ws ook HTforum bestonden al. Hear is uiteindelijk veranderd in het Highendforum. Vanuit het Hififorum is dan weer Hififreaks geboren en vanuit HTforum zijn er een aantal het Stereoforum begonnen.

Marantz en ZBA zijn er dan natuurlijk ook nog.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Huub, het blijft me fascineren hoe je in deze materie staat. Je weet (zo begrijp ik dat in elk geval elke keer als ik je spreek) dat de verschillen die je waarneemt niet echt met het geluid te maken hebben, maar desondanks kies je ervoor om ze als hoorbare verschillen te blijven benaderen en er ook zo over te praten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best knap vind dat je met deze (voor mij schijnbare) tegenstelling kunt leven. Je hebt er zo in elk geval een stuk meer hobby aan dan ik... Aan de andere kant ben ik er dan weer stukken minder geld aan kwijt.

Tjeb