HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: roeleken op februari 13, 2017, 17:53:26
Volgens mij kun je je vriendin heel gelukkig maken wanneer je die 3 kabels vanaf je tv eens samenbundelt en in een simpel wit plakgootje verticaal van je tv naar beneden laat lopen....

Alle spullen zijn er... eerst even de hifi tot rust laten komen. Als ik iets inbouw weet ik zeker dat het weer op de schop moet. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: HuubF op februari 13, 2017, 15:08:42
Maar het mooiste kabeltje is een katoen-omwonden koperen draadje met bijenwas en lijnzaad. Now we're getting somewhere.

Nee toch de Xindak. Altijd weer de Xindak AC3. :worship:

Vandaag ook weer even ondervonden dat je kabeltjes altijd even een uurtje moet laten 'wennen' voordat je een oordeel velt.  :-[
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: HuubF op februari 13, 2017, 18:59:52
Nee toch de Xindak. Altijd weer de Xindak AC3. :worship:

Vandaag ook weer even ondervonden dat je kabeltjes altijd even een uurtje moet laten 'wennen' voordat je een oordeel velt.  :-[

je een gehoorapparaat?


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De balans: de Guru QM10 speakers zijn top en geven alle nuances die ik zoek weer. De Elac is een lekker klein maar serieus apparaat. De Roksan versterker is een eerbiedwaardige grijze krachtpatser. De Chord dac is schattig, irritant als je hem als hoofd-dac wil gebruiken, maar erg goed.

Nu nog een oplossing vinden voor moeilijk te vinden kabeltjes die ik nodig heb:
- Usb naar micro-usb
- Digitaal coax naar mini-cinch
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Digitaal coax naar mini cinch gaat je niet lukken... Mini cinch is optisch. Dat wordt dan opsplitsen: een optisch naar coax-converter scoren en daarnaast een toslink naar mini jack kabel of adaptertje.
Groeten,
Edwin

HuubF

Vandaag maar weer een dagje thuis om een stukje verder te komen. De Elac Discovery klinkt nu optimaal, met een nieuw toslink snoertje, dus een mooie test is dan de computer weer eens aansluiten via usb. Tidal doet dan zijn kunstje zonder Roon Essentials, op de oude manier. De verschillen zijn niet zo groot zo lijkt het. Maar als de computer beter klinkt heb ik een probleempje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 16, 2017, 08:49:31
Vandaag maar weer een dagje thuis om een stukje verder te komen. De Elac Discovery klinkt nu optimaal, met een nieuw toslink snoertje, dus een mooie test is dan de computer weer eens aansluiten via usb. Tidal doet dan zijn kunstje zonder Roon Essentials, op de oude manier. De verschillen zijn niet zo groot zo lijkt het. Maar als de computer beter klinkt heb ik een probleempje.

Misschien moet je het idee laten varen dat dergelijke wijzigingen verschillen op kunnen leveren. Ik denk ook dat je Roon een dag of 3 moet proberen en dan Tidal. Dan zal je evt verschillen denk ik beter opmerken dan met snel gewissel. Soms moet je ook de knoop doorhakken...laat de Elac lekker z'n ding doen en gebruik de Chord enkel als hoofdtelefoonversterker aangezien het als dac omslachtiger/niet optimaal werkt. Ergenissen moet je minimaliseren  ;)

Cyrus·

Groeten,
Edwin

HuubF

Had dat 10 jaar geleden gezegd! :clapping:

De gedachte dat ik niet zou onderzoeken wat het verschil is tussen computer+usb, Elac+toslink en Elac-direct vind ik een beetje mal. Je koopt die spullen toch omdat je hoopt dat het dan beter klinkt?

Welnu, als ik de Elac direct aansluit klinkt het minder rijk dan wanneer ik de Chord Mojo gebruik. De dac levert dus een verbetering op. Een verschil tussen computer en Elac via de Mojo is er ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ben er wel uit denk ik. Het verschil tussen computer en Elac is niet zó groot. Ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik beter vind. Inmiddels ben ik er wel achter dat Roon Essentials nauwelijks voordeel oplevert tov het gebruik van Tidal direct. Voordeel van de Elac is wel dat hij altijd aan staat en de computer zijn computer-dingetjes heeft als af en toe vastlopen en uitstaan als je hem nodig hebt. Maar een computer kun je natuurlijk ook gewoon aan laten staan.

Dusssssss, ik denk erover om een echte Roon licentie te nemen. Dan moet er een server komen waar de core software op draait, de NUC wordt client en een tablet kan worden gebruikt als front end. Misschien wordt daardoor de geluidskwaliteit via de NUC nog wel iets beter.

Ook wel leuker. Ik zit al 46 jaar in de %$#@-ICT dus moet ik kunnen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Roon is prima te draaien op de NAS (worden zware eisen genoemd, geen idee of dat terecht is?) of een PC zoals je zegt. Ik ben aan het testen op een MAC Mini die ik nog op zolder lag te verstoffen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

i2Paq

Citaat van: Blue-Eyes op februari 16, 2017, 14:05:36
Roon is prima te draaien op de NAS (worden zware eisen genoemd, geen idee of dat terecht is?) of een PC zoals je zegt. Ik ben aan het testen op een MAC Mini die ik nog op zolder lag te verstoffen ;)

^^

Ik zou ook voor een NAS oplossing gaan.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 16, 2017, 13:13:09
Had dat 10 jaar geleden gezegd! :clapping:

De gedachte dat ik niet zou onderzoeken wat het verschil is tussen computer+usb, Elac+toslink en Elac-direct vind ik een beetje mal. Je koopt die spullen toch omdat je hoopt dat het dan beter klinkt?

Citaat van: HuubF op februari 16, 2017, 13:56:19
Ben er wel uit denk ik. Het verschil tussen computer en Elac is niet zó groot. Ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik beter vind.

:D  :D  :D

Wil je echt duidelijke verschillen horen dan moet je van speakers wisselen of van een buizenversterker naar solide state gaan. Om de rest zou ik mij niet zo druk maken....nogmaals  ;)

Alle onderzoekjes ten spijt: dat is m.i. gerommel in de marge.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 16, 2017, 20:22:55
:D  :D  :D

Wil je echt duidelijke verschillen horen dan moet je van speakers wisselen of van een buizenversterker naar solide state gaan. Om de rest zou ik mij niet zo druk maken....nogmaals  ;)

Alle onderzoekjes ten spijt: dat is m.i. gerommel in de marge.

Zo doet een audiofiel. Grote verandering,  kleinere aanpassingen, tweaks, Nieuwe Grote verandering, enzovoort.

Ik blijk er weinig aan te kunnen doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Jawel: er vanaf stappen dat je (grote) veranderingen hoort bij software ;) Dat bedoelde ik met gerommel in de  marge.

Al zijn er nuance verschillen...dat zal bij het ene album wellicht goed uitpakken en bij het andere weer minder. Ik maak mij niet druk om software of gebruik van m'n pc (werkstation, foobar draait op de achtergrond tijdens m'n werk erop). Ik heb een nas ongebruikt en wel staan, werk te graag met muis en toetsenbord  Streamen zit er dus nog niet in. Nu is het wisselen tussen YouTube (ook 360p :D) en foobar en simpelweg lekker een muziekje luisteren.


HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 16, 2017, 22:13:01
Jawel: er vanaf stappen dat je (grote) veranderingen hoort bij software ;) Dat bedoelde ik met gerommel in de marge.
...

Verschillen in klank tussen software hebben me er ooit toe gebracht mijn mooie PS Audio Perfectwave te verkopen. Dat was ook een mooi bewijs dat dingen niet altijd lopen zoals je zou verwachten, ook voor de ontwikkelaars. Die zaten met hun handen in het haar terwijl er op het PS Audio forum iedereen steeds wanhopiger werd. Want we zaten met z'n allen ook te wachten op gapless streaming. Er waren aanhangers van bepaalde oudere versies van de software waarbij ze leuke nieuwe features dan maar lieten lopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Maar dan heb je het over functionaliteit (of gebrek daaraan) waarom je een bepaalde voorkeur voor software c.q. een specifieke versie van die software hebt. Dat is toch wat anders dan de vermeende klankmatige verschillen tussen softwareversies. Of begrijp ik je dan niet goed?
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: CyrusOne op februari 17, 2017, 09:45:05
Maar dan heb je het over functionaliteit (of gebrek daaraan) waarom je een bepaalde voorkeur voor software c.q. een specifieke versie van die software hebt. Dat is toch wat anders dan de vermeende klankmatige verschillen tussen softwareversies. Of begrijp ik je dan niet goed?

Beide zijn waar. De belangrijkste reden voor de software-uitbreidingen waren inderdaad toevoegingen aan de functionaliteit omdat het apparaat net te vroeg was uitgebracht.

En bij elke versie veranderde het geluid merkbaar. Uiteindelijk gaven de ontwikkelaars dat ook toe. Ongelofelijk irritant.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Groeten,
Edwin

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari 17, 2017, 18:12:35
Speciaal voor jou HuubF

https://www.alpha-audio.nl/2017/02/chord-poly-uitbreidingsmodule-mojo/

Mischien is het wat... laat HuubF heb maar lekker schuiven   :bigsmile:

Ja had 'm al een keer langs zien komen. Als er Tidal integratie in zit een spannend vooruitzicht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zal je net zien, loop ik tegen een ultieme upgrade op. Een echt goede versterker: het grote broertje van de Roksan Kandy. De speakers en dac blijven wel nog een tijdje. De Guru's kunnen aleen worden overtroffen door iets veel duurders dat dan ook heel anders klinkt. De Chord Mojo natuurlijk wel maar dan mis ik de Poly streaming optie die misschien heel goed is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Roksan Caspian M2. Ooit een droom, nu bereikbaar. Natuurlijk wel hevig 2e-hands maar toch nog wel jong, uit 2014. De invulling van stevig maar toch verfijnd, aansluiting op mijn smaak, waarschijnlijkheid dat het een stap verder is, geweldige recensies en toch niet te duur. Een mooi stabiel uitgangspunt voor de toekomst. :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)