HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Zo, de vriendin is vroeg naar bed gegaan.  >:D

De Röksan had al een tijdje aangestaan dus was een beetje warm. Het oude vrouwtje had de versterker bijna nooit aangehad dus ik verwachtte wat stroefheid in het begin. Niet hoor! Zo'n oude krijger van een versterker is toch wel wat anders dan een paar instap-marantzjes. Prachtige klank en veel spektakel. Massive Attack heeft meer fundament gekregen en klassiek meer body.

Grappig dat ik denk het geluid te herkennen. Krachtig, lekker middengebied.

De grens van de Guru's zal hiermee wel een beetje zijn bereikt. Het laag is nu inderdaad wat duidelijker gedefinieerd maar de totaalbalans van de speakers is niet echt veranderd. Maar weer even op me in laten werken. Het geluid is nu wel echt mooi geworden. Er staan 2 Marantzen te koop: 150 en 250 euro. Nagelnieuw.

@edit: klassiek komt er nu wel héél mooi uit.  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wow, wat een versterker is de Röksan Roksan Kandy. Vanaf nu laat ik de hatelijk bedoelde ö weg. Daar ben ik ooit mee begonnen toen mijn Roksan cd-speler het begaf en ik maandenlang zonder cd-speler zat. Maar hee, dat is 10 jaar geleden.

De versterker is een juweeltje, hij tilt het systeem naar een veel hoger niveau. Vooral meer spektakel. Dat doet bij mij weer de twijfel rijzen of ik wel definitief (want dan is het hifi-geld voor altijd op) naar een compleet geïntegreerde oplossing moet. Als je denkt dat versterkers en dacs zo'n beetje uitontwikkeld zijn wel ja. Maar dat denk ik helemaal niet. Deze versterker is 10 jaar oud en speelt de sterren van de hemel. En waarom zou je jezelf het ongelofelijke plezier ontnemen van een in de binnenlanden gescoord fantastisch klinkend apparaat voor 250 euro?

Overigens had ik deze versterker 10 jaar geleden ook. Dat was op een moment dat ik helemaal vastgelopen was met de hifi en overnieuw wilde beginnen met alleen spullen die 5 sterren hadden gekregen bij WhatHifi. De speakers waren Monitor Audio vloerstaanders. Na een half jaartje waren de Monitor Audio's het eerst de klos omdat ik het totaalgeluid te grof vond (de MA's klinken lekker maar weinig subtiel). Hierna ben ik overgegaan naar streamen met een computer, een dac en actieve speakers. Hiervan waren de beste K&H 300's (pro-audio) waar ik relatief lang naar heb geluisterd. Het hifi-meubel is hier omheen gebouwd. De beste dac was de Ayre QB9 (helaas weinig flexibel).

Het lijkt erop dat ik een nieuwe herstart aan het maken ben: even 10 jaar terugspoelen. Ik zie het ook een beetje als het afgooien van het juk, aangepraat door meten-is-weterds, dat versterkers en dacs allemaal hetzelfde klinken. Van dacs wist ik al dat dit onzin is. Maar dat versterkers zó verschillend kunnen klinken heeft me toch wel verrast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 06:23:22
Ik zie het ook een beetje als het afgooien van het juk, aangepraat door meten-is-weterds, dat versterkers en dacs allemaal hetzelfde klinken. Van dacs wist ik al dat dit onzin is. Maar dat versterkers zó verschillend kunnen klinken heeft me toch wel verrast.

Volgens mij heeft er iemand van het weekend een film gekeken: 10 years a slave.  :D

Mooi verhaal weer Huub.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari  7, 2017, 07:37:12
Volgens mij heeft er iemand van het weekend een film gekeken: 10 years a slave.  :D

Mooi verhaal weer Huub.


Grappig dat het allemaal terug te lezen is in dit topic. We zijn al 14 jaar aan het klooien Hans.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zo lang alweer...mooie hobby hebben we toch. Gelukkig deel ik minder jouw overtuigingen en is er daardoor wel iets van rust gekomen. Ik probeer nu mijn weg te vinden tussen de WAF en de akoestische aanpassingen. Een weg die langzaam bewandeld moet gaan worden. Maar de oplossing gaat ws een simpele zijn. Groot dekbed met aan de hoeken een lus, 2 haken in het plafond waaraan ik het dekbed kan gaan hangen. Ieder zijn weg.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari  7, 2017, 08:46:08
Zo lang alweer...mooie hobby hebben we toch. Gelukkig deel ik minder jouw overtuigingen en is er daardoor wel iets van rust gekomen. Ik probeer nu mijn weg te vinden tussen de WAF en de akoestische aanpassingen. Een weg die langzaam bewandeld moet gaan worden. Maar de oplossing gaat ws een simpele zijn. Groot dekbed met aan de hoeken een lus, 2 haken in het plafond waaraan ik het dekbed kan gaan hangen. Ieder zijn weg.

Gr. Hans

Ik denk dat je dan beter gelijk een éénpersoonsbed beneden kunt zetten.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag een dagje thuis werken. En luisteren natuurlijk. Gauw de Cisco TV-tuner aangesloten op de Roksan. Hiervoor had ik een langer kabeltje nodig en hoewel ik bijna alle kabels de afgelopen tijd verkocht heb (ik had een auto nodig) vond ik er 2: een massief-zilveren no-name (ooit overgenomen van Martijn M) en het laatste paartje nog werkende Xindaks.

L'histoire ce répète. De zilveren klonk zoals meestal een beetje magertjes (in 1 geval was het ooit de ultieme oplossing) dus gauw de Xindak er op. Jahhhh, daar was het geraffineerde Cisco/Xindak geluid weer. Beetje bruusk maar oh zo meeslepend. Enthousiast opgepikt door de Roksan en lekker weergegeven door de Guru's. NPO 4 rulez.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Al thuis werkend maar eens de volledige testcyclus (30 nummers in allerlei genres) af aan het werken. Kan nu lekker hard want de vriendin haar werk is 40 kilometer hiervandaan.

Het laag is erg goed nu met de Roksan. Raar dat het akoestisch allemaal goed gaat met de speakers tegen de muur aan.  :eh:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nu het gehoormatig goed gaat ga ik vanmiddag eens kijken hoe ik de huis-tweaks zo goed mogelijk kan inzetten. Daarvoor moet ik mijn voorversterker even aanpassen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Grappig en apart spul dat Guru. Juist door die plaatsing tegen de muur vind ik het echter niet mooi integreren met de rest.

Maikel_audionerd

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 12:27:30
Nu het gehoormatig goed gaat ga ik vanmiddag eens kijken hoe ik de huis-tweaks zo goed mogelijk kan inzetten. Daarvoor moet ik mijn voorversterker even aanpassen.
Wat ga je in je voorversterker aanpassen?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HuubF

Citaat van: Maikel_audionerd op februari  7, 2017, 13:00:19
Wat ga je in je voorversterker aanpassen?

In de voorversterker zitten allerlei tweaks, alleen is de uitgang nu xlr. Als ik dat heb omgesoldeerd naar rca kan ik inschatten welke daarvan zin hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


bmateijsen

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 11:27:40
Al thuis werkend maar eens de volledige testcyclus (30 nummers in allerlei genres) af aan het werken. Kan nu lekker hard want de vriendin haar werk is 40 kilometer hiervandaan.

Het laag is erg goed nu met de Roksan. Raar dat het akoestisch allemaal goed gaat met de speakers tegen de muur aan.  :eh:

De Guru is ontworpen om tegen de muur aan te staan....

chansig

Typical in-room response.......................................................30 Hz – 30 kHz

Sensitivity...................................................................87dB (@2.83V,1m)

Nominal impedance.....................................................................5 ohm

Crossover band......................................................................2 – 7 kHz

Recommended amplifer power.................................................20 W – 160 W

Enclosure type............................................................Helmholtz resonator

Enclosure material...........................................................MDF/Aluminium

Drivers........................1× 20.5 mm soft dome tweeter, 1×102 mm mineral fibre cone

Dimensions.............................................................300 × 252 × 232 mm

Placement.............................................................Bookshelf or standmount

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666


roeleken

Huub, morgen de tiende verjaardag van dit topic!!!  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Probleem hier. De WAF heeft haar machtswoord uitgesproken. De Guru's mogen niet op de kast. Dat zou wel eens het einde kunnen zijn. Ze staan er nu weer in maar dan is het laag niet zoals ik het wil hebben. Ook dan klinken ze mooi maar niet goed genoeg als eindpunt van 14 jaar zoeken. Maar even kijken hoe ze morgen opstaat.  :lookaround:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: roeleken op februari  7, 2017, 18:57:39
Huub, morgen de tiende verjaardag van dit topic!!!  ;D

Ja verdomd! Scherp.  :D

Lekker vorderingen gemaakt in 10 jaar.  :-[
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

advr

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 19:09:02
Probleem hier. De WAF heeft haar machtswoord uitgesproken. De Guru's mogen niet op de kast. Dat zou wel eens het einde kunnen zijn. Ze staan er nu weer in maar dan is het laag niet zoals ik het wil hebben. Ook dan klinken ze mooi maar niet goed genoeg als eindpunt van 14 jaar zoeken. Maar even kijken hoe ze morgen opstaat.  :lookaround:

jij hebt het ook maar zwaar hè.... ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 19:09:02
Probleem hier. De WAF heeft haar machtswoord uitgesproken. De Guru's mogen niet op de kast. Dat zou wel eens het einde kunnen zijn. Ze staan er nu weer in maar dan is het laag niet zoals ik het wil hebben. Ook dan klinken ze mooi maar niet goed genoeg als eindpunt van 14 jaar zoeken. Maar even kijken hoe ze morgen opstaat.  :lookaround:

Heb je geen problemen met het hoog dan? Dat zou ik eerder verwachten als ze zo laag in het meubel staan.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari  7, 2017, 19:25:57
Heb je geen problemen met het hoog dan? Dat zou ik eerder verwachten als ze zo laag in het meubel staan.

Nee gaat op zich prima. Alleen staat ie nu niet meer tegen een muur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo


HuubF

Citaat van: addesmo op februari  7, 2017, 19:59:27
Met de Guru op de kast zit de vrouw er ook op ;D

Ik heb het, naar haar zeggen, iets te bont gemaakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 20:06:22
Ik heb het, naar haar zeggen, iets te bont gemaakt.

Mijn vrouw vindt alles best zolang het een remote heeft  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70