HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

martien

Citaat van: Martijn M op januari 28, 2017, 15:38:33
Dat is een goed filmpje! John Atkinson heeft verstand van zaken, al vermengt hij wel duidelijk bepaalde persoonlijke, subjectieve meningen met feiten. Floyd Toole hanteert een meer wetenschappelijke aanpak, ook de moeite waard:



Erg interessant filmpje, dank u voor het delen :thumbs-up:

HuubF

Plotseling zit ik tot over mijn oren in een reorganisatieproces omdat ik heb aangegeven dat ik wil stoppen. De loop der dingen is ongewis. Wel spannend. Kan altijd nog ICT leraar worden voor een paar jaar.

Tot er duidelijkheid is maar even niet te veel uitgeven aan hifi. Ik heb geboden op wat leuke apparaten voor niet te veel geld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

Inderdaad spannende tijden! Succes en hoop dat het goed voor je uitpakt.

Vertel es, welke leuke spullen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Wel tevreden over je beslissing om te gaan stoppen?

Ga je nog voor de AN Zero ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari  1, 2017, 18:46:04
Wel tevreden over je beslissing om te gaan stoppen?

Ga je nog voor de AN Zero ?

Was een drukke dag gisteren. Ja voel me er prima bij.

De Audio Notes vond ik wat te duur. Het komend half jaar is me toch een beetje te onzeker. Het hifi virus was helaas al aangewakkerd dus ik 'moest' wel wat. Daarom budget teruggeschroefd en alleen spullen voor een net prijsje waar ik weer vanaf kan. Eerste poging: Guru QM10 v2 met Marantz PM6006. Netjes van spaargeld. Zin an!

Verantwoording: van de Guru QM10 had ik nog nooit gehoord tot mijn oog er toevallig op viel. In de recensies (een belangrijk onderdeel van mijn hifi beleving) worden ze de hemel in geprezen met precies de kwalificaties die ik wens: muzikaal, afwijkend, compleet. Ze zijn ook niet te groot en passen mooi in of op mijn zelfbouw-kast. Als ze mooi genoeg zijn pas ik de kast desnoods aan. Dat er toevallig een paar tegelijk te koop staan komt omdat er een nieuw type aan zit te komen. Dat leverde een mooi voordeeltje op bij het bieden.
Van Marantz heb ik al veel in huis gehad. Ik vond het altijd mooi klinken, coherent, degelijk, een bepaalde authoriteit. Omdat ik eigenlijk helemaal geen losse versterker wil heb ik gekozen voor een eenvoudiger type. De PM6006 was toevallig ook in de ramsj, misschien omdat de PM6007 er aan zit te komen. Groot voordeel is dat er een dac in zit, eens kijken of de TV-tuner daar baat bij heeft. Al met al voor iets meer dan 1000 euro een compleet nieuwe start.

De Guru's heb ik gisteren in the middle of nowhere gehaald. De Marantz wordt opgestuurd en is er pas maandag.

Verdere regels die ik mezelf opleg: het spul moet met niet teveel verlies weer te verhandelen zijn (want mijn ambities liggen veel hoger) en... geen gezeik met kabels. In mijn huidige set waren de kabels het allerduurste element. Nu ik pro-audio kabels gebruik denk ik dat ik wel iets mis maar dat weegt niet op tegen het prettige gevoel dat ik er niets mee hoef.

Volgende stappen hangen af van het resultaat. Als de Guru's leveren sluit ik niet uit dat het blijvertjes zijn. Dan zou een Naim streamer een aardige stap zijn om het compleet te maken. Afwachten maar wanneer de nieuwe range eindelijk uit komt. Het oorspronkelijke plan stokt even maar de D&D's verdienen nog een luisterbezoek.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Bizarre wending! Maar dat zijn we in dit topic ook eigenlijk wel van jou gewend ;)

Bijzonder dingen, die Guru's. Zijn kennelijk tot veel in staat, ondanks de bescheiden afmetingen.

Zou haast wel goed moeten gaan in jouw setting:
CitaatConclusie
Woon je op een eerder klein appartement, is je living volgestouwd met boekenkasten met nog juist een plekje links en rechts voor een klein speakertje of houdt je vrouw niet vloerstaanders... dan is er eindelijk een ontwerper die met jouw noden rekening heeft gehouden.  Waar andere speakers niet tot hun recht komen voelt de Guru zich als een vis in het water... en hij doet dit fraai.  Een mooi evenwichtig geluid en een opvallend krachtig laag

(zie deze review)
Groeten,
Edwin

Maikel_audionerd

Citaat van: HuubF op februari  2, 2017, 07:09:32
Was een drukke dag gisteren. Ja voel me er prima bij.

De Audio Notes vond ik wat te duur. Het komend half jaar is me toch een beetje te onzeker. Het hifi virus was helaas al aangewakkerd dus ik 'moest' wel wat. Daarom budget teruggeschroefd en alleen spullen voor een net prijsje waar ik weer vanaf kan. Eerste poging: Guru QM10 v2 met Marantz PM6006. Netjes van spaargeld. Zin an!

Verantwoording: van de Guru QM10 had ik nog nooit gehoord tot mijn oog er toevallig op viel. In de recensies (een belangrijk onderdeel van mijn hifi beleving) worden ze de hemel in geprezen met precies de kwalificaties die ik wens: muzikaal, afwijkend, compleet. Ze zijn ook niet te groot en passen mooi in of op mijn zelfbouw-kast. Als ze mooi genoeg zijn pas ik de kast desnoods aan. Dat er toevallig een paar tegelijk te koop staan komt omdat er een nieuw type aan zit te komen. Dat leverde een mooi voordeeltje op bij het bieden.
Van Marantz heb ik al veel in huis gehad. Ik vond het altijd mooi klinken, coherent, degelijk, een bepaalde authoriteit. Omdat ik eigenlijk helemaal geen losse versterker wil heb ik gekozen voor een eenvoudiger type. De PM6006 was toevallig ook in de ramsj, misschien omdat de PM6007 er aan zit te komen. Groot voordeel is dat er een dac in zit, eens kijken of de TV-tuner daar baat bij heeft. Al met al voor iets meer dan 1000 euro een compleet nieuwe start.

De Guru's heb ik gisteren in the middle of nowhere gehaald. De Marantz wordt opgestuurd en is er pas maandag.

Verdere regels die ik mezelf opleg: het spul moet met niet teveel verlies weer te verhandelen zijn (want mijn ambities liggen veel hoger) en... geen gezeik met kabels. In mijn huidige set waren de kabels het allerduurste element. Nu ik pro-audio kabels gebruik denk ik dat ik wel iets mis maar dat weegt niet op tegen het prettige gevoel dat ik er niets mee hoef.

Volgende stappen hangen af van het resultaat. Als de Guru's leveren sluit ik niet uit dat het blijvertjes zijn. Dan zou een Naim streamer een aardige stap zijn om het compleet te maken. Afwachten maar wanneer de nieuwe range eindelijk uit komt. Het oorspronkelijke plan stokt even maar de D&D's verdienen nog een luisterbezoek.
Leest in mijn ogen logisch weg  :clapping:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

roeleken

Die guru's heb ik al vaker gehoord bij Ed de Jong. Super speakers! Ben benieuwd of ze je gaan bevallen...
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

De Guru's klinken inderdaad wel héél erg mooi. Op dit moment staat alleen Radio 4 nog op met een Marantz PM5005 (geweldig ding) en deze combi heeft me in ieder geval uit mijn goedkoopste-Adam-speakertje-ies-geweldig droom gehaald. Wat een prachtig geluid! En dan moet de PM6006 nog komen (vraag me niet waarom er nu een PM5005 staat).

Het 'echte' geluid via de NUC en dac kan ik helaas nog niet horen omdat ik een verloopstukje kwijt ben. Zaterdag dus het echte testwerk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Dutch & Dutch

roeleken

Citaat van: HuubF op februari  2, 2017, 21:39:38
De Guru's klinken inderdaad wel héél erg mooi. Op dit moment staat alleen Radio 4 nog op met een Marantz PM5005 (geweldig ding) en deze combi heeft me in ieder geval uit mijn goedkoopste-Adam-speakertje-ies-geweldig droom gehaald. Wat een prachtig geluid! En dan moet de PM6006 nog komen (vraag me niet waarom er nu een PM5005 staat).

Het 'echte' geluid via de NUC en dac kan ik helaas nog niet horen omdat ik een verloopstukje kwijt ben. Zaterdag dus het echte testwerk.
Volgens mij ook makkelijk aanstuurbaar...  Is een buizenbakje niet iets voor je
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: Martijn M op februari  2, 2017, 21:41:21
Waarom staat er nu een PM5005?

Ik moest tot maandag wachten, hij was 3 straten verder te koop, ik bood, hij hapte (of ik). Verkoop ik wel weer, was een prikkie.

Die Marantzen gaan toch vroeg of laat de deur uit want ze passen niet in mijn kast. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: roeleken op februari  2, 2017, 21:48:30
Volgens mij ook makkelijk aanstuurbaar...  Is een buizenbakje niet iets voor je

Ja zijn gemakkelijk aanstuurbaar. Oef buizenbakje. Dat staat wel érg ver weg van het oorspronkelijke plan. Ik zou dan toch liever voor een Naim-oplossing kiezen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Dutch & Dutch

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: Martijn M op februari  2, 2017, 22:02:09
De audiofiel in me huilt bij het zien van die foto :closedeyes:.

Ja daar komt jouw speakertje ook ooit te staan, vriend! ;D

Ik heb het meubel 2 jaar geleden gemaakt op de speakers die ik op dat moment had. Vreemd genoeg klonk dat beter dan de andere plekken waar ze hadden gestaan. De Guru's zijn wat plaatsingsgevoelig dus dat moet zich nog even zetten. Mijn vriendinnetje vindt het leuk dat ik weer met draadjes en dozen bezig ben dus een verbouwing mag nu.

De Guru's moeten trouwens stijf tegen de muur staan.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het zaakie heeft vannacht even aangestaan. Vanochtend voor het eerst in jaren weer eens extra vroeg op om te luisteren.

Radio 4 klinkt volkomen anders: verfijnd, ruimtelijk, dynamisch met nog steeds de broodnodige natuurlijkheid. Dat diepe laag is er alleen als je het nodig hebt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: HuubF op februari  3, 2017, 07:50:24
Het zaakie heeft vannacht even aangestaan. Vanochtend voor het eerst in jaren weer eens extra vroeg op om te luisteren.

Radio 4 klinkt volkomen anders: verfijnd, ruimtelijk, dynamisch met nog steeds de broodnodige natuurlijkheid. Dat diepe laag is er alleen als je het nodig hebt.

Die Guru's zien er "grappig" uit, de vorm is compleet het tegenovergestelde wat je normaal ziet bij speakers.

Goed dat ze je bevallen, geniet er van!

Zelf enkele jaren gespeeld met een PM7004, ook heerlijke versterker.
Denk dat de PM6006 ook wel gaat bevallen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: i2Paq op februari  3, 2017, 08:59:39
Die Guru's zien er "grappig" uit, de vorm is compleet het tegenovergestelde wat je normaal ziet bij speakers.

Goed dat ze je bevallen, geniet er van!

Zelf enkele jaren gespeeld met een PM7004, ook heerlijke versterker.
Denk dat de PM6006 ook wel gaat bevallen.

Marantz klinkt eigenlijk altijd wel goed. De klank heeft een zekere voornaamheid en een coherentie waarbinnen je toch veel details hoort. Hoe duurder hoe meer details denk ik. Als de rest van de keten geen pit heeft kan het geheel wat saai worden. Ik ben inderdaad benieuwd wat de PM6006 beter gaat doen, ondanks dat het toch ook een instappertje is.

Doel is uiteindelijk een streamer met versterker als ik deze speakers hou, en zonder versterker als ik toch weer actieve speakers neem. Je zou bijna gaan kijken wat Marantz wat dat betreft in de aanbieding heeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Herkenbaar; daarom is het soms wat pittige Tannoy ook een goede combi met Marantz.

Wellicht wel ff jouw topic titel aanpassen, of betreft de Guru - Marantz jouw 'Beste en laatste'?


Citaat van: HuubF op februari  3, 2017, 09:53:21
Marantz klinkt eigenlijk altijd wel goed. De klank heeft een zekere voornaamheid en een coherentie waarbinnen je toch veel details hoort. Hoe duurder hoe meer details denk ik. Als de rest van de keten geen pit heeft kan het geheel wat saai worden. Ik ben inderdaad benieuwd wat de PM6006 beter gaat doen, ondanks dat het toch ook een instappertje is.

Doel is uiteindelijk een streamer met versterker als ik deze speakers hou, en zonder versterker als ik toch weer actieve speakers neem. Je zou bijna gaan kijken wat Marantz wat dat betreft in de aanbieding heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijn M

Citaat van: HuubF op februari  2, 2017, 22:08:27
Ja daar komt jouw speakertje ook ooit te staan, vriend! ;D

Als hij bovenop het kastje mag, is het prima! Dicht tegen de muur ook geen probleem. Maar niet er in alsjeblieft  :police:.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: Martijn M op februari  3, 2017, 10:59:50
Als hij bovenop het kastje mag, is het prima! Dicht tegen de muur ook geen probleem. Maar niet er in alsjeblieft  :police:.

Omdat jullie voor het design uitgaan van ruimte om de speaker en een muur kan ik me dat voorstellen. De Guru´s moeten dicht tegen een muur omdat het laag anders te weinig aanwezig is. Plaatsing in een kastje werkt, naar het zich laat aanzien, verrassend goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: HuubF op februari  3, 2017, 09:53:21
Marantz klinkt eigenlijk altijd wel goed. De klank heeft een zekere voornaamheid en een coherentie waarbinnen je toch veel details hoort. Hoe duurder hoe meer details denk ik. Als de rest van de keten geen pit heeft kan het geheel wat saai worden. Ik ben inderdaad benieuwd wat de PM6006 beter gaat doen, ondanks dat het toch ook een instappertje is.

Doel is uiteindelijk een streamer met versterker als ik deze speakers hou, en zonder versterker als ik toch weer actieve speakers neem. Je zou bijna gaan kijken wat Marantz wat dat betreft in de aanbieding heeft.

Als de Marantz nu toch nog net dat laatste beetje pit mist, heb ik als oplossing nog wel een zeer fraaie Nordost Baldur voor je te koop. ;D

roeleken

Persoonlijk denk ik dat je geweldige speakers hebt. Een goede 2 x 80 watt plus versterker moet niet moeilijk te vinden zijn. Of inderdaad een all in one van Naïm of zo. Ken Naïm eigenlijk niet goed, ze zien er prachtig uit, goede recensies, maar heb het idee dat Naïm een erg specifieke klankkleur heeft. Correct me if I'm wrong

Een tweedehands Accuphase versterker.... denk dat je versteld zult staan.
Een vriend van me heeft zijn E 206 eens meegebracht en hier aangesloten op mijn set, werd er eigenlijk niet goed van hoe goed het klonk.
De mogelijkheden zijn eindeloos, leutig hoor!  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op februari  3, 2017, 20:34:20
Persoonlijk denk ik dat je geweldige speakers hebt. Een goede 2 x 80 watt plus versterker moet niet moeilijk te vinden zijn. Of inderdaad een all in one van Naïm of zo. Ken Naïm eigenlijk niet goed, ze zien er prachtig uit, goede recensies, maar heb het idee dat Naïm een erg specifieke klankkleur heeft. Correct me if I'm wrong

Een tweedehands Accuphase versterker.... denk dat je versteld zult staan.
Een vriend van me heeft zijn E 206 eens meegebracht en hier aangesloten op mijn set, werd er eigenlijk niet goed van hoe goed het klonk.
De mogelijkheden zijn eindeloos, leutig hoor!  ;D

Ik denk inderdaad dat de Guru's erg goed zijn. Op dit moment staan ze op de kast tegen de muur, een beetje ingedraaid zoals aanbevolen. Vanmiddag en vanavond heb ik al mijn test-cd's er doorheen geramd. Dan blijkt het geheel van versterker en speaker toch wel een beetje tekort te schieten: wel voldoende laag maar niet erg strak, niet al teveel resolutie. Wel een mooie klank en de belofte dat een betere versterker dan de eenvoudige PM5005 het beter gaat doen. De PM6006 komt maandag maar ik ben bang dat er een nog serieuzere versterker nodig is.

Ooit heb ik een paar maanden een Accuphase 205 (of zoiets) gehad. Klonk inderdaad voornaam met onnoemelijk veel detaillering. De Duitsers zijn daar gek op, ik niet zo. Naim heeft inderdaad iets specifieks (lekker, vaart, stevig) of het nou een versterker of een dac is. Daar hou ik wel van.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)