HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: MAW op januari 17, 2017, 21:57:29
als ik tussen die 2 (kefs en adams) moest kiezen dan zou ik na 0,1 seconde overwegen voor de Adams gaan.

Zo'n reactietijd heb ik ook in gedachte ja.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

visitor

Citaat van: evilniek op januari 17, 2017, 10:48:39
Maar even zonder gekheid volgens mij is KEF LS50 Wireless ook heel interessant, mijns inziens dan. :)

Ik heb de KEF LS50 wireless nu al een drietal weken en ben erg onder de indruk van de geluidskwaliteit. :o
Beter dan al wat ik hiervoor gehad heb. Vergeleken met een passieve LS50 in combinatie met een Musical Fidelity Encore 225, was de LS50 wireless beter op alle vlakken volgens mij.

De bijhorende Android app kan wel wat beter en er is momenteel geen ondersteuning voor gapless playback.

visitor

Citaat van: MAW op januari 17, 2017, 21:57:29
als ik tussen die 2 (kefs en adams) moest kiezen dan zou ik na 0,1 seconde overwegen voor de Adams gaan.

Ik zou ze eerst eens allebei beluisteren  ;)

HuubF

Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 08:08:35
Ik heb de KEF LS50 wireless nu al een drietal weken en ben erg onder de indruk van de geluidskwaliteit. :o
Beter dan al wat ik hiervoor gehad heb. Vergeleken met een passieve LS50 in combinatie met een Musical Fidelity Encore 225, was de LS50 wireless beter op alle vlakken volgens mij.

De bijhorende Android app kan wel wat beter en er is momenteel geen ondersteuning voor gapless playback.

Ik geloof best dat hij heel goed is! Maar puur conusoppervlak en inhoud zouden toch gehakt van hem moeten maken. En even tegenover elkaar zetten zit er helaas niet in.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

visitor

Citaat van: HuubF op januari 17, 2017, 16:21:32
Ik geloof best dat hij impressionant is. Maar is het een waardige tegenstander van speakers die 2 keer zo duur zijn?

Je zal ze zelf eens moeten beluisteren om dat te weten te komen.
Maar ik ben heel sterk onder de indruk. Een van de beste compacte luidsprekers die ik al gehoord heb.
Ze zien er in elk geval veel beter uit dan de Adam luidsprekers. ;)

visitor

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 08:20:54
Ik geloof best dat hij heel goed is! Maar puur conusoppervlak en inhoud zouden toch gehakt van hem moeten maken. En even tegenover elkaar zetten zit er helaas niet in.

Hoe goed een luidspreker is hangt niet af van conusoppervlak en inhoud. Dat bepaalt hoe luid/laag een luidspreker kan spelen.
Luisteren is de enige methode om te weten hoe goed een luidspreker is of hoe goed je een luidspreker vindt.

Ik heb in elk geval nog nooit een luidspreker gehad dit mij zo veel, zo intens bij de muziek betrekt. ;D

HuubF

Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 08:26:11
Hoe goed een luidspreker is hangt niet af van conusoppervlak en inhoud. Dat bepaalt hoe luid/laag een luidspreker kan spelen.
Luisteren is de enige methode om te weten hoe goed een luidspreker is of hoe goed je een luidspreker vindt.

Ik heb in elk geval nog nooit een luidspreker gehad dit mij zo veel, zo intens bij de muziek betrekt. ;D

Klinkt overtuigend.  :) Hoe stuur je ze aan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

visitor

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 10:05:47
Klinkt overtuigend.  :) Hoe stuur je ze aan?

Ik gebruik vooral de interne DLNA streaming van de LS50 wireless. Ik stream vanaf mijn Synology NAS rechtstreeks naar de luidsprekers.

DofN

Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 08:26:11
Hoe goed een luidspreker is hangt niet af van conusoppervlak en inhoud. Dat bepaalt hoe luid/laag een luidspreker kan spelen.
Luisteren is de enige methode om te weten hoe goed een luidspreker is of hoe goed je een luidspreker vindt.

Ik heb in elk geval nog nooit een luidspreker gehad dit mij zo veel, zo intens bij de muziek betrekt. ;D

We hebben een tijdje een Needle-gekte gehad op een buurtforum. Iedereen moest opeens Needles hebben want die betrokken zo. Het klonk binnen al zijn beperkingen idd wel aardig, zeker in akoestisch slechte ruimtes en in vergelijking met heftige boemend geluid door de gewone luidsprekers. Het zegt alleen zo weinig over de kwaliteit van de luidspreker zelf :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

visitor

Citaat van: doorofnight op januari 18, 2017, 10:47:29
We hebben een tijdje een Needle-gekte gehad op een buurtforum. Iedereen moest opeens Needles hebben want die betrokken zo. Het klonk binnen al zijn beperkingen idd wel aardig, zeker in akoestisch slechte ruimtes en in vergelijking met heftige boemend geluid door de gewone luidsprekers. Het zegt alleen zo weinig over de kwaliteit van de luidspreker zelf :)

En? Wat wil je hiermee zeggen?

DofN

Dat betrokkenheid voelen bij het geluid niets zegt over de kwaliteit van de luidspreker.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op januari 18, 2017, 10:47:29
We hebben een tijdje een Needle-gekte gehad op een buurtforum. Iedereen moest opeens Needles hebben want die betrokken zo. Het klonk binnen al zijn beperkingen idd wel aardig, zeker in akoestisch slechte ruimtes en in vergelijking met heftige boemend geluid door de gewone luidsprekers. Het zegt alleen zo weinig over de kwaliteit van de luidspreker zelf :)

Er is wel een principieel verschil met de needles. Die speakers deden van alles fout maar betrokken inderdaad wel. Moderne actieve speakers doen alles goed maar de kans dat het geluid betrekt is betrekkelijk klein.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

visitor

Citaat van: doorofnight op januari 18, 2017, 11:06:10
Dat betrokkenheid voelen bij het geluid niets zegt over de kwaliteit van de luidspreker.

Dat zou ik zeker niet durven zeggen en vind ik heel kort door de bocht. Hoe meer een luidspreker het origineel benadert, hoe meer ik het 'live gevoel' heb en hoe meer ik mij betrokken voel bij de muziek. Maar dat is in mijn ervaring en kan bij iedereen anders zijn.

De LS50 wireless is in elk geval heel transparant, met veel detail en met een breed en diep beeld waarin alles heel mooi gescheiden is. Het laag is strak en met veel definitie. Hij speelt ook heel goed op een laag volume en is gecontroleerd op een hoog volume. Klinkt ook totaal niet vermoeiend.

Maar zoals altijd: zelf luisteren is altijd de beste oplossing.

visitor

Citaat van: HuubF op januari 18, 2017, 11:18:06
Er is wel een principieel verschil met de needles. Die speakers deden van alles fout maar betrokken inderdaad wel. Moderne actieve speakers doen alles goed maar de kans dat het geluid betrekt is betrekkelijk klein.

Ben hiermee akkoord.

De LS50 wireless doen volgens mij heel veel goed en ik voel mij ook heel betrokken bij de muziek. Ik heb deze betrokkenheid nog nooit ervaren (zelfs met veel duurdere setups die ik hiervoor heb gehad en getest).

chansig

Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 11:18:17
Dat zou ik zeker niet durven zeggen en vind ik heel kort door de bocht. Hoe meer een luidspreker het origineel benadert, hoe meer ik het 'live gevoel' heb en hoe meer ik mij betrokken voel bij de muziek. Maar dat is in mijn ervaring en kan bij iedereen anders zijn.

De LS50 wireless is in elk geval heel transparant, met veel detail en met een breed en diep beeld waarin alles heel mooi gescheiden is. Het laag is strak en met veel definitie. Hij speelt ook heel goed op een laag volume en is gecontroleerd op een hoog volume. Klinkt ook totaal niet vermoeiend.

Maar zoals altijd: zelf luisteren is altijd de beste oplossing.

Een speaker heeft geen betrokkenheid, emotie of welk gevoel dan ook. Het origineel benaderen....hoe check je dat ? Ik ben bij geen enkele opname aanwezig geweest. De mens en zijn gedachten, emtoties, aannames, overtuigingen is een sterk iets.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ben het wel eens met Hans.


Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 11:18:17
Dat zou ik zeker niet durven zeggen en vind ik heel kort door de bocht. Hoe meer een luidspreker het origineel benadert, hoe meer ik het 'live gevoel' heb en hoe meer ik mij betrokken voel bij de muziek. Maar dat is in mijn ervaring en kan bij iedereen anders zijn.


Jij ervaart zo. Een ander misschien weer niet. Dus, waar staan we dan met een luidspreker die het origineel benadert?

Citaat

De LS50 wireless is in elk geval heel transparant, met veel detail en met een breed en diep beeld waarin alles heel mooi gescheiden is. Het laag is strak en met veel definitie. Hij speelt ook heel goed op een laag volume en is gecontroleerd op een hoog volume. Klinkt ook totaal niet vermoeiend.

Maar zoals altijd: zelf luisteren is altijd de beste oplossing.

De KEF KSLS50 is absoluut geen verkeerde LS (en ik geloof meteen dat de actieve wireless versie ook prima is) en hij staat kwalitatief op een veel hoger plan dan de Needle.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

visitor

Citaat van: chansig op januari 18, 2017, 11:25:19
Een speaker heeft geen betrokkenheid, emotie of welk gevoel dan ook. Het origineel benaderen....hoe check je dat ? Ik ben bij geen enkele opname aanwezig geweest. De mens en zijn gedachten, emtoties, aannames, overtuigingen is een sterk iets.

Gr. Hans

Ik sprak over betrokkenheid bij de muziek, niet bij de luidspreker.

Wat voor mij veruit het belangrijkst is, is hoe intens ik van de muziek geniet sinds ik de LS50 wireless heb. Al de rest vind ik ondergeschikt in deze context.



visitor

Citaat van: chansig op januari 18, 2017, 11:25:19
De mens en zijn gedachten, emtoties, aannames, overtuigingen is een sterk iets.

Gr. Hans

Deze uitspraak kan eigenlijk gebruikt worden op elke post in het htforum.  ;) Dus wat is de toegevoegde waarde?

chansig

Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 11:39:42
Ik sprak over betrokkenheid bij de muziek, niet bij de luidspreker.

Wat voor mij veruit het belangrijkst is, is hoe intens ik van de muziek geniet sinds ik de LS50 wireless heb. Al de rest vind ik ondergeschikt in deze context.


Betrokkenheid is ook een emotie. De speakers is een technisch ding...muziek ook.

Waarom denk je dat er zoveel merken etc zijn ? Omdat er mensen naar luisteren die allen iets zoeken. Prima niets mis mee..maar de speaker is nog steeds een technisch ding en muziek ook.

Citaat van: Erwin op januari 18, 2017, 11:41:58
Deze uitspraak kan eigenlijk gebruikt worden op elke post in het htforum.  ;) Dus wat is de toegevoegde waarde?

Mag jezelf bepalen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

visitor

Citaat van: doorofnight op januari 18, 2017, 11:34:37

Jij ervaart zo. Een ander misschien weer niet. Dus, waar staan we dan met een luidspreker die het origineel benadert?


Dat is inderdaad wat ik zelf heb gezegd. Dus wat is je punt?

HuubF

Citaat van: chansig op januari 18, 2017, 11:25:19
Een speaker heeft geen betrokkenheid, emotie of welk gevoel dan ook. Het origineel benaderen... hoe check je dat ? Ik ben bij geen enkele opname aanwezig geweest. De mens en zijn gedachten, emoties, aannames, overtuigingen is een sterk iets.

Hoe dan ook, het lukt bepaalde apparatuur om muziek op een uiterst slaapverwekkende manier weer te geven. Niemand weet hoe dat komt want discussies hierover slaan onmiddellijk dood.

Mijn ervaring is dat bepaalde merken daar iets aan proberen te doen. Misschien door een bepaalde mate van kleuring. Zelf beweren ze natuurlijk iets heel anders; ze vinden van zichzelf dat ze de muziek juist ongekleurd weergeven. Uit de losse pols: Naim, Harbeth, Lavardin, Audio Note, 47Labs. 

In de prijsklasse waarin wij shoppen moeten we genoegen nemen met een compromis: lekker maar gekleurd of richting absolute high end (= ongekleurd) maar dan nét niet goed genoeg. Waardoor het misschien wel helemaal niet lekker klinkt.

Dus als iemand beweert dat de KEF LS50 active je in de muziek trekt (alle audiofielen weten wat daarmee wordt bedoeld) klinkt dat erg interessant.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

visitor

Het was al een ganse tijd geleden dat ik nog eens gereageerd had op htforum en wou dit nu eens doen om mijn ervaringen te delen met de topic starter.

De verwachte, generaliserende reacties die weinig of niets bijbrengen bij het onderwerp op zich maken mij dan ook duidelijk dat dit allemaal weinig betekenis heeft. Bij deze zal ik dan terug stoppen met posten op dit forum. Er is blijkbaar weinig veranderd gedurende de laatste jaren. :-\

DofN

Mooi, ik begon me net te storen aan je manier van reageren en je inhoudsloze en zichzelf tegensprekende berichtjes. Dag!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

i2Paq

Citaat van: doorofnight op januari 18, 2017, 11:57:17
Mooi, ik begon me net te storen aan je manier van reageren en je inhoudsloze en zichzelf tegensprekende berichtjes. Dag!

Ik las ook zijn reacties en vroeg mij af of de toon bewust gekozen was.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)