HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Hm, dat is misschien makkelijker haalbaar dan sommige andere voor de hand liggende oplossingen ;)
Tijd voor terug naar ontopic wat mij betreft ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kaakberg

Citaat van: chansig op maart 21, 2016, 08:38:58
:D

Ik zat toevallig gisteren te denken: Hoe zou het met Huub zijn ? Zie ik hem vanochtend in de aanwezige leden lijst...dus snel vragen.

Gr Hans

zijn vrouw heeft geen lang weekend met de vriendinnen meer? #crisis in audioland.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 21, 2016, 08:38:58
:D

Ik zat toevallig gisteren te denken: Hoe zou het met Huub zijn ? Zie ik hem vanochtend in de aanwezige leden lijst...dus snel vragen.

Gaat goed, veel toestanden met verbouwingen bij kinderen (waaronder een heel fitnesscentrum). De laatste maanden vooral bezig met mijn ouders. Ze zijn van een reusachtig huis naar een bejaardenwoning gegaan én ze hebben de caravan opgegeven. Dus 432.655 spulletjes in 1 klein woninkje.

Tsja, zo'n forum is een beetje ver van mijn bed op dit moment. Na een beetje inlezen zie ik vooral Maz en meer van hetzelfde.

Wat betreft de hifi: luisteren doe ik vrijwel alleen naar Radio 4 via de Cisco TV-tuner, die direct op de zelf-gebouwde voorversterker zit. Vervolgens via een mega-dure XLR kabel (Nirvana) naar de 2 ienie-mini F5 speakers van Adam. Wel wat tweaks, zoals Bybees en Suzy Wong Corks. Al met al een goed geluid met verrassende doorkijkjes dat nog steeds niet verveelt. De kabel was verreweg het duurst.

Natuurlijk moeten de Adams een keer worden vervangen maar ik wacht nog even omdat ik niet weet welke richting ik uit wil. Oorspronkelijk dacht ik aan Devialet Phantoms maar ik wacht liever op een opvolger of concurrent. Moet er ook voor sparen tegenwoordig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Oei, van K+H O300D's via Adam F5 naar Devialet Phantom is wel teloorgang..

Ik hoop dat je wat anders gaat kopen dan de Phantoms.

Hoe dan ook succes met de verbouwingen en alle andere zaken. Audio komt vanzelf weer! :)
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op april 18, 2016, 15:41:09
Oei, van K+H O300D's via Adam F5 naar Devialet Phantom is wel teloorgang..

Ik hoop dat je wat anders gaat kopen dan de Phantoms.

Hoe dan ook succes met de verbouwingen en alle andere zaken. Audio komt vanzelf weer! :)

De F5's (379 per paar) klinken misschien wel nog steeds zo goed omdat ik er helemaal niets van verwachtte. Maar ik ben wel al maanden tevreden terwijl ik vroeger na een paar weken de boel alweer in de ramsj gooide omdat ik vanalles miste.

Dat er wat tweaks tussen zitten zal de beleving zeker helpen. Na het verkopen van mijn SW-tegels is het geluid hier overigens behoorlijk veranderd. Niet per se slechter want er zitten nog tweaks zat in, waaronder de SW Corks. Het vermoeden in het veld is dat de tegels en de andere tweaks elkaar een beetje in de weg zitten en dat lijkt inderdaad zo. Nu klinkt alles wat minder gepolijst maar wel beter dan te verwachten valt van een set van 379 euro. (De TV-tuner is een gewone, gratis, settopbox van Ziggo. Wel voor zo'n 1500 euro aan dingen ertussen (Nirvana kabels, SW Corks, voorversterker met DACT en Bybees)).

Nog een grappig Voodoo fact: de koper van de tegels was helemaal niet van dergelijke tweaks maar was getipt door een vriend en heeft ze aanvankelijk, een beetje beschroomd, op proef meegenomen. Hij had in de loop der jaren allerlei kwaliteitsspullen in huis gehad en ook dit moment heeft hij een set die ik best eens zou willen ehhhh... uitproberen.

Na een paar dagen stilte omschreef hij de verandering in een verwonderd WhatsApp'je als volgt: 'Meer diepte, meer ruimte, meer 3D afbeelding. Grotere stage. Betere plaatsing. Instrumenten worden natuurlijker afgebeeld. Overal klinkt 't natuurlijker. Geluid is vloeiender. Meer dynamiek. Meer live gevoel. De tegels werken prima. Bedankt Huub!'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Weer een blij bezitten van tegels dus, ik heb zelf enkel de corks nog in gebruik. Geen goede combi met de tegels in mijn set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op april 18, 2016, 18:20:39
Weer een blij bezitten van tegels dus, ik heb zelf enkel de corks nog in gebruik. Geen goede combi met de tegels in mijn set

Lijkt bij mij ook zo te zijn geweest. Maar wat Corks bijbestellen. Hoe zet jij ze in?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Zitten achter de woofers van de avalon (2 per woofer), achter de tweeters en in de trafo's in de DAC en voorversterker. De eindblokken zijn al gehakt (weet jij alles van :colgate:) dus daar heb ik ze niet in zitten, weet ook niet of ze daar nog van meerwaarde (of juist tegengesteld gaan werken) zijn.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op april 18, 2016, 20:56:57
Zitten achter de woofers van de avalon (2 per woofer), achter de tweeters en in de trafo's in de DAC en voorversterker. De eindblokken zijn al gehakt (weet jij alles van :colgate:) dus daar heb ik ze niet in zitten, weet ook niet of ze daar nog van meerwaarde (of juist tegengesteld gaan werken) zijn.

Nee die versterkers zijn OK. Gaaf dat het bij de Avalons ook werkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo 4 kurkjes erbij besteld. Die moeten op de één of andere manier op de tweeters worden geplakt (de woofers zijn al voorzien). Verder nog 1 op de trafo in de Cisco TV-tuner en 1 voor de voeding van de PC.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Citaat van: HuubF op april 18, 2016, 21:17:06
Nee die versterkers zijn OK. Gaaf dat het bij de Avalons ook werkt.
Gehakt en tegels gaan niet altijd goed samen bedoelde ik dus ik ben bang dat de tegels in de gehakt versterkers meer kwaad doen dan goed.
Waarom bijzonder dat het met de avalons ook goed werkt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op april 18, 2016, 22:16:39
Gehakt en tegels gaan niet altijd goed samen bedoelde ik dus ik ben bang dat de tegels in de gehakt versterkers meer kwaad doen dan goed.
Waarom bijzonder dat het met de avalons ook goed werkt?

Ik bedoel dat je die joekels niet weg hebt hoeven doen. Je hebt ze al 4 jaar.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Weg heb hoeven doen? Hahahaha nee hoor, die gaan niet zomaar weg. Ik heb wel een tijd het idee gehad dat de corks bij de woofers alleen het beter deden dan bij de woofers en tweeters, maar goed al met al is het dik genieten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Vandaag eens gaan vragen wanneer de opvolger van de Audioquest Dragonfly 1.2 uit komt. Tot mijn stomme verbazing waren ze 1 uur eerder binnengekomen. Dus nu de Audioquest Dragonfly Red als dac. Moet vast nog een beetje 'wennen' maar klinkt nu al vertrouwd en goed.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Jeetje, op mijn oude dag zo maar nog even een opleving. De Audioquest Dragonfly Red is ab.so.luut fantastisch dus de oude dac gaat er uit. Ik heb een Suzy Wong Cork op de voeding van de PC geplakt en één in de TV-tuner. Het is ongelofelijk wat voor geluid de Adam F5's weten te produceren. Het is dat ik weet dat het laag wel wat mooier kan want anders zou ik er helemaal tevreden mee zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

De enige plek waar ik nog een Cork zou willen is de teddy pardo voeding voor de streamer maar dat gaat net niet passen op de trafo in de behuizing, wellicht kan er als special een kleinere Cork worden gemaakt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Ja dat kan wel, voor mij hebben ze ook speciale langwerpige corks gemaakt, dus andere vormen zijn wel mogelijk.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Zo de DDDac binnen 1 dag verkocht. De Audioquest Dragonfly Red is nog steeds geweldig. Radio 4 heeft ook een boost gekregen door een kleine aanpassing van de Cisco TV-tuner: er zit nu ook een kurkje in.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

He huh wat, een Red? Sinds wanneer is die op de markt?!

mijkie

zijn 2 nieuwe dragon-flies uit sinds deze week, een Red en een Black
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

martin778


HuubF

Citaat van: martin778 op april 24, 2016, 09:09:38
Tijd om de 1.2 weg te doen dus  :)

Ik heb natuurlijk niet kunnen vergelijken maar ik heb steeds spijt gehad dat ik de 1.2 weg heb gedaan. Het heeft wel wat, zo'n extreem klein ding dat ook nog eens erg enthousiast klinkt. In de verfijning moest hij het afleggen tegen andere dacs die ik daarna heb gehad maar een vergelijking met de Audiolab M-Dac won hij bijvoorbeeld met 2 vingers in de neus; de M-Dac wegzettend als doods en ongeinspireerd.

Daarom heb ik ongezien de 199 euro kostende Red gekocht. Klein, nog steeds goedkoop en ongetwijfeld meer verfijning. En gelukkig nog steeds dat enthousiasme.

Denk er wel aan dat hij geen high-res aan kan. Maar dat gebruik ik toch niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

 Zo'n ervaring heb ik ook Huub, een Dragonfly klink gewoon bizar goed voor het formaat en prijs!
Stuurt ook met gemak mijn AKG K702 aan.

Met een ESS9016 moet de red toch native 24/96 kunnen supporten, mogelijk ook 24/192.

Over de MDac heb ik ook veel "mwah" reviews gelezen.